Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA. Kassa is er weer op zaterdag 4 januari met de Belbusspecial!

Bol.com gaat samenwerken met rivalen

01-02-2011
  •  
leestijd 2 minuten
  •  
bol.com_logo_04.jpeg
Consumenten kunnen vanaf dinsdag op Bol.com elektronicaproducten bestellen bij concurrerende bedrijven als Megapool en Bobshop.nl. De webwinkel heeft een prijsvergelijker in het leven geroepen en denkt daardoor in 2011 nog meer klanten te trekken.
Directeur Daniel Ropers kondigt de nieuwe dienst Bol.com plaza aan bij de bekendmaking van de jaarcijfers. De mediawinkel sloot 2010 af met een recordomzet van 318 miljoen euro, een plus van ruim 40 miljoen euro vergeleken met het jaar daar voor. In totaal bestelden meer dan 3 miljoen klanten 16 miljoen artikelen op Bol.com. Hoeveel winst het bedrijf maakte over het afgelopen jaar, maakte Ropers niet bekend.
Stijging
Bol.com zag vooral de verkoop van elektronica, speelgoed en digitale boeken toenemen. Boeken blijven het belangrijkste product voor de webwinkel. Bol.com is naar eigen zeggen marktleider op het gebied van digitaal lezen en tweedehandsboeken, die consumenten sinds vorig jaar via de webwinkel kunnen verkopen. De omzet van Bol.com kreeg in 2010 ook een boost doordat de webwinkel uitbreidde naar België.
"Markt is in beweging"
Vernieuwen is volgens Ropers de voorwaarde om winst te maken en marktleider te blijven. ,,Als wij een product lanceren, zie je dat andere bedrijven volgen. Kijk maar naar de 24-uurs service die wij als eerste in Nederland introduceerden en die onze concurrenten nu hebben overgenomen. Je moet niet op je lauweren rusten, maar vernieuwen. De markt is altijd in beweging.''
Mede door de nieuwe dienst verwacht Ropers veel van 2011. Niet alleen doordat bedrijven die via de webwinkel hun producten verkopen, commissie betalen, maar ook omdat de dienst veel nieuwe klanten moet trekken.
,,Dit is nog nooit in Nederland vertoond. Ik ken geen retailbedrijf dat de prijzen van de concurrent bij zijn producten vermeldt'', zei Ropers. Het verschil met huidige websites die prijzen vergelijken, ziet hij in het feit dat klanten in zijn webwinkel meteen het product bij de winkel kunnen kopen. ,,Je hoeft je alleen maar aan te melden bij Bol.com, en dus niet steeds opnieuw bij de betreffende winkel.''
ANP
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor