Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Internetproviders moeten echte snelheid geven

27-11-2017
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
vrouw_computer_930x520
Internetproviders moeten vanaf 1 januari duidelijkheid geven over de te verwachten snelheid van een internetverbinding. Dat heeft de Autoriteit Consument & Markt (ACM) bepaald. Ook mogen de providers niet meer adverteren met een maximumsnelheid die in de praktijk niet haalbaar is.

Snelheid wordt opgenomen in contract

Voor vaste internetverbindingen moeten de minimale en maximale down- en uploadsnelheden in de contracten worden opgenomen. Ook moeten internetproviders de snelheden opgeven die normaal gesproken beschikbaar zijn. Voor mobiel internet moeten providers de geschatte maximale down- en uploadsnelheden benoemen.
De regel geldt in eerste instantie voor nieuwe contracten. Vanaf 1 maart moeten de snelheden echter ook in alle bestaande contracten worden opgenomen, zowel op de zakelijke als op de consumentenmarkt. ANP

Dit schreven we er eerder over

75% consumenten haalt beloofde internetsnelheid niet (ZATERDAG 3 MEI 2014)
Eind maart(2014) riep Kassa heel Nederland op om mee te doen met onze internetsnelheidstest. Voor welke snelheid betaal je? Welke snelheid meet je bij onze test? Bijna twintigduizend mensen deden mee aan de test. Wat blijkt:  ruim driekwart van de respondenten meet veel minder dan de geadverteerde snelhei d.
Delen:

Praat mee

onze spelregels.

avatar
0/1500
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!