Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Consument flink duurder uit in supermarkt

07-04-2011
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
supermarket_14.jpg
Vlees, citrus, aardappelen, rijst, deegwaren, noten, pinda's en koffie zijn in het eerste kwartaal flink duurder geworden. De prijsstijging is het gevolg van steeds hogere inkoopkosten.
De prijzen van aardappelen en vlees zijn in februari met gemiddeld 10 procent gestegen ten opzichte van de maand ervoor. Voor producten als pasta, koffie en rijst betaalt de consument gemiddeld 5 procent meer, aldus Joop Holla van marktonderzoeksbureau GfK. In januari merkten klanten er nog niet veel van, omdat de supers die maand traditioneel veel aanbiedingen hebben. ,,Maar nu worden de boodschappen toch duurder'', zegt Holla. Veel klanten baseren hun winkelkeuze nog steeds op reclamefolders. Eén op de zeven, vooral jongeren, leest op internet het aanbod van de supermarkten. Consumenten kijken vooral naar prijs, aanbiedingen en specifieke producten. Daarnaast gaat men steeds vaker af op vriendelijk winkelpersoneel.
ANP
Delen:

Praat mee

onze spelregels.

avatar
0/1500
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!