Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

'Internetpartijen informeren consumenten onjuist en onvolledig'

03-07-2018
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
laptop online webshop internet 930 520
Veel aanbieders van onlinediensten informeren consumenten onjuist en onvolledig, waardoor mensen niet precies weten wat ze krijgen. Ook hanteren ze soms voorwaarden die voor consumenten moeilijk te begrijpen zijn. Dat komt volgens de Autoriteit Consumenten & Markt (ACM) naar voren uit een groot internationaal onderzoek.

Onjuist en onvolledig

De voorwaarden van honderden internetpartijen, van datingsites tot videodiensten, bleken op veel punten onjuist en onvolledig te zijn, bijvoorbeeld over het gebruik van persoonsgegevens of over wijzigingen in contracten. ,,Dit schaadt het vertrouwen van consumenten in de digitale economie en is slecht voor consumenten en bedrijven'', zegt de ACM. Welke partijen het precies betreft is niet duidelijk.
Verschillende landen namen deel aan het onderzoek. De ACM keek vooral naar de informatievoorziening in verschillende appstores. De toezichthouder zegt samen met autoriteiten in Noorwegen en Engeland actie te ondernemen om verbeteringen in gang te zetten. ACM/ANP
Delen:

Praat mee

onze spelregels.

avatar
0/1500
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!