Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA. Kassa is er weer op zaterdag 4 januari met de Belbusspecial!

Campagne tegen kindersekstoerisme

16-07-2018
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
man vakantie foto 930x520
Voor het derde achtereenvolgende jaar is de campagne Don’t Look Away gestart. Die roept vakantiegangers op alert te zijn op 'kindersekstoeristen' en verdachte situaties.

'Niet alleen middelbare mannen'

,,Niet alleen toeristen misbruiken kinderen in het buitenland, ook zakenreizigers, expats of vrijwilligers, die zich opgeven voor hulporganisaties" zegt Celine Verheijen van Defence for Children dat de meldingen registreert. ,,Daders zijn niet alleen mannen van middelbare leeftijd, zij zijn van alle leeftijden, het kan ook om vrouwen gaan. Ook personen, die kinderen aanbieden zijn interessant voor ons."
Consumenten kunnen verdachte situaties via de website www.meldkindersekstoerisme.nl aankaarten.
De campagne Don’t Look Away is een samenwerkingsverband van onder meer het ministerie van Justitie en Veiligheid, de marechaussee, ANVR, Defence for Children en Terre des Hommes. Sinds 2015 loopt de campagne steeds in de zomerperiode. ANP
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor