Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Belbus: PostNL maakt pakketje spoorloos

13-11-2021
  •  
leestijd 2 minuten
  •  
2042 keer bekeken
  •  

Marc is verzamelaar van bijzondere miniatuurtreintjes en koopt van Greet een paar zeldzame locomotieven. Greet stuurt deze op via PostNL, maar de treintjes komen nooit bij Marc aan. PostNL is ze kwijt. Een uitgebreide zoektocht mag niet baten en Greet en Marc zijn ontroostbaar. Tijd voor de Belbus om in actie te komen.

Marc is al van jongs af aan gek op treinen. Zijn vader was machinist bij de NS en ook Marc treedt na een carrière als brandweerman in de voetsporen van zijn vader. Zijn liefde voor het spoor gaat zo ver dat hij ook in zijn vrije tijd niet van de treintjes af kan blijven. Hij verzamelt bijzondere miniatuur locomotieven. 

Online vindt hij een paar zeldzame exemplaren. Marc koopt de modeltreinen van Greet voor 825 euro. Zij verstuurt de miniatuurtreintjes met PostNL met track & trace. Omdat zowel Marc als Greet goede ervaringen en veel vertrouwen hebben in PostNL, denken ze er niet aan om het te verzekeren. Het is een groot pakket van bijna zeven kilo, dat kan toch niet zomaar verdwijnen? 

Pakketje blijft hangen in sorteercentrum

Toch wel. Want wat er ook komt, het is in elk geval geen pakketje. Marc heeft van Greet een track & trace-code gekregen en kan precies zien waar het pakket is. Het blijft hangen bij het sorteercentrum. Als hij contact opneemt met PostNL, krijgt hij te horen dat het pakketje wel komt en dat hij nog even geduld moet hebben.

PostNL start onderzoek van halve dag

Maar dat gebeurt niet. Greet kan haar geduld niet meer bewaren. PostNL vertelt haar dat er een onderzoek gestart wordt. Ze krijgt meteen een mailtje met een bevestiging. Maar tot haar grote verbazing is het onderzoek nog geen halve dag later al gesloten en is het pakket officieel als vermist verklaard. Greet is het hier niet mee eens en belt nog een keer. Hoe grondig is er dan gezocht en maakt PostNL zich er niet al te gemakkelijk van af? 

Dit keer krijgt ze een vriendelijke jongedame aan de lijn die de zaak persoonlijk oppakt. De medewerker denkt dat het pakket misschien in een sorteercentrum ligt in Alphen aan de Rijn. Ze belooft Greet om een paar dagen later terug te bellen. Maar dit gebeurt niet en het telefoonnummer dat Greet heeft doorgekregen, is niet meer in gebruik. Treinfan Marc is ontroostbaar en Greet is boos.

PostNL zoekt met man en macht naar verloren pakketje

Wanneer de Belbus langsgaat bij PostNL, legt de woordvoerder uit dat de sluiting van het onderzoek onjuist gecommuniceerd is naar Greet. Hij biedt zijn excuses aan voor de manier waarop de medewerker heeft gehandeld. Hij is het er mee eens dat ze zich aan haar beloftes moet houden. PostNL is nog druk bezig met het onderzoek. Er wordt met man en macht gezocht naar het verloren pakket. In afwachting daarvan krijgen Marc en Greet alvast wel een ander pakketje: met een excuusbrief en een chocoladereep.   

Update 20 november: PostNL heeft na een uitgebreide zoektocht het pakketje gevonden en aan Marc toegestuurd. Eind goed, al goed.

Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor