Ik krijg van mijn doorlopende reis en annuleringsverzekering (die ik al jaren heb) een afwijzing waar ik het niet mee eens ben maar ze houden vol. artikel 27.1.10 vermeld in de polisvoorwaarden van de ING verzekering ; nadat u uw reis heeft geboekt en zonder dat u dat bij het boeken kon zien aankomen, of tijdens uw reis, is er in het gebied waar u naartoe zou gaan/bent een besmettelijke ziekte uitgebroken.Er moet sprake zijn van aantoonbare gezondheidsrisico’s voor de reiziger(s) en een negatief reisadvies van Het Ministerie van Buitenlandse Zaken. En deze situatie geldt nog binnen 30 dagen voor vertrek of tijdens uw reis. Wilt u uw reis afbreken, dan vraagt u eerst toestemming aan TravelCare. Wij vergoeden alleen als de reisorganisatie of de vliegtuigmaatschappij geen vergoeding verleent; Ik ben op 3 februari 2020 uit Nederland vertrokken voor mijn overwintering en vrijwilligers werk op Sri Lanka.Op 3 februari 2020 was er GEEN sprake van een negatief reisadvies en ook kon ik niet vermoeden dat dit TIJDENS mijn verblijf het zou gaan worden.Dat werd het dus wel en ook tijdens mijn verblijf kwam het negatieve reisadvies. Ik heb 4 weken opgesloten gezeten in de woning vanwege een complete lockdown in Colombo en kreeg van Ethiad airways te horen dat er voorlopig GEEN vluchten meer vanaf Colombo naar Abi Dahbi zouden plaats vinden. Bij telefonische navraag kreeg ik te horen dat zulks wel mogelijk zou zijn eind mei of begin juni 2020, wat voor mij geen optie was omdat ik naar Nederland terug moest en ook de Nederlandse Ambassade waar ik regelmatig contact mee had gaf mij dat advies. De enigste mogelijkheid om naar Nederland terug te reizen was om een ticket te kopen van Qatar Airways en die koste mij Euro 802,90. Van Etihad kreeg ik te horen dat aan mij een Voucher wordt verstrekt die ik kan gebruiken bij een boeking in september voor een vlucht VOOR juni 2021. De waarde van die voucher is mij nog niet bekend maar het is natuurlijk vanzelfsprekend dat die waarde(als die bekend is) van de 802,90 euro wordt afgetrokken want dan komen we uit op de werkelijk door mij gemaakte EXTRA kosten. Ik heb tijdens mijn lockdown in Colombo, meerdere keren getracht om travel Care te bereiken echter dat is mij niet gelukt. Ik begrijp dat iedereen die hier mee te maken heeft tijdens deze Corona crisis overspoeld wordt met vragen en verzoeken. De verzekeringsmaatschappij heeft als peildatum 12 maart voor de Corona crisis, nogmaals, mijn reis was op 3 februari 2020 en gezien het vorenstaande ben ik van mening dat de verzekering mijn claim moet aanvaarden. Kunt u mij adviseren in deze? Met vriendelijke groeten. Jan Verbiest.
Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!