Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA. Kassa is er weer op zaterdag 4 januari met de Belbusspecial!

Fan op Facebook niet altijd vaste klant

11-02-2013
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
Facebook-like.jpg
Wanneer consumenten een supermarkt op Facebook ‘liken’ betekent dat niet automatisch dat ook alle boodschappen bij de desbetreffende winkel worden gedaan. Zo doet ongeveer 50% van de fans van Albert Heijn het merendeel van de boodschappen bij deze supermarkt, bij Lidl ligt dat percentage zelfs onder de 40%. 
Slechts een kleine hoeveelheid van de vaste klanten volgt de supermarkt daadwerkelijk op Facebook. Gemiddeld ‘liken’ 20% van de klanten ‘hun’ winkel. Bij Albert Heijn ligt dit percentage met 10% vrij laag, Lidl doet het hier beter: 33% van de vaste klanten van Lidl volgen de Facebook-activiteiten van het bedrijf.
Het onderzoek naar likes geeft supermarkten inzicht in het bereik van klanten via social media. Merken kunnen daar vervolgens hun marketing op afstemmen.
Intomart GFK/ANP
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor