Soms denk je: dat Kanniewaarzijn! En dan bel je Astrid Joosten en het team van Kanniewaarzijn van BNNVARA.

Officiële reactie Flixbus

04-12-2018
  •  
leestijd 2 minuten
  •  
122 keer bekeken
  •  
Kanniewaarzijn reactie Flixbus
In de aflevering van 27 november werd in Kanniewaarzijn aandacht besteed aan de problemen van de familie Tibin met de organisatie Flixbus. Na de uitleg van KNWZ vindt u de reactie van deze organisatie.
Uitleg Kanniewaarzijn:
Meneer en mevrouw Tibin wilde in Eindhoven instappen in een Flixbus. Mevrouw Tibin wil met hun drie kinderen naar haar zus in Leipzig en had tickets gekocht voor de Flixbus, een busmaatschappij dat door Europa rijdt. Haar zus heeft de kinderen nog nooit ontmoet.
Meneer Tibin ging mee in de bus om zijn vrouw en kinderen, en al hun spullen, in de bus te helpen. Maar toen was er een probleem. Er waren wel genoeg plekken in de bus, maar heel veel mensen hielden meerdere stoelen bezet. Mevrouw Tibin en haar drie kleine kinderen wilden echter met z'n vieren bij elkaar kunnen zitten. De buschauffeur wilde mevrouw Tibin niet helpen met het verzoeken of andere mensen misschien plek wilde maken. 
De familie werd vervolgens uit de bus gezet, aan de kant van een 80-kilometerweg waar geen voetpad of parkeerhaven was.
Verklaring Flixbus
“Namens FlixBus en de betroffen buspartner willen wij laat weten, dat ons dit incident enorm spijt en dat wij ons uiterste best zullen doen om soortgelijke incidenten in de toekomst te voorkomen. De chauffeurs krijgen regelmatig trainingen van FlixBus en ook van de buspartner. Het oplossen van zulke conflicten is een onderdeel van deze trainingen. We gaan nog meer aandacht geven aan dit soort conflicten om chauffeurs te leren hier op de juiste manier mee om te gaan.  
Vanzelfsprekend is het voor de chauffeurs onder geen omstandigheden toegestaan om te gaan rijden als passagiers nog niet zitten. Voor elk verkochte ticket is er een zitplaats in de bus. Het kan gebeuren dat enkele passagiers meer dan één plek bezetten in de hoop dat deze niet wordt gebruikt. Dit is niet de bedoeling en de betreffende passagiers zullen de tweede zitplaats vrij moeten maken als medereizigers er willen gaan zitten. In eerste instantie is het aan de passagiers om dit met elkaar te bespreken. Als er geen oplossing wordt gevonden dan kan de chauffeur om hulp worden gevraagd. Als een passagier de bus absoluut per direct wil verlaten hoort de chauffeur naar een veilige plek te rijden, waar passagiers kunnen uitstappen. Het is dan de keuze van de passagier om de rit te beëindigen.”
Delen:

Praat mee

onze spelregels.

avatar
0/1500
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.