Kassa

Dubbele afschrijving bij Disney Plus: dit moet je doen

16-03-2021
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
9732 keer bekeken
  •  
Disney Plus
Vandaag heeft Disney per ongeluk de maandelijkse abonnementskosten twee keer afgeschreven. Wat kun jij in dit geval het beste doen?
Update 23-03-2021

Eerder meldde Gostreaming op basis van informatie van de Disney klantenservice, dat Disney Plus-klanten het bedrag konden storneren. Nu blijkt dit niet te kloppen. Disney is momenteel bezig met restituties. Je hoeft dus niet zelf te storneren. Als je een mail krijgt dat je abonnement beëindigd is, dan moet je het abonnement opnieuw activeren.
Het is nog onduidelijk waarom Disney dubbel heeft geïncasseerd. Aan de fan-site Gostreaming laten ze weten het probleem momenteel te onderzoeken. Het bedrijf adviseert om één van de betalingen te storneren. Het maakt daarbij niet uit welke. Op vragen van Kassa heeft Disney Plus niet gereageerd.

Storneren

Het terugboeken van geld (beter bekend als ‘storneren’) kan binnen acht weken nadat het geld is afgeschreven. Dit kun je zelf doen via internetbankieren, maar je kunt ook de bank vragen dit voor jou te doen. Als de automatische incasso onterecht blijkt te zijn, dan heb je dertien maanden de tijd om het geld terug te boeken. Dit kan alleen via de bank. Let wel op: er kunnen kosten aan verbonden zijn als er wél een rechtsgeldige machtiging door jou is gegeven voor de afschrijving. De bank controleert overigens niet van tevoren of een incasso terecht of onterecht is.
In dit artikel leggen we meer uit over onterechte afschrijvingen, storneringen en waar je verder op moet letten.

Praat mee

Heb je een vraag, suggestie of wil je gewoon iets kwijt? Dat kan hier. Lees onze spelregels.

avatar

Reacties (12)

Jen87
Jen876 apr. 2021 - 12:37

Echt schandalig. Net 20 minuten aan de lijn gehangen en als consument ben je gewoon de dupe. Zij hebben 3 fouten gemaakt en wij kunnen alleen maar extra betalen.

PeVeBe
PeVeBe6 apr. 2021 - 12:19

Bij mij is ook het factuur bedrag dubbel afgeschreven, ik heb dit bedrag 1 x terug laten boeken. en mijn account is stopgezet, terwijl ik wel betaald heb voor die maand. nu bel je met Disney+ en dan krijg je als compensatie 30 dagen gratis kijken. daarna dien je als lid je account opnieuw te activeren a 8,99 per maand! dat is 2 euro per maand meer. terwijl voor bestaande abonnees het maand tarief normaliter pas per 1 augustus verhoogd zou worden. ( dat heb ik zojuist vernomen via het bandje van het callcenter) dit is officieel nog niet gecommuniceerd naar mij als lid van disney+

Harry Nijstad
Harry Nijstad4 apr. 2021 - 15:45

Ik heb de tweede betaling van Disney gestroneerd, maar ben nu mijn abonnement kwijt en kan nu een duurder abonnement krijgen. 16 maart 2 x een afschrijving van Disney 20 maart 1 afschrijving gestorneerd 22 maart een terug betaling van Disney gekregen 24 maart meteen weer een betaling gedaan, naar men zegt kunnen ze deze betaling niet vinden, maar ze konden wel vertellen dat ik deze via mijn bank weer terug krijg. Nu blijkt mijn abonnement per 24 maart is ontbonden. contact gehad via de chat met Disney, maar ze kunnen niets voor mij doen. ik kan 30 vrij streamen krijgen en kan dan het duurdere abonnement van € 8.99 afsluiten i.p.v. € 6.99. Hoe nu verder

Henri van raemdonck
Henri van raemdonck22 mrt. 2021 - 13:57

Twee keer van mijn rekening afgeschreven op 16 maart gelijk 1 keer zelf terug gestort vandaag 22 maart weer een keer afgeschreven ,niet direct een koppeling van de bank om terug te storten ,wat een bende bij Disney plus ,geen zin om over €6,99 mij druk te maken als het maar volgende maand goed gaat 😏

sander4000
sander400018 mrt. 2021 - 16:56

Net aan de telefoon met Disney, onnodig lang in een menu hangen om bellers af te schrikken, dan iemand aan de telefoon krijgen die je aangeeft het misschien te kunnen oplossen voor je. vervolgens hang je op heeft hij mijn abonnement beëindigd. Weer bellen... Ja daar gaat oook weer van alles fout sorry meneer we gaan het uitzoeken u hoort van ons... Wat een slecht verhaal, ik geef ze een week dan ga ik storneren en stop ik met Disney.

Kim94
Kim9418 mrt. 2021 - 10:23

Ik had 2 incasso verzoeken en heb er 2 betaald de andere geweigerd. Maar inloggen bij Disney plus gaat nu dus moet omdat ik volgens hen niet betaald heb.

Bertud
Bertud18 mrt. 2021 - 10:21

Eerst gebelt dan word er gezegd dat je moet storneren n opnieuw abonnement afsluiten als je dat dan gedaan hebt En dan als je je abonnement opnieuw afsluit betaal je gelijk 2 euro meer per maand Vind het een schande

1 Reactie
Eelcovdg
Eelcovdg24 mrt. 2021 - 20:15

Zelfde hier. Een bedrag 6,99 laten storneren, nu hebben ze mn abonnement opgezegd wat ik voor 8,99 weer kan verlengen (terwijl ik dus wel gewoon de verschuldigde 6,99 heb betaald)

CARO1978
CARO197817 mrt. 2021 - 19:36

Klopt, Vandaag dubbel afgeschreven in maart en 1 heb ik gelijk teruggeboekt via internetbankieren. Was gewoon bij met betalen

Richard Reiman
Richard Reiman17 mrt. 2021 - 9:27

Het telefoonnummer van Disney plus 0800 0221476 werkt ook niet

2 Reacties
Bertud
Bertud18 mrt. 2021 - 10:22

Probeer deze +31208082872

Bertud
Bertud18 mrt. 2021 - 10:23

Probeer deze +31208082872

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!