Heb je een vraag, suggestie of wil je gewoon iets kwijt? Dat kan hier. Lees onze spelregels.
Albert Heijn Cadeaukaarten Ondeugdelijk Ik heb Albert Heijn Cadeaukaarten gekregen om boodschappen te kunnen doen bij Albert Heijn winkels. Het totaal bedrag van € 500,-.(10 x € 50,- per kaart). De cadeaukaarten kunnen enkel en alleen fysiek in de Albert Heijn winkels (Nederland en België) worden verzilverd en ingeleverd. Begin december 2020 ben ik helaas bij de kassa van Albert Heijn in Amersfoort geconfronteerd dat ik met de Albert Heijn Cadeaukaart de boodschappen niet kon betalen. Er is gevraagd om het aankoopbewijs omdat de geldigheid niet kon worden gecontroleerd. Het aankoopbewijs had ik niet omdat ik ze cadeau heb gekregen. Vervolgens ben ik met de gevonden aankoopbewijzen terug naar Albert Heijn gegaan. Volgens Albert Heijn zou de Cadeaukaarten ongeveer 2,5 week geleden zijn verlopen. Er staat dat de Albert Heijn Cadeaukaart drie jaar geldig is na de aankoop. Het probleem is dat er op de Albert Heijn Cadeaukaarten geen enkele datum staat vermeld. De begindatum en einddatum kunnen niet worden gecontroleerd. Ook het saldo kan een consument niet controleren, maar een medewerker van Albert Heijn. Volgens de consumenten bond is een cadeaukaart ONBEPERKT geldig als er niets op de cadeaukaart staat, dus als er geen uitgiftedatum en geen vervaldatum staat. Echter Albert Heijn weigert de cadeaukaarten te verlengen. Dit is werkelijk onbegrijpelijk. Omdat België dezelfde Albert Heijn Cadeaukaarten wel met 6 maanden heeft verlengd, dus tot eind mei 2021 zijn de cadeaukaarten gewoon geldig. ( Zie link van News Belguim van 11 december 2020 (https://news.belgium.be/nl/covid-19-verlenging-van-de-geldigheidsduur-van-diverse-cheques)) Ik ben al ruim drie maanden hiermee bezig. Albert Heijn reageert niet op mijn e-mails. Het probleem heb ik tevens bij de Branchevereniging Cadeaukatten Nederland voorgelegd, maar ze kunnen helaas niets voor mij betekenen. Ik ben van mening dat een consument door het ondeugdelijke product van Albert Heijn misleid en gedupeerd wordt. Ik kom er dus niet uit met Albert Heijn. Het probleem wordt niet serieus genomen. Ik zou graag willen dat Albert Heijn een redelijke oplossing moet bieden, maar dit wordt geweigerd. Guller (anoniem)
Geachte meneer Spierenburg, Uw video is glashelder qua de wettelijke rechten en plichten van een consument. Echter ik zou graag bij de Consumentenbond de Albert Heijn Cadeaukaarten onder de aandacht willen brengen. Ik ben van mening dat deze cadeaukaarten misleidend zijn en niet aan de wettelijke regels voldoen. Maar Albert Heijn heeft werkelijk maling aan de klacht van de consument. Ik vind het erg jammer dat er geen enkele instantie is die dit soort grote supermarktketens controleert. Consumenten worden tegen Albert Heijn Cadeaukaarten die ondeugdelijk in de markt worden gebracht op geen enkele manier beschermd. Wellicht wordt eens om de Albert Hein Cadeaukaarten, de Algemene/Aanvullende Voorwaarden onder de loep te nemen en onderzoek in te stellen. Na bestudering hiervan zijn er naar mijn mening meerdere bepalingen daarin opgenomen i.s.m. zwarte lijst, die m.i. vernietigd dient te worden. Maar een consument wordt om e.e.a. te kunnen bewerkstelligen onnodig op de kosten gejaagd. Dit kan niet de bedoeling van de wetgever zijn. Mvg,
Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!