Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

'Consument massaal misleid door Booking.com'

25-04-2014
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
232 keer bekeken
  •  
hotelkamer-vakantie-slaapka_02.jpg
Hotelboekingssite Booking.com is door de Reclame Code Commissie op de vingers getikt voor het misleiden van klanten. Bij het boeken van een overnachting op de website wordt vaak onterecht gesuggereerd dat er nog maar één of enkele kamers beschikbaar zijn. Dat meldt het AD.
Misleidende kreten
De Reclame Code Commissie oordeelde dat kreten als 'we hebben nog 1 kamer vrij!' misleidend zijn omdat de website niet duidelijk maakt dat klanten mogelijk nog kamers kunnen krijgen via andere boekingssites of de website van het hotel zelf. Hierdoor wordt onterecht de indruk gewekt dat klanten haast moeten maken met boeken om een kamer te kunnen krijgen.
Booking.com werd in 1996 opgericht door Nederlander Geert-Jan Bruinsma. Op de website, die in 2005 werd overgenomen door het Amerikaanse Priceline, worden dagelijks ruim 625.000 overnachtingen geboekt. Het bedrijf heeft twee weken de tijd om bezwaar te maken tegen de uitspraak.
Bron: Algemeen Dagblad
Delen:

Praat mee

onze spelregels.

avatar
0/1500
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!