Heb je een vraag, suggestie of wil je gewoon iets kwijt? Dat kan hier. Lees onze spelregels.
Over het algemeen ben ik tevreden over de bezorging van PostNL. Ik gebruik de PostNL app en meestal klopt het dat de brievenbuspost afgeleverd wordt op de dag die de app aangeeft. Sinds kort wonen we op een nieuw adres en kunnen we er gif op innemen dat de post die voor de zaterdag in de app staat niet bezorgt wordt. Brieven komen de woensdag of de donderdag daarop alsnog aan, worden retour gestuurd naar de afzender of komen helemaal niet aan. Ik heb hier onlangs een klacht over ingediend en deze is in behandeling genomen. Een net geklede heer is namens PostNL aan de deur geweest en had een houding van, "de voorspelling van de App, die kunnen we niet garanderen!" wat doe ik hier eigenlijk. De post die niet aankwam werd volledig genegeerd. Het "probleem" wordt besproken met de bezorger. Een aantal weken later heb ik via Twitter navraag gedaan bij PostNL over de status van de klacht. De klacht was besproken met de bezorger. Zaterdag post komt nog steeds niet aan zoals hij hoord aan te komen. Een aantal weken geleden heb ik een aankoop gedaan via Marktplaats. Deze verkoper heeft op 29 november de aankoop via brievenbuspost naar mij (mijn vrouw) verzonden. Inderdaad, zaterdag 30 november stond er in de app dat er een brief onderweg was. Meerdere brieven. Op zaterdag de 30ste geen post ontvangen. Nu, ruim 2 weken later, is de aankoop nog steeds niet aangekomen. De andere post van die zaterdag is de donderdag alsnog bezorgt. Afgelopen vrijdag heb ik weer via Twitter contact opgenomen met PostNL. De welwillende medewerkers zijn vriendelijk en proberen te helpen. Gegevens worden uitgewisseld en er wordt een klacht ingedient wegens vermissing. Wel wordt er als laatste nog even gemeld dat deze klacht alleen door de verzender kan worden ingediend om hem in behandeling genomen te laten worden? De verzender heeft zijn werk gedaan. Hij heeft het geld binnen. Hij heeft de zending klaar gemaakt (niet het afzend adres er op gezet) en de brief gepost. Nu nemen de meeste bedrijven hun verantwoordelijkheid als het gaat om niet aangekomen bestellingen maar bij particuliere verkopers weten dit vaak niet eens. De in dit geval betreffende verkoper reageerd niet eens meer op onze berichten. Geen aangeschaft artikel. Geld kwijt. Veel moeite moeten doen. Frustatie. Op zaterdag vrijwel nooit post. Geen concrete terugkoppeling. Nu gaat het niet om een groot bedrag maar de regelgeving is wel erg gemakkelijk om de verantwoordelijkheid en de, mogelijkheid er iets aan te doen bij de verzender te leggen. Als ontvanger ben je machteloos en PostNL hanteert deze regels wel erg hardnekkig. Als ontvanger heb je geen rechten. ItsYosy
Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!