Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA. Kassa is er weer op zaterdag 4 januari met de Belbusspecial!

Energieaanbieders de fout in met website

06-08-2015
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
stopcontact_06.jpg
Toezichthouder ACM heeft vier energieaanbieders op de vingers getikt omdat zij via hun website onduidelijk en misleidend informeerden over de prijs en verwachte kosten. Het gaat onder meer om Nuon en Windunie, liet de Autoriteit Consument & Markt (ACM) donderdag weten.
Onduidelijkheid en niet transparant
Nuon was bijvoorbeeld onduidelijk over de hoogte van de netbeheerkosten en over de wettelijke bedenktijd. Wederverkoper Windunie communiceerde niet transparant dat zij zelf geen leverancier is.
Namen andere twee niet bekendgemaakt
De twee kregen een last onder dwangsom opgelegd om hen te dwingen de overtredingen te beëindigen. Dat hebben ze inmiddels gedaan. Twee andere aanbieders, waarvan de namen niet zijn bekendgemaakt, pasten hun zaakje al aan voor de ACM met boetes hoefde te dreigen.
Klachten
Consumenten klagen al jaren dat energieaanbieders hun klanten niet goed informeren. Hierdoor kunnen zij voordeel mislopen of verkeerde keuzes maken. ANP
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor