Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Dataverbruik KPN en Vodafone inzichtelijker

30-07-2011
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
mobielinternet_06.jpg
KPN en Vodafone willen het dataverbruik van hun klanten inzichtelijker maken. De telecombedrijven werken beiden aan een service waarmee alle klanten met een smartphone kunnen zien hoeveel mobiele data ze per maand verbruiken. De providers bevestigden zaterdag berichtgeving hierover op de nieuwssite NU.nl.
Momenteel krijgen klanten bij KPN en Hi een sms als ze een bepaald percentage van hun tegoed bereiken. Dat gebeurt bij 50, 70 en 100 procent van de bundel. Het verbruik in mobiele data is echter niet op de rekening te zien.
Inzichtelijk
In de nieuwe abonnementen van KPN en Vodafone is de hoeveelheid data belangrijk bij de keuze van het abonnement. De providers werken er naar eigen zeggen hard aan om het precieze gebruik, dat nu alleen gecontroleerd kan worden bij winkels, inzichtelijk te maken op de website en op de rekening. De nieuwe abonnementen van Vodafone gaan begin augustus in, die van KPN begin september.
ANP
Delen:

Praat mee

onze spelregels.

avatar
0/1500
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!