Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Klant profiteert van prijzenoorlog supermarkten

16-03-2015
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
supermarkt1_22.jpg
Albert Heijn en Jumbo zijn verwikkeld in een supermarktoorlog. Beide vechten openlijk om de klant, stellen experts, aldus het AD. Ook andere supers mengen zich in de strijd. De consument profiteert; afgelopen week zijn honderden producten in prijs verlaagd.
Dat stelt Thijs van der Tuin van Inprijsverhoogd.nl. De altijd schommelende prijzen worden nu gedomineerd door verlagingen.
Frontale aanval
Vooral Jumbo doet er alles aan de klant duidelijk te maken dat die supermarkt de goedkoopste is. ,,Jumbo is de frontale aanval begonnen nog vóór de ombouw van de C1000-winkels naar de Jumboformule klaar is,'' zegt retailkenner Paul Moers. ,,Verrassend, maar kennelijk kunnen ze daar twee dingen tegelijk.''
Advertenties
Jumbo vergeleek in paginagrote advertenties zijn prijzen met die van Albert Heijn. Dirk lacht Jumbo uit in een even grote advertentie. ,,Je bent al snel goedkoper dan Albert Heijn,'' schampert Dirk. ,,Maar om nu te beweren dat je de laagste prijzen hebt? Dat gaat een beetje te ver.''
Bron: ANP/AD
Delen:

Praat mee

onze spelregels.

avatar
0/1500
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!