Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Het regent klachten bij vakantiemeldpunt Consumentenbond

18-12-2020
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
78 keer bekeken
  •  
vakantie reizen vakantieplannen 1127
De Consumentenbond heeft enkele uren tijd na opening al vele honderden klachten binnengekregen op het corona Vakantiemeldpunt. Circa de helft betreft vliegtickets. Verder gaan de klachten vaak over pakketreizen en accommodaties,
Veel vakanties en reizen zijn geannuleerd of omgeboekt sinds de uitbraak van het coronavirus. Reisaanbieders houden zich daarbij niet altijd aan de regels. Om de knelpunten in kaart te brengen, begon de Consumentenbond het meldpunt.

Knelpunten in kaart

"We zijn verbaasd over de hoeveelheid klachten die al binnen is gekomen", vertelt een woordvoerster van de Consumentenbond. Ze benadrukt dat de bond niet de individuele problemen gaat oplossen, maar de knelpunten in kaart wil brengen om vervolgens met de vakantieaanbieders in gesprek te gaan om de problemen op te lossen.
Directeur Sandra Molenaar van de Consumentenbond zei eerder begrip te hebben voor de moeilijke situatie waarin reisaanbieders zitten. "Maar dat wil niet automatisch zeggen dat consumenten daar voor op moeten draaien. Reisaanbieders moeten zich, ook in deze bijzondere omstandigheden, houden aan de wettelijke regels."  ANP/Consumentenbond
Delen:

Praat mee

onze spelregels.

avatar
0/1500
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!