Heb jij een particulier betaalpakket bij ABN AMRO? Dan krijg je in de loop van deze week een brief over een aanstaande tariefswijziging. Je gaat vanaf 1 juli 2022 namelijk € 2,95 per maand betalen voor je particuliere betaalpakket in plaats van € 1,95 per maand. Volgens de bank komt dat doordat het betaalverkeer steeds meer digitaliseert en het klantgedrag daardoor verandert.
Dat meldt de bank op de eigen website. De toenemende mate van digitalisering betekent volgens ABN AMRO dat er naast de reeds bestaande betaalopties steeds meer digitale betaalmethodes ontstaan.
Daarbij kun je onder andere denken aan zaken als het betalen met én opnemen van geld met je mobiele telefoon, het betalen met behulp van QR-codes en betalen via een Tikkie, aldus de bank.
De bank geeft aan dat het aanbod aan betaalmethodes voor klanten makkelijk, snel en veilig te gebruiken moet zijn. Daar komen echter wel forse investeringskosten bij kijken.
Bovendien geldt dat de bank niet alleen steeds meer kosten moet maken om de veiligheid van het betalingsverkeer te kunnen garanderen, maar ook om de taken in het kader van fraudeopsporing te kunnen blijven uitvoeren. Te denken valt aan anti-witwascontroles, het monitoren van het betalingsverkeer, onderzoek doen naar betalingsincidenten en het screenen van klanten.
Ook zegt de bank het belangrijk te vinden dat klanten die digitaal minder vaardig zijn hun dagelijkse bankzaken "makkelijk en veilig te kunnen blijven doen". Daarvoor biedt de bank onder meer ondersteuning van zogenaamde Financiële Zorgcoaches. De inzet van deze coaches wordt volgens ABN AMRO de komende tijd sterk uitgebreid.
Al het bovenstaande leidt ertoe dat de bank zich genoodzaakt ziet om de tarieven voor particuliere betaalpakketten te verhogen van € 1,95 per maand naar € 2,95 per maand. Een stijging van ruim 50%
Alle informatie over aanstaande tariefwijzigingen van ABN AMRO valt te vinden op de volgende pagina. En klik hier voor een eerder artikel dat we schreven over bijkomende kosten van betaalrekeningen.
Bron: ABN AMRO (Bron afbeelding: Donald Trung Quoc Don / Wikimedia Commons)
Heb je een vraag, suggestie of wil je gewoon iets kwijt? Dat kan hier. Lees onze spelregels.
Dit was al vele jaren geleden zichtbaar. Ik ben toen al opgestapt bij deze klantonvriendelijke bank.
Ik heb al een brief ontvangen over de verhoging van de tarieven ondanks een winst van 1,2 miljard van ABN Amro. Om mijn rekening op te zeggen kan ik dat doen via internet bankieren, terwijl ik geen internet bankieren heb, de SUKKELS.
Nog altijd een flink stuk goedkoper dan de TRIODOSBANK....die berekend aan elke pashouder € 4,- pp. Dus 2 x een en/ of rekening kost je € 16,- p/ mnd
ABN AMRO - Je moet je schamen. Heel veel kantoren zijn inmiddels gesloten, dus service ho maar. Dat scheelt heel veel kosten, dus je zou verwachten dat de kosten omlaag zouden gaan voor de klanten, maar niets is minder waar! Onder het mom van beveiliging mogen klanten nu zelfs meer betalen. Ik kan maar 1 tip geven, of eigenlijk 2 : wordt klant bij de "Open Bank" en / of de "N26" bank. Je betaalt nagenoeg geen kosten en als je ze moet bellen hang je tenminste niet een half uur te wachten zoals bij de ABN AMRO. Op alle fronten zijn beide genoemde banken een verademing!
Een verhoging onder het mom van fraudebestrijding...mooi..als je,vooral in opsporingsprogramma's je ziet hoeveel mensen er in de geraffineerde trucs van dieven trapt..we komen bij u thuis uw pasje ophalen enzovoort,zijn er velen niet op de hoogte dat de bank-en- dat nooit doen..banken,trek daarom de knip open en gebruik deze verhogingstruc om elke klant een brief te sturen met de medeling;pas op,wij bellen U nooit op om Uw pasje te komen ophalen,enzovoort..oh,nee daar gaan we die verhoging niet voor gebruiken...
De banken hebben véél te veel macht. 60 jaar geleden hebben ze ons met allerlei mooie beloften binnengehaald. We kregen rente op de lopende rekening. Nu zijn we allemaal de dupe van hun houding. GRAAIEN en GRAAIEN de klant is alleen maar een reden om nòg meer te verdienen, prachtige gebouwen neer te zetten, allerlei zaken die veel bekijks hebben sponsoren. En natuurlijk de BONUSSEN. MAAR WEL VAN ONS GELD! Overstappen naar een bank die nog een klein beetje service geeft. Als we nu eens een vuist maken en de banken zich laten inspannen om ons te behouden krijg je denk ik een ander verhaal.
Zijn er dan nog banken met een andere kijk naar de klant?? DENK dat ze allemaal hetzelfde zijn..
Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!