Klanten ING kunnen weer volledig bankieren
26-01-2012
• leestijd 1 minuten
Klanten van ING kunnen weer volledig mobiel- en internetbankieren. Dat liet een woordvoerder van de bank donderdag weten.
Problemen sinds zondag
ING kampte sinds zondag met storingen die onder andere werden veroorzaakt door een niet goed functionerende database. De internetdiensten waren sinds dinsdagavond weer gedeeltelijk bereikbaar.
ING is niet van plan klanten of webwinkels tegemoet te komen. ,,Als ze aantoonbare schade hebben geleden, gaan we graag met ze in gesprek'', aldus de zegsman. De problemen met het internetbankieren zouden volgens mediaberichten webwinkels veel geld gekost hebben.
Vraagtekens bij betrouwbaardheid banken
De Consumentenbond en Detailhandel Nederland plaatsten vraagtekens bij de betrouwbaarheid van de systemen waar banken gebruik van maken om betalingen te verwerken, naar aanleiding van de storing bij ING. RTL Nieuws meldde woensdag op basis van cijfers van uptrends.com dat de website van ING er in de eerste helft van vorig jaar er veruit het vaakst uit lag, gemiddeld 17 minuten per dag. Ook in 2010 deed de site van ING het veel slechter dan de concurrentie.
ANP