Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Consumenten verliezen Misrekening-zaak van ING

10-10-2013
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
61 keer bekeken
  •  
Fallback image for card
Consumenten die een ING Toprekening hebben geopend zullen geen aanvullende rentevergoeding ontvangen. Dit kan geconcludeerd worden na een uitspraak van de rechter op 1 oktober jongstleden. Het Gerechtshof Amsterdam heeft bepaald dat zij de Toprekening van ING niet misleidend vindt.
Hoe zat het ook alweer?
Als je in de periode van september 2008 tot half februari 2009 een Toprekening opende kreeg je een rente van 4% en als extraatje het eerste half jaar een rente van 4,75%, een aantrekkelijk aanbod voor vele klanten van de Postbank/ING en zij openden een Toprekening. Zij kwamen van een koude kermis thuis, want na dat half jaar kregen ze niet een rente van 4%, maar een veel lager percentage. In de brochure werd de indruk gewekt dat de spaarder na afloop van zes maanden een rentepercentage van 4% zou ontvangen. Het hof zegt daarover: "U als (potentiële) spaarder moest op grond van de door ING verstrekte informatie begrijpen dat het bijzondere van het aanbod onder de naam 'Toprekening' was dat gedurende een periode van een halfjaar een rentepercentage van 4,75% werd gegarandeerd. Verdergaande verwachtingen voor de periode daarna mocht u in redelijkheid niet aan de door ING verstrekte informatie ontlenen." In bijgaande link vindt u de nieuwsbrief van Stichting Misrekening die aan alle aangesloten leden is verstuurd. De Stichting beraadt zich over een eventuele cassatie, maar gezien de ontoereikende financiële middelen van de Stichting is de kans groot dat afgezien wordt van cassatie.  De hele uitspraak is hier te lezen.
Delen:

Praat mee

onze spelregels.

avatar
0/1500
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!