Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA. Kassa is er weer op zaterdag 4 januari met de Belbusspecial!

Failliet reisbureau dupeert 200 klanten

11-11-2010
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
vliegtuig_stoelen_05.jpeg
Zeker tweehonderd klanten van het failliete De Vries Reizen uit Drachten zijn waarschijnlijk hun geld kwijt. Het gaat bij elkaar om minstens 200.000 euro. Een vergoeding van Stichting Garantiefonds Reisgelden (SGR) is niet mogelijk, omdat het SGR niet uitkeert bij losse vliegtickets. Dat meldt curator Peter de Wilde donderdag.
Het reisbureau, dat zich vooral richtte op vliegreizen naar Afrika, Azië en het Midden-Oosten, vroeg eind september het faillissement aan. Er waren steeds minder klanten. Ook had het bedrijf naar eigen zeggen last van de IJslandse aswolk in het voorjaar en de politieke instabiliteit in Thailand. Ruim tweehonderd klanten die een vliegticket hebben geboekt, willen nu hun geld terug.
De curator heeft signalen opgevangen dat de directeur van De Vries Reizen en enkele personeelsleden de bedrijfsactiviteiten hebben voortgezet in Ghana. Onduidelijk is of hiervoor geld uit de failliete onderneming is gebruikt.
ANP
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor