Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Fastfood en broodjeszaak in trek bij publiek

22-12-2017
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
54 keer bekeken
  •  
Broodje sla tomaat 930x520
Broodjeszaken Subway en Délifrance vallen in de smaak bij het publiek. Gasten zijn vaak positief over hun bezoek en geven Subway het hoogste rapportcijfer, een 8,8. Vooral de service en kwaliteit wordt gewaardeerd. Vergelijkbare ketens als Smullers, AH to go en Broodzaak scoren minder goed, blijkt uit de Out-of-Home Shopper Monitor.

Vijf tot zes keer per week lunch uit deze plekken

In het onderzoek worden plekken met elkaar vergeleken waar kant-en-klare producten gekocht kunnen worden om direct te eten of te drinken of om mee te nemen. Er deden 3500 mensen aan mee. ,,Jongeren halen er gemiddeld vijf tot zes keer per week hun lunch of avondeten, ouderen hooguit een of twee keer per week, maar geven er dan wel iets meer geld aan uit,'' aldus een onderzoeker.
Ook snackrestaurant Kwalitaria scoort goed, net als de eetgelegenheden in woonwarenhuis Ikea en attractiepark de Efteling. Over het eten en drinken in De Bijenkorf zijn de ondervraagden minder tevreden.
Ketens als Burger King, Kentucky Fried Chicken (KFC) en McDonald's blijken maatgevend. ,,Ze zijn voor het publiek het referentiepunt, de norm, in deze branche.'' ANP
Delen:

Praat mee

onze spelregels.

avatar
0/1500
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!