Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

'Creditcardgegevens van klanten onvoldoende beveiligd'

31-08-2017
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
creditcard-930x520
Bij 45 procent van de bedrijven zijn creditcardgegevens van klanten onvoldoende beveiligd. Dat stelt Verizon Communications naar aanleiding van eigen onderzoek onder grote en middelgrote bedrijven in meer dan dertig landen.
Beter
Wel presteerden bedrijven door de bank genomen beter dan een jaar eerder toen meer dan de helft van de bedrijven niet volledig aan de eisen volgens de Payment Card Industry Data Security Standard (PCI DSS) voldeed. ICT-bedrijven scoorden het beste. Toch was ook bij deze groep ruim een derde van de ondernemingen nog niet helemaal waterdicht qua cyberveiligheid.
Verizon merkt ook op dat in alle gevallen waarbij sprake was van diefstal van creditcardgegevens, geen van de getroffen bedrijven volledig aan alle veiligheidseisen voldeden. Gemiddeld voldeden ze slechts aan tien van de twaalf belangrijkste eisen. De onderzoekers benadrukken in een toelichting dat consumenten die gebruikmaken van een creditcard als het goed is verzekerd zijn tegen schade door fraude en diefstal.
Investeren
Om op het vlak van cybersecurity beter voor de dag te komen, zouden bedrijven onder meer moeten investeren in expertise van het personeel. Ook zouden zo veel mogelijk processen van databescherming moeten worden geautomatiseerd, mits deze ook regelmatig aan een check worden onderworpen. ANP
Delen:

Praat mee

onze spelregels.

avatar
0/1500
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!