Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Belbus: BHSupport.nl biedt geen support aan Larissa

  •  
07-09-2019
  •  
leestijd 2 minuten
  •  
342 keer bekeken
  •  
Schermafbeelding 2019-09-07 om 13.59.16
Larissa Guichelaar wil voor haar vakantie naar Kroatië een nieuwe bikini. Met haar minder gebruikelijke maat kan ze niet zomaar naar een standaard lingeriewinkel. Daarom bestelt zij in juni een aantal bikini’s via de online speciaalzaak BHsupport.nl. Wanneer Larissa een deel van haar bikini’s wil retourneren, beginnen de problemen.  
Larissa bestelt op 24 juni een aantal bikini’s met een totaalprijs van 334,55 euro. Uit deze bestelling wil ze één bikini kiezen, maar ze weet niet welk model of welke maat haar het beste zit. Daarom doet ze een wat grotere bestelling. Een paar dagen later ontvangt Larissa een mail dat niet alles op dezelfde datum geleverd kan worden. Dat is voor Larissa geen probleem. Wel wil ze graag de volledige bestelling met kunnen elkaar vergelijken. Daarom vraagt ze om een verlenging van haar retourtermijn. BHsupport bevestigt meermaals dat dit geen probleem is.

Retourtermijn verstreken?

Het verbaast Larissa dan ook als ze na het retourneren van een deel van haar bikini’s te horen krijgt dat haar retourtermijn verstreken is. Ze mag slechts nog ruilen, maar dat is niet wat Larissa wil. Ze beantwoordt de mail van BHsupport en wijst daarbij op de gemaakte afspraken omtrent de retourtermijn. 
Er gaan meerdere mails over en weer, maar BHsupport houdt voet bij stuk. De mails met gemaakte afspraken die Larissa overtuigt het bedrijf niet. Op 23 juli bellen Larissa en haar moeder met eigenaresse. Ook in dat gesprek komen ze er niet uit. De boodschap is duidelijk: Larissa krijgt haar geld niet terug. 

Meerdere klachten

Larissa is niet de enige met een klacht over het retourbeleid. Al eerder ontving de eigenaresse van BHsupport een boete van de Autoriteit Consument & Markt (ACM) met haar toenmalige webwinkel kiesdejuistesportbh.nl. De boete is opgelegd, omdat de eigenaresse op haar website "de consumenten onvoldoende informeerde over hun rechten wanneer zij binnen de bedenktijd van hun aankoop wilden afzien."

Confrontatie

Voordat we zomaar bij BHsupport op de stoep staan, kondigen we onze komst aan. BHsupport vindt echter dat het netjes de regels hebben gevolgd en geeft aan dat we niet welkom zijn. Als we aangeven alsnog langs te willen komen, staat het geld plots op Larissa’s rekening. Zo werkt het natuurlijk niet. Daarom besluiten we alsnog langs te gaan.
Larissa en presentator Renze staan voor de deur, maar BHsupport besluit om deze gesloten te houden. Ondanks meerdere malen bellen en mailen krijgen we op geen enkele manier contact met eigenaresse Anita. Larissa baalt dat BHsupport het gesprek niet aan wil gaan, maar moet voor nu genoegen nemen met de terugbetaling.

Reactie

Na ons bezoek heeft BHsupport schriftelijk gereageerd op de klachten en de boete van de ACM. Haar schriftelijke verklaring lees je hier .
Delen:

Praat mee

onze spelregels.

avatar
0/1500
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!