Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Aldi verbetert garantieafhandeling

22-09-2015
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
Aldi_04.jpg
Supermarktketen Aldi heeft zijn garantieafhandeling na kritiek van de Consumentenbond flink verbeterd. Dat constateert de bond dinsdag. Consumenten kunnen defecte artikelen voortaan altijd ter reparatie in de winkel afgeven. Tot nu toe werden ze doorverwezen naar de fabrikant.
In juli klaagde de belangenorganisatie voor consumenten dat Aldi zich niet hield aan de regels over de afhandeling van klachten over ondeugdelijke producten. De bond stapte ook naar de Autoriteit Consument & Markt (ACM). Consumenten moeten met een product waar gebreken aan zijn, altijd terecht kunnen in de winkel.
De winkelketen lijkt de kritiek serieus genomen te hebben. Volgens de Consumentenbond heeft Aldi nu een praktische procedure om defecte artikelen ter reparatie in de winkel af te geven en staat nu heldere informatie over de garantieafhandeling op de website van het concern. ANP

Meer over:

aldi, diginieuws
Delen:

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor