Kassa geeft verwijten aan de belastingdienst. Ouderen worden zogenaamd buiten gesloten. Als je echter aan het Kassa panel mee wilt doenkan je ook niet zonder computer. Ik heb Kassa hierover aangesproken, maar zij stellen stomme vragen terug of reageren niet. De pot verwijt de ketelin dit geval. Jammer dat Kassa deze houding aanneemt. Heel erg zwak ook.
Eline Spros izegt dat de Belastingdienst met de online aangiftes juist aansluit bij de wensen in de samenleving om steeds meer via het internet te regelen. Maar de wens van een groep de papieren versie negeren, sluiten we (in 1e instantie) niet bij aan? Ook asiciaal overheidsbeleid: de belastingdienst bespaart en biebs, sociale ondersteuning en bijv. vakbonden mogen wel extra kosten gaan maken om mensen te helpen? BAH!!!
Ik snap die belastingdienst niet echt. Er van uitgaan dat iedereen maar doet wat zij willen. Voor mij heeft de computer geen geheimen, maar ik ken genoeg mensen die helemaal niets met een computer hebben. Vorige week nog een man gesproken, heeft geen computer, geen mobiele telefoon, wil niets van dat alles weten. De belastingdienst kan hem nooit dwingen om een computer aan te schaffen, of naar de bibliotheek te gaan om wat in te vullen. Kom ambtenaren, wordt eens wakker!!!
Ouderenorganisatie PCOB opende samen met Unie KBO en ANBO het meldpunt Dag Blauwe Envelop, waarop al meer dan duizend klachten binnen kwamen. Meld hier ook uw signaal: https://www.belastingservice.org/dag-blauwe-envelop
het is ook eigenlijk te gek dat als je ongeveer wordt verplicht tot aanschaf van een computer je daar ook nog BTW over moet betalen.
Ik heb me naar geërgerd aan die Spros. Ze kwam elke keer met dezelfde kletskoek: ze wil mensen HELPEN in hun ONTWIKKELING! Maar mensen willen hun eigen baas zijn, dat wil er bij haar maar niet in. Ze komt met beweringen die niet kloppen. Dat een heleboel mensen digitaal aangifte doen is niet omdat ze dat zo graag willen, maar er zit niets anders op. Ik doe het al een paar jaar en ik vind het heel vervelend. Er staat hoeveel tijd je krijgt en dan voel ik me gelijk al opgejaagd. Ik vul wat in en hoeps komt er op die bladzijde ineens van alles bij. Op papier heb ik overzicht, op een scherm niet, ik moet steeds afwachten wat er komt. Ik haat dit gedoe!
Ik wíl geen berichtenbox. Ik vertrouw de overheid voor geen cent, nét zoals ik geen enkele online opslag van mijn gegevens voor geen cent vertrouw.In tegenstelling tot één verstuurde brief heeft een hack van dat systeem tot gevolg dat álle gegevens van álle Nederlanders op straat komen te liggen en misbruikt kunnen worden.
Enige weken geleden heb ik een senioren bijeenkomst gevolgd m.b.t.de digitale belastinginvoering.Naast het wachtwoord en gebruikerswoord blijkt er via de telefoon nog een extra inlvoerilng nodig te zijn.Dit maakt de Digid inlogging onbetrouwbaar te zijn. Ook het kostenplaatje wat het mij gaat kosten is geen antwoord te geven door de ambtenaar van de dienst.Hierdoor wordt de burger opgezadelt met de kosten van de belastingdienst.Mijn inbreng in deze!
Wat ik me afvraag en wat m.i. niet aan de orde is geweest; Hoe gaat de belastingdienst communiceren met mensen die nooit hun email adres hebben verstrekt om reden dat ze die niet hebben, geen computer hebben? Ze zullen dan toch wel een brief moeten sturen. M.a.w. als je als burger digitaal blijft zwijgen heeft de belastingdienst geen keus.
Je krijgt bij elke papieren correspondentie van de BD het (steeds dringender) verzoek dat met die berichtenbox te regelen.
Alle voor de burger, consument, werknemer en patiënt ongunstige beslissingen, reorganisaties et cetera welke hen door de strot worden geduwd hebben maar één achterliggende reden en dat is GELD. Welnu als de massa wil dat dit stopt dient die dezelfde achterliggende reden te hanteren. Dat wil zeggen, elke (gedwongen) vrijwilliger en mantelzorger moet zijn activiteiten staken en stellen BETAAL MIJ MAAR. Alleen dan stopt de zakken vullen rij en kan elke huidige sappelaar weer fatsoenlijk zijn rekeningen betalen en in zijn levensonderhoud voorzien.
Ik vindt het een gotspe dat de belastingdienst twee maten voor de automatiseringsmuziek uitloopt De VARA, de ouderen en vakbonden die hulp bieden zie boven laten zich ringeloren door de Belastingdienst. Waarom moest het oude offline programma verdwijnen dat altijd een belangrijk hulpmiddel was voor de cursussen van die organisaties. Als vrijwilliger blijf ik volgend jaar wel weg moet voor cursussen screendumps maken voor een opgave en voor elke klant moet ik 2 maal soms 3 maal aanloggen voor 1 aangifte. Ik kan mijn schaarse tijd eel beter gebruiken
Het is zo krom als het maar zijn kan. Als ik met de Belastingdienst wil communiceren MOET ik een papieren brief sturen en MAG ( zijn er gene mogelijkheden in dit digitale tijdperk ) het niet digitaal !!!!
Ik vond en vind de reactie van KASSA veel te optimistisch. Die mevrouw van de belastingdienst wist nergens iets van, behalve dat de belastingdienst alles digitaal wil gaan doen en dat ze dat er ten koste van iedereen door gaat drukken. Wat ze verder zei zou iedere verkoper beter gezegd hebben. Als ze in het nauw werd gedreven zei ze snel dat dit "de komemde tijd" (let wel: NIET "de komende jaren"!) nog niet zou gebeuren. Helaas is er niet gevraagd waarom het aangifteprogramma plotseling verdwenen is. Als dat gewoon terugkomt is er een oplossing voor iedereen die nu met DigID's van een ander of moeilijk verkrijgbare inlogcodes moet werken. Leuker kunnen ze het niet maken, WEL makkelijker!
mrmitu , ik ben geen vara fan maar ga nu niet de vara de schuld te geven.Ik denk dat jij niet weet hoeveel oudere mensen nog zelf hun belasting aanslag zelf nog invullenJe kan zeggen ze zijn een beetje dwars en kan zeggen ga naar een boekhouder maar zo zijn ze niet De verantwoordelijke minister of staatssecretaris moet daar tekst en uitleg komen geven en niet zijn personeel
Wat is er nou helemaal aan de hand? Je kunt nog steeds de papieren aangifte krijgen bij de Belastingdienst. En ik vraag me af of de mensen die nu klagen echt allemaal hun papieren aangifte zelf invullen zonder hulp van een ander. Geloof er niets van. Door dit soort berichtgeving worden oudere mensen alleen maar onnodig nog banger gemaakt. Typisch VARA. Veel storm in een glas water.
In de uitzending werd gezegd dat er een afspraak was wat betreft de digitale invulling.!! Met wie is de afspraak gemaakt , men bleef maar herhalen over deze afspraak. Ik denk niet dat ook maar iemand van de belastingplichtigen en/of ouderen ook maar iets afgesproken hebben met wie dan ook van de belastingdienst. Het is zoals gewoonlijk een eenzijdige beslissing door de strot gedrukt door de overheid. Men is zich er niet van bewust dat dit met de verkiezingen even afgerekend kan worden. Ook zet men aan tot bedrog en brengt één ieder in gevaar Digid is strikt persoonlijk , met het idee van de belastingdienst is er een gat geschoten in iemands privacy waar men zo grote mond over heeft . malversatie van de eerste order door de overheid zelf in de hand gewerkt. Nu moet het risico van bedrog door de overheid worden gedragen , in wat voor opzicht dan ook. Niemand kan nog worden aangesproken op onvoorzichtigheid of schuld.Het voorgaande , de download mogelijkheid van een programma voor wat voor belastingopgave in welke categorie dan ook moet blijven gehandhaafd. Dit is mijn conclusie en wens
Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!