Hotel Group beboet om verkooppraktijken
04-12-2012
• leestijd 1 minuten
De Consumentenautoriteit heeft een boete van 105.000 euro opgelegd aan telemarketeer Hotel Group, zo meldde de toezichthouder dinsdag. Het bedrijf wordt bestraft voor de onjuiste wijze waarop het kortingskaarten aan de man probeerde te brengen.
Gratis reis
Consumenten werden telefonisch benaderd met de mededeling dat zij een gratis reis kregen aangeboden. Vervolgens bleken zij echter een abonnement op een hotelkortingskaart (het HotelGroup Passport) te hebben ontvangen. Volgens de Consumentenautoriteit ging Hotel Group zo niet alleen misleidend te werk, maar werden ook de vormvereisten die horen bij de verkoop van een 'vakantieproduct van lange duur' overtreden. ,,Voor het afsluiten van het abonnement was bijvoorbeeld een handtekening vereist'', zegt een woordvoerster.
Omdat de gemaakte overeenkomsten hiermee nietig zijn verklaard, kunnen gedupeerden hun kosten bij Hotel Group terugvorderen.
ANP
Meer over hoe consumenten geld terug kunnen krijgen op
ConsuWijzer