Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Fan op Facebook niet altijd vaste klant

11-02-2013
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
Facebook-like.jpg
Wanneer consumenten een supermarkt op Facebook ‘liken’ betekent dat niet automatisch dat ook alle boodschappen bij de desbetreffende winkel worden gedaan. Zo doet ongeveer 50% van de fans van Albert Heijn het merendeel van de boodschappen bij deze supermarkt, bij Lidl ligt dat percentage zelfs onder de 40%. 
Slechts een kleine hoeveelheid van de vaste klanten volgt de supermarkt daadwerkelijk op Facebook. Gemiddeld ‘liken’ 20% van de klanten ‘hun’ winkel. Bij Albert Heijn ligt dit percentage met 10% vrij laag, Lidl doet het hier beter: 33% van de vaste klanten van Lidl volgen de Facebook-activiteiten van het bedrijf.
Het onderzoek naar likes geeft supermarkten inzicht in het bereik van klanten via social media. Merken kunnen daar vervolgens hun marketing op afstemmen.
Intomart GFK/ANP
Delen:

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

Al 100 jaar voor