Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA. Kassa is er weer op zaterdag 4 januari met de Belbusspecial!

'Boetebeleid in OV moet anders'

04-11-2015
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
ov-chipkaart_35a727.jpg
Openbaarvervoerbedrijven moeten hun boetebeleid ingrijpend wijzigen. Dat zegt het OV loket, de ombudsman voor beter openbaar vervoer. Uit de rapportage van het derde kwartaal van 2015 blijkt dat er veel klachten over de boetes zijn binnengekomen.
Wel betaald, toch boete
Volgens het OV loket krijgen reizigers die bij een verkeerde vervoerder inchecken, per ongeluk uit- in plaats van inchecken of een kaartje uit de automaat kopen en niet inchecken ook vaak een boete, terwijl ze wel voor hun reis hebben betaald. ,,Reizigers als deze mogen niet als zwartrijders worden behandeld als ze vergeten in te checken of verkeerd inchecken. Zij hebben er namelijk geen enkel belang bij om niet in te checken. Ze hebben al voor hun reis betaald. Zeker als ook nog de juiste reisdatum op het kaartje staat, verwachten wij van vervoerders een coulantere houding. Dat zal het draagvlak voor de OV-chipkaart ook ten goede komen.”
ANP
Kassa besteedde al eerder aandacht aan dit onderwerp. Bekijk hier het fragment.
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor