Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Kieskeurig wil geen betaalde reviews meer tonen

09-01-2017
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
131 keer bekeken
  •  
kieskeurig logo 930
De reviewsite Kieskeurig.nl weert voortaan recensies waar klanten een vergoeding voor hebben gekregen van een fabrikant of webshop. Het nieuwe beleid is sinds 1 januari van dit jaar van kracht.
Gekleurde beoordelingen
De afgelopen jaren konden bedrijven nog volop klanten aansporen om een positieve review te plaatsen voor een product of de service van een (web)winkel. Maar die gekleurde beoordelingen zijn verleden tijd als het aan Kieskeurig.nl ligt. "De betrouwbaarheid van de reviews staat bij ons hoog in het vaandel", aldus Janneke ten Dam, manager Content en Marketing. "We controleren iedere review en doen steekproeven, zodat wij zo goed mogelijk kunnen waarborgen dat de reviews daadwerkelijk door echte consumenten en met de juiste beweegredenen zijn geschreven".
ACM onderzoekt online reviews
Toezichthouder Autoriteit Consument & Markt doet onderzoek naar de betrouwbaarheid van online reviews. Binnenkort worden de bevindingen daarover bekendgemaakt. Volgens de ACM is het belangrijk dat consumenten een goede keuze kunnen maken op basis van online reviews en aanbevelingen. In landen als Engeland, de Verenigde Staten en Australië is gebleken dat bedrijven uit naam van niet bestaande consumenten valse online reviews laten plaatsen. Hierdoor kunnen consumenten misleid worden en concurrerende bedrijven benadeeld. Bron: Kieskeurig, Emerce, Kassa

Meer over:

kieskeurig, reviews, acm
Delen:

Praat mee

onze spelregels.

avatar
0/1500
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!