Kassa

ING: veel telefoontjes over klantdataplan

11-03-2014
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
Logo_ING_25.jpg
Het plan van ING klanten aanbiedingen te doen van andere bedrijven op basis van hun betalingsgedrag, heeft geleid tot ,,veel telefoontjes'' maar niet tot meer opzeggingen dan normaal. Dat heeft een woordvoerder van ING dinsdagochtend gezegd.
'Gesprekken verlopen prettig'
,,Het leeft zeker onder de klanten, daar winden wij geen doekjes om. Maar in de meeste gevallen verlopen de gesprekken prettig als wij uitleggen hoe het zit'', aldus de woordvoerder. ,,Het aantal aanmeldingen en opzeggingen verloopt volgens het gebruikelijke patroon.''
Kritiek
Het plan oogstte maandag wegens de privacygevoeligheid ervan veel kritiek, op sociale media, van de Consumentenbond en de politiek.
Kassa
Heb jij al gestemd op de poll over het plan van ING? Meer dan 5000 mensen brachten hun stem al uit. Momenteel zegt 99% geen toestemming te zullen geven als hun bank met een dergelijk voorstel komt. ANP/Kassa
Delen:

Praat mee

Heb je een vraag, suggestie of wil je gewoon iets kwijt? Dat kan hier. Lees onze spelregels.

avatar

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!