Logo Joop
De opiniesite van BNNVARA met actueel nieuws en uitgesproken meningen

Wie doorregende asielzoekers in Ter Apel helpt, krijgt van de gemeente een boete

  •  
01-10-2022
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
6132 keer bekeken
  •  
ANP-453554690

Vrijwilligers die bij het aanmeldcentrum in Ter Apel hun hulp aanbieden aan asielzoekers, kunnen daarvoor een boete krijgen. Dat meldt Dagblad van het Noorden. De vrijwilligers zijn door de gemeente gewaarschuwd ‘dat hun hulp niet welkom is’.

In de wijde omgeving rond Ter Apel geldt een noodverordening. Burgerinitiatieven zoals het uitdelen van tenten om te voorkomen dat honderden mensen in de stromende regen moeten slapen, zoals nu het geval is, worden daarmee onmogelijk gemaakt. Volgens de tekst in de noodverordening krijgt het gebied rond het aanmeldcentrum zo ‘het karakter van een tentenkamp’. 

Desondanks neemt een groep vrijwilligers toch het risico de mensen bij Ter Apel te helpen. Onder meer met twee bussen om de asielzoekers een plek te geven om tegen de regen te schuilen en hen eten te geven. Ook wordt hier en daar nog steeds een tent uitgedeeld: ‘In dit noodweer komt vast geen handhaver controleren. Je moet toch ook wel een stenen hart hebben als je deze mensen de regen in stuurt.’

DVHN meldt dat de eerste waarschuwingen inmiddels zijn gegeven en één vrijwilliger die zich niet op tijd kon legitimeren kreeg een boete. Die vrijwilliger laat weten dat zijn portemonnee onder een stapel dekens, tenten en kleren lag en hij er niet direct bij kon. 

Delen:

Praat mee

onze spelregels.

avatar
0/1500
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Reacties (84)

spelregeltoerist2
spelregeltoerist25 okt. 2022 - 7:53

En alweer lees ik bij oproerkraaier het woord “nazi”. Mijn vader zaliger is van 1943 tot 1945 door de echte nazi’s in een Duitse fabriek tewerkgesteld en heeft het maar ternauwernood overleefd. De vergelijking met de heer Wilder gaat dan ook volledig mank maar dat schijnt hier heel normaal te zij. Ik word er echter compleet onpasselijk van.

Hannes van Achterhout
Hannes van Achterhout2 okt. 2022 - 16:21

Een artikel over asielzoekers heeft op Joop altijd een aanzuigende werking op gemelijk guurrechts, alsof dat aan hun eigen obscute websites niet genoeg heeft. Het mag naar mijn bescheiden opinie hier geen podium krijgen voor hun uitgespogen kwalsters. Ik nodig ieder Gutmensch uit kráchtig te reageren op dezulken, teneinde hen terug te zenden naar hun stinkende krochten.

3 Reacties
Rick van de Kreek
Rick van de Kreek2 okt. 2022 - 20:43

Diversiteit is een groot goed, maar iedereen moet wel precies zo denken als jij, want anders is het niet meer leuk en gezellig. Dat is toch een beetje de strekking van al jouw meninkjes en opvattinkjes.

Mirzas
Mirzas3 okt. 2022 - 18:28

Ik zie dat toch anders. In een wereld waarin mensen algoritmisch in hun bubbels worden vastgehouden is het prima om een plek te hebben waar bubbels botsen en er - hoop doet leven - wellicht eens een bubbeltje barst.

Hannes van Achterhout
Hannes van Achterhout3 okt. 2022 - 19:17

@Mirzas Ja, `k snap je point of view.

Rick van de Kreek
Rick van de Kreek2 okt. 2022 - 15:26

Wat dan wel weer goed geregeld is in Nederland, is de hoogte van de bijstandsuitkering. We zijn zo'n beetje koploper in Europa. Boze tongen beweren wel eens dat die ruimhartige uitkering een rol speelt bij de keuze van asielzoekers voor het land van voorkeur. Maar dat zou ik niet hardop durven beweren.

2 Reacties
haarklover
haarklover3 okt. 2022 - 15:46

Maar hier betalen mensen weer het meest aan huur. En de tandarts zit niet in de basisverzekering.

vdbemt
vdbemt4 okt. 2022 - 9:02

" Maar dat zou ik niet hardop durven beweren. ". Nee. Maar je wilt het wel even zwart-op-wit gesteld op een website. 0

Halve Zoolstra
Halve Zoolstra2 okt. 2022 - 11:29

En als er mensen door deze achterlijke noodverordening onderkoeld raken en overlijden, wordt de burgemeester dan ter verantwoording geroepen? Of “was hij dan verkeerd begrepen”?

Jopie666
Jopie6662 okt. 2022 - 11:10

Er komen iets van 23000 asielzoekers en het systeem stort al in elkaar. Na het drama in Afghanistan had iedereen kunnen weten wat er gaat gebeuren en onze overheid deed niets en sliep verder. Wat gaat onze overheid doen als Oekraïne alsnog omvalt en er komen 400.000 Oekrainische vluchtelingen hier naar toe bovenop de 70.000 die wel al hebben. Is daar überhaupt een plan voor gemaakt of een scenario of slapen we braaf verder en doen we niets. Onze overheid is een lachertje. We kunnen niets meer in Nederland. Daarom heeft de georganiseerde misdaad ook vrij spel in Nederland. De wereld verandert en Nederland slaapt verder. Zelfs onze zuiderburen bereiden zich beter voor dan het gekke, domme, achterlijke Nederland. Slaap zacht Nederland.

1 Reactie
Rick van de Kreek
Rick van de Kreek2 okt. 2022 - 15:36

Maar die 70 duizend vluchtelingen uit Oekraïne hebben ook onderdak nodig. Dus dan kom je al ruim boven de 100 duizend uit, want het jaar is nog niet voorbij. En vergeet niet dat er ook veel Nederlanders op de wachtlijst voor een (sociale) huurwoning staan. Dus zo makkelijk is het niet. En je verwijzing naar onze Zuiderburen slaat echt nergens op. In Brussel slapen heel veel migranten/vluchtelingen gewoon op straat, omdat er niks voor hen wordt geregeld. Zo ver is het in bijvoorbeeld Amsterdam nog lang niet.

Willem D2
Willem D22 okt. 2022 - 7:21

Hoe zijn ze hier gekomen? Regende het die paar 1000km onderweg niet? Hadden ze niet onderweg als ergens definitief onderdak kunnen vinden?

8 Reacties
vdbemt
vdbemt2 okt. 2022 - 9:33

Walgelijk.

GeenProbleem
GeenProbleem2 okt. 2022 - 13:17

Ze komen gewoon vanuit Duitsland met de bus.

drs. H.C. Queyncken Tollaert
drs. H.C. Queyncken Tollaert2 okt. 2022 - 14:26

@ Vdbemt - inderdaad. Willem D2 meldt zich hier met ziekelijk cynisme. Onacceptabel.

ruiterp
ruiterp2 okt. 2022 - 14:34

ja, snap ik ook niet, het is allemaal ontzettend zielig maar regent het alleen in Nederland ofzo.

Rick van de Kreek
Rick van de Kreek2 okt. 2022 - 15:37

Goeie vraag inderdaad.

Hannes van Achterhout
Hannes van Achterhout2 okt. 2022 - 15:57

Onsmakelijke reacties van guurrechtse elementen trekken alleen maar meer onwelriekende trollen aan zoals GRpob; en Ruiterp als nieuwste aanwinst.

GeenProbleem
GeenProbleem2 okt. 2022 - 22:13

@hannes Inhoudelijk sterk weer.

IkHebAltijdGelijk
IkHebAltijdGelijk3 okt. 2022 - 8:54

Goede vraag!

HaloOfFlies
HaloOfFlies2 okt. 2022 - 6:50

De jongens en meisjes hulpverlener moeten gewoon wat creatiever zijn. Je mag geen tenten weggeven, terecht, dan kunnen we natuurlijk niet hebben - da's anarchie! Je mag de vluchtelingen wel een tientje in de hand drukken - we zijn tenslotte sociaal. Vervolgens ga je tenten verkopen voor 10 euro. Dat mag, we zijn tenslotte een handelsnatie. Probleem opgelost - het is zo moeilijk niet. Moet ik hier echt alles zelf doen?

1 Reactie
DanielleDefoe
DanielleDefoe2 okt. 2022 - 11:40

Genoegen nemen met een opvangplaats in Zoutkamp kan waarschijnlijk nog steeds. https://www.transport-online.nl/site/144797/eerste-asielzoekers-van-ter-apel-naar-wachtkamer-in-zoutkamp/

Jozias2
Jozias21 okt. 2022 - 22:07

Volgens mij is deze maatregel ingevoerd omdat er extra opvang in zoutkamp is opengesteld. Dus voordat men zichten mening vormt over de mensen die bij ter Apel bivakkeren moet je eerst kijken of zoutkamp al vol zit.

9 Reacties
vdbemt
vdbemt2 okt. 2022 - 9:34

Denk jij dat die vluchtelingen dat op hun gemak hebben kunnen bekijken?

DanielleDefoe
DanielleDefoe2 okt. 2022 - 9:35

Zoutkamp is (nog) niet vol. Kennelijk maken asielzoekers er liever geen gebruik van. https://dvhn.nl/groningen/Wachtkamer-voor-asielzoekers-in-Zoutkamp-mag-niet-uitbreiden-27953040.html

DanielleDefoe
DanielleDefoe2 okt. 2022 - 10:46

vdBemt Asielzoekers hoeven niet zelf te gaan kijken of er plaats is in de noodopvang in Zoutkamp. Het heeft meer iets te maken met de angst achter aan in de wachtrij te komen.

DanielleDefoe
DanielleDefoe2 okt. 2022 - 11:20

Voor vervoer wordt uiteraard gezorgd. De afstand tussen Ter Apel en Zoutkamp is ongeveer 100 km en zelf op en neer reizen is praktisch onmogelijk zonder auto.

stokkickhuysen
stokkickhuysen2 okt. 2022 - 14:34

@Danielle Bij de slager hadden ze altijd zo'n rol met nummertjes. Werkt perfect.

DanielleDefoe
DanielleDefoe2 okt. 2022 - 15:06

Stock Dat schijnt hier dus niet te werken.

vdbemt
vdbemt2 okt. 2022 - 18:03

@Danielle. " Asielzoekers hoeven niet zelf te gaan kijken of er plaats is in de noodopvang in Zoutkamp". Dat is mij bekend. Het lijkt erop dat Jozias niet weet dat deze mensen niet zelf bepalen waar ze gebracht worden.

Jozias2
Jozias22 okt. 2022 - 18:09

@danielle Als je vanuit een dorpje in Syrië in ter Apel kunt komen dan kun je ook wel in zoutkamp komen toch? Er zijn opvangplaatsen, het heeft geen effect op de wachttijd maar desondanks blijven ze kamperen.

Jozias2
Jozias22 okt. 2022 - 18:11

@vd bemt Niet de vluchtelingen. Ik heb het over de mensen die blijven roepen dat het belachelijk is dat deze mensen daar in de regen verblijven. Als er voldoende opvang elders is, is dat toch de oplossing?

theepot2
theepot21 okt. 2022 - 19:01

Met 2 bussen naar Ter Apel rijden, omdat er asielzoekers in de regen staan... En dan al die vervelende media aandacht, dat je tegen de camera van RTV Noord kan zeggen hoe mensonterend het allemaal is, maar dat er gelukkig mensen zijn die kosteloos helpen.

M. Grootendorst
M. Grootendorst1 okt. 2022 - 17:35

Ik ben zeer benieuwd hoeveel van die handhavers en andere Melkert-banen morgen trots in de kerk zitten, waar ze dingen over medemenselijkheid horen. Ik zou ze, als de dominee van die kerk, direct eruit gooien. Ga maar ergens anders Farizieer spelen, maar niet in mijn kerk!

3 Reacties
Zandb
Zandb2 okt. 2022 - 5:46

Grootendorst Een vaag rekensommetje leert: Zo'n 35% van de mensen van 15 jaar en ouder geeft aan christen te zijn, waarvan lang niet iedereen ook inderdaad naar de kerk gaat. Dus als er sprake zou zijn van tien handhavers, die in Ter Apel hun werk doen, dan zouden er wellicht twee (maar waarschijnlijk één) inderdaad in de kerk zitten en die zouden inderdaad iets te horen kunnen krijgen over 'medemenselijkheid'. Zou het, vraag ik me af, ook nog van belang kunnen zijn te weten, wat u dan feitelijk meer doet dan, dan dat u geen boetes uitdeelt? Of anders geformuleerd: Waarom zou u wel toegang mogen hebben tot de kerk?

Dehnus
Dehnus2 okt. 2022 - 7:11

Verdiep u eens in het fantastische "TULIP Calvinism" of zoals dat in in het Nederlands heet "Gereformeerd" althans die van Gomarus en zijn vrindjes die lekker boos werden toen mensen hun uitlegden dat met "hun regels" straffen en belonen onzin was (omdat alles toch al vast stond en je zelf geen keuzes hebt) (Arminius bijvoorbeeld.). Werden ze zo boos over, dat tegenstand totaal niet meer wet geduld. Eigenlijk heeft Nederland dus ook de prosperity gospel uitgevonden, maar dan eentje waar van te voren vastgesteld is of je rijk word en je je nergens schuldig over hoeft te voelen. God haat de armen in deze "theologie". Dus ja, ik denk niet dat de streng gereformeerde dominee het kan intereseren.

Rick van de Kreek
Rick van de Kreek2 okt. 2022 - 15:38

Je verwart medemenselijkheid met naïviteit, ben ik bang.

Rechtse   Bal
Rechtse Bal1 okt. 2022 - 17:26

Het optreden van de Gemeente zal ongetwijfeld wel een gegronde reden hebben. Zij staan dicht bij de lokatie en bewoners/migranten en zullen heus wel meer informatie hebben. Ben wel benieuwd naar de motivatie van optreden maar die zal onder twijfel goed doortimmerd zijn .

8 Reacties
Hanvander Horst
Hanvander Horst1 okt. 2022 - 18:50

Als straks de trein met gevangenen door het station rijdt, zul je ongetwijfeld vinden dat ze het er wel naar gemaakt zullen hebben.

GeenProbleem
GeenProbleem1 okt. 2022 - 22:50

@han 'Als straks de trein met gevangenen door het station rijdt, zul je ongetwijfeld vinden dat ze het er wel naar gemaakt zullen hebben. ' Klassiekertje hoor!

Zandb
Zandb2 okt. 2022 - 5:48

Bal Laten we dan maar stellen, dat zo lang er geen goede redenen gegeven zijn, wie dat wil een helpende hand mag toesteken.

Mokker
Mokker2 okt. 2022 - 7:26

De boete was omdat iemand geen legitimatiebewijs kon tonen. Klinkt wel een beetje als een pesterijtje.

LaBou
LaBou 2 okt. 2022 - 10:34

"Klassiekertje hoor! " En o zo toepasselijk op bal (en blijkbaar ook op probleem).

DanielleDefoe
DanielleDefoe2 okt. 2022 - 11:12

In die contreien liggen geen rails. Het OV is er in het algemeen mager.

Rick van de Kreek
Rick van de Kreek2 okt. 2022 - 15:39

@ Han Nederland is geen communistische heilstaat, dus zo'n trein met gevangenen gaan we hier niet zien.

spelregeltoerist2
spelregeltoerist25 okt. 2022 - 7:55

@ Han Mijn vader is tewerkgesteld door de Duitsers van 1943 tot 1945. Jouw opmerking over treinen mist kant nog wal.

IkHebAltijdGelijk
IkHebAltijdGelijk1 okt. 2022 - 17:16

Migranten helpen, maar er is een bovengrens wat Nederland kan doen. Daar willen velen de kop voor in het zand steken.

8 Reacties
Olav Meijer
Olav Meijer1 okt. 2022 - 20:12

Die bovengrens is inderdaad de Waddeneilanden.

GeenProbleem
GeenProbleem1 okt. 2022 - 22:51

@olav Hoe zie jij dat dan in? Wie moet er voor die mensen gaan zorgen? Wie gaat ze onderwijzen? En nog het belangrijkste: waar moeten ze gaan wonen?

Zandb
Zandb2 okt. 2022 - 5:52

U heeft gelijk Er is geen grens aan wat je kan doen, er is een grens aan wat je wil doen. Waarom wilt u daar de kop voor in het zand steken?

Satya
Satya2 okt. 2022 - 6:53

Het is politieke onwil.

vdbemt
vdbemt2 okt. 2022 - 9:37

Ga toch fietsen. Doet het jou ENIGE pijn? Wie doet het wel pijn? De woningzoeker? Die heeft anders nu al WEL een dak boven zijn hoofd. Dus, al gun ik die een woning, zo zielig is die niet.

vdbemt
vdbemt2 okt. 2022 - 9:39

@Satya. Precies. Dat is het. En dat heeft weinig menselijkheid als basis.

LaBou
LaBou 2 okt. 2022 - 10:36

"Het is politieke onwil." Het is de kern van de hollandse cultuur: wat kost dat allemaal wel niet en wie noet dat betalen?

DanielleDefoe
DanielleDefoe2 okt. 2022 - 11:30

Ook thuisloosheid doet pijn.

Peace ....
Peace ....1 okt. 2022 - 17:13

Juist met de migraties moet er transparant gehandeld worden anders wordt het een oneerlijk zootje met aan de ene kant de vrijwilligers die in hun vrije tijd om de hoek komen kijken en aan de andere kant de professionals die de regels willen handhaven en naleven. Dat laatste is bindend en staat los van de vrije tijds betrokkenheid.

3 Reacties
Zandb
Zandb2 okt. 2022 - 5:56

Peace Maar uiteindelijk, zegt u met zo veel woorden, maken dus niet de professionals de dienst uit, maar de regels.

vdbemt
vdbemt4 okt. 2022 - 9:05

@Daniëlle. Die ene letter scheelt wel enorm veel: Thuisloosheid of huisloosheid.

DanielleDefoe
DanielleDefoe5 okt. 2022 - 13:20

Veel Nederlanders komen niet voor een "huis" in aanmerking en moeten noodgedwongen genoegen nemen met een andere vorm van accomodatie. Een eigen (huur)kamer is in ieder geval te prefereren boven een plaats op de sofa bij vrienden en bekenden. Statushouders hebben niet meer rechten dan andere Nederlanders.

Baloemparoempaloempa
Baloemparoempaloempa1 okt. 2022 - 16:09

Ze hebben liever dat er nog een baby overlijd Typerend weer

2 Reacties
GeenProbleem
GeenProbleem1 okt. 2022 - 16:55

Weet jij hoe/wat/waarom die baby is overleden?

oproerkraaier
oproerkraaier2 okt. 2022 - 0:01

Geenprobleem: Jij wel?

HenryHansen
HenryHansen1 okt. 2022 - 16:00

Tja dat klinkt allemaal super onsympathiek, maar als jan en alleman daar gaat proberen te helpen wordt het nog een grotere janboel. Als je wil helpen geef dan kiever geld aan het Rode Kruis oid, die zijn er in getraind cq georganiseerd om hulp te bieden.

5 Reacties
Thuiszitter
Thuiszitter1 okt. 2022 - 17:22

Rode kruis is niet ter plekke dus dat helpt de mensen niet. Mensen helpen en bestraffen is gewoon not done, slaat werkelijk waar nergens op.

Thuiszitter
Thuiszitter1 okt. 2022 - 17:24

Wat een debiel gedrag dat kan toch niet !! Mensen helpen en bestraft worden.

Aranana
Aranana1 okt. 2022 - 18:49

Thuiszitter, het Rode Kruis is wel degelijk aanwezig. Ik zie ze al een hele poos.

Thuiszitter
Thuiszitter1 okt. 2022 - 20:32

Arabana - ik heb het even gegoogeld , je hebt gelijk ze zijn er voor informatie en ehbo te verlenen. Zij verlenen niet de hulp die de vrijwilligers nu doen . https://www.rodekruis.nl/nieuwsbericht/waarom-het-rode-kruis-de-problemen-in-ter-apel-niet-kan-oplossen-en-wat-we-wel-doen-voor-asielzoekers/

oproerkraaier
oproerkraaier2 okt. 2022 - 0:02

Ik denk dat Henry niet getrouwd is en geen kinderen heeft.

Herr Vorragend
Herr Vorragend1 okt. 2022 - 15:25

Je zou de wet zelfs zo kunnen interpreteren dat het een burgerplicht is om mensen in deze situatie onmiddellijk te helpen. De boetes zijn dan voor de gemeente en haar overijverige "ambtenaren".

Marcmokum
Marcmokum1 okt. 2022 - 15:16

Is er niet 1 ambtenaar daar met gewetensbezwaren die bij de leiding aangeeft dat hij dit niet gaat handhaven?

vdbemt
vdbemt1 okt. 2022 - 15:14

Gaaf land, Nederland. Van die menselijke bestuurders.

3 Reacties
IkHebAltijdGelijk
IkHebAltijdGelijk1 okt. 2022 - 17:07

Inderdaad is Nederland een gaaf land.

oproerkraaier
oproerkraaier2 okt. 2022 - 0:04

Ikhebaltijdgelijk: dat heeft niets met u te maken!

vdbemt
vdbemt2 okt. 2022 - 9:41

@Oproerkraaier. Anders gezegd: in mijn beleving van hoe gaaf Nederland is, heeft dat ALLES met mensen als IHAG te maken.

oproerkraaier
oproerkraaier1 okt. 2022 - 15:00

Hoezo beschaving?

Hannes van Achterhout
Hannes van Achterhout1 okt. 2022 - 14:53

Het is schandálig. Hier moet een spoeddebat in de Kamer over komen.

2 Reacties
Nejras
Nejras1 okt. 2022 - 23:46

Laat die kletskoppen hun nette pak maar een paar werkschoenen aantrekken: en in ter apel wat tenten in elkaar botsen. Ik schaam me om Nederlander te zijn. Hoe wij, als land, met deze asielzoekers omgaan, getuigt van een diep gebrek aan beschaving, fatsoen en menselijkheid. Hoe zijn we zo geworden? Begrijp me niet verkeerd: ik ben geen fan van het idee dat Nederland iedereen in de wereld zonder ‘thuis’ maar moet opvangen.

Minoes&tuin
Minoes&tuin2 okt. 2022 - 16:38

Hannes van Achterhout Met de vluchtelingen op de tribune, dan zitten ze hoog en droog en kunnen ze mensen in de ogen kijken als ze iets willen zeggen.

Mirzas
Mirzas1 okt. 2022 - 14:16

Ja, stel je voor dat je minimale medemenselijkheid toe gaat staan. Dan is het einde zoek. Waarom nemen we deze mensen niet gewoon alles af bij binnenkomst. Naakt in de regen wachten. Zodat het karakter dat er echt heerst meteen overduidelijk wordt neergezet. Goed tegen die befaamde aanzuigende werking waar altijd zoveel om te doen is.

6 Reacties
GeenProbleem
GeenProbleem1 okt. 2022 - 17:03

'Goed tegen die befaamde aanzuigende werking waar altijd zoveel om te doen is.' Die is er toch ook gewoon?

oproerkraaier
oproerkraaier2 okt. 2022 - 0:03

Geenprobleem: U weet dingen...

Karingin
Karingin2 okt. 2022 - 5:37

Nee die is er niet

Satya
Satya2 okt. 2022 - 6:55

"Die is er toch ook gewoon?" Hoe ziet die eruit?

GeenProbleem
GeenProbleem2 okt. 2022 - 10:18

@Karingin Ik denk dat jij heel goed weet dat die aanzuigende werking er wel degelijk is, de mensen buiten Europa zijn immers niet dom. Een verblijfsvergunning in Nederland is immers voor veel mensen een 'golden ticket'. Men krijgt een huis, gratis zorg, en een uitkering; voor de rest van je leven. Als jij denkt dat mensen buiten Europa dat niet weten ben je zeer naïef.

GeenProbleem
GeenProbleem2 okt. 2022 - 10:18

@satya 'Hoe ziet die eruit? Mensen die de halve wereld rondtrekken om asiel aan te vragen in Nederland misschien?

Olav Meijer
Olav Meijer1 okt. 2022 - 13:53

Wat een a-sociaal, hufterig gedrag van de gemeenteambtenaren, die hiervoor verantwoordelijk zijn!

3 Reacties
drs. H.C. Queyncken Tollaert
drs. H.C. Queyncken Tollaert1 okt. 2022 - 14:48

Inderdaad, Olav - ik noem het psychopathologie, met een sterk sadistische inslag. Wie weerlozen en behoeftigen eerste hulp ontzegt, die is zelf heel dringend aan hulp toe. Van het soort dat potige mannen in witte jassen kunnen bieden: compleet met een langdurig verblijf in een inrichting. Deze maatregelen beogen een bepaald gedeelte van de kiezers te behagen. Zodat het treurige beeld in de peilingen voor de zittende machthebbers weer gunstiger wordt. Dit over de rug van hen die geen enkel verweer hebben.

Baloemparoempaloempa
Baloemparoempaloempa1 okt. 2022 - 16:11

Ik vind dit wel typerend gedrag, voor ambtenaren Totaal onmenselijk, alleen maar handelend vanuit protocollen en modellen.

drs. H.C. Queyncken Tollaert
drs. H.C. Queyncken Tollaert1 okt. 2022 - 16:52

@ Baloempje - klopt. Bureaucratie kan de ziel doden. Het apparaat van elke totalitaire doctrine reduceert iemand tot een willoze uitvoerder. Een monster, al ziet die persoon het zelf anders.