Consumenten ontevreden over reactiebeleid webwinkels
03-02-2011
• leestijd 1 minuten
Eigenaren van online winkels die niet reageren op meldingen van consumenten zijn een bron van ergernis. Dit blijkt uit onderzoek onder 3000 consumenten dat is uitgevoerd in opdracht van Paypal door Peil.nl.
52% van de ondervraagde consumenten, die naar aanleiding van een online miskoop een klacht indienen bij de webwinkel, vinden het vervelend als de eigenaar hiervan niet reageert.
Ook het zelf moeten betalen van de verzendkosten voor het retour zenden van een artikel wordt door 21% als vervelend ervaren. 5% zegt dat zij het liefst een gratis antwoordnummer zien waar zij kostenloos de zending naar terug kunnen sturen.
Het afschuiven van de verantwoordelijkheid voor het afwijken van het product door de eigenaar van de webwinkel vindt 18% teleurstellend. Daarnaast is 10% van de ondervraagden niet blij met het krijgen van kortingsbonnen voor een volgende aankoop, in plaats van geld.
Maar liefst 43% heeft waardering als de eigenaar snel reageert op een melding. Ook een verantwoordelijke verkoper die de klant direct helpt bij problemen of ontevredenheid wordt door 36% gewaardeerd.
Bron: Dutchcowboys.nl