Joop

Wat Rutte tegen Trump moet zeggen

  •    •  
29-06-2018
  •  
leestijd 3 minuten
  •  
4528945551_ab4be73b97_z
Het toelaten van douaniers uit grote mogendheden op jouw vliegvelden is niet het gedrag van een bondgenoot maar van een vazalstaat
Volgende week heeft president Trump een kwartier of zo vrijgemaakt voor een gesprek met Mark Rutte. Nederlandse politici zijn altijd zeer vereerd met een bezoekje aan het Witte Huis. Die worden tot in de puntjes voorbereid. En in ons land gaat zo’n visite altijd vooraf aan veel borstklopperij en hoe serieus wij wel niet genomen worden als bondgenoot en wat een geweldige invloed wij hebben op het Witte Huis waar men wel degelijk weet dat op Nederland staat kan worden gemaakt. Al die verhalen over onze grote invloed gaan altijd gepaard met een waarschuwing: wij moeten niet, niet dus, vooral niet de grote witte vader in Washington tegenspreken want dan is het met die invloed gauw gedaan.
Deze reflex is ook nu weer zichtbaar. De Verenigde Staten willen graag hun eigen douaniers stationeren op Schiphol zoals dat op twee Ierse vliegvelden al het geval is. Ze kunnen dan bijvoorbeeld passagiers tegen houden die uit een moslimland komen, althans een land dat door Washington als zodanig wordt aangemerkt. D66 heeft hier bezwaar tegen aangetekend. Nederland is het officieel niet eens met dit aspect van het Amerikaanse vreemdelingenbeleid. Het zou dan een beetje vreemd zijn om de uitvoering op Schiphol wél toe te staan, ook al leidt dat er toe – dat is namelijk het officiële argument om ermee akkoord te gaan – dat de passagiers veel sneller worden afgehandeld.
Misschien zou men in de Trêveszaal eens van de gewone onderhandelingstactieken kunnen afwijken en over principes praten. Het toelaten van douaniers uit grote mogendheden op jouw vliegvelden is niet het gedrag van een bondgenoot maar van een vazalstaat.
Rutte is historicus van stiel. Hij zou misschien twee minuten van zijn kostbare kwartier kunnen gebruiken voor het volgende geschiedenislesje: ‘Mr. President, U zult zich misschien van school herinneren, dat mijn land het eerste ter wereld was dat de vlag van de Verenigde Staten met saluutschoten heeft begroet. Wij toonden ons respect voor wat inmiddels Old Glory heet. Wij hebben bij ons ook een Old Glory. Dat is een vlag met een rode, een witte en een blauwe baan horizontaal onder elkaar. En waar die vlag wappert, daar doen Nederlandse douaniers hun werk en niet die van een ander land. U hebt gelijk, er hangt in Nederland ook op veel plekken zo´n blauwe vlag met sterren. Dat komt omdat wij deel uitmaken van een losse confederatie die de Europese Unie heet en waar we zelf voor hebben gekozen. We behoren zelfs tot de initiatiefnemers. Vandaar dus. Wat de Ieren doen, dat zoeken zij zelf maar uit. Maar onder de Nederlandse vlag komen geen buitenlandse douaniers.’
En als Trump dan gaan schelden, zegt onze premier: ‘Die toon sla je maar aan tegen je vriendjes zoals Kim Jong Un maar niet tegen mij, heb je dat goed begrepen.’ En dan plaatst hij zijn koffiekop zo hard op het schoteltje dat er een barst in komt.
Delen:

Praat mee

Heb je een vraag, suggestie of wil je gewoon iets kwijt? Dat kan hier. Lees onze spelregels.

avatar

Reacties (56)

Thuiszitter
Thuiszitter30 jun. 2018 - 20:04

Nou Han ooit weleens een reisje gemaakt met de El Al , de Israëlische vliegtuigmaatschappij vanaf Schiphol ? Dan zul je meemaken wat buitenlandse ambtenaren doen op Schiphol, een gedeelte loopt zelfs gewapend rond . Zij bepalen wie ermee gaat en niemand anders. Zij verhoren bij de incheck elkepassagier afzonderlijk, achter de douane volgt er een koffercheck mede onder hun toezicht . Daarna volgt de lijst van passagiers die mee mogen. Diversen keren meegemaakt dat niet iedereen werd meegenomen . Douaniers vind ik de verkeerde benaming , veiligheidsagenten zou beter passen .

1 Reactie
HM van der Meulen
HM van der Meulen1 jul. 2018 - 3:15

Het is natuurlijk wel een mooi gebaar dat ze zichzelf boycotten.

Hannes van Achterhout
Hannes van Achterhout30 jun. 2018 - 17:04

Te verwachten valt dat blaaskaak Trump volgende week tijdens `functioneringsgesprek' onze solidariteit eist met een agressieve aanpak naar Iran toe en Rutte. alvast wat mogelijke represaillemaatregelen voorbralt als NL niet meedoet; en dat de `Trump' het Ruttefiguur sneaky beloningen toefluistert mits hij om onze democratie heen de Joenaaitnogsteeds van dienst wil zijn.

Minoes&tuin
Minoes&tuin30 jun. 2018 - 14:41

Trump zal nooit weten of Rutte de waarheid spreekt! Rutte zelf overigens ook niet!

Koen3
Koen330 jun. 2018 - 14:22

Kan Rutte even uitleggen aan Trump hoe zijn eindoplossing er uit ziet voor het scheiden van ouders en kinderen. https://www.anpfoto.nl/search.pp?page=1&ShowPicture=58167392&pos=8

[verwijderd]
[verwijderd]30 jun. 2018 - 12:10

--- Dit bericht is verwijderd —

2 Reacties
Alfred Blokhuizen
Alfred Blokhuizen30 jun. 2018 - 14:27

Daar hebben we visa aanvragen voor, weet u nog? Geen visum? Geen reis naar de VS. Dus dat was al geregeld. En hoe gaat dat dan andersom? En hoe zit dat met de 250 andere landen? Allemaal een douanepost op Schiphol? Het zijn maar 193 landen en nog een hele reeks deelstaten? Hoe ziet Schiphol er dan uit als al die landen dat willen? En hebben wijd an meer dan 3000 douaneposten in het buitenland? Want ja .... het werkt ook de andere kant op.

ton14024
ton1402430 jun. 2018 - 14:31

Misschien is duidelijkheid het probleem. Briefje ophangen?

Joop Schouten
Joop Schouten30 jun. 2018 - 11:26

Ha, ha, ha. Mocht Rutte dit advies aannemen krijgt hij mijn eerste positieve beoordeling.

Paddy3
Paddy330 jun. 2018 - 11:12

Is het zoveel beter om mensen dan naar de VS te laten vliegen, waar ze vervolgens alsnog worden tegengehouden?

Meta  Foor
Meta Foor30 jun. 2018 - 11:10

Bij douane van JFK weten ze alles (Alles) van je.... tot US bezoeken in 1985 toe (en wat je opgegeven hebt er te gaan doen...). Daarnaast hebben ze een database , incl logarithmes die exact voorspellen wat je in je schild voert.... ze nemen geen enkel risico en pech voor degenen waar een interpretatie niet goed is. Resultaat is resoluut terugsturen van ''suspecte individuen'' , met alle ellende van dien. Omdat de woorden ''trump'', ''islam''en discriminatie hierin de hoofdmoot voeren, is bij velen de introductie van een US customs voorpost op Schiphol al reden om te steigeren en te balken. Als je achtergrond beter kent, is het concept helemaal geen gek idee , en kunnen er veel toestanden en leed voorkomen worden.

1 Reactie
HM van der Meulen
HM van der Meulen30 jun. 2018 - 14:06

"Als je achtergrond beter kent," Jammer dat je ons die achtergronden niet even meedeelt, want ik zie tot nu toe geen enkele reden waarom ze dat soort dingen niet via hun eigen ambassade -hier- en op hun eigen vliegveld -daar- kunnen oplossen. Yankee go home - en neem die atoombommen gelijk mee aub.

Hiltermann
Hiltermann30 jun. 2018 - 9:38

Han van der Horst mag wel even in het zonnetje gezet worden voor deze en andere vlijmscherpe analyses over maatschappelijke ontwikkelingen. Ik bedank hem voor de term "vazalstaat" die hij hier gebruikt. Treffender is het wanstaltige Amerikaanse voornemen niet te beschrijven.

1 Reactie
Martinel
Martinel30 jun. 2018 - 15:17

Helemaal mee eens!

poeslief
poeslief30 jun. 2018 - 9:02

@Han vd Horst U heeft Uw hoop gevestigd op Mark Rutte? .....het temperatuurcentrum in de hersenen van slag raakt = zonnesteek. ...oudere mensen kan ook een milde zonnesteek levensgevaarlijk zijn. Daarom wordt geadviseerd altijd een arts in te schakelen. Sterkte Han!

quatsch
quatsch30 jun. 2018 - 8:37

Over het stationeren van kruisraketten in Nederland zei Hans van de Broek het volgende: ' Ik dacht toen: president Reagan verlangt van ons dat we plaatsen en daar kunnen we ons niet aan onttrekken' . De 'vazal' mentaliteit ten top en Rutte is niet anders!

2 Reacties
Paddy3
Paddy330 jun. 2018 - 11:13

Ze werden dan ook geplaatst tbv onze eigen veiligheid.

HM van der Meulen
HM van der Meulen30 jun. 2018 - 17:14

De beste manier om voor je eigen veiligheid te zorgen, is toch niet om van jezelf een doelwit te maken?

Hiltermann
Hiltermann30 jun. 2018 - 8:25

Amerikaanse douane heeft op Schiphol niets te zoeken. Wanneer ze dat doen om lange wachttijden in de VS te bestrijden is dat de verkeerde oplossing. Zorg in de VS voor meer douane faciliteiten en bestrijdt daarmee de lange wachttijden.

1 Reactie
Paddy3
Paddy330 jun. 2018 - 11:14

Het idee is vooral om te zorgen dat mensen die de VS niet in mogen, niet onnodig de vliegreis te laten maken.

Appie Fries
Appie Fries30 jun. 2018 - 7:53

Ik denk dat het sowieso wel verstandig is zelf zo'n schifting te maken. Dat onze eigen douaniers de mensen uit deze Moslim landen tegenhouden, met de melding. " Weet u het zeker? U gaat naar een barbaars land met een achterlijke regering. De trigger happy politie daar is niet te vertrouwen." Natuurlijk als ze dan toch willen, dan moeten ze dat mogen, maar dan weten ze wel waar ze naar toe gaan.

Alfred Blokhuizen
Alfred Blokhuizen30 jun. 2018 - 7:48

Beste Han, In België bestaat ook al jaren een Engelse douanepost op Brusel-zuid. Voordat je overstapt van de Thalys naar de Eurostar moet je ook langs de Engelse douane. Ik vind dat een bezopen situatie, want een buitenland legt dan hun regelgeving op op andermans grondgebied. Het is ook een heel lastig punt bij de start van Eurostar in Nederland. Hoe zit dat bijvoorbeeld met douaneposten op Amsterdam en Rotterdam CS. Ik kan daar niets over vinden, terwijl ik aardig thuis ben in die materie. Mij gaat het eigenlijk ook om wederkerigheid. De Amerikanen hier op Schiphol hun douaniers, wij op al hun vliegvelden onze douaniers? Want waarom mag dat niet andersom? Andersom is dan toch net zo "efficiënt" ? En hoe gaat Schiphol eruit zien als alle andere landen van de wereld hetzelfde vragen en ook nog recht van spreken in de schoot geworpen krijgen? Ziet u het voor zich...een vertrekhal met 250 douaneposten? Het is gewoon ook een onbegaanbare weg. Of in ieder geval een weg die je nooit moet inslaan en al helemaal niet uit racistische overwegingen, want dat is nu de onderliggende gedachte.

henk-alexander
henk-alexander29 jun. 2018 - 23:12

In Nederland liggen al jaren Amerikaanse nucleaire wapens opgeslagen - die paar Amerikaanse douane ambtenaren kunnen er ook nog wel bij.

1 Reactie
ton14024
ton1402430 jun. 2018 - 14:14

In een zelfde kist naast die wapens dan.

HM van der Meulen
HM van der Meulen29 jun. 2018 - 19:03

"Het toelaten van douaniers uit grote mogendheden op jouw vliegvelden is niet het gedrag van een bondgenoot maar van een vazalstaat" Precies, dus ik begrijp sowieso helemaal niet waarom je daar aan mee zou werken, ongeacht de wetten die ze daar hebben. Om te zorgen dat die toeristen niet zo lang in de rij hoeven te staan? Meen je dat nou serieus?

Cliff Clavin
Cliff Clavin29 jun. 2018 - 17:59

Een serieuze opinie van Joseph Stiglitz, vandaag gepubliceerd, over de democratisch-juridische stand van zaken in de USA op dit moment - https://www.project-syndicate.org/onpoint/american-democracy-on-the-brink-by-joseph-e--stiglitz-2018-06 (Gratis registeren voor een beperkt aantal artikelen per tijdseenheid kan.) Het ziet er somber uit. Niet dat Mark dat iets kan schelen, natuurlijk, die houdt ook niet van democratie.

7 Reacties
Lood om oud IJzer
Lood om oud IJzer29 jun. 2018 - 19:30

Nee, Rutte houdt inderdaad ook niet van democratie. Maar het jammerlijke van figuren als Stiglitz is dat ze hun status als prestigieus wetenschapper misbruiken voor een lastercampagne jegens Trump die bol staat van overdrijvingen en klinkklare onzin. Neem de “supreme court rulings” die zogenaamd de staat van de democratie schade aandoen. De meeste van die verschrikkelijke “rulings” vinden wij in Nederland namelijk doodnormaal. Als je als werknemer niet bij de vakbond wil horen ben je niet verplicht om een bijdrage aan de bond te betalen, je kunt een (kerkelijke) instantie niet verplichten om abortusadvies te geven en de status “vertrokken, onbekend waarheen” is iets waar velen met schuldproblemen mee te kampen hebben. En nee, dan mogen ze niet stemmen, maar om dat nou racistisch te noemen omdat het in de VS meer mensen van een bepaalde bevolkingsgroep treft... Daarbij zou Stiglitz Trump juist moeten steunen in zijn economisch beleid, gezien zijn eigen economische visie. Maar ik denk dat het Clinton verband in combinatie met leeftijd veel zwaarder weegt dan een rationele kijk.

Cliff Clavin
Cliff Clavin29 jun. 2018 - 21:21

@ Lood Om Oud IJzer - ik denk dat je de standpunten van Joseph Stiglitz (die al heel lang een moeilijke trapeze-act opvoert, hij moet koorddansen omdat hij onverenigbare opvattingen tot één geheel tracht te smeden) niet goed kunt interpreteren. Dat is niet erg. Iedereen kan zelf doorzoeken, ook jij. Wat Stiglitz hier uitlegt, zou ook jou verontrust moeten maken, maar kennelijk ben je daar niet vatbaar voor. Dat is betreurenswaardig.

Lood om oud IJzer
Lood om oud IJzer30 jun. 2018 - 7:14

Nee Cliff, deze specifieke uitspraken verontrusten mij niet en zorgen er al zeker niet voor dat het democratisch licht langzaam dooft. Nogmaals, buiten Trump vs Hawai, zijn het veelal normale uitspraken en nog belangrijker allemaal uitstekend getoetst aan de grondwet. Wat mij dan wel zorgen baart? Dat Stiglitz en velen met hem the Supreme Court in zwaar diskrediet brengen en daarmee opnieuw en vooral totaal onnodig het klimaat verharden en tegenstellingen vergroten.

madbako
madbako30 jun. 2018 - 8:53

@Lood om oud IJzer 30 juni 2018 at 09:14 Dat Stiglitz en velen met hem the Supreme Court in zwaar diskrediet brengen en daarmee opnieuw en vooral totaal onnodig het klimaat verharden en tegenstellingen vergroten. Er is een plekje vrijgekomen bij het Supreme Court. Als het weer een republikein wordt hebben Stiglitz en Cliff het bij het juiste eind. En wedden dat het een Republikein gaat worden/wordt

Lood om oud IJzer
Lood om oud IJzer30 jun. 2018 - 10:08

Een rechter is en blijft allereerst een rechter. En ja dan zullen er best wat rechtsere uitkomsten tussen zitten, maar om dan maar te stellen dat de democratie en vrijheid in gevaar zijn is wel wat overdreven, denk je niet @madbako? Ook voor de republikeinse rechters is de grondwet en zeker de vrijheid net zo heilig als voor hun democratische collegae.

Cliff Clavin
Cliff Clavin30 jun. 2018 - 11:20

Hier is nog een artikel over dat rechtse Supreme Court - https://www.counterpunch.org/2018/06/29/103322/

Cliff Clavin
Cliff Clavin30 jun. 2018 - 11:23

...en hier is Bernie Sanders zelf aan het woord: https://countercurrents.org/2018/06/29/tell-the-u-s-senate-that-we-should-not-vote-on-any-potential-supreme-court-justice-until-after-the-american-people-have-had-a-chance-to-vote/

madbako
madbako29 jun. 2018 - 16:44

Trouwens, als Nederlandse opperhoofden en afgevaardigden bij potus op bezoek gaan moet ik altijd denken aan de Hoop-Scheffer. Welk één gruwel hoe die man daar nederig bijstond.

2 Reacties
Lood om oud IJzer
Lood om oud IJzer29 jun. 2018 - 19:41

Een Amerikaanse president, eender welke, is net wat directer, standvastiger en durft je net wat langer en strenger in de ogen te kijken dan een Nederlands politicus prettig vindt. En daar gaat het al mis.

madbako
madbako30 jun. 2018 - 8:55

@Lood om oud IJzer 29 juni 2018 at 21:41 Een Amerikaanse president, eender welke, is net wat directer, standvastiger Dat heet kapsones en arrogantie.

Minoes&tuin
Minoes&tuin29 jun. 2018 - 16:25

Ik mag toch hopen dat die douaniers op Nederlandse bodem geen werkelijkheid worden. Dat kan echt niet. Na alles wat we al gezien hebben van Rutte en consorten zou dit weer een dieptepunt zijn. Ik kan niet meer schrijven 'het' dieptepunt, want het is een grote aaneenrijging van dieptepunten. Maar ik blijf optimist toch? Ik blijf hopen dat het verstand wederkeert, wat moet ik anders, wat kan ik doen! Hij zal zijn brede lach wel weer opzetten naar Trump die met zijn bedrijf al enkele tientallen miljoenen verdiend heeft aan zijn connecties met het Witte Huis, nog afgezien van zijn salaris. Ik denk dus dat het liefde op het eerste gezicht is. Die twee begrijpen elkaar goed.

Zapata
Zapata29 jun. 2018 - 15:47

Ach Rutte, een heel grote portemonnee (en alle aandacht ervoor) en heel kleine balletjes. Ik vrees dat hij de kracht ontbeerd om een barst in een schoteltje te slaan.

Flip van Veen
Flip van Veen29 jun. 2018 - 15:47

Schattig verhaaltje, maar is Kim Jong Il niet al een tijdje dood? Heb je trouwens al gehoord dat vrede op het Koreaanse schiereiland dichterbij is dan ooit?

2 Reacties
Hanvander Horst
Hanvander Horst29 jun. 2018 - 16:45

Nee, wel dat Noord-Korea bezig is nucleaire faciliteiten uit te bouwen, nadat ze die ouwe meuk van ze hadden gesloopt. https://edition.cnn.com/videos/politics/2018/06/27/satellite-images-show-upgrades-north-korea-nuclear-facility-starr-vpx.cnn

Flip van Veen
Flip van Veen29 jun. 2018 - 17:48

Laat het maar niet aan George W Bush zien, want voor je het weet heb je weer een invasie. Gelukkig zijn verstandige mensen geduldiger. En nu het negatieve nieuws: https://www.washingtonpost.com/news/worldviews/wp/2018/06/25/north-koreas-anti-u-s-imperialism-rally-will-not-be-held-this-year/?noredirect=on&utm_term=.965123c276e4 Jammer, want die rallies zijn altijd een geweldig spektakel! En straks zijn de vijanden van het Amerikaanse imperialisme weer een bondgenoot kwijt! Zonder grappen echter, Trump kan meer dan wij eerst van hem verwachtten. Hoe eerder je dat onderkent, des te minder je hoeft te draaien als het echt niet meer te ontkennen valt. Houd de situatie met Iran, en met Black Lives Matter maar eens een paar maanden in de gaten.

Martinel
Martinel29 jun. 2018 - 15:35

Rutte, vereerd als hij is, zal slechts lachen, knielen en buigen. Zijn ultieme droom wordt werkelijkheid. Vervolgens vergeet hij zijn eigen inwoners. "Waar ligt Nederland?' 'O de grootste handelspartner van U'....'Het gelukkigste land ter wereld'. "armoede?" Neeeeee, ik Rutte zie er persoonlijk op toe, dat niemand, behalve als hij of zij ziek wordt, de allerbeste kansen krijgt. Mits hij of zij die kansen ook gebruikt. "Ik Rutte ben uw bondgenoot tot in het einde van de wereld...., ik Rutte zal er op toezien, dat alle minderbedeelden er nog meer van doordrongen worden, dat het einde verhaal is". "Ik Rutte zal er op toezien, dat iedere migrant op Schiphol aan al uw criteria voldoet". "Ik Rutte, zal de Tweede Kamer niet volledig inlichten, want ik moet niks hebben van Tweede Kamerleden, want die zij toch maar dom, dom en dommer". "Het gaat mij lukken Trump, ik lieg ze gewoon allemaal voor". "Ik vergeet gewoon memo's, mijn geheugen zal mij in de steek laten". "Ik herinner mij niks meer". Ze pikken het toch allemaal heer Trump. "Met mijn gladde praatjes, heb ik iedereen in mijn macht". Zo zal het gaan.

7 Reacties
Cliff Clavin
Cliff Clavin29 jun. 2018 - 17:16

@ Martinel (17:35u) - ha, ja, en Trump zal hem dankbaar zijn. "Marky, you're quite a substantial guy, just like my friend Jim in Paris, remember him? You've got what it takes, lotsa covfefe, man. I gotta say it: although I know everything there is to know, and more than that, I guess I can learn a coupla things from you. Come to Mar-A-Lago for a long weekend, man, ya know? Caviar, champagne, and babes galore! I am The Donald, the man with the plan, up there where the air is rare... ...you teach me, and then I don't have to do those goddamn tweets anymore, they make me nervous... the idiots always read them the wrong way... I can stop shouting... ditch those clown lawyers I always got... ...I wanna be just like you, Marky... you're such a smooth operator... you always get out of trouble with your silly grin, your sly ways of cheating, lying, and acting as if you forgot stuff... and your voters adore you for all that... ...sshh sshh Marky, our meeting will be super private, guaranteed! ...eh Marky, my friend... is it true what they say? ...ehh... that you're interested in guys, know what I mean? ...ain't got no problem with that, Mark... I'm a broad type of man... I can handle everything, you know... ...always remember: I'm your friend, the best you got!"

Absconditus
Absconditus29 jun. 2018 - 18:02

Mobieltje van Rutte gaat in vliegtuig terug. ''Met Mark.'' ''Ja hallo, Mark. Merkel hier.'' ''Gutenabend Angela.'' ''Frau Bundeskanzlerin fur dich. Ich bin ja noch immer deinen Vorgesetzten. Wenn du schon familear mit diesem Bauchaffe im Weissen Haus gewesen bisst heisst dass noch gar nicht dass du dir jetzt derjeniger Familearitaeten mit mir leisten kannst. Verstanden, du Unfug?'' ''Entschuldigung, Frau Bundeskanzlerin.'' ''Du bisst doch hoeffentlich nicht wieder durch dienen Ruecken gegangen fur dieses Gesindel und hasst ihn gesagt wo er seinen Zollbeamten stecken kann?'' ''Euh.'' ''Mensch, du bisst ja auch voellich nutzlos. Wenn du dich jetzt noch eine Karriere im Europaeischen Verbannt wunscht dann kannst du das total vergessen. Denn ich verlange dass meine Untergebenen meine Richtlinien ausfuehren. Wir sprechen uns noch.''(klik!)

Minoes&tuin
Minoes&tuin30 jun. 2018 - 8:40

Mark: zo meneer de president, ik heb gehoord dat u al goed verdiend hebt aan uw presidentschap, u heeft niet slecht geboert. Hoe doet u dat toch? Nou niet zo bescheiden Mark, jij hebt ook niet slecht geboert, en je moet maar denken de ultieme beloning ligt in het verschiet, je bent nog jong kerel. Maar de voorbereidingen heb je al getroffen toch? Mark: Maar u bent daar een stuk handiger in en een oude rot in het vak.Ik heb begrepen dat u ook cursussen hebt gegeven! Ikzelf ben nu wel bezig bedrijven alle ruimte te geven voor Tax-planning, het was nu of nooit, de tijd was rijp, begrijp je wel? Maar ik krijg zo hier en daar nog wel weerstand. Trump; Wel Mark dat waait wel over, dan parten ze ergens over, toch moet je ze niet alles vertellen en dat blijven doen, de kunst? Afleiden, afleiden,afleiden...en blijven lachen en vooral meer twitteren, vooral meer twitteren. Dan hebben de mensen het daarover , ha je wil niet weten hele kranten worden er mee gevuld ,en intussen ga jij gewoon je gang. Maar ja die vluchtelingen jongen, die migratie, ik heb daar korte metten mee gemaakt, dat is een probleem waar je even niet onderuitkomst. Tenzij je natuurlijk een goede list kunt verzinnen om ze buiten de deur te houden, waar mensen warm voor lopen,. Dan moet je eerst zeggen dat sociale voorzieningen onhoudbaar zijn, de huizenmarkt het niet toelaat, de economie zal instorten, er banen zullen verdwijnen, tenzij je natuurlijk zelf in die markt zit, dat is iets anders. Misschien kun je tegelijkertijd een treurig gezicht opzetten uit empathie met die arme migranten. Ik zou zeggen jongen; werk nog meer met Shell samen, die kennen het klappen van de zweep, PR is daar hoog-ontwikkeld, wereldleider op het gebied van misleiden en verdienen Mark n.b. verdienen, aan het verkopen van; duurzaamheid. Maar koop eerst een paar aandelen, dat kan nu voordelig zijn en loont de moeite toch ( vette knipoog). En kijk vooruit, samen met Shell die kunnen jouw politieke expertise ook weer goed gebruiken, zo help je elkaar en kom je al een heel eind. Haha dat heet samenwerking, maar dat wist jij al toch, de noodzaak heb jij zelf je kiezers al voorgehouden toch ( vette knipoog)zoals ook dat politiek vooruitzien is toch! Nou Mark dan doe je dat toch...haha.. Maar Het allerbelangrijkste werk in stilte Mark. Je weet het Mark tax-planning man dat is het, dat is niet alleen goed voor Shell en Multinationals in het algemeen Mark, maar ook voor jou, vergeet dat niet. Ook jij moet je eigen Tax plannen jongen nu je nog de kans hebt. Zo nu eens kijken hoe we het beste het volk om de tuin kunnen leiden. Ja meneer de president, maar niet te hard trekken op het eind he, daar hebben ze het nu al over, of ik overeind zal blijven. Goed Mark. En nu twitteren Mark, twitteren,oefen maar vast, ze moeten ergens anders over praten Mark dan over Shell, dan over afschaffing dividendbelasting, houdt ze bezig en ga intussen lekker je eigen gang plan trekken, plan je eigen tax ja?. En denk ook nog even aan mij he..ik doe ook aan tax planning weet je wel...Wat goed is voor een ander Mark is ook goed voor jou en mij! Wat goed is voor het bedrijfsleven Mark, is ook goed voor jou. Vergeet dat nooit Mark. Knoop dat goed in je oren. En blijven lachen Mark alleen niet als het over migratie gaat natuurlijk, dan moet je even zeer zorgelijk kijken. Maar ik heb het al gezien die lach zit er al goed op. Nu nog dat zorgelijk kijken.. Een win-win situatie Mark daar is toch niemand vies van, haha?

Minoes&tuin
Minoes&tuin30 jun. 2018 - 8:47

herstel' begrijpt u wel.... praten -/- plan trekken.

Minoes&tuin
Minoes&tuin30 jun. 2018 - 9:22

Martine Absconditus en Cliff Clavin Zie 30-6 10,40 uur. Aanvulling https://www.trouw.nl/home/trump-verdient-rijkelijk-aan-het-presidentschap~ac501118/

Paddy3
Paddy330 jun. 2018 - 11:19

@Martinel, je kunt veel van Rutte zeggen, maar hij zit er al even. Zo ‘starstruck’ van Trump zal hij niet meer zijn. Hij heeft de man al verschillende keren gezien en gesproken. Stel je even voor dat Klaver premier was geworden...

Purper Floyd
Purper Floyd30 jun. 2018 - 18:49

Absondicus, Bijna goed, maar Angela gaat Mark echt niet ‘dutzen’, dat gaat veel te veel in tegen de formele Duitse omgangsvormen.

Sonic2
Sonic229 jun. 2018 - 15:18

Ik denk dat er heel weinig is wat Rutte kan inbrengen. Een deel van Amerika heeft een volstrekte dwaas het Witte Huis in gestemd. Die regeert per stemmingswisseling of per uitzending van Fox. Een dwaas die het vooral goed kan vinden met Kim Jong Un en Poetin. En ruzie maakt met de bondgenoten. Rutte moet er ook maar mee dealen. De Democratische kiezers moeten vooral gaan stemmen om aan deze nachtmerrie een einde te maken. In November 2018 en 2020.

5 Reacties
hugo bergveen
hugo bergveen29 jun. 2018 - 16:22

Veel meer dan luisteren naar het gebruikelijke trump- verhaal over de grootste menigte ooit bij zijn inauguratie zal er niet inzitten.

Jan Willem de Boer3
Jan Willem de Boer329 jun. 2018 - 18:14

Als ik Jinek gisteravond goed begrepen heb begint men zich daar al in te dekken tegen een herverkiezing van Trump. De schoonzoon van Nancy Pelosi kwam met een vrij genuanceerd verhaal. 90% approval rates van de GOP stemmers. En als de Dems dan ook nog doorgaan aan de oostkust gematigde congresleden weg te stemmen ten faveure van jonge extreme SJWrs zonder enige ervaring, zoals deze week, dan zit Trump helemaal goed in 2020. Trump is begonnen met zijn buitenland wenslijstje om brandhaarden te doven. Iran isoleren en SA en de Golfstaten aan zijn kant en stoppen met export van wahabisme, vrede tussen Noord en Zuid Korea, normale verstandhouding met Rusland en schoonzoon Jared Kuschner die het MO conflict loskoppelt van het religieus aspect en de oplossing zoekt in samenwerking met jonge Arabische kroonprinsen via een "vastgoed" oplossing van landverdeling. Kushner die overigens kan lezen en schrijven met de kroonprins van SA Prins Mohammed bin Salman. De laatste meldde Atlantic in April dat Israëliërs het recht hebben in vrede te leven in hun eigen land. Hamas en PLO gaan onder Arabische druk komen te staan en onder druk wordt alles vloeibaar. Eén of twee succesjes in dit lijstje en "It's the economy stupid" doet de rest in 2020.

Sonic2
Sonic229 jun. 2018 - 21:25

@ Jan Willem de Boer Jij bent een Trump propagandist. Niet meer en niet minder. Die Korea top stelde niets voor. Een compleet toneelstukjes. Verder als een compleet nutteloos vodje vol met algemeenheden kwam er niet uit. Het enige wat Trump heeft gedaan is een Noord Koreaanse dictator airtime en een podium gegeven. De economie liep al onder Obama goed. De beurzen zakken nu in omdat Trump blijft door drammen met zijn "trade war". Dat gaat nog tegen hem werken. De belasting verlaging is notoir impopulair. https://www.nrc.nl/nieuws/2017/12/02/republikeinen-nemen-grote-gok-met-belastingwet-a1583486 Dan over je wensdenken voor de verkiezingen. Je droomt dat Trump wint. Eerst maak je al de fout om naar approval rating te kijken. Je moet kijken naar intentie om te stemmen. Trump heeft voor de rest in 2016 vooral gewonnen omdat Clinton overal ondermaats scoorde. Trump won van de minst populaire tegenkandidaat die er was. Hij won ook al niet de popular vote. En in de swing staten waar hij won was het verschil miniem. Ook wonnen Obama, Bush sr, Reagan en Clinton meer. Je stelt je dus hooghartig en voorbarig op door nu al te beweren dat Trump gaat winnen. Verkiezingen worden beslist in de laatste vijf dagen voor de verkiezingen en jij beweert nu al te weten dat herverkiezing Trump niet kan ontgaan. Echt bizar. Als de Democraten de map van 2008 of 2012 kunnen herstellen kan Trump nog 100 keer vrede sluiten met Noord Korea. Dan zie ik hem niet winnen. De opkomst is alles bepalend.

Hiltermann
Hiltermann30 jun. 2018 - 8:40

Rutte zal zich ongetwijfeld zeer onderdanig gedragen. Misschien kan hij er nog wat voordeeltjes voor Shell uitslepen. Verder zal het vooral "Yes mister president" zijn wat hij uitbraakt.

EricDonkaew
EricDonkaew30 jun. 2018 - 9:12

@Sonic: De opkomst is alles bepalend. ------------------------------------- De Democratische tegenkandidaat is allesbepalend.

madbako
madbako29 jun. 2018 - 14:39

Ben bang dat rutte alleen maar in staat is in Yes,Yes,Yes en verder zoals gebruikelijk zijn brede altijd opwekkende lach laat zien en vooral horen. Gedver....