Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Belbus: Geen beweging in Slimminglabs te krijgen

22-05-2021
  •  
leestijd 3 minuten
  •  
1354 keer bekeken
  •  
De 81-jarige Trees Stelling koopt voor 399 euro een loopband op Slimminglabs.com. Tijdens de lockdown wil ze wel een beetje in beweging blijven. Helaas houdt de loopband er na één keer mee op. Trees vraagt Slimmingslabs om een oplossing, maar komt geen stap verder.
Door de coronamaatregelen zit Trees al tijden stil en daar baalt ze van. Voorheen liep ze weleens op de loopband bij de fysio, maar dat kan nu niet. Als ze op facebook een advertentie ziet voor een loopband, besluit ze deze te bestellen. Dan kan ze eindelijk weer wat bewegen!

Geen beweging in te krijgen

Trees ontvangt de loopband en wil hem direct proberen, maar krijgt hem niet aan de praat. Teleurgesteld mailt ze de klantenservice. Die vraagt of ze de loopband wel goed heeft neergezet. Trees twijfelt hier niet aan. Ze heeft precies gedaan wat in de gebruiksaanwijzing stond. Bovendien heeft ze wel vaker op een loopband gestaan. Ze weet écht wel hoe een loopband werkt.
Zonder ook maar iets te veranderen, doet de loopband het de dag erna opeens! Trees is hartstikke blij en loopt direct een stukje. De vreugde is van korte duur. Na één keer doet de loopband niks meer. Samen met haar buurvrouw, Trudy Wijnschenk, controleert ze alle kabeltjes, knopjes en instellingen. Alles is goed aangesloten. Trees vraagt Slimminglabs om reparatie. Dat is geen probleem. Slimmingslabs neemt contact op met de fabriek en alles komt in orde. Trees hoort snel van het bedrijf...

Aan de lopende band problemen met de klantenservice

Trees wacht en wacht, maar hoort niks. Trudy en Trees bellen en mailen wekelijks naar Slimminglabs. Slimminglabs zegt druk bezig te zijn voor haar. Trees merkt daar niets van. Het bedrijf staat haar weliswaar vriendelijk te woord en doet haar tal van beloftes, maar daar komt nooit iets van terecht. Al weken kijkt Trees tegen een kapotte loopband aan.
Na zes weken is Trees de loze beloftes zat. Ze ontbindt de koop. Ze wil haar geld terug en vraagt Slimminglabs de loopband op te halen. Weer krijgt ze geen reactie. Trudy belt er achteraan. Slimminglabs belooft dat PostNL Trees zal mailen om een ophaalafspraak voor de loopband te maken. Slimminglabs stort haar geld terug, zodra zij de loopband ontvangen.
Trees wacht en wacht, maar hoort niks van PostNL. Ze is zo slim om ook regelmatig haar spam-inbox te controleren: ook niets. Trees heeft écht geen mail ontvangen. Trudy blijft proberen een oplossing te krijgen van Slimminglabs, maar het bedrijf vindt dat het genoeg hebben gedaan. Da’s gek! Trees heeft namelijk nog altijd geen geld retour én de loopband staat er nog. Trees wil het opgeven. Maar Trudy laat het er niet bij zitten en schakelt de Belbus in.

Confrontatie: B-E-L-B-U-S!

De Belbus belt Slimminglabs, wat onderdeel uitmaakt van Bralex Webshops B.V.. Opeens zijn ze niet zo vriendelijk meer. Bralex wil ons niet te woord staan. Hoe durven we ons hiermee te bemoeien? Ze hebben Trees perfect geholpen.
Als Bralex nader onderzoek doet, wordt duidelijk dat het de PostNL-afhaalafspraak herhaaldelijk naar het verkeerde adres heeft gestuurd, waardoor Trees niets ontving. Een duidelijk geval van perfecte service! Om het goed te maken stuurt het bedrijf PostNL nu wél naar het goede adres.
Delen:

Praat mee

onze spelregels.

avatar
0/1500
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!