Heb je een vraag, suggestie of wil je gewoon iets kwijt? Dat kan hier. Lees onze spelregels.
Het feit is gewoon dat die motor niet goed is, de 130 en 140 pk is niet geschikt voor de campers Ford heeft het wel toegelaten die is verantwoordelijk voor deze problemen.Die zgn. verzekering houd er na een paar jaar weer mee op, dan sta je er zelf weer voor plus een waardevermindering van de camper.Ford moet zijn verantwoording nemen, om het vertrouwen weer te herstellen.Wat overigens bij mij niet zal lukken.
Ik waardeer de inzet van NKC. Maar het beoogde verzekeringsproduct wat ontstaan is in de onderhandelingen tussen Ford en NKC is geen oplossing. Zo liet ook de complete achterban van NKC weten, toen de plannen hieromtrent medio mei gecommuniceerd werden op een door NKC speciaal georganiseerde bijeenkomst in Soesterberg. Op de vraag van dhr. Stolwerk wie in zou gaan op een dergelijk verzekeringsproduct, bleek alleen de vertegenwoordiger van de camperbranche (verkopers) enthousiast. Alle overige aanwezige eigenaren/gedupeerden gaven aan dat niet te willen, en lieten weten er meer voor te voelen om de druk op te voeren bij Ford. Om zodoende af te dwingen dat Ford de problemen toegeeft en benoemd, en uiteraard liefst ook een echte oplossing aanbied! Toch heeft NKC de koers in de onderhandelingen niet gewijzigd, en is het tot een principeakkoord gekomen... Inmiddels ben ik in juli ook daadwerkelijk gedupeerd. Ik peinsde er niet over om mijn motor bij Ford te laten repareren, simpelweg omdat er geen enkel vertrouwen is. Het revisiebedrijf waar ik mijn motor heb laten reviseren (Bols motoren, in Veghel) vertelde mij dat de problemen met de betreffende Ford motoren al sinds jaar en dag bekend zijn. Één van de problemen is de te zwakke constructie van de zuigers, en sinds de komst van de nieuwe euro 5 motor van Ford worden de euro 4 probleemmotoren door Bols al gereviseerd met die nieuwe versterkte zuigers. Het blijft echter altijd een zwak ontwerp, deze motor. Al deze informatie is ook aan NKC gecommuniceerd, zo is mij door Bols verzekerd. Vertegenwoordigers van NKC hebben zelfs een exemplaar van elk van de 2 betreffende zuigers meegekregen. Maar NKC heeft blijkbaar niets met deze informatie gedaan, net zoals men ook de wil van de gedupeerden heeft genegeerd. Toch ben ik blij met de media-aandacht die Ford nu wederom krijgt. Het is alleen wel jammer dat NKC vecht voor een regeling die geen oplossing biedt. Waarom niet Ford confronteren met het echte probleem, en aandringen op een technische oplossing waar iedereen tot einde levensduur camper mee voort kan? Bovendien zijn diegenen die daadwerkelijk gedupeerd zijn nu echt de klos. Zij hebben niet eens een keus, en vissen sowieso achter het net! Mij heeft dit mijn vakantie én 6.500 euro gekost, bedankt Ford...
Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!