Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

ConTel eist compensatie om 'gratis' mobieltje

31-12-2015
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
53 keer bekeken
  •  
mobiel2-930x520
Telecomproviders als KPN, T-Mobile en Vodafone moeten consumenten die een mobiel abonnement hebben aangeschaft met een 'gratis toestel' gaan compenseren. Dat vindt de stichting ConTel, die een meldpunt is begonnen waar gedupeerden kunnen aankloppen.
Claim
Het AD berichtte donderdag dat zich al meer dan honderd mensen hebben gemeld. De claim die de telecomproviders boven het hoofd hangt zou in de honderden miljoenen kunnen lopen, aangezien volgens een schatting zeker twee miljoen Nederlanders zo'n 'AfzetAbbo' hebben afgesloten.
Uitspraak
ConTel beroept zich op een uitspraak van de Hoge Raad uit 2014. Daaruit bleek dat de 'gratis' telefoons bij een abonnement eigenlijk een vorm van koop op afbetaling betreft. De toestelwaarde is verwerkt in de abonnementsprijs. Consumenten betaalden dus eigenlijk elk maand te veel, aldus ConTel donderdag.
ANP

Meer over:

abonnement, contel
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor