Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Albert Heijn gaat uit dozen verkopen

22-10-2012
leestijd 1 minuten
59 keer bekeken
Logo_AlbertHeijn.jpg
Albert Heijn gaat in de schappen van de winkels dozen zetten. Als redenen voor de verkoop uit dozen noemt AH lagere kosten, een hogere productiviteit en een 'potentieel hogere omzet door een betere klantervaring.'
SRP
Op de jaarlijkse leveranciersdag zijn de plannen door Casper Meijer, directeur merchandising van Albert Heijn, bekendgemaakt. Dit meldt onder andere Distrifood.nl. De dozen die in het schap zullen worden gezet zijn van het type SRP, shelf ready packaging. Dit zijn verpakkingen of besteleenheden die zonder uitpakken of herverpakken in het schap gezet kunnen worden.
Introductie
Albert Heijn wil de eerste (om)dozen op korte termijn introduceren. Er is in totaal twee jaar voor uitgetrokken om het systeem in de supermarkten en XL-winkels te introduceren. In de AH to-go wordt het systeem voorlopig nog niet geïntroduceerd, vertelt een woordvoerder van AH aan Distrifood.nl.
Producten
De (om)dozen zullen voor alle assortimentsgroepen worden gebruikt, dus ook diepvries- en versproducten. Bovendien worden de dozen ingezet voor zowel huismerkartikelen als merkartikelen.
Nieuw systeem
Het verkopen uit dozen is volgens Albert Heijn nu alleen nog geïntroduceerd bij Aldi en Lidl. AH ziet vooral voordelen van het systeem, aangezien het zou leiden tot een betere merkherkenbaarheid en betere vindbaarheid in supermarkten.
Bronnen: Distrifood.nl/Telegraaf.nl
Delen:

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

Al 100 jaar voor