Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Aldi past misleidende verpakking aan

15-04-2013
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
106 keer bekeken
  •  
Aldi-logo.jpg
Aldi past de verpakking van haar Molenland Geitenkaas aan. Het beeld op de verpakking van een geit in de wei verdwijnt, nu de kaas afkomstig blijkt van geiten die opgesloten staan in stallen. De aanpassing volgt nadat Wakker Dier een klacht had ingediend bij de Reclame Code commissie.
Geen weide meer
De Duitse supermarkt schrijft in een brief aan Wakker Dier: "Zodra de nieuwe sticker gereed is, zullen door de leverancier enkel nog nieuwe stickers op de Molenland Geitenkaas worden aangebracht. Op de nieuwe verpakking zal geen afbeelding van weide staan en ook zullen de woorden 'weide' of 'weidegang' niet worden gebruikt."
Tevreden
Wakker Dier is tevreden over de aanpassing, omdat klanten niet meer op het verkeerde been worden gezet. De organisatie had ook graag gezien dat de Aldi de geitenkaas op diervriendelijker wijze zou produceren. Wakker Dier heeft ondertussen een nieuwe klacht ingediend tegen fabrikant Bettine, die eveneens met een blije geit in de wei op stalkaas pronkt. Bron: Wakker Dier
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor