Tijdens het doen van de financiële zaken van haar tante vindt Nicolette Dijkstra een aantal vreemde afschrijvingen van PC Nederland. Dat is een bedrijf dat mensen 24/7 helpt met computer of andere technische problemen. Hier betaal je jaarlijks 119,99 euro voor. Merkwaardig, omdat de tante van Nicolette op leeftijd is en deze service helemaal niet nodig heeft. Wat is hier aan de hand?
Als Nicolette ontdekt dat de abonnementskosten van PC Nederland vier keer zijn afgeschreven wordt het verhaal nog gekker! In totaal gaat het om een bedrag van 396 euro. Nicolette wil duidelijkheid van PC Nederland, maar wanneer ze probeert te bellen en mailen met het bedrijf krijgt ze nergens antwoord op.
Daniel Offermans maakt iets soortgelijks mee. Na het overlijden van zijn moeder vindt hij vijf onverklaarbare afschrijvingen met een totaalbedrag van 599,75 euro. Ook hij probeert contact op te nemen met PC Nederland, maar dit blijkt moeilijker dan verwacht. De telefoon wordt niet opgenomen én een aangetekende brief komt ongeopend terug.
Ten einde raad nemen Nicolette en Daniel contact op met de Belbus. Helaas is het niet de eerste keer dat wij klachten ontvangen over dit bedrijf, want PC Nederland is een oude bekende van de Belbus.
Opnieuw neemt de Belbus contact op met PC Nederland om te kijken wat er aan de hand is. Want naast Nicolette en Daniel zijn er inmiddels ruim dertig klachten binnengekomen van consumenten waarvan de abonnementskosten te vaak zijn afgeschreven.
Waar Belbus-verslaggever Mai negen maanden geleden alleen telefonisch contact kreeg met PC Nederland, willen we deze keer persoonlijk opheldering krijgen. We nodigen Priscilla Geurts, een medewerker van PC Nederland, uit om naar de redactie van Kassa te komen voor tekst en uitleg.
Priscilla komt naar het Mediapark in Hilversum om een gesprek te voeren met Nicolette, Daniel en Mai. Want waar gaat het nu mis? In ieder geval niet bij het huidige managementteam, als we Priscilla moeten geloven. Zij schuift de schuld af op de vorige eigenaar van het bedrijf.
Na een pittig gesprek geeft Priscilla aan het probleem te willen oplossen. Ze belooft het te veel betaalde bedrag diezelfde dag nog op de rekening van Nicolette en Daniel zal staan. Diezelfde avond nog hoort Mai van Nicolette en Daniel dat het geld op hun rekening staat. Fijn dat het dit keer wel in een keer goed gaat.
Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!