Sfeerfoto van Joop
Joop
Joop

PvdA-Kamerlid Arib stapt op

Voelt zich niet meer veilig na 'dolkstoot' Vera Bergkamp
Joop

Zó ziet vluchtelingenhaat eruit

  •  
19-02-2016
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
Een bus met vluchtelingen die juist is aangekomen bij een opvangcentrum in het Duitse Clausnitz, is daar door een woedende menigte opgewacht. Op een filmpje is te zien hoe de groep de bus omsingelt en ‘ Wir sind das Volk ’ naar de doodsbenauwde inzittenden schreeuwt.
De gebruikte kreet was eens de strijdkrijt van het protest tegen Oost-Duitsland, wat uiteindelijk de val van de muur betekende. Nu lijkt de leus gekaapt door de anti-vluchtelingenbeweging in Duitsland. Velen van hen beschouwen de regering van Angela Merkel inmiddels net zo onwettig als dat van het vroegere Oost-Duitsland.
De video van het voorval bij het opvangcentrum werd grif gedeeld op de sociale netwerken en zorgde voor een storm van verontwaardiging, waaronder bij tv-komiek Jan Böhmermann. Hij schreef op Twitter: ‘Clausnitz (Sachsen), gisteren. De Duitse angstmaffia begroet hen die zojuist uit de klauwen van de dood zijn ontsnapt.’
Een woordvoerder van de politie liet weten dat dertig politieagenten nodig waren om de woedende menigte weg te houden van de vluchtelingen. ‘We hebben fysieke confrontaties kunnen voorkomen,’ staat in een bericht te lezen, waarbij ook wordt vermeld dat er dertien wetsovertredingen zijn begaan. Ook reageert de politie op het filmpje:
"De verschrikkelijke beelden hebben ons deze ochtend via social media bereikt. Als politie moeten we neutraal blijven tijdens ons werk. Dat is moeilijk in deze situaties. We zijn ook maar gewoon mensen in blauwe uniformen, wij voelen hetzelfde als jullie wanneer we de beelden zien."

Praat mee

Heb je een vraag, suggestie of wil je gewoon iets kwijt? Dat kan hier. Lees onze spelregels.

avatar

Reacties (144)

robvaniren
robvaniren23 feb. 2016 - 9:40

"Voor veel Nederlanders ben je hier welkom in je eigen (tweede) land. Dat weet je. - "" Maar, als die andere 16 miljard onaangepaste wereldbewoners dat ook weten, en hierheen komen, omdat er geen grenzen lijken te zijn (maar die veiligheid juist bestaat uit grenzen, helaas links), dan kan toch een kind bedenken dat die 'vele nederlander'gaandeweg in aantal zullen slinken en , om maar wat te demoniseren, ook vreemdelingenhaters worden.

1 Reactie
Dunya2
Dunya224 feb. 2016 - 15:44

@Robvaniren Het is niet het een of het ander. Per individuele geval beoordelen. Appi woont sinds zijns zevende levensjaar -zoals ik het begreep- bij zijn Nederlandse adoptieouders en heeft hij (weet ik bijna zeker) de Nederlandse nationaliteit (er bij gekregen). Hij was eertijds door zijn ouders uit Somalië afgestaan voor adoptie. Hij is verkaast (draagt beide culturen in zich), zoals hij het vertelt en is nu terug Afrika. Hij draagt de Nederlandse nationaliteit en mag dan zeker hier komen en is hij welkom. Dat mogen alle Nederlanders doen als ze emigreren naar het buitenland. De vreemdelingenhaters zijn in de minderheid en hebben dan pech.

robvaniren
robvaniren23 feb. 2016 - 9:34

"mensen op veetransport te zetten, zonder ook maar enige wrede intentie. Maar dan interpreteer je het Eichmannproces wel heel erg jouw kant op. - " Voor Piet heet dus iedere veehouder Eichmann. Al lang vegetarier?

robvaniren
robvaniren23 feb. 2016 - 9:31

" en Het ergste is Frankrijk, daar is de politiesterkte 1 politieagent per 1000 inwoners." "en zo wandelt links hand en hand met rechts richting poliiestaat,en droomt dat t zo veiliger wordt. Voor de goede orde, poltiemensen zijn ook mensen, wil je er meer, dan zullen de eisen kwa nivo zakken, en krijg je dus meer agressieve agenten.

Appi Mohamud
Appi Mohamud21 feb. 2016 - 12:07

Bavaud Mauritius 21 februari 2016 at 11:02 Ze mogen wel kritiek hebben, maar ik ga niet wonen waar ik de mensen zo hard af keur als hij doet. het spijt me als mijn woord keus je het gevoel hebben gegeven dat ik het europees bevolking afkeur. Zowel mijn beste vriend als mijn adoptie ouders en zusjes zijn hollands, en als ik me familie moet geloven uit beiden colturen ben ik verkaast, (wat echt geen scheldwoord is in mijn ogen) wardoor ik antwoord dat ik het beste uit beiden coltuuren heb over genomen. mijn reactie was op Lylom die het een geweldig idee vond om alle africanen uit te morden zodat hij wat ruimer kan wonen. En nog mijn excuses dat ik een new topic moet starten om antwoord te geven, mijn "beantwoord" knop schijnt niet te werken op me tablet hier in donker Africa.

1 Reactie
Dunya2
Dunya221 feb. 2016 - 18:27

@Appi Mohamud Mocht blijken dat je niet kan aarden in Afrika, omdat je toch verkaast bent, zoals je dat zelf noemt, dan kan je altijd nog terug keren naar Nederland. Voor veel Nederlanders ben je hier welkom in je eigen (tweede) land. Dat weet je.

Appi Mohamud
Appi Mohamud21 feb. 2016 - 11:36

Ps. Ik mag nog wel ingeschreven zijn in Nederland. (Moet nog studie geld terug betalen) Maar woon al lang er niet meer dus dat van "wat doe je hier nog" slaat niet op me. Kom met iets beter

overlever
overlever21 feb. 2016 - 11:35

Gelukzoekers die vrouwen aanranden. Bussen met migranten die belaagd worden. En nog 1000'en voorbeelden. Gaat niet zo lekker he? De mensheid was en is er dus blijkbaar niet klaar voor om culturen onderling te mixen. Om nog maar niet te spreken over waar dit op den duur toe zal leiden. Praktijk.

3 Reacties
Yogi Bear
Yogi Bear21 feb. 2016 - 11:46

"De mensheid was en is er dus blijkbaar niet klaar voor om culturen onderling te mixen. Om nog maar niet te spreken over waar dit op den duur toe zal leiden." Tja, sommigen zijn een beetje hardleers. Waar dit naartoe gaat? Net zoals alle andere keren. Een hoop onnodig bloedvergieten.

Dunya2
Dunya221 feb. 2016 - 13:29

In moeilijke tijden proberen (rechts)extremisten de macht te grijpen; Dat moeten we niet toestaan. Degenen die goedkeuren wat de (rechts)extremisten doen, moeten niet klagen als straks de democratie om ver wordt geworpen door de extremisten en economie kapot gemaakt. Kijk naar je eigen omgeving, In Nederland is er niets aan de hand. Dan moet je niet met opstand problemen aantrekken. En je gelukkig prijzen met wat je hebt, voordat je dat verliest door eigen toe doen.

overlever
overlever21 feb. 2016 - 20:23

Wat u extremisten noemt is straks bijna de hele Europese bevolking. .

Appi Mohamud
Appi Mohamud21 feb. 2016 - 11:28

Bavaud Mauritius Zoals Dunja schrijft had ik niet veel keus in waar ik gieng wonen als 7 jarig kind van hopeloos ouders die hun best deden om 9 kinderen in veiligheid te brengen. ik kan je ook wel vertellen dat als tiener boos was op me ouders dat ze vluchten in plaats van iets opbouwen voor hun kroost in plaats daarvan hun kinderen brachten naar een land waar ze niet welkom waren (al waren we uitgenodig door de regiring). Nu ik zelf vader ben geworden, kan ik je vertellen dat ik op me knie ben gaan zitten en in tranen me excuses aan me ouders deed voor al het leed wat hun hadden mee moeten maken om ons in veiligeheid te brengen. En nu dat ik ook ouder ben en terug will naar me roots merk ik ook dat de colonitatie nog steeds voll op gaande is. Want wie heeft bepaald dat een land zelf geen wapens mag produceren nog kopen ter willen van hun eigen veiligheid? Maar we dwalen af, mijn conclusie is will je af van al dat vluchtellingen? Stop dan met bemoeien in andermans leven en land. Want wat je zaait daar oogst je hier.

1 Reactie
Moeder Pietje
Moeder Pietje23 feb. 2016 - 19:19

"Want wie heeft bepaald dat een land zelf geen wapens mag produceren nog kopen ter willen van hun eigen veiligheid? " Welk land is dat?

Frank Lenssen2
Frank Lenssen221 feb. 2016 - 10:45

Brandstichting in bijna gereed AZC in Bautzen, Sachsen, Duitsland. De brandweer werd ernstig gehinderd door de goeddeels dronken toeschouwers, waaronder kinderen. Ik verwacht verder dat de AfD de brandweer voor de rechter zal slepen, ze zal diegenen die geblust hebben, eerst ervan betichten extreem-linkse en staatsvijandige activiteiten gepleegd te hebben, en verder de uitvoering van de Wil van het Volk gehinderd te hebben. http://www.zeit.de/gesellschaft/2016-02/bautzen-brand-fluechtlingsunterkunft-sachsen (van de publieksreacties op dit artikel zijn er opvallend veel achteraf verwijderd, wegens onfatsoenlijk taalgebruik en niet ter zake doende uitweidingen; men hoeft er niet lang over na te denken wie er zoals die stukjes geschreven had)

6 Reacties
Moeder Pietje
Moeder Pietje21 feb. 2016 - 11:18

Het is nog steeds de vraag wat je erger vindt. Zo was er gisteren in het nieuws die massale vechtpartij onder 100 asielzoekers Sommige, Afghaanse naar verluidt, zouden een Syrisch meisje gemaand hebben een hoofddoek op te doen. Dit weigerde ze. En toen liep het uit de hand. Achterlijke cultuur En dat halen we WEER binnen. Zit jij daar nou helemaal niet mee? .

Frank Lenssen2
Frank Lenssen221 feb. 2016 - 12:29

@ Moeder Pietje (12:18u) - daar had ik het niet over. Waarom wijkt U uit met Uw eigen berichtje, dat nogal gebukt gaat onder woorden als: 'naar verluidt', en 'zouden'? Daar heb ik niks aan, want het is niet te verifiëren. Wat ik schreef is echt, een feit, zelfs een 'waar feit' (deze aanvulling is alleen voor rechts hoor). Daarom zit ik er vooralsnog helemaal niet mee.

Arie Roos
Arie Roos21 feb. 2016 - 12:36

[Het is nog steeds de vraag wat je erger vindt. Zo was er gisteren in het nieuws die massale vechtpartij onder 100 asielzoekers Sommige, Afghaanse naar verluidt, zouden een Syrisch meisje gemaand hebben een hoofddoek op te doen. Dit weigerde ze. En toen liep het uit de hand. Achterlijke cultuur En dat halen we WEER binnen. Zit jij daar nou helemaal niet mee?] . Het lijkt me, dat jij daar vooral mee moet zitten. Want dit incident laat zien, dat de meeste moslims helemaal geen hoofddoekjes willen verplichten. Tientallen Syriers en Irakezen waren zelfs bereid om op de vuist te gaan tegen een hoofddoekjesverplichting. Ze kwamen dus op voor Westerse waarden ! Hoe kan jij dat verklaren, eigenlijk ?

Frank Lenssen2
Frank Lenssen221 feb. 2016 - 15:02

@ Moeder Pietje - The Sequel (12:18u) - ik heb nu het bericht zelf ook gezien. Dat gevecht is heel triest. Ik ben zo vrij het minder erg te vinden als het in brand steken van een AZC (wisten de daders dat het gebouw leeg was?); en er zijn meteen maatregelen genomen, gelukkig. Arie Roos heeft de kernvraag al aan je voorgelegd, op de van hem alerte manier. Die jongen gaat het nog ver schoppen, wat ik je brom. Die zou zomaar de held van een serie pakkende jeugdfilms kunnen worden, waarin verder Leonardo di Caprio de rol van Bob Evers op zich neemt. Hoe voorkom je zulk een gevecht? Weet ik niet. Het lijkt me moeilijk om vluchtelingen die moslim zijn, te scheiden in rekkelijken en preciezen, om een vertaling naar onze eigen streken te maken. Maar met goede tolken, die weet hebben van afkomst en religie (en die zijn er) moet dat te doen zijn. Vraag is alleen of de Hollandse hetzers dan niet alwéér beginnen te huilen, dat dat van hun belasting af zal gaan (goede mensen doen tolkenwerk zelfs vrijwillig, slechte mensen janken en klagen aldoor, zo zie ik het, nee wacht, zo ís het).

Anne An
Anne An21 feb. 2016 - 15:27

Je hebt gelijk moeder Pietje, we moeten wat ermee. De onruststokers gelijk uitwijzen. Stelletje achterlijke Afghanen. Dat ze maar naar de Taliban gaan. Maar we moeten ook zien dat de vluchtelingen niet een soort van hobby zijn, die we gewoon in zee kunnen dumpen, of zo. Ze zijn lastig, zeker omdat ze met zoveel zijn. Het is niet voor plezier dat we ze opnemen. Maar het is ook niet zo dat onze maatschappij zal instorten daardoor. Misschien wel door extreem rechts. Wat die zich permitteren is voorbij ieder niveau van oplossingsgerichte redelijkheid. Dat is terrorisme. Rusland neemt geen vluchtelingen op, terwijl het het grootste en leegste land ter wereld is. Waarom niet? Saoedi Arabië doet ook niets, Iran ook niet, de USA en Canada, Australie, ook niets. Frankrijk doet niets. Syriërs krijgen er geen enkele opvang. Syriers die een leegstaande voor afbraak bestemde flat hadden gekraakt in Toulouse kregen een naheffing van 600 Euro per maand, als huur. Maar ze hebben allemaal hun redenen. Iran is bang voor grote aantallen Sunnieten. Wij in Europa ook, we zijn zelfs bang voor moslims in het algemeen. Anyway, we zouden ook vluchtelingen naar Afrikaanse landen kunnen sturen, voorzien van UNO-voedsel, pakketten en tenten. Desnoods in de Sinaï. Ergens moeten de mensen naartoe. Het gaat om miljoenen mensen. Libanon en Jordanië worden ook instabiel door de last van de vluchtelingen. Die landen zijn relatief arm en ze doen het allermeeste. En de oorlog moet stoppen. Heel snel. Dat is de bron van ellende. Zelfs Assad wil nu wel een wapenstilstand: http://www.elsevier.nl/Buitenland/achtergrond/2016/2/Kerry-voorlopig-akkoord-staakt-het-vuren-Syrie-2764661W/

Moeder Pietje
Moeder Pietje21 feb. 2016 - 17:22

Frank Zoals je idd al aangeeft blijkt mijn voorzichtige geformuleerde verhaal nu tot jou door gedrongen te zijn. Grappig dat je mij aanvalt op de vorm van 2 woordjes. Als ik iets te stellig zou formuleren in jouw ogen had je daar wel wat op te vitten. Jouw pretentieuze houding(Iemand noemde jou een staatsman? Met al dat schelden?stoort mij danig. Ik vermoed(....)dat de asielzoekers gingen knokken vanuit groepsgevoel. Syrieers namen het op voor iemand in hun kring. Het is vervolgens dus een aanname om te denken dat zij zich inspanden voor westerse waarden. Maar goed, ik begrijp dat de voorstanders van het importeren van al dit tuig zich in alle bochten kronkelen om toch maar iets uit een tegenstander zijn tekst te pakken om mee aan de haal te gaan. En eerlijk gezegd gebeurt dat andersom ook vaak.

Yogi Bear
Yogi Bear21 feb. 2016 - 10:37

Zo ziet de toekomst eruit.. "Hoofdinspecteur van politie in Stockholm, Lars Alvarsjö, schrijft in de krant dat het rechtssysteem in Zweden op instorten staat. Alvarsjö: ‘in sommige wijken wordt de politie dagelijks met stenen en molotovs bekogeld’. De migratiecrisis leegt een zware druk legt op de politiecapaciteit. Hierdoor kan reguliere criminaliteit minder goed bestreden worden. Politieagenten hebben nu extra taken, zoals grensbewaking, immigratiecontroles en helpen bij opvang van migranten.

1 Reactie
Anne An
Anne An21 feb. 2016 - 15:07

Klopt, de situatie is heel ernstig. Niet alleen in Stockholm, maar ook in Brussel, in Parijs. En het is niet iets van gisteren of van het vorige jaar, maar iets wat gedurende tientallen jaren gegroeid is. In Zweden hebben ze 1 politieman op 500 personen. Doordat Zweden de grenzen is gaan bewaken is er nog minder politiepersoneel beschikbaar dan er al was. Alvarsjö wil dat de politiesterkte wordt uitgebreid naar 1 politieman/vrouw op 300 personen. In Nederland hebben we 1 politieman/vrouw op 250 personen. Het ergste is Frankrijk, daar is de politiesterkte 1 politieagent per 1000 inwoners. Nu zeggen deze cijfers niet alles, want als je een grote agrarische gemeenschap hebt, zoals in Frankrijk, dan hoef je minder politie dan als je, zoals in Nederland erg verstedelijkt woont. De Zweedse problemen in de voorsteden lijken heel erg op de Franse problemen of de Belgische problemen in de voorsteden of op de Bronx of Philadelphia (de op een na crimineelste stad van de USA). Ook de oorzaken zijn hetzelfde, zuinigheid, veel te weinig politie, geen of gebrekkige stadsontwikkeling, slecht onderwijs, kansloze mensen die niets te verliezen hebben. De politie heeft geen contact met de bevolking, durft vaak niet eens de auto uit, behalve met getrokken pistool, de voorsteden waar al jarenlang geen politie komt daar maken criminele benden de dienst uit. Net als in Frankrijk zijn de voorsteden vooral bewoond door allochtonen, en zijn de criminele bendes ook vooral allochtonen. In Zweden en België hetzelfde. En hoe gaat at verder met die steden? Laten ze het doormodderen? Gaan ze veilige goede wijken bouwen, en worden de achterbuurten een soort van townships zoals in Pretoria? Gaan de goede wijken de toch al spaarzame politie exclusief voor zichzelf in zetten? Het is het wereldwijde model van grote stadsontwikkeling, bijna overal waar grote steden zijn zie je dezelfde problemen.

José
José21 feb. 2016 - 6:52

Dit is toch werkelijk ongelooflijk: 'Achteraf blijkt dat de eigenaar van het opvangcentrum, de man dus die de vluchtelingen een nieuw en veilig thuis moet bieden, nota bene een lokaal lid is van de extreemrechtse partij „Alternative für Deutschland“. Hij wist dan ook precies wanneer de bus zou arriveren.' (...) Update 'Politie: geen excuses maar vervolging Om de surrealistische nachtmerrie nog heftiger te maken heeft de politie vandaag laten weten dat ze de kindermishandelende agent of de bruine meute niet gaat vervolgen. In dit artikel verklaart het hoofd van de politie in Chemnitz dat de politie geen andere keuze had dan om de vluchtelingen met geweld de bus uit te slepen, omdat de vluchtelingen de neo-nazi’s buiten de bus hadden beledigd. Mogelijk gaat men daarom een aantal vluchtelingen vervolgen.' http://www.grutjes.nl/2016/02/wer-sind-das-volk/#more-1172

2 Reacties
Bavaud Mauritius
Bavaud Mauritius21 feb. 2016 - 9:14

Het is ongelooflijk, je zou het bijna niet geloven dat dit in het hedendaagse Duitsland weer mogelijk is. Ik hoop dat de goede Duitsers wakker zijn geschrokken. Ik ben het in elk geval wel.

Dunya2
Dunya221 feb. 2016 - 10:58

@ Jose Bedankt voor de link. Ik ben behoorlijk geschrokken van het optreden van de politie in de bus. Angstige kinderen zo de bus uit sleuren. Wat voor signaal geeft de politie hiermee aan rechtsextremisten? De politie had juist bescherming moeten geven aan de vluchtelingen om de bus uit te komen en de nazi's weg sleuren.

Appi Mohamud
Appi Mohamud20 feb. 2016 - 21:42

Moeder Pietje Als gebore Somalièr weet ik uit eerst ervaring wat de gevolgen van zowel islamitich als europees expantiedrift is. Nou ben ik niet zo een die zijn eigen geschiedenis ontkent, en weet wat wij somaliers de rest van Africa hebben aan gedaan. Waar onder het inslaven van de Bantu's het uitmorden van de Nubians met behulp van de Arabieren zodat islam gebracht kon worden in Africa. (Een van de reden waarom er bijna geen donker africanen meer zijn ten noorden van de sahara) Ik ken me geschiedenis vandaar dat ik het ook weet dat de mislims veele maal beter waaren voor hun slaven. Een van de voorbelden te vinden in de slaven handel have ten noorde van somalie genaamt Zena (zenac). Waar europees kooplui niet welkom waren vanwege hun reputatie van wreed tegen hun waar (misc. Propegenda van toen te tijd) maar ook zeker vanwege de oorlog met de portugeze toen de tijd omdat ze de handel van goederen in het vere ooste wouden overnemen. Iets wat somalie al deed nog voor de romainen uberhoud van zwaarden hadden gehoort. ik kan me voorstellen dat de geschiedenis van africa niet interesant is voor de houdige europeaan, maar ik kan je verzekere dat het pas echt achetruit gieng zinds ze begonen europeanen tie te laten op het continent. Het zelfde wat er gebeurd in het midden oosten sinds de 1ste wereld oorlog.

14 Reacties
Bavaud Mauritius
Bavaud Mauritius21 feb. 2016 - 6:53

Appi, de kolonisatie is al weer enige tijd geleden. Als jij vindt dat de Europeanen zo fout zijn, en dan vraag ik me af waarom je hier komt wonen. Ik snap wel dat Somalië onleefbaar was geworden door jarenlange oorlog en armoede, en recent weer door de acties van Al Shabaab. Maar als je Europa zo verkeerd vindt dan moet je hier niet willen wonen, vind ik. Er zijn wel meer landen waar je naartoe kunt vluchten.

Dunya2
Dunya221 feb. 2016 - 8:43

@ Appi Mohamud Mooi geschreven stuk en zo juist! @ Bavaud Mauritis "Als jij vindt dat de Europeanen zo fout zijn, en dan vraag ik me af waarom je hier komt wonen". Hoezo, mogen vluchtelingen die hier zijn gekomen en wonen geen kritiek hebben over het optreden van blanken gedaan in het verleden en ons daar op wijzen? Hebben zij daar minder recht op dan de oorspronkelijke Nederlanders? Moeten we hun mond snoeren als zij ons raken door ons verleden te noemen door hen er op te wijzen dat het een voorrecht voor een vluchteling is om in Europa te wonen en dus mond dicht houden over ons verleden en optreden nu? Wat een onzin. De apartheid en de daarop gebaseerde onderdrukking van de zwarten is niet zo lang geleden afgeschaft in Zuid-Afrika, namelijk in 1990. Slavenhandel van zwarten zoals die was in de Verenigde staten was een product van de blanken. Kolonisatie van Noord-Afrika door de blanken en onderdrukking van de Noord-Afrikanen, moeten we vooral niet vergeten. Met andere woorden: Kijk eens goed naar jezelf en je eigen achtergrond in plaats van anderen naar te wijzen op vlekken in de geschiedenis en heden. Die vlekken op jouw geschiedenis en optreden van heden naar minderheden toe zijn groter en die maak je niet wit door anderen zwart te maken.

Dunya2
Dunya221 feb. 2016 - 8:59

Voor de goede orde wil ik melden dat ik een kind ben van vluchtelingen als ouders die in 1979 naar Nederland kwamen. Destijds uitgenodigd door de Nederlandse overheid om te komen. Mijn vader was ingenieur tot hij met pensioen ging en ik ben een jurist. Mijn broer is in Nederland geboren en ingenieur geworden.

Bavaud Mauritius
Bavaud Mauritius21 feb. 2016 - 10:02

Ze mogen wel kritiek hebben, maar ik ga niet wonen waar ik de mensen zo hard af keur als hij doet. En dat hij dan schrijft dat moslims slaven beter behandelden dan Europeanen dat deden, het kan zijn, ik weet dat niet. Ik vind dat niet zo interessant. Maar als je dat op de huidige tijd projecteert, wat hij doet, dan zet je jezelf wel in een bedenkelijke hoek.

Moeder Pietje
Moeder Pietje21 feb. 2016 - 11:26

Dunya Als jij een jurist bent moet je ook zo nuchter kunnen zijn om te zien dat je gedeeltelijk onzin verkoopt. "Slavenhandel van zwarten zoals die was in de Verenigde staten was een product van de blanken. Kolonisatie van Noord-Afrika door de blanken en onderdrukking van de Noord-Afrikanen, moeten we vooral niet vergeten " Zoals al vaak aangestipt is het een feit dat de Europeanen icm de Engelsen en Amerikanen prolongeerden/ in een markt stapten die al bestond in Afrika. Ga je mij ook vertellen dat je gelooft dat racisme een blanke uitvinding was/is? Appi hierboven geeft dat ook aan. Kolonisaties door de Islam vanaf de dood van Mohammed zijn ook iets waar concensus over kan bestaan.

MarinusCalamari
MarinusCalamari21 feb. 2016 - 12:48

De mythe van de humane islamitische slavernij is niet meer dan dat, een mythe. Natuurlijk zullen er hele volksstammen moslims zijn die (voor zover dat in die context mogelijk is) goed voor hun slaven waren, maar dat was voor Westerlingen niet ander. Andere mensen zien beschouwen vee, impliceert niet automatisch wreedheid.

Dunya2
Dunya221 feb. 2016 - 13:21

@ Moeder Pietje "Ga je mij ook vertellen dat je gelooft dat racisme een blanke uitvinding was/is?" Of het nu een blanke uitvinding is/was of niet, de blanken hebben zich in het verleden op grote schaal aan slavenhandel schuldig gemaakt. 6 miljoen Joden zijn in de Tweede oorlog uitgemoord puur gebaseerd op hun afkomst. Ik wil daarmee zeggen dat de blanken qua waarden en normen, afhankelijk hoe het ze uitkomt en de tijden waarin ze leven, net zo, zo niet verderfelijker kunnen zijn dan niet-blanken. De superioriteit op het gebied van normen en waarden, die sommigen hier laten zien, is dan ook niet op zijn plaats. Daar heeft Appi gelijk in.

MarinusCalamari
MarinusCalamari21 feb. 2016 - 14:17

Nou lekker is dat; voor de goede orde even mijn stukje vertalen naar het Nederlands: De mythe van de humane islamitische slavernij is niet meer dan dat, een mythe. Natuurlijk zullen er hele volksstammen moslims zijn geweest die (voor zover dat in die context mogelijk was) goed voor hun slaven waren, maar dat was voor Westerlingen niet anders. Andere mensen beschouwen als vee, impliceert niet automatisch wreedheid.

Moeder Pietje
Moeder Pietje21 feb. 2016 - 17:29

Dunya Je ontwijkt. Je zei dat slavenhandel een product was van de blanken. Wat ook pleit voor het westen vs de Islamitische cultuur is dat het westen het voortouw nam het ook weer af te schaffen. Moet ik je er ook nog op wijzen dat die in islamitische landen nog lang doorging en gaat?

Appi Mohamud
Appi Mohamud21 feb. 2016 - 18:33

Volgens de sharia worden slaven beschouwd als mensen, die op grond van die staat bepaalde rechten hebben. Bovendien is een moslimslaaf wat religieuze zaken betreft gelijk aan een vrije moslim en staat boven een vrije niet-moslim. arinusCalamari Volgens mij moet je het verschil tussen mitella en feiten opzoeken. Voor het geval je het niet weet kan ik je een voorbeeld geven. Een mither is het verhaal van Hercules wat je met zekerheid kan zeggen dat het niet gebeurd is. Een feit is iets wat in de geschiedenis is geschreven en kan bewezen worden. Waar onder de koran wat elk moslim volgt.

Appi Mohamud
Appi Mohamud21 feb. 2016 - 18:38

Mitella = mitte ik moet echt stoppen te reageren van uit een tablet met slecht Internet verbinding. nogmaals mijn excuses

Piet de Geus
Piet de Geus22 feb. 2016 - 3:48

"Andere mensen beschouwen als vee, impliceert niet automatisch wreedheid." Je kunt het inderdaad zien als een logistieke operatie om mensen op veetransport te zetten, zonder ook maar enige wrede intentie. Maar dan interpreteer je het Eichmannproces wel heel erg jouw kant op.

Dunya2
Dunya222 feb. 2016 - 9:32

@ Moeder Pietje Uiteraard is er veel voor het Westen te pleiten meer dan voor het Midden-Oosten, daarom komen de vluchtelingen naar Europa. De Syrische vluchtelingen zeggen tegen Saudie-Arabie en andere Arabische landen "Jullie zijn moslims, maar de Christenen doen meer voor ons dan jullie." Het betreft dictatoriale bewinden die naar niemand luisteren en alleen maar denken aan hun eigen belangen. Het Westen kan druk uitoefenen op de rijke Golfstaten om mee te werken aan opname van vluchtelingen in hun regio, maar of dat gaat helpen en of de Golfstaten zich onder die druk zullen gedragen naar vluchtelingen toe die ze absoluut niet willen, betwijfel ik sterk. Het feit dat in het Westen meer democratie is, geeft Europenanen geen recht om alle Moslims verantwoordelijk te houden voor de wandaden van moslimextremisten en hen te vertellen dat hun geloof niet deugd, want dan krijg je verzet omdat ze vinden dat hun geloof vredelievend is, wat ook klopt voor de moslims die die intentie in huis hebben en in de merderheid zijn, in tegenstelling tot degenen die de Islam zodanig interpreteren in hun eigen voordeel om zich te kunnen misdragen. Reken mensen hun daden als individu aan, dan krijg je meer begrip van iedereen, moslim/niet-moslim. Moslims in Europa moeten juist voelen dat ze horen bij het Westen en dat ze mogen zijn zoals ze zijn en denken zoals ze willen, mits ze zich houden aan de wet in plaats van te zeggen dat ze er niet bij horen, omdat ze anders zijn/niet deugden/extremisten zijn, want dan kan het zo maar kunnen dat je extremisme aanwakkert bij degenen die daarvoor kwetsbaar zijn.Dat kan de bedoeling niet zijn.

Moeder Pietje
Moeder Pietje22 feb. 2016 - 14:18

Dunya Allereerst mijn dank voor je moeite mij steeds terug te antwoorden. "Het feit dat in het Westen meer democratie is, geeft Europenanen geen recht om alle Moslims verantwoordelijk te houden voor de wandaden van moslimextremisten en hen te vertellen dat hun geloof niet deugd, want dan krijg je verzet omdat ze vinden dat hun geloof vredelievend is," Alle moslims niet neen. maar het wordt ondertussen wel echt tijd dat moslims inzien dat het een contradictio in terminis is te zeggen dat hun geloof in de basis vredelievend is. Fijn dat zij er een andere draai aan geven, maar het is selectief shoppen in een geloof dat in de basis niet tolerant is, uit is op wereldverovering, vele miljoenen aan slachtoffers maakte. Zoals al vaak aangegeven, dat kritische denken naar het eigen geloof en de oorsprong (een oorlogszuchtige krijgsheer die oa Joden liet afmaken omdat ze zijn geloof niet wilden valideren)ervan zit er nog niet echt diep in.

taylor
taylor20 feb. 2016 - 18:16

Massale vechtpartij azc belgie omdat een vrouw geen hoofddoekje wilde dragen. lekker dat haal je naar binnen.

1 Reactie
Bavaud Mauritius
Bavaud Mauritius21 feb. 2016 - 6:58

De vier aanzetters van het geweld zijn overgebracht naar een gesloten uitzet-gevangenis, en dat is volkomen terecht. Dat moet meer gebeuren en sneller. Er zijn aanpassingen van de wet nodig indien de wet in de weg staat hierbij.

ArjanBrockman
ArjanBrockman20 feb. 2016 - 17:32

Tsja, we moeten ons nu eenmaal wat pro-actiever verzetten tegen het Coudenhove-Kalergi plan. Een plan dat in de basis net zo racistisch is als de plannen van Adolf (tijdgenoot van Coudenhove). Nee, sta volledig achter de bevolkingen die dit als enige redmiddel ziet om zich te verzetten tegen deze tsunami van gelukzoekers.

3 Reacties
theeboertje
theeboertje21 feb. 2016 - 5:00

Ik heb ook meermaals naar dit plan verwezen. Eigenaardig dat nooit iemand hierop reageert, terwijl er toch genoeg over te vinden is. Angstige domheid?? Vaak wordt je reactie niet geplaatst als je hiernaar verwijst. Maar goed om te weten dat niet iedereen blind is.

Bavaud Mauritius
Bavaud Mauritius21 feb. 2016 - 9:41

> "Nee, sta volledig achter de bevolkingen die dit als enige redmiddel ziet om zich te verzetten tegen deze tsunami van gelukzoekers" Jij vindt het schreeuwen en sleuren aan kleine kinderen die uit oorlogsgebied komen wel goed? Dit is een ander filmpje, dat niet op Joop staat, van dezelfde gebeurtenis. Het is, zo mogelijk, weer een stapje afschuwelijker. https://www.youtube.com/watch?v=XFo9wP0joaA Zijn er voor jou wel grenzen die niet overschreden mogen worden? Wat vind je bijvoorbeeld van de 1000 brandstichtingen in huizen waar vluchtelingen wonen in 2015, en de twintig jaar daarvoor, honderden zijn er inmiddels omgekomen in meervoudige moordpartijen en brandstichtingen. Vind je dat dat ook kan, of vind je dat te ver gaan? En wat vind je van die groep tieners die uit racistische overweging een serie moorden beging op Turken? Zijn dit jouw helden? Hier zie je foto's van de Beate Zschäpe http://daserste.ndr.de/panorama/aktuell/nsu197.html Nog zo jong, en dan reeds zo ernstige misdrijven http://daserste.ndr.de/panorama/aktuell/panorama4009.html Hier de moeder van een van de daders: http://daserste.ndr.de/panorama/nsuboenhardt101.html Denk je dat een beetje afglijden je grenzen laat overschrijden die je nu te ver gaan vindt?

Moeder Pietje
Moeder Pietje21 feb. 2016 - 17:32

Bedankt voor deze aanvulling.

peterh2
peterh220 feb. 2016 - 11:44

Merkel heeft met haar onbezonnen idealistische handelen de doos van Pandora geopend: . Miljoenen gelukszoekers namen haar woorden letterlijk terwijl ze al in redelijke veiligheid waren, duizenden kwamen om bij de lange reis om het beloofde land te bereiken. De EU spat uit elkaar omdat veel landen zien wat de destructieve gevolgen zijn van grote groepen nieuwe islamitische kansarmen, de zieltogende neonazistische elementen zagen hun kans schoon om 'op te komen voor de belangen van het eigen volk'. . Wat we hier zien is het ongewenste gevolg van het onbezonnen handelen van Merkel. Zoals ook Bush geen idee had wat hij startte toen hij Irak binnenviel had ook Merkel geen idee wat haar 'exit strategie' was toen ze dit zei. Hoe ga je deze puinhoop weer in goede banen leiden? Hoe krijg je de stroom weer gestopt? . "Now this is not the end. It is not even the beginning of the end. But it is, perhaps, the end of the beginning." - Winston Churchill

13 Reacties
Bavaud Mauritius
Bavaud Mauritius20 feb. 2016 - 13:45

Merkel is het schuld dat er honderden huizen in brand worden gestoken in Duitsland. Die arme nazi's treft geen blaam, dat zijn zielige slachtoffers. In totaal werden er in 2015 1.005 misdaden gepleegd tegen asielzoekers, door mensen die de joods christelijke cultuur verdedigen, volgens het Duitse ministerie van Binnenlandse Zaken. Met name het aantal brandstichtingen is toegenomen. http://www.elsevier.nl/Buitenland/achtergrond/2015/10/Waarschuwing-extreemrechts-geweld-Duitsland-steeds-radicaler-2706405W/ http://www.elsevier.nl/Buitenland/achtergrond/2015/11/Duitsland-meer-strafbare-feiten-tegen-migranten-2713238W/ http://www.elsevier.nl/Buitenland/achtergrond/2016/1/Handgranaat-naar-Duitse-asielopvang-gegooid-2753964W/

peterh2
peterh220 feb. 2016 - 14:27

[Doe maar, geef Merkel maar de schuld van het gedrag van een ander, maar zo werkt dat dus niet.] . Dus Bush treft geen blaam voor de puinhoop in Irak? Natuurlijk is de soennitische terreur/IS niet oké maar zonder directe aanleiding was het nooit zo uit de hand gelopen. . Merkels uitspraken hebben een ongecontroleerd proces in gang gezet, de gevolgen zijn evident...

Yogi Bear
Yogi Bear20 feb. 2016 - 14:45

"In totaal werden er in 2015 1.005 misdaden gepleegd tegen asielzoekers, door mensen die de joods christelijke cultuur verdedigen, volgens het Duitse ministerie van Binnenlandse Zaken. Met name het aantal brandstichtingen is toegenomen." "Uitgelekte statistieken politie bewijzen : 200.000 misdaden door vluchtelingen 2014-2015 in Duitsland"

Arie Roos
Arie Roos20 feb. 2016 - 16:37

[Dus Bush treft geen blaam voor de puinhoop in Irak?] . Natuurlijk wel, waarom zou dat niet zo zijn ? . Maar Bush is zelf een oorlog begonnen. Merkel niet. En haar uitspraak kwam pas, toen er al honderdduizenden vluchtelingen in Europa waren. Het is dus nogal raar om haar de schuld te geven. Sowieso, ik zie niet in wat we opschieten met mensen de schuld geven. Het lijkt me veel beter om het over oplossingen te hebben.

Appi Mohamud
Appi Mohamud20 feb. 2016 - 16:48

@ yogi bear. 200.000 misdaden door vluchtelingen? Wat moet ik daar van vestaan? Kom je met een link dat we ook kunen volgen zoals Bavaud Mauritius, of bedoel je dat elk vluchtelingen al een misdaad begaat door te vluchten?

Brewmeister
Brewmeister20 feb. 2016 - 20:18

Gra Shopper 20 februari 2016 at 13:19 [Je bent verantwoordelijk voor je eigen daden en gedrag, en niet iemand anders] [Bush en z’n bondgenoten zijn verantwoordelijk voor het ontstaan van IS] Begrijp je het zelf nog?

peterh2
peterh220 feb. 2016 - 20:29

[Duitsland is degene die de verantwoordelijkheid voor de vluchtelingen op zich neemt.] . Merkel heeft eenzijdig een 'Project-X Deutschland party' afgekondigd en miljoenen kansarmen uitgenodigd. Moet je niet raar opkijken dat de buren een beetje boos worden en je eigen huisgenoten wat agressief worden...

Bavaud Mauritius
Bavaud Mauritius21 feb. 2016 - 6:35

Boos is goed, maar agressief is verkeerd, en zeker als de agressie mensen betreft die helemaal geen schuld hebben aan de beslissingen van Merkel. Maar dat is wat je vaak ziet bij extreem rechts dat voor een belangrijk deel uit laagopgeleid schorriemorrie, tokkies bestaat. Ze zijn niet in staat om te adresseren en gaan dan volkomen zinloos en uitermate pijnlijk onschuldige mensen lastig vallen. Dit wat er met die bus gebeurt is daar een voorbeeld van. Maar nog erger zijn de meer dan 1000 brandstichtingen en pogingen tot meervoudige moord die in 2015 door extreem rechts zijn uitgevoerd. Daar kun je aan zien dat die mensen de weg kwijt zijn, dat zijn geen dronkenmansspelletjes, daarvoor kun je levenslang krijgen.

Bavaud Mauritius
Bavaud Mauritius21 feb. 2016 - 6:41

Ik maakte een paar maanden geleden mee in een Duits dorp hoe drie jongeren, na flink wat bier en lollig opscheppen, op een keer het onzalige plan oppakte om een huis in brand te steken. Ze zaten elkaar op te naaien, en op een keer waren ze molotov cocktails aan het maken en die gooiden ze toen bij asielzoekers naar binnen. Puur geluk dat er in dat geval niemand is omgekomen, anders hadden ze levenslang gekregen. Nu bleef hij bij enkele jaren gevangenisstraf. Drie domme laagopgeleide Duitse jongeren, stonden samen met hun ouders stonden te huilen op de rechtbank. Tja, wat moet zo'n rechter doen met iemand die in dronken bui een huis waarin mensen slapen in brand steekt. Zo'n paar jaar wat die jongeren kregen was nog een milde straf.

Bavaud Mauritius
Bavaud Mauritius21 feb. 2016 - 6:45

Yogi Bear, ik had verwacht dat je het begrepen had, maar de 1000 misdrijven waar ik over schreef, en waar jij op reageerde, dat waren pogingen tot moord vanuit racistische/politieke motivatie. Ik merk wel dat je graag toont dat je bravoure hebt en er dan jolig over wil doen, en dat geldt voor veel extreem rechtsen. Niet de moeite waard om veel energie in te stoppen.

peterh2
peterh221 feb. 2016 - 7:51

[Ze zijn niet in staat om te adresseren en gaan dan volkomen zinloos en uitermate pijnlijk onschuldige mensen lastig vallen.] . Agressie is vaak een uiting van onmacht, lager opgeleiden zijn vaak minder verbaal begaafd dus zullen eerder geneigd zijn tot geweld om hun 'argumenten' kracht bij te zetten. Dat maakt het niet acceptabel maar zo werkt het nou eenmaal. . Het echte gevaar zie ik in de boosheid van de 'zwijgende massa', de wel hoger opgeleiden die keer op keer genegeerd worden. Als jij merkt dat een beschaafd gesprek geen effect heeft maar geweld wel dan wordt dit laatste uiteindelijk een geaccepteerd middel om je eigen doel te bereiken. . Als dan ook nog het 'domme voetvolk' het vuile werk opknapt dan heb een heel zorgelijke mix...

Bavaud Mauritius
Bavaud Mauritius21 feb. 2016 - 10:05

Sorry peterh, ik kan mensen die in het rijkste continent ter wereld wonen niet als slachtoffer van hun maatschappij zien, wel als slachtoffer van hun eigen karakter. Hier een interview met de ouders van een nazi-terrorist. https://www.youtube.com/watch?v=eA_ga_8X6PY

Dunya2
Dunya221 feb. 2016 - 10:45

@ Yogi Bear “Uitgelekte statistieken politie bewijzen : 200.000 misdaden door vluchtelingen 2014-2015 in Duitsland” Waar is de link? Het kan niet de bedoeling zijn om over de rug van vluchtelingen onwaarheden op de sociale media te verkondigen om hun imago te schaden. Als je de link niet kan geven, dan lieg je. En met die aantallen die jij noemt, is dat eigenlijk wel duidelijk.

Peter Lankhorst
Peter Lankhorst20 feb. 2016 - 11:04

Het lijkt wel of in Europa een of ander weird psychologisch experiment gaande is: hoe reageert de bevolking op de influx van een grote groep anonieme onbekenden? Een deel reageert door welkom, welkom te gaan zingen, anderen door geweld te gebruiken. Ik kan me niet herinneren dat de samenleving eerder zo gepolariseerd is geraakt als nu het geval is. Niet in de tijd van de Vietnamese bootvluchtelingen (OK, dat ging om een kleinere groep) en ook niet twintig jaar terug toen ook overal AZC's als paddestoelen uit de grond schoten. De samenleving wordt er niet gezelliger op. We moeten dit met z'n allen niet uit de hand laten lopen. Maar als ik alle berichten lees ben ik bang dat het al te laat is.

Yogi Bear
Yogi Bear20 feb. 2016 - 10:13

Nog vrij gematigd als vrouwen en kinderen in je land verkracht worden en dat onder het tapijt wordt geschoven. Straks als de Duitse ledematen in het rond vliegen gaat het pas echt los.

1 Reactie
Bavaud Mauritius
Bavaud Mauritius20 feb. 2016 - 13:50

Ah ja, het zijn vrouwenverkrachters en kinderverkrachters, die asielzoekers. Dat kon je goed zien, die mensen in die bus, kijk nog maar eens naar het filmpje. Kinderverkrachters. Even iets anders, over de joods christelijke cultuur die jij verdedigt. Zijn wij een beter volk, zijn wij superieur, zijn wij übermenschen? Zijn zij untermenschen die in brand gestoken mogen worden? Die doodsbang gemaakt mogen worden terwijl ze net een oorlogsgebied hebben verlaten? Wat vind je van de kinderverkrachters in de katholieke kerk? Tienduizenden slachtoffers? Een uitglijer van de übermenschen? Gauw onder het tapijt vegen.

malou3
malou320 feb. 2016 - 2:23

Waar gaat dit naartoe..? Was het niet bij uitstek de taak van onze EU politici om met EEN stem te spreken, in het bijzonder optijd, gezamelijke plannen smeden, duidelijke regelgeving en uitleg geven aan bevolking om zo angst en geweld voor te zijn en te genereren? Traagheid, discommuniatie, meningsverschil, logheid en lafheid.. vieren de boventoon in Brussel, blijkt wel. Stond er maar iemand op die zei: Zo gaan we het regelen voor oorlogsslachtoffers! En iedereen die eigen rechtertje speelt middels haat, angst, geweld kan per rubber bootje de open zee verkennen bij nacht en ontij... Ik maak me ernstig zorgen want dit soort exsessen ontstaan m.i. vooral door slecht politiek beleid en chaos in de top, waar wij belasting voor betalen..

4 Reacties
Bavaud Mauritius
Bavaud Mauritius20 feb. 2016 - 13:53

> Was het niet bij uitstek de taak van onze EU politici om met EEN stem te spreken, in het bijzonder optijd" Dat klopt, de grootste profiteurs binnen de EU, die miljarden ontvangen, de netto-ontvangers, Hongarije, Polen, die laten het afweten. Wat mij betreft mogen de grenzen naar die landen ook vanuit onze kant dicht. Overigens is dat nu ook het plan, als zij niet solidair zijn, dan hoeven ze ook niet te profiteren. Het is hun eigen keuze. Ze gaan maar lekker terug naar Putin, die sukkels.

BasVV
BasVV20 feb. 2016 - 15:32

Bavaud: Hoezo laten de oost europese landen het afweten. Zij hebben de migranten niet uitgenodigd. Waarom zouden ze dan solidair zijn met iets waarvan ze in de west-europese landen zo duidelijk kunnen zien waar dat toe leidt. Zij maken een welbewuste keuze. Zij willen hun bevolkingen dit niet aandoen. Dan maar sancties van Europa. Hoewel dit weer aangeeft welke soevereiniteit europese landen nog gunt.

malou3
malou320 feb. 2016 - 19:48

Naar mijn mening hadden politici de slaap allang uit de ogen moeten hebben..Plus natuurlijk geleerd vanuit het verleden heh.. Zij zouden eens kei hard moeten werken om tot een goed gezamelijk overleg te komen en wel gisteren natuurlijk.. Dus vluchtelingen allang evenredig verdelen over landen, maar ook helpen. Conform de westerse samenleving, met westerse normen en waarden. en zeer duidelijke westerse regelgeving. Men past zich aan.. en blijft met de poten van westerse vrouwen af. (om maar wat te noemen) Het hele punt is.. dat de wereld zo snel verandert en globaliseert.. En het is wáár dat in vele landen de vrouw een inferieure rol bedeeld is..Toch mengen al die invloeden zich in een ijzingwekkend tempo nu.. Vluchtelingen blijven komen, en ik geef ze geen ongelijk... Hoewel ze nu vluchten naar de westerse vijand...Ze hebben geen enkele keuze meer. Ooit is het Westen begonnen met bombarderen en de oorlog verklaren aan Irak..Onder het mom van listige leugens van Bush, Blair en spuitelf Balkenende..waar achteraf niks van waar bleek te zijn..Miljoenen doden.. Het westen zou wel even orde op zaken stellen daar.. Hoogmoed! En nu klagen dat we overspoelt worden met oorlogslachoffers, die door -de door óns veroorzaakte hel- niet anders meer kunnen dan vluchten naar het westen, waar mensen hen bespugen, bedreigen, schelden, schoppen, brand stichten angst aanjagen... Wij westerlingen zijn toch zo gewedlig! Ik wilde wel dat onze westerse politci eens inzagen hoeveel boter ze zelf op hun hoofd hebben.. Nederland mag sinds kort ook Sirie bombarderen..pff.. Nee, het is veilig hoor..en we treffen geen burgers.. Bedankt hoor, sukkels in de politiek.. Slaapzacht verder op het pluche..dan lost de bevolking het wel ff zelf op.. De politiek heeft het dit slechte gereedschap tenslotte zelf gesmeed! Zo DOM...

malou3
malou320 feb. 2016 - 19:56

"De politiek heeft het dit slechte gereedschap tenslotte zelf gesmeed" Ik bedoel slapend gesmeed..

Appi Mohamud
Appi Mohamud20 feb. 2016 - 1:38

Leyolm  19 februari 2016 at 23:2 "Ik heb inderdaad een eindoplossing: De helft van de wereldbevolking moet dood. Niet alleen beter voor de Aarde maar ook nodig om nog een enigszins fatsoenlijke toekomst te waarborgen voor de generaties na ons." Ik kom graag op JOOP en lees graag alle reacties, this me nooit opgekomen om een account aan te maken alleen om op iemand te reageren met een zieke geest zo als u. maar toch zit een kern van waarheid in uw ziekte. Al richt u uw peilen op de verkeerde plaats. als toch de helft van de wereldbevolking dood moet in uw ogen, waarom dan niet de wereldbevolking die het echt verdienen. Namelijk de Europeanen en dat gespuis was wat zich westers noemt die sinds mensen heugenis tot aan recente Sirye angst dood en verderf zait. Als je toch een opsomming nodig hebt hier een paar voor je. tot twee maal aan toe Joden vervolgt. Africa Azië tot aan Australië colonisation met een half genocide. Slaven handel op een ongekend schaal. genocide op de azteks en de rest van de Noord Amerikanen (de originele bewoners) Niet te spreken op de laste blunders met manipuleren terwille van de koude oorlog tot aan de blunder van the coalition of the willing waar Nederland uit deel maakte om een goed werkend land (Irak) in een 10 jaar durende oorlog in te laten storten met 1 miljoen doden tot gevolg. Misschien is u idee tot niet zo een slecht idee om eindelijk is rust te krijgen op deze planeet als de echte terroristen dood gaan?

6 Reacties
Dale S
Dale S20 feb. 2016 - 10:54

Hier ben ik het mee eens. Ze hadden Saddam moeten laten zitten waar hij zat. (Net zoals Khaddafi en Assad.) Er waren in Irak geen W.O.M.D, het ging om ordinair geld /olie. Saddam luisterde niet meer naar Amerika/Bush en moest worden aangepakt. Dit alles heeft een zeer destabiliserend effect gehad op de regio. Maar dit pleit natuurlijk de gedragingen van ISIS, AlQuada, El Nusra niet vrij. Het feit dat er ruzie was/is tussen olie-sheiken, dictators en Westerse investeringsmaatschappijen kan niet als tapijt gebruikt worden om maar alle interne religieuze problemen onder te vegen. Sommige conflicten lopen al 1400 jaar. Dat kunt u niet ontkennen. In dit conflict bevinden zich geen onschuldigen meer allen nog maar slachtoffers. Maar Europa kan de stroom immigranten niet aan. Er zitten te veel gelukzoekers tussen die de oorlog in Syrië gebruiken om zich in Noord Europa te vestigen. Ik ben het met u eens dat het Westen een flink aandeel heeft in de huidige situatie maar om het nu op het bord te gooien van de gemiddelde burger (die net zoveel zeggenschap in het geheel heeft gehad als u en ik) vind ik onterecht en zal op korte en lange termijn voor veel problemen gaan zorgen. Mark my words.

Yogi Bear
Yogi Bear20 feb. 2016 - 10:58

Alles valt in het niet bij de dagelijkse doden in naam van maanafgod allah. "5000 doden door politieke islam in slechts 1 maand. Dat zijn er 7 per uur. Dagelijks zijn er 22 aanslagen uit naam van islam, met een totaal van 664 "attacks" in 14 landen. Van de 5000 islamdoden in november waren er dik 2000 burgers, rond de 1700 militants en circa 1000 glimlachende maagdennaaiers die namens ISIS mochten kreperen."

Bavaud Mauritius
Bavaud Mauritius20 feb. 2016 - 13:55

De vluchtelingen zijn voor een deel daarvoor op de vlucht, het zijn eigenlijk jouw bondgenoten tegen IS. Of ben jij niet tegen IS? Ben je eigenlijk stiekem een bondgenoot van IS? Vind je het wel lekker als zij de islam zo zwart maken? Ben jij eigenlijk gewoon een domme primitieve xenofobe racist, in plaats van iemand die zich door argumenten laat aansturen? Gewoon wat vragen aan jou, die bij me opkomen.

Dunya2
Dunya220 feb. 2016 - 14:14

@Dale S "Maar dit pleit natuurlijk de gedragingen van ISIS, AlQuada, El Nusra niet vrij." - Daar heeft u gelijk in. Alleen maken dat soort extremisten misbruik van de ellende en onrust dat heerst in het land om dat land binnen te vallen. In een stabiel land met tevreden mensen kunnen extremisten hun gang niet gaan.

Appi Mohamud
Appi Mohamud20 feb. 2016 - 14:59

Yogi bear. De meeste doden valt nog steeds onder het mom van "bbescherming van democratie". Ben het wel eens met Dale S. dat dat niet vrijpleit wat sommige (lees bijna alle) terroristen aan het doen zijn. Toch valt het makkelijker uit te leggen dan wat westers troepen aan het doen zijn. Zo als een geweldige comedian ooit zij. "Als een soldaat sneuvelt terwijl hij zijn werk doet is het iets verschrikkelijk iets. maar als dat soldaat word gedood door iemand die zijn huis verdedigt duizenden kilometers van dat soldaat huis...... misschien vroeg die soldaat het om gedood te worden?" Klinkt als grap maar komt toch dicht bij de werkelijkheid dan wat we worden voorgelegd elke dag. Ook vandaar dat America niet meer zijn eigen soldaten inzet in siryemaar gebruikt de Koerden in de plaats.

Moeder Pietje
Moeder Pietje20 feb. 2016 - 18:11

Ik denk dat Appi niet helemaal thuis is in de geschiedenis van de Islam. Om te beginnen de enorme expansie met behulp van heel veel geweld in de eeuwen na dat Mo stierf. In India hebben ze een ware Holocaust ontketend. De slavernij door hen bedreven met voornamelijk zwarte Afrkanen, zeker 1200 jaar lang. De rest weet u wel.

Kees Apollo
Kees Apollo20 feb. 2016 - 1:07

Je snapt niet dat de Duitse elite die vluchtelingen niet liefdevol in eigen gelederen opneemt. En vluchtelingen blijft dumpen bij de onderklasse die steeds meer in het gedrang komt.

Hans Beek
Hans Beek19 feb. 2016 - 22:19

Die nazis begrepen dus niet dat het hier om " echte vluchtelingen" ging en niet om " asielzoekers zoals de aanranders in keulen? Het is ook wel lastig allemaal want in de stroom migranten zitten ook criminelen die roven en verkrachten maar die lijken dan weer op de echte vluchtelingen uit syrie..fff, ingewikkeld allemaal. En dan blijkt ook pas later wat de echte identiteit is, naast vals paspoorten, valse namen.......

3 Reacties
Arie Roos
Arie Roos20 feb. 2016 - 6:12

[Die nazis begrepen dus niet dat het hier om ” echte vluchtelingen” ging en niet om ” asielzoekers zoals de aanranders in keulen? ] . Dus jij zou het eigenlijk wel prima vinden als asielzoekers zo behandeld worden ?

Zandb
Zandb20 feb. 2016 - 8:21

Ja. lastig he, dat je er niet zo maar op los kunt populisten. Het is dan ook niet netjes van die vluchtelingen dat ze zich in niets onderscheiden van gewone mensen en dat ze het u en de PVV zo lastig maken. En je kunt natuurlijk klagen dat "criminelen" zo veel weg hebben van gewone mensen. Je kunt je natuurlijk ook afvragen hoe het komt dat jij gewone mensen zo veel op criminele mensen vindt lijken.

Bavaud Mauritius
Bavaud Mauritius20 feb. 2016 - 14:09

> "Die nazis begrepen dus niet dat het hier om ” echte vluchtelingen” ging en niet om ” Jij begrijpt het ook niet Hans Beek, of begrijp je het wel en ben je gewoon een primitieve racist?

Poezenmens
Poezenmens19 feb. 2016 - 22:18

10 jaar Hitler is schijnbaar uit het geheugen van dit Oost-Duitse geteisem gewist.

3 Reacties
willekens007
willekens00720 feb. 2016 - 8:58

1400jaar problemen met moslims uit u geheugen gewist?

Mark Huysman
Mark Huysman20 feb. 2016 - 11:11

willekens007 Doe normaal. De islamitische cultuur heeft in 1400 jaar nog geen fractie aangericht van alle ellende die de christelijke en westerse cultuur voortgebracht heeft. Hitler was slechts 1 van de ‘hoogtepunten’ uit onze rijke traditie van massamoord, genocide, onderwerping en vervolging..

Poezenmens
Poezenmens20 feb. 2016 - 14:49

Willekens007 1400 jaar problemen met moslims? Vertel!

johannn2
johannn219 feb. 2016 - 22:04

Dit zijn dus de mensen die opkomen voor onze cultuur.... .

Bavaud Mauritius
Bavaud Mauritius19 feb. 2016 - 19:18

Het zijn kleine stapjes, iedere keer denk je, erger dan dit kan het niet worden, en een maand later is het volgende stapje genomen. Vergeet niet dat imbecielen en semi-intellectuelen de macht overnemen. Gewetenloos, sociopathisch gestoord, het maakt hun niet uit als ze een bus met huilende kinderen doodsbang maken, het maakt hun niets uit dat die kinderen de meest denkbare verschrikkingen zijn ontvlucht. Wat is de volgende stap, als de politie geen bescherming meer kan bieden? We weten waartoe nette burgers in staat zijn, we hebben het eerder gezien, vele malen. Er is geen reden om aan te nemen dat Europeanen nu een beter soort mens zijn, dat ze dat soort dingen niet meer doen. In Bosnië gooiden Servische soldaten nog een handgranaat in een kleuterklas. Dat is nog geen twintig jaar geleden. Van deze mensen kunnen wij geen goeds verwachten. We glijden heel snel af. Wanneer komt de eerste gerichte aanval op de rechtsstaat? En dan zijn er mensen die het tuig vrijpleiten, en zeggen dat Merkel schuld is dat dit gebeurt. Precies, exact dezelfde argumenten gebruikten de Nazi's ook. Niet zij waren schuld, maar de anderen die hun tot slachtoffer maakten, slachtoffers die gerechtvaardigd waren tot vreselijke dingen. Walgelijk volk. Joods Christelijke cultuur?, ziekelijk, hahahahahaha hahahaha hahaha hahahahaha haha hahaha woehaahahahaha. Wat een achterlijke sukkels. Ik schaam me dat ik hier ook woon, en over tien jaar, dat ze tegen mij zeggen: "Heb je het niet geweten? Ik ga er niet meer woorden aan vuil maken, maar dit wilde ik toch even gezegd hebben. Sorry dat ik me even liet gaan. Het is vreselijk wat er gebeurt, iedereen die deze mensen van schuld vrij pleit is medeplichtig.

6 Reacties
Frank Lenssen2
Frank Lenssen219 feb. 2016 - 20:45

@ Bavaud Mauritius (20:18u) - van A t/m Z mee eens, en ook ik huiver. De tijd is voorbij dat we verplicht hoffelijk moeten zijn tegen mensen die Unverforren hun dierlijke, zieke aard tonen. Ik heb mij vandaag ook eens goed laten gaan. Mijn kijk op de zaak anno dit moment: als mensen uit onze eigen landen, en ook hun voorgangers in de politiek, geen enkel fatsoen tonen, en de oorlog aan onze eigen beschavingen verklaard hebben (in naam van een niet-bestaande verdediging van die beschaving tegen 'vreemde elementen'), dan is de tijd voor beleefte strijkages: dan verklaren wij de foute en gewelddadige types bij onszelf, en de laffe en toch levensgevaarlijke politici die zo een actie als tegen deze volle bus mogelijk maakten, de oorlog terug. Vergoelijken van Wilders en Zijlstra, en hun lafhartige volgers/slaven, dat hoort niet en moet bestreden worden. Vooralsnog is dat een vreedzame en verbale strijd, op schrift, in media, en uiteindelijk in kieshokjes. En ik ben bang voor wat er zal gaan komen. _____ Eerlijk gezegd kots ik eerder en harder als ik aan de VVD denk. Wat is díe partij in korte tijd afgegleden van een nette en sociale burgermanspartij naar een gedrocht, een modderpoel vol met poep, waarin corrupte en liegende idioten zichzelve genoeglijk rondwentelen. Ja ja, als je dat doet, dan ruik je zelf de stank niet. Anderen echter wel. Eigenlijk hadden wij nu in Nederland een Pier Paolo Pasolini moeten hebben, die over al deze rotzooi een vernietigen oordeel in een speelfilm zou uitspreken. Die man was niet bang, voor niks en niemendal, en vervulde de rol van profeet.

Frank Lenssen2
Frank Lenssen219 feb. 2016 - 20:46

(Unverfroren - mijn boosheid leidt tot tikfouten)

Hans Beek
Hans Beek19 feb. 2016 - 21:38

Wanneer komt de eerste gerichte aan val op de rechtsstaat? Volgens mij is die er al geweest en leidde dat tot een moord op een politicus, de moord op een filmmaker, de slachting bij een satirisch tijdschrift, de massamoord in een frans theater?

Bavaud Mauritius
Bavaud Mauritius19 feb. 2016 - 21:57

En jij denkt dat het daarbij blijft, Hans Beek? In Duitsland zijn 500 aanslagen, brandstichtingen, benzinebommen op woningen van asielzoekers geweest in 20 jaar, ook woningen waarin kinderen sliepen, tientallen doden. Een brand in een woning in Solingen, 10 doden, waaronder 5 kinderen. Die is vorige maand herdacht. Maar dat was niet de eerste. De daders lopen voor een belangrijk deel nog vrij rond en zitten bij Pegida en andere clubjes.

Bavaud Mauritius
Bavaud Mauritius19 feb. 2016 - 22:38

Zo ziet vreemdelingenhaat er uit: In Duitsland is het aantal geweldsmisdrijven het afgelopen jaar sterk gestegen. In 2014 waren er 173 misdaden geregistreerd die te maken hadden met migranten; in 2015 was dat aantal bijna 900. In totaal werden er 1.005 misdaden gepleegd, volgens het Duitse ministerie van Binnenlandse Zaken. Daarvan was de meerderheid – 901 – politiek gemotiveerd. Met name het aantal brandstichtingen bij asielzoekerscentra is toegenomen Elsevier kun je moeilijk een verdacht links blaadje noemen. Hier zijn wat artikeltjes met getallen: http://www.elsevier.nl/Buitenland/achtergrond/2015/10/Waarschuwing-extreemrechts-geweld-Duitsland-steeds-radicaler-2706405W/ http://www.elsevier.nl/Buitenland/achtergrond/2015/11/Duitsland-meer-strafbare-feiten-tegen-migranten-2713238W/ http://www.elsevier.nl/Buitenland/achtergrond/2016/1/Handgranaat-naar-Duitse-asielopvang-gegooid-2753964W/

Yogi Bear
Yogi Bear20 feb. 2016 - 10:43

"We glijden heel snel af. Wanneer komt de eerste gerichte aanval op de rechtsstaat? U lag blijkbaar lekker uit te slapen op 6 Mei 2002?

Piet de Geus
Piet de Geus19 feb. 2016 - 18:49

Nog steeds kost het 75 miljard per jaar om die ossies er economisch een beetje bij te trekken. Waar nog geen kostenplaatje van is is wat de prijs is voor het er ook sociaal bij trekken van die door fascisme en communisme misvormde subsidieslurpers.

2 Reacties
Hans Beek
Hans Beek19 feb. 2016 - 19:12

Maak je niet druk, ook dat schaft Merkel....O, wacht, dat is ook een misvormde ossie natuurlijk.

Piet de Geus
Piet de Geus19 feb. 2016 - 23:34

"O, wacht, dat is ook" Verdiept je in tot welk select groepje Merkel behoorde. Dan zien we je wel terug nadat je je huiswerk hebt gemaakt.

Praapje
Praapje19 feb. 2016 - 18:38

Zolang de heersende politieke elite de wil van het volk negeert, zullen we dit soort taferelen meer en in ernstigere vorm gaan zien. Het is gemakkelijk om dit demoniserend af te keuren wanneer men blindelings immigranten met open armen ontvangt. Het is moeilijker om je zelf in de schoenen van kritische medeburgers te zetten, wanneer men een welhaast tegenovergestelde mening heeft. Aangezien veel gemeenten geen referenda organiseren en vrijwel alle burgers bij de desbetreffende besprekingen weert, hebben mensen geen andere keus om hun stem te laten horen / zien. Censuur lijdt onvermijdelijk tot geweld. Zulke acties zijn zonder meer afkeurenswaardig. Dit te bekritiseren is zeer op z'n plaats, mits men hierbij het gehele proces betrekt. Het kan niet zo zijn enkel de mensen die last hebben van op hogerhand genomen besluiten het kwalijk te nemen dat ze protesteren omdat hen alle andere middelen ontnomen zijn. Deze mensen zijn verantwoordelijk voor hun eigen handelen, maar worden in het nauw gedreven door de politieke elite.

9 Reacties
Sol Invictus
Sol Invictus19 feb. 2016 - 20:20

"Zolang de heersende politieke elite de wil van het volk negeert" alles war

Mjannie
Mjannie19 feb. 2016 - 20:31

'de wil van het volk negeert' Elke keer als ik dit lees, vraag ik me af wat ik hieronder moet verstaan?

Zandb
Zandb19 feb. 2016 - 22:29

Praapje, u ziet blijkbaar niet hoe de vluchtelingen gedemoniseerd worden omdat u er voor kiest om daarvan weg te kijken. U beweert dat mensen die last ondervinden van vluchtelingen protesteren. Ik ben bang dat er maar heel weinig mensen zijn, die concreet kunnen aantonen welke last ze direct van vluchtelingen ondervinden en die dus in uw visie zo met de rug tegen de muur staan dat ze zich te buiten gaan aan wat u "afkeurenswaardige reacties" noemt. De meeste mensen beweren alleen maar dat ze last ondervinden. Of zijn solidair met mensen waarvan ze kritiekloos geloven dat die last ondervinden; ze zeggen het immers! (Als u denkt dat dit onzin is, dan moet u mijn redenering maar eens toepassen op de mensen die kritiekloos geloven, dat alle vluchtelingen vluchtelingen zouden zijn!) Praapje: De meeste mensen willen gewoon geen vluchtelingen ook al zouden ze geld toekrijgen!

Praapje
Praapje20 feb. 2016 - 12:17

Zandb, Hoe weet u dat ik ervoor kies weg te kijken van vermeende demonisering van vluchtelingen? Hier heb ik niets over gezegd in mijn post. Te claimen dat vluchtelingen worden gedemoniseerd is een persoonlijke opvatting. Hiermee wil ik niet beweren dat het niet waar is, maar opvattingen met een dergelijke insteek vind ik niet behulpzaam in een degelijke en constructieve discussie. Het wordt al snel een welles-nietes spelletje gedrapeerd in semantische trucjes. Is het belangrijk om te achterhalen of mensen werkelijk last hebben van de komst van vluchtelingen? Feit is dat veel mensen protesteren of men het er nu mee eens is of niet. De manier waarop dit protest verloopt is uiteraard belangrijk. Blijkbaar brengt de komst van vluchtelingen veel onrust met zich mee. De politiek kan dit bagatelliseren en / of negeren, maar dat verbetert de boel natuurlijk niet. Als het protest nu enkel lokaal zou zijn dan zou u een punt hebben, maar het blijkt dat in een groot deel van Europa wrijvingen ontstaan. U sluit uw stuk met de opmerking dat de meeste mensen gewoon geen vluchtelingen willen. Nu vraag ik u: wat is daar mis mee? Het is een legitieme houding. De notie dat het beschaafd is om vluchtelingen te helpen zegt niets over de geldigheid van diezelfde stelling.

Frank Lenssen2
Frank Lenssen220 feb. 2016 - 13:04

"Zolang de heersende politieke elite de wil van het volk negeert... Ik mis het woordje: 'linkse' nog. Dit heb ik al duizenden keren gelezen. Uit wie bestaat die 'heersende politieke elite'? Worden wij soms dictatoriaal onderdrukt? Wat voor politieke kleur heeft die 'elite'? Als je het huidige kabinet op het oog hebt, dan zeg ik: uit twee partijen van rechtse snit, en dat meet ik af aan het gevoerde beleid. Het huidige, en de voorafgaande serie kabinetten zijn (waren) rechts. Ze waren alle door 'het volk' gekozen, op democratische wijze. Er is helemaal geen censuur. De mensen kiezen uiteindelijk regeringen, en die nemen besluiten. Die kunnen niet altijd alle burgers elke dag naar de zin maken. De kabinetten zijn een uitkomst die conform 'de wil van het volk' is. Dat kan ook niet anders in een democratie. Dat veel kiezers tegen hun eigen belang in kiezen, daar kan ik niks aan doen. 'De wil van het volk' - ik lees dat vaak. Ik hoor bij het Nederlandse volk, maar vind dat rechts helemaal niet kan gaan uitmaken wat ik wil, of mag willen.

Dunya2
Dunya220 feb. 2016 - 14:28

@Praapje ""De manier waarop dit protest verloopt is uiteraard belangrijk. Blijkbaar brengt de komst van vluchtelingen veel onrust met zich mee". Ik ben het niet met u eens. De rechtsextremisten maken misbruik van de onrust die er in de samenleving is om zich te kunnen uitleven, zoals ze in werkelijkheid zijn. Ze willen middels intimideren en bedreigen van vluchtelingen, die totaal geen invloed op de heersende politiek hebben of iets daarmee te maken hebben, hun doel bereiken op een niet-democratische manier. Zo staan ze in het leven en zo gaan ze te werk, ook bij andere dingen die ze middels intimidatie willen doordrukken. Realiseer je dat mensen die wangedrag vertonen zich gerechtvaardigd voelen, dat te doen wat ze doen, door het motief dat zij hebben. Dit geldt ook voor misdadigers. Die hebben ook een motief dat niet uitmaakt, omdat ze zich aan de wettelijke regels van de maatschappij dienen te houden.

Praapje
Praapje20 feb. 2016 - 14:36

Frank, Ik praat niet over rechts of links, maar over de politieke elite. De EU en haar besluitvorming om zonder enige voorbereiding onverminderd vluchtelingen en immigranten toe te laten. Ik beoordeel de politiek niet op haar links of rechts zijn, maar op haar besluitvorming en de consequenties daarvan.

Zandb
Zandb21 feb. 2016 - 11:24

Het is altijd pijnlijk om iemand aan zijn eigen woorden te herinneren: "Het kan niet zo zijn enkel de mensen die last hebben van op hogerhand genomen besluiten het kwalijk te nemen dat ze protesteren omdat hen alle andere middelen ontnomen zijn." Dus als u dan in een ander reactie dit beweert: "Is het belangrijk om te achterhalen of mensen werkelijk last hebben van de komst van vluchtelingen?", dan hoef ik daar niets meer aan toe te voegen. Ik beweer dat u wegkijkt van het feit dat vluchtelingen gedemonmiseerd worden. U beweert dat ik dat niet kan weten. Op zichzelf is dat waar. U bent echter heel duidelijk t.a.v. de mensen die protesteren: Die worden gedemoniseerd. Maar als het om vluchtelingen gaat, maakt u duidelijk, dan is het voldoende om ze "niet te willen". En van de verhalen die voor dat "niet willen" gebruikt worden, daarvan is het niet belangrijk te achterhalen of die echt kloppen. Dus: U kijkt inderdaad weg van het demoniseren van vluchtelingen.

Praapje
Praapje21 feb. 2016 - 23:14

ZandB, U haalt twee zinnen uit mijn voorgaande post aan: “Het kan niet zo zijn enkel de mensen die last hebben van op hogerhand genomen besluiten het kwalijk te nemen dat ze protesteren omdat hen alle andere middelen ontnomen zijn.” “Is het belangrijk om te achterhalen of mensen werkelijk last hebben van de komst van vluchtelingen?" Ik geef toe dat de tweede zin ruimte laat voor menig interpretatie. Ik doelde hiermee op het twijfelachtige nut van het wel of niet eens zijn met de motieven van de protestanten mbt tot het onderkennen van de heersende onrust. Het doet er niet toe of men het ermee eens is of niet, aangezien dit geen onderdeel mag zijn in de onderkenning van subjectieve ervaringen. Door het te negeren of geheel af te wijzen wordt de onrust niet weggenomen. Er moet juist over worden gesproken, zodat de protestanten hun gerieven kwijt kunnen. Pas zodra zij geen enkel geldig en aantoonbaar argument naar voren kunnen brengen, kan er danig aan de rechtmatigheid van hun motieven worden getwijfeld. Na deze twee zinnen te hebben geciteerd schrijft u: "...dan hoef ik daar niets meer toe te voegen." Wat bedoeld u hiermee? Welk verband ziet u tussen deze twee zinnen? U vindt dat ik duidelijk ben tav. mensen die protesteren: die worden gedemoniseerd. Dat is vreemd, want ik heb het woord demoniseren nergens gebezigd. Ik ben van mening dat het wegzetten van protestanten in het algemeen (bovenstaande zaak vind ik wel degelijk ernstig en harde kritiek waardig) de zaak geen goed doet. Zo'n houding tov van de protestanten zal de boel alleen laten escaleren. Harde en scherpe kritiek (en veroordeling) vind ik op z'n plaats, maar wegzetten en niet meer naar luisteren niet. Het "niet willen" van vluchtelingen vind ik uiteraard geen voldoende argument, maar hoe verwacht u de protestanten hun argumenten te laten horen als mensen (inclusief de politiek) deze mensen uitsluit en niet naar hen luistert? Ik weet niet of vluchtelingen worden gedemoniseerd. Ten eerste doordat de echte vluchtelingen zijn gemixt met economische migranten en niet meer dan de helft van de migranten uit Syrie en Irak komt. Ten tweede doordat ik de motieven van de vele lokale protestanten niet heb kunnen horen.

kapitanlaipose
kapitanlaipose19 feb. 2016 - 18:02

Wederom "bezorgde burgers" in actie.

Mark Huysman
Mark Huysman19 feb. 2016 - 17:31

Nazi-honden

slopsma
slopsma19 feb. 2016 - 17:14

Tja dit soort uitbarstingen zullen we vaker gaan zien ben ik bang. Er zijn dorpen in Duitsland die in 2 dagen eenderde van de bevolking erbij krijgen. Net zoals met de mega ACZ,s hier, dan gaat de burger zich roeren, en dat is niet zo mooi. Zolang er geen geweld wordt gebruikt,snap ik het wel.

4 Reacties
BasVV
BasVV19 feb. 2016 - 20:13

Gra: Ga me eens uitleggen wat goed en slecht is. Ja Merkel natuurlijk. Die nodigde iedereen uit. Maar het blijkt nu dat de gevolgen niet zo goed zijn. En zelfs haar positie staat op het spel. Ze zal vast wel ergens richting VN weg gepromoveerd worden. Maar die bewoners krijgen die positie niet. Het zijn wel bewoners waar Merkel verantwoordelijkheid voor heeft. Maar die vond ze minder belangrijk dan die van de vluchtelingen. Dat breekt op. En geeft ook te denken over goed en slecht.

slopsma
slopsma20 feb. 2016 - 7:53

Gra Shopper 19 februari 2016 at 19:12 U bent bezig slechtheid goed te praten. Nee, ik heb begrip voor hun frustraties, en ik ben bang dat het nog erger gaat worden. Het is de schuld van mensen zoals Merkel, die zonder rekening te houden met haar eigen inwoners, een onbeperkte instroom van mensen met een heel andere cultuur toestaat. Ik ben van mening dat ze niet toegelaten moeten worden in Europa, dat is mijn mening vanaf het begin geweest. We krijgen hier nog vele jaren spijt van als samenleving, want juist dit soort beslissingen gaat extreme krachten losmaken in Europa, en daar ben ik huiverig voor. Het is in mijn ogen dan ook de schuld van de Merkels, van deze wereld,dat we dadelijk te maken krijgen met een sterke extreem rechtse stroming in Europa.

Zandb
Zandb20 feb. 2016 - 8:32

slopsma; als u beweert: "Nee, ik heb begrip voor hun frustraties, en ik ben bang dat het nog erger gaat worden" dan begrijpt u natuurlijk ook heel goed, dat die vluchtelingen hun frustraties ook een keer gaan uiten. En de dat de mensen die gefrustreerd raken door dit soort onbenullen - die u gewoon verdedigt, laten we elkaar geen mietje noemen - dat ook gaan botvieren. Kortom; mensen zijn gefrustreerd. En dat komt altijd door een ander, zelfs als het niet terecht is. En daar moeten we begrip voor hebben met die restrictie dat natuurlijk niet iederéén recht mag hebben op begrip. (Als vluchtelingen bijvoorbeeld zo gefrustreerd zijn, dat ze op een nieuwjaarsnacht uit de bocht schieten, dan past daar geen begrip; in tegendeel!)

slopsma
slopsma20 feb. 2016 - 17:17

Gra Shopper 20 februari 2016 at 13:17 Wat is dat dan voor een werkelijkheid? Een werkelijkheid waarin iemand de schuld krijgt van het misdadige gedrag van een ander? Hoe je het ook wend of keert, als Merkel even tot 10 geteld had, in plaats van de halve wereld welkom te heten, had het er heel wat anders uit gezien. Dan hadden zeker niet zoveel gelukzoekers/criminelen tussen gezeten, waardoor het draagvlak zo,n beetje naar 0 is gezakt. Verder, als de media en bepaalde autoriteiten gewoon hun werk hadden gedaan, en niks onder de pet gehouden hadden, was er nog een beetje vetrouwen in de pers en autoriteiten. En als de zogenaamde "elite" de mensen die bezwaren hadden, niet gelijk weg gezet hadden als nazi,/fascist, maar in plaats daarvan de mensen serieus hadden genomen, was er nog ruimte om te praten. Nu staan we steeds meer tegenover elkaar, en wordt de PVV groter en groter. Er maken steeds meer hoog opgeleiden de stap naar de PVV, dat is ook een singaal, lijkt me. http://www.nrc.nl/handelsblad/2016/02/20/pvv-trekt-nieuwe-kiezers-1589978

OlavM
OlavM19 feb. 2016 - 17:12

"Vom besorgten Bürger über den Angstmob zum Hassmob". Treffend beschreven. Geldt helaas zo langzamerhand ook voor Nederland.

H.Witte
H.Witte19 feb. 2016 - 17:04

Meer en meer krijg ik het gelijk aan mijn zijde en ik ben daar niet blij mee. Het ondemocratisch gespuis begint zich steeds meer en nadrukkelijke te roeren en meent vluchtelingen die voor de werkelijk grootste ellende die je maar kan bedenken gevlucht zijn hier ook nog eens angst aan te moeten jagen. Nog gisteren heb ik gezegd dat we waarschijnlijk binnenkort de eerste stenen door ruiten van Moslim winkeliers kunnen verwachten en inderdaad, die stap wordt heel erg klein. Positief rechts zou er goed aan doen openlijk en met nadruk afstand te nemen van deze kwalijke oprispingen opdat extremen in de maatschappij zich een kleine groep alleenstaanden weet. Dat soort groepen kent geen enkele medemenselijkheid meer. Meneer Wilders, dit kweekt u. En nou mogen alle Wilderianen opstaan, maar ik geef ze dan mee dat ze het altijd maar hebben over wegkijken van links. Als dat al zo zou zijn; dit wegkijken heeft veel meer gevaar in zich.

8 Reacties
jellevwal
jellevwal19 feb. 2016 - 18:28

Zelfs de na de VS Civil War vrijgemaakte voormalige slaven verzetten zich tegen immigratie, toen uit Europa. Zij begrepen heel goed dat dat de lonen verder zou verlagen. Sociale voorzieningen had de VS toen niet, dus het argument dat het belastinggeld ging kosten was er niet. Ook was het cultuurelement er niet, die slaven waren christenen gemaakt, dan kwamen ze in de hemel. Waren die voormalige slaven ook ondemocratisch gespuis ?

Bavaud Mauritius
Bavaud Mauritius19 feb. 2016 - 19:23

Waar bent u mee bezig, van der wal, nazi's goed praten? Ik denk het wel, en op een smerige manier, door ze op een lijn te zetten met Amerikaanse slaven, alsof deze nazi's slachtoffers zijn. Wat bent u een walgelijk mens.

erwinnijhof
erwinnijhof19 feb. 2016 - 19:57

"Positief rechts zou er goed aan doen openlijk en met nadruk afstand te nemen van deze kwalijke oprispingen" Dit soort oproepen heb ik vaker gelezen, en ben het er helemaal mee eens dat geweld een kwalijke zaak is (al zie ik hier op het filmpje enkel schreeuwers en geen geweld). Maar na de uiterst lauwe reactie op afa geweld jegens pegida, zelfs veel goedpraterij van dat geweld, ben ik niet meer zo geneigd waar dan ook afstand van te nemen. Overigens zijn immigratie tegenstanders niet links of rechts te noemen, dat is enkel wensdenken.

H.Witte
H.Witte19 feb. 2016 - 21:59

erwinnijhof positief links neemt nadrukkelijk afstand van afa. Als positief links en positief rechts het nou een beetje eens kunnen worden zijn we al aardig op de goede weg om al het extreme te weerstaan.

Hans Beek
Hans Beek19 feb. 2016 - 22:11

@ dinges mauritius: Ach, daar is ie " u bent een walgelijk mens" waar kennen we dat ook weer van " u bent een minderwaardig mens" .Helemaal in de linkse traditie. Natuurlijk zijn dit vreselijke mensen die vreselijke dingen roepen tegen asielzoekers maar de " verantwoording" die u nu vertoont zou ook welkom zijn bij het fascistische linkse tuig dat bij elke demonstratie weer de confrontatie zoekt. Daarnaast geeft jelevvwal gewoon een aantal oorzaken van dit gedrag aan, daar hoeft u het niet mee eens te zijn, maar dat maakt hem nog niet walgelijk. Bij moslimgeweld staan mensen u zoals u altijd klaar met verklaringen, nuance en goedpraterij, blijkbaar vindt jelle dat die arme ossies ook wat begrip en steun verdienen. Hem dat ontzeggen maakt u een hypocriet. De hele pro vluchtelingen kliek bestaat trouwens u hypocrieten , die roepen dat hun huis open staat voor zielige vluchtelingen en vervolgens niets doen behalve welkom bordjes tekenen en snikken op tv.

jellevwal
jellevwal20 feb. 2016 - 7:57

@ bavaud. Ik legde uit dat en waarom vrijgemaakte VS slaven tegen immigratie waren. Wat dat met Hitler Duitsland te maken heeft, ik snap het niet. In Duitsland is besloten, of wordt overwogen, migranten voor minder dan het minimum loon te kunnen laten werken. Dat dat tot ontslagen bij Duitsers die nu werk hebben, of loonsverlaging voor hen, zal leiden, ik denk dat iedereen dat kan begrijpen. Of het verzet tegen migranten uit dit soort rationele overwegingen voortkomt, dat weet ik niet. Maar misschien snappen ze het zo ook wel. Maar ik geef toe, het is walgelijk als iemand heilige huisjes onderuit haalt.

willekens007
willekens00720 feb. 2016 - 8:02

Ga is in Afrika zien of zuid Amerika daar zijn mensen dat het met nog veel minder moeten doen! Die zouden hier ni klagen over het eten en dit en dat en met hun poten van de vrouwen hier afblijven!

Bavaud Mauritius
Bavaud Mauritius20 feb. 2016 - 14:07

Onzin, nergens schreef ik iets over Hitler. Nazi's zijn mensen die huizen in brand steken waarin asielzoekers zijn. Die overdag bij Pegida zijn en in de nacht ernstige politieke criminelen en in enkel geval zelfs moordenaars. Dat heeft helemaal niets te maken met ex-slaven in de USA, alleen de vergelijking is een schandaal. Vluchtelingen mogen wat vrijwilligerswerk doen, het helpt de integratie, en als dat concurrentie op de arbeidsmarkt vormt kun je gewoon eisen dat het stopt. Niet alleen vluchtelingen doen het, ook bijstandstrekkers, papiertjes prikken, die anders blijven liggen. Gehandicapten ook. Mensen die iets terug willen en kunnen doen voor het afhankelijk leven dat ze leiden. Wat jij doet is kwaad bloed zetten met leugens. Van de ene kant roepen dat vluchtelingen wat terug moeten doen, en als ze wat terug doen, hun daarop afrekenen.

[verwijderd]
[verwijderd]19 feb. 2016 - 16:47

--- Dit bericht is verwijderd —

1 Reactie
Frank Lenssen2
Frank Lenssen219 feb. 2016 - 17:49

Te erg voor woorden. De totaal ontmenselijkte griezels die dit deden staan niet alleen. Ze hebben leiders. Bij ons zijn hun namen bekend: Wilders, en ook Zijlstra. Kijk uit voor die viezeriken, en bescherm je gezin tegen hen, niet tegen de vluchtelingen. In Duitsland is het de AfD, en de chefs van Pegida. Het lijkt me niet al te lang meer te duren totdat deze elementen (want mensen kan je ze niet noemen) verantwoordelijk zijn voor doden, voor moord. Dat zullen ze niet erkennen, want ze hebben geen geweten. Dat heb je zo met psychopaten.

Brewmeister
Brewmeister19 feb. 2016 - 16:33

Er is al een aantal maanden geleden door het hoofd van de politie in Duitsland gewaarschuwd voor ondercapaciteit. Het is niet te hopen dat ondercapaciteit omslaat in machteloosheid en dat burgers steeds meer het heft in eigen handen gaan nemen.

Ulltrafox
Ulltrafox19 feb. 2016 - 16:27

We kunnen inderdaad toch wel met zn allen concluderen dat als de oorlog in Syrie er niet was in combo met Merkels beruchte uitspraak zonder zich af te vragen of het allemaal wel kan; dat dit allemaal niet was gebeurd. Duitsers waren voor al deze heisa 1 van de meest tolerante mensen jegens vluchtelingen. Als je een brave hond maar vaak genoeg trapt en verwaarloost wordt ie vanzelf vals.

4 Reacties
hugo bergveen
hugo bergveen19 feb. 2016 - 17:25

Trappen? Wie is er getrapt: de mensen die een oorlog zijn ontvlucht of het stelletje wilden om de bus? En wat die 'beruchte' uitspraak betreft: Merkel is de enige politica die zowel het lef als de morele grootheid had om de consequenties te trekken uit haar christelijke instelling en iets van de rijkdom van haar land te delen met mensen die het een heel stuk minder hebben. Ja, de oorlog in Syrië is er en er zijn een hoop landen die door de mand vallen nu ze moeten laten zien hoe beschaafd ze zijn. Ik vind het beschamend dat dat ook bij ons loze woorden blijken te zijn nu het allemaal wat tegenvalt.

thunderbird2
thunderbird219 feb. 2016 - 18:10

Ja Hugo, maar blijkbaar zijn toch wel veel mensen het niet helemaal met Mutti Merkel eens. Je kunt dan wel de MP van een land zijn, dat maakt het nog niet tot het jouwe om het maar weg te geven als het je zo uitkomt. En de gevolgen daarvan, hoe debiel ook, zien we nu.

Piet de Geus
Piet de Geus19 feb. 2016 - 18:54

"Duitsers waren voor al deze heisa 1 van de meest tolerante mensen jegens vluchtelingen." West-Duitsers. "Als je een brave hond maar vaak genoeg trapt en verwaarloost wordt ie vanzelf vals" Het gaat hier niet over brave honden maar over het deel van Duitsland dat nimmer gedenazificeerd is maar er meteen decennia communistische misvorming overheen kreeg. Vraag maar eens aan gekleurde mensen uit communistische broederlanden hoe prettig het daar leven was als bijvoorbeeld uitwisselingsstudent. En verwaarloosd zijn ze sinds de hereniging niet meer: ze zijn juist doodgeknuffeld met in totaal iets van 1.700 miljard euro.

hugo bergveen
hugo bergveen19 feb. 2016 - 19:45

@thunderbird Weet je nog hoe Merkel werd geprezen, toen het er nog niet naar uitzag dat er wel erg veel vluchtelingen kwamen? Met andere woorden: we willen wel wat geven aan de collecte, maar niet meer dan een kwartje. Als alle partijen de energie die ze nu tegen de opname van migranten richten zouden besteden aan een pragmatische en doelmatige opvang, selectie en spreiding van die migranten, dan had geen enkele gemeente meer dan een redelijk deel toegewezen gekregen en was er geen reden om zo op te spelen. Dat geldt voor Duitsland en voor Nederland.

Haastig
Haastig19 feb. 2016 - 16:13

"Zó ziet vluchtelingenhaat eruit" Zeg dat. Je bent toch redelijk van het padje af als je op zo'n manier een bus asielzoekers (met kinderen!) beschreeuwd.

2 Reacties
willekens007
willekens00720 feb. 2016 - 8:09

Haha schandaal , http://www.nujij.nl/algemeen/bus-met-schotse-kinderen-aangevallen-door.34773884.lynkx. En dat mag dan wel zeker ?

Haastig
Haastig20 feb. 2016 - 11:08

willekens007 20 februari 2016 at 09:09 "Haha schandaal , http://www.nujij.nl/algemeen/bus-met-schotse-kinderen-aangevallen-door.34773884.lynkx. En dat mag dan wel zeker" Hoe kom je er op?

Correl2
Correl219 feb. 2016 - 16:09

Dit kun je Merkel aanrekenen. Die vrouw had kunnen weten dat dit het gevolg zou kunnen zijn van haar beslissing om eenzijdig het Dublin-akkoord op te zeggen. Ik voorspel een europese burgeroorlog en het uiteenvallen van de EU binnen twee jaar als de vluchtelingenstroom niet nog dit jaar bijna tot 0 op gaat drogen.

10 Reacties
Zandb
Zandb19 feb. 2016 - 16:46

Nee, dat rekent u Merkel aan. Waarschijnlijk, was het dan ook zo, dat de mensen die de bus opwachtten in de veronderstelling waren dat Merkel in de bus zat. Toen bleek dat dat niet zo was, zijn ze dan ook netjes weer naar huis gegaan en hebben ze er zorg voor gedragen dat onschuldige mensen niet het slachtoffer zouden worden van hun conflict met Merkel. Toch?

Correl2
Correl219 feb. 2016 - 17:14

Dat onschuldige mensen de dupe worden als gevolg van demonstraties naar aanleiding van haar beleid bedoel je? Haar keuze om eenzijdig afspraken die met 28 landen zijn gemaakt zo het haardvuur in te gooien. Dat zag Jan met de pet op zelfs aankomen, dus Merkel ook. Wir schaffen es nicht wordt er vanaf nu geroepen in Deutschland. Hetzelfde geldt voor dat gedoe in Heesch. Vooral tegen de reguliere weg in zaken proberen snel door te drukken: zie wat er van komt. En denk maar niet dat al die honderden mensen mee hebben lopen rellen. Dan ga je net zo generaliseren als mensen zeggen dat iedere vluchteling een crimineel of verkrachter is en ben je dus net zo slecht.

H.Witte
H.Witte19 feb. 2016 - 17:25

Niets onbeschofts is wie dan ook aan te rekenen dat het schorem zelf. Er is nooit, maar dan ook nooit enig excuus voor dit gedrag en wie dat wel vindt moedigt dergelijke krachten aan door toch non-excuses aan te voeren. Die mensen zijn in de kern net zo gevaarlijk als de opruiers. Het zijn de meelopers. De vazallen De stilte slaat de grote trom, geluiden overvallen. Argeloos kijkt hij achterom waar zij, doofstom, volgen, de vazallen Zijn trom geeft ritme aan, op hoogte speelt de kracht en boven op de heuvel gaan zij allen om hem staan. Ze geven hem de macht. Het is zo vaak geschied, eens zal het weer gebeuren, want als het volk geen weg meer ziet zal er één zijn die de uitweg biedt. en het land met kracht verscheuren. Eranos

Cosmo2
Cosmo219 feb. 2016 - 17:31

Flauwekul. Je hoeft het niet met Merkel eens te zijn, maar haar aanrekenen dat een stelletje laffe minkukels een bus vol vrouwen en kinderen belagen is echt knettergek. Die laffe testosteroonbommen onder de noemer 'bezorgde burgers' kiezen ervoor om dat kind voorin de bus de stuipen op het lijf te jagen, terwijl zij best op een fatsoenlijke manier kunnen protesteren. Walgelijk gedraag van mensen die op zijn minst een inburgeringscursus nodig hebben, maar eigenlijk niet te redden zijn.

jellevwal
jellevwal19 feb. 2016 - 18:31

Wat Merkel bezielt blijft inderdaad een raadsel. Je kunt redeneren dat ze met de migranten de EU wil opblazen, en je kunt redeneren dat ze met de migranten de Groot Europese Heilstaat wil vestigen, door de culturen van de landen te laten vernietigen door migratie.

Bavaud Mauritius
Bavaud Mauritius19 feb. 2016 - 19:25

Ach, Merkel is het schuld dat u nazi's goed praat. Als er een persoon realistisch bezig is met het vinden van onderdak voor de vluchtelingen, dan is het Merkel. Ik wed dat u geen enkele oplossing heeft, behalve een eindoplossing, natuurlijk. Nog even wachten, dat moment komt eraan.

Correl2
Correl219 feb. 2016 - 22:21

Ik heb inderdaad een eindoplossing: De helft van de wereldbevolking moet dood. Niet alleen beter voor de Aarde maar ook nodig om nog een enigszins fatsoenlijke toekomst te waarborgen voor de generaties na ons. Doe je ogen open en zie wat er zich in Afrika afspeelt. Na decennia van mensen fokken om de eigen toekomst maar te kunnen garanderen zijn nu al tussen de 30-50 miljoen mensen in zekere zin op zoek en op weg naar een beter leven in Europa. In 2050 heeft Nigeria 440 miljoen inwoners. Wij hebben in heel europa 500 miljoen inwoners. Dit blijft niet goed gaan. Oorlogen zullen volgen en gaan we die dan ook allemaal bed, bad en brood bieden? Ik kies voor mijn land en dat is geen schande.

Zandb
Zandb19 feb. 2016 - 22:34

Leyolm; ik heb alleen maar gezegd wat ik heb gezegd. U kiest ervoor niet op mijn reactie in te gaan maar om gewoon een nieuw verhaal aan mij gericht (waarom?) te plaatsen. Waarvan akte.

Correl2
Correl219 feb. 2016 - 23:21

@Zandb Waarom ingaan op iets wat kant nog wal raakt. Zelfs Henk en Ingrid begrijpen dat Angela Merkel niet in die bus zit of zal zitten. Zoals Merkel voor druk zorgt door het akkoord niet te honoreren en daardoor onschuldige mensen benadeeld, zorgen die demonstranten voor druk door bij de aankomst van nieuwkomers stennis te schoppen. Allebei de zaken zijn net zo fout en ik keur geen van beide goed.

Zandb
Zandb20 feb. 2016 - 8:40

Leyolm: Zelfs Henk en Ingrid begrijpen, dat als je iets op ouders tegen hebt, dat je dan niet de kinderen gaat belagen. Maar aan u is een dergelijk inzicht niet besteed.