Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA. Kassa is er weer op zaterdag 4 januari met de Belbusspecial!

Hotel Group beboet om verkooppraktijken

04-12-2012
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
geld_handen_15.jpg
De Consumentenautoriteit heeft een boete van 105.000 euro opgelegd aan telemarketeer Hotel Group, zo meldde de toezichthouder dinsdag. Het bedrijf wordt bestraft voor de onjuiste wijze waarop het kortingskaarten aan de man probeerde te brengen.
Gratis reis
Consumenten werden telefonisch benaderd met de mededeling dat zij een gratis reis kregen aangeboden. Vervolgens bleken zij echter een abonnement op een hotelkortingskaart (het HotelGroup Passport) te hebben ontvangen. Volgens de Consumentenautoriteit ging Hotel Group zo niet alleen misleidend te werk, maar werden ook de vormvereisten die horen bij de verkoop van een 'vakantieproduct van lange duur' overtreden. ,,Voor het afsluiten van het abonnement was bijvoorbeeld een handtekening vereist'', zegt een woordvoerster.
Omdat de gemaakte overeenkomsten hiermee nietig zijn verklaard, kunnen gedupeerden hun kosten bij Hotel Group terugvorderen.
ANP
Meer over hoe consumenten geld terug kunnen krijgen op ConsuWijzer

Meer over:

diginieuws, hotel
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor