Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA. Kassa is er weer op zaterdag 4 januari met de Belbusspecial!

Consument blijft behoudend in supermarkt

18-04-2011
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
supermarket_16.jpg
Consumenten staan niet te trappelen bij de introductie van nieuwe producten van A-merken in supermarkten. Introducties die wel succesvol waren, borduren voort op al bestaande concepten. Dat blijkt uit een maandag gepubliceerd onderzoek van marktonderzoeksbureau SymphonyIRI.
In 2010 werd bij vijf van de twintig grootste introducties een gemiddelde weekomzet behaald boven de ton. ,,Dat komt overeen met de afgelopen twee jaar en is fors minder dan in de periode 2001-2007 toen er minimaal tien intro's waren met die omzet'', aldus onderzoeker Ronald Laureijsen. Dat nieuwe producten van A-merken tegenwoordig minder snel aanslaan, komt volgens Laureijsen doordat fabrikanten minder innovatief zijn. Ook zijn supermarkten meer ruimte gaan geven aan huismerken en is de consument minder kooplustig en meer behoudend. Supermarkten lopen hierdoor 200 miljoen euro aan 'nieuwe' omzet mis.
ANP
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor