Logo Joop
De opiniesite van BNNVARA met actueel nieuws en uitgesproken meningen

VS breekt coronarecords, terwijl Trump zich verstopt en blijft liegen

  •  
21-11-2020
  •  
leestijd 3 minuten
  •  
54 keer bekeken
  •  
White House Exterior at Night

© epa08828459 The White House Briefing Room is seen at night in Washington, D.C., USA, 18 November 2020. U.S. President Donald Trump did not hold any public events during the day. EPA/SARAH SI

Het coronavirus lijkt volledig vrij spel te hebben in de Verenigde Staten. Met één uitzondering – het afgelegen eiland Hawaii – is nu in elke staat een forse stijging te zien in het aantal besmettingen. Vrijdag kwamen er in slechts 24 uur tijd 198.537 besmettingen bij, het dodenaantal als gevolg van het virus is opgelopen tot ruim 254.000. Ondertussen komt president Trump nauwelijks nog tevoorschijn en heeft hij de afgelopen vijf maanden geen enkele maal een vergadering van de corona-taskforce van het Witte Huis bijgewoond.
Zo’n 80.000 Amerikanen vechten voor hun leven in ziekenhuizen door heel het land. Dagelijks overlijden zo’n 2.000 van hen. Aankomend president Joe Biden en zijn vicepresident Kamala Harris hebben een plan van aanpak om het virus te bestrijden, maar moeten nog altijd werkloos vanaf de zijlijn toekijken, omdat de regering-Trump hun verkiezingswinst blijft ontkennen en elke medewerking aan een transitieteam weigert. Dat houdt ook in dat de fondsen die een aankomend president normaliter tot zijn beschikking heeft om vast een regering te vormen die op 20 januari direct aan de slag kan, door Trump-getrouwen binnen de overheid worden tegengehouden.
Trump zelf laat zich vrijwel niet meer zien aan de buitenwereld sinds hij twee weken geleden de presidentsverkiezingen verloor. Op de verkiezingsnacht zelf gaf hij nog een persconferentie waarin hij de een na de andere leugen aan elkaar plakte over vermeende verkiezingsfraude. Een paar dagen later deed hij dat nog eens over, waarbij de meeste nieuwszenders halverwege zijn toespraak de uitzending afkapten vanwege de vele leugens. Daarnaast is hij enkel nog gezien toen hij een krans legde op Veteranendag en nog eens om met de eer te strijken van de coronavaccins die in zicht zijn, iets waar hij niets mee te maken heeft gehad. Verder brengt hij zijn tijd door op de golfbaan en op twitter. Het is momenteel vooral zijn persoonlijke advocaat Rudy Giuliani die het woord voert en zich daarbij onsterfelijk belachelijk maakt.
De leugens van Trump dat hij de werkelijke winnaar van de verkiezingen is, worden ondertussen steeds lastiger vol te houden, hoewel hij zelf niet van plan lijkt gas terug te nemen. De hertelling in de staat Georgia, waar het verschil zo klein leek dat alle formulieren handmatig opnieuw geteld werden, is wederom in het voordeel van Joe Biden uitgevallen. De Democraat behaalde 12.670 stemmen meer dan de zittende president. Het hoofd van de kiescommissie in Georgia, de Republikein Brad Raffensperger, liet vrijdag weten ‘teleurgesteld in het resultaat’ te zijn, maar ‘cijfers liegen niet’.
Toch heeft Donald Trump wel eindelijk een record in opkomstcijfers dat hij op zijn cv kan bijschrijven: nooit eerder in de geschiedenis van de Amerikaanse verkiezingen kreeg een verliezer zo veel stemmen. Maar liefst 74 miljoen kiezers brachten een stem uit op Donald Trump. Daar staat wel tegenover dat Joe Biden tegelijkertijd een rooskleuriger record brak. Namelijk de verkiezingen winnen met inmiddels zo’n 80 miljoen stemmen, ruim 6 miljoen meer dan Trump. Nooit eerder kwamen zoveel Amerikanen opdagen om een nieuwe president te kiezen. Twitter heeft inmiddels laten weten dat het officiële @POTUS-account op 20 januari, de dag van de inauguratie, aan Joe Biden wordt gegeven. Of Trump zich nou bij de verkiezingsuitslag heeft neergelegd of niet.
Sinds de verkiezingsnacht heeft het team van Donald Trump 30 rechtszaken aangespannen om de uitslag aan te vechten, 19 daarvan zijn inmiddels verworpen. Ook het restant heeft geen enkele kans van slagen omdat simpelweg elk bewijs voor fraude ontbreekt. Ook zijn er advocaten die namens Trump een zaak aanspanden, maar zelf zijn opgestapt omdat het een hopeloze strijd is. Het windmolengevecht van Trump laat het land ondertussen achter in een diepe gezondheidscrisis die de komende tijd alleen maar heviger lijkt te worden. Ook de familie Trump zelf ontsnapt er niet aan. Nadat eerder de president al besmet raakte met het virus, en met hem zo’n beetje elke medewerker in het Witte Huis, werd zaterdag bekend dat ook zijn oudste zoon Donald junior positief getest is op Covid-19.
Delen:

Praat mee

onze spelregels.

avatar
0/1500
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Reacties (52)

Grozny
Grozny22 nov. 2020 - 18:59

Rare logica. Trump heeft ook meer stemmen gekregen dan in 2016......

3 Reacties
NoahAmber
NoahAmber23 nov. 2020 - 11:12

Is niet zo raar hoor. Er hebben ongeveer 50 miljoen stemgerechtigden meer hun stem uitgebracht. Daar zullen best wel een 25 miljoen voor trump bijgezeten hebben

Grozny
Grozny23 nov. 2020 - 22:31

@noahamber Mijn excuses, mijn bericht was bedoeld als reactie op martinvanderlinde.

NoahAmber
NoahAmber25 nov. 2020 - 12:03

@Grozny 23 november 2020 at 23:31 @noahamber Mijn excuses, mijn bericht was bedoeld als reactie op martinvanderlinde. Dat veranderd niets aan de reactie. Die zou hetzelfde geweest zijn

MartinvanderLinde
MartinvanderLinde22 nov. 2020 - 14:55

Het is niet voor niets dat Biden met bijna 20 miljoen stemmen meer tot president is gekozen dan Trump in 2016. Trump heeft in alles gefaald en uiteindelijk is hij daarop afgerekend.

Balgehakt
Balgehakt22 nov. 2020 - 12:42

De enige redding voor Biden is dat er op het moment dat hij President wordt er een werkend vaccin voorhanden is anders eindigt hij in hetzelfde schuitje waar Trump nu in zit. Net of een President van een groot land dit virus tegen kan houden en vervolgens de economie geen doodsteek geeft zelfs in Nederland wat een klein land is krijgen we dat niet voor elkaar. Vind ik dat Trump het goed gedaan heeft nee zeker niet maar wij in Europa/Nederland doen het niet veel beter dus misschien is het beter dat wij Europeanen oppassen met andere de maat nemen.

7 Reacties
Karingin
Karingin22 nov. 2020 - 13:28

Een president van een groot land kan tenminste naar experts luisteren, de logistiek landelijk coördineren, grote testcentra neerzetten, de verschillende staten met elkaar laten communiceren op 't hoogste niveau en zo kun je nog wel wat zaakjes bedenken die federaal geregeld kunnen en zouden moeten worden. Het belangrijkste is misschien nog wel om op 'n normale manier de bevolking toespreken, in plaats van te proberen een burgeroorlog te ontketenen

Karingin
Karingin22 nov. 2020 - 13:29

toe te spreken

Bert de Vries
Bert de Vries22 nov. 2020 - 15:00

Wat ik zo grappig vind, BalGehakt, is het commentaar van dwazen als Wiebes en Koolmees, en uiteraard als hun voorganger Kelder, dat bij lockdowns de economie grote schade leidt, met armoede als gevolg, en met verloren levensjaren ten gevolge van die armoe. Armoe kost mensenlevens, zeggen deze eurozieners. Die nog nooit iets hebben ondernomen tegen armoede. Niet ten bate van een paar miljoen kanslozen, niet ten bate van honderduizenden kinderen. Allemaal mensen die hun toekomst zien wegsmelten in verzengende armoede. Zelfs 23 miljoen voor de voedselbanken, die de armen eten geven, is hen teveel van het goede.

Balgehakt
Balgehakt22 nov. 2020 - 16:15

@ Karingin Diverse staten zeker in het begin blokkeerde maatregelen die men federaal wilde regelen omdat die maatregelen van Trump af kwamen. Met die Polesi voorop herinner je het sluiten van vliegverkeer nog je had die democraten moeten horen. Hetzelfde effect zag je met die aanhoudende rellen in diverse staten federale agenten waren niet welkom met die burgemeester Ted Wheeler van Portland als front runner wat weigeringen betreft.

Balgehakt
Balgehakt22 nov. 2020 - 16:23

@ Bert de Vries Ik vind dat je zaken door elkaar haalt het is een gegeven dat bij een totale Lock-Down bedrijven in de problemen komen daardoor zullen er ontslagen vallen. En komen mensen in de problemen zeker kleine ondernemers met kroegen enz enz staat het water nu al aan de lippen de steunmaatregelen zijn een wassen neus.

Nick the Stripper
Nick the Stripper22 nov. 2020 - 19:31

Balgehakt 22 november 2020 at 17:15 Ik ken vegetarische frikandellen die beter geïnformeerd zijn dan jij. Jij slaat echt een mosterdfiguur.

Minoes&tuin
Minoes&tuin23 nov. 2020 - 5:02

Balgehakt Hoe verklaar jij dat er gedurende het laatste kwartaal ( tot nu toe in dit jaar zelfs) minder faillissementen zijn geweest? Bert de Vries heeft overigens gewoon gelijk. De mensen die daar nog nooit een punt van hebben gemaakt roepen nu om het hardst. Ze zijn het gewend van hen misbruik te maken, dus draaien ze ook nu hun hand daar niet voor om.

Hannes van Achterhout
Hannes van Achterhout22 nov. 2020 - 12:26

Te vrezen valt dat hij nog dit jaar een oorlog met Iran gaat uitrollen. https://www.foxnews.com/us/us-military-deploys-b-52-bombers-middle-east?cmpid=prn_newsstand Dat biedt het voordeel dat Trump dan Martial Law kan starten, waardoor hij nog niet meteen weg hoeft en een binnenlands militair regime gestalte kan geven. Plus dat als Biden hem wèl mocht opvolgen een wraakzuchtige Trump hem opzadelt met een wereldcrisis.

1 Reactie
Hannes van Achterhout
Hannes van Achterhout22 nov. 2020 - 15:09

https://news.antiwar.com/2020/11/20/pompeo-says-all-options-are-on-the-table-to-counter-iran/

Bernie2
Bernie222 nov. 2020 - 11:41

Wat een overeenkomsten met de laatste dagen van soortgenoot Hitler (waarbij de laatste dan nog de benefits krijgt van het niet ontduiken van de dienstplicht). Tactiek van de verschroeide aarde, alles moet kapot, ook de levens van miljoenen VS'ers omdat hij ook hier zijn verantwoordelijkheid ontduikt. Dit is een in- en inzieke geest die vreemd genoeg gesteund wordt door topambtenaren ter Republikeiner zijde. Als de mafiabaas straks door de deurwaarder op straat wordt gezet is hij zijn vrije leven niet meer zeker. Rechtbanken zoeken hem wegens grootschalige oplichting van de Belastingdiens, wegens zelfverrijking van 150.000 dollar tijdens zijn regeerperiode. Hij wordt op gezocht wegens opruiing en bedreiging van de rechtsstaat en last but not least: de schurk moet terecht staan voor de vermeende verkrachtingen van veel vrouwen. Zijn vrouw en kinderen zijn in deze medeplichtig. Uitgetrumpt. En met een strafblad op zak kan hij de eerstvolgende mogelijkheid om weer presidentieel de familiezakken te vullen wel vergeten. Kortom, de boef heeft alle reden om het pand niet te verlaten.

1 Reactie
Bernie2
Bernie222 nov. 2020 - 11:43

bedoel: wegens zelfverrijking van 150.000.000,- dollar tijdens zijn regeerperiode

prgrssf
prgrssf22 nov. 2020 - 11:10

Donald Trump traineert de boel doelbewust. De pandemiebestrijding en de verkiezingen. En hij liegt, en hij liegt, en hij liegt maar... Hij is echt een grote winnaar! (knipoog)

ondine
ondine22 nov. 2020 - 10:26

Angstaanjagend. Trump houd nu ook het overgeefmoment tegen. Biden kan niet direct beginnen met het terugdringen van de epidemie, eerst moet hij alle Trumpers in het witte huis nog eens tegenwerken, noch krijgt hij een overdracht zoals elke andere president die van zijn voorganger kreeg. Hij moet een enorm zooitje gaan opruimen.

Rearden7
Rearden722 nov. 2020 - 10:07

Besef wel dat geen coronavirus = geen stemmen per post = minder opties tot verkiezingsfraude = 2e termijn Trump. Na Trumps "nederlaag" is media echter 180 graden gedraaid en lijken alle wereldproblemen opgelost. Trump trachtte echter als enige Big Banks, Big Pharma, Big Defence (NATO), en Big China in te dammen (1,2), maar met zo'n beleid ben je snel uitgeregeerd. De financiële recessie/depressie die ruim voor Trump startte en er nog aan zit te komen is ver van over. Kijk alleen naar balanzen van centrale banken (Fed, ECB, BoE, BoJ): ongeveer US$4 biljoen na recessie 2008 vs. US$23 biljoen in 2020 (3). Dat zijn vrijwel alleen opgekochte schulden van bedrijven en overheden. Gratis kapitaal, dat wel, maar eigenlijk bail-outs die moeten worden opgehoest door belastingen en winsten, die er nauwelijks zijn (4). Biden lijkt misschien beschaafd, maar zijn bankiers-en oorlogskliek (Goldman Sachs' Henry Paulson, o.m. architect van de 2008 kredietcrisis), George W. Bush en Dick Cheney (o.m. architecten van de Irak oorlog, "weapons of mass destruction") (5) gaat de wereld terugbrengen naar het antieke normaal van oorlogen, "moslim"aanslagen, massamigratie, en loon-/productieconcurrentie met Chinees en ander proletariaat, ook uit eigen land. Probeer nog eens bij Action of Zara producten te vinden die niet Made in China/PRC zijn. 1. https://www.politico.com/news/2020/08/11/bankers-back-biden-trump-393297 2. https://www.newsweek.com/big-pharma-joe-biden-fix-drug-pricing-1534809 3. https://www.yardeni.com/pub/balsheetwk.pdf 4. https://www.lemonde.fr/blog/piketty/2020/10/13/what-to-do-with-covid-debt/ 5. https://www.newsweek.com/joe-biden-likes-dick-cheney-praise-war-criminal-walter-mondale-vice-president-1413456

2 Reacties
DaanOuwens
DaanOuwens22 nov. 2020 - 16:34

@ Rearden Jij schrijft: Besef wel dat geen coronavirus = geen stemmen per post = minder opties tot verkiezingsfraude = 2e termijn Trump. Dus volgens jou hebben Big Banks, Big Pharma, Big Defence (NATO), en Big China extra vervalste stemmen in omloop gebracht omdat Trump lekker op weg was hen aan te pakken. Jij bent veel verder van het pad af dan Trump zelf. Je linkjes leveren ook niet het bewijs voor jouw verhaal.

Arjan Fernhout
Arjan Fernhout22 nov. 2020 - 17:07

Het enige wat 180% gedraaid is, is de houding van het leeuwendeel van Republikeinse kopstukken die in 2016 absoluut niets zagen in Trump om tot hun verbijstering te ontdekken dat deze met een winmodel kwam. Dat deze Trump blijven steunen in zijn waanzinnige poging om de verkiezingsuitslag om te draaien heeft te maken met het feit dat zijn mogelijke opvolgers in de toekomst een trump-achtige uitstraling hopen te verwerven. Goed beschreven in ''American Carnage - On the frontline of the republican civil war and the rise of president Trump" van Tim Alberta. De tweede link naar Newsweek staat een poll waarbij 76% van de lezers van het blad claimen dat Trump geen enkel bewijs heeft dat er fraude is gepleegd. Wat die bladen of jij over BIG schrijven, slaat helemaal nergens op. Daar zijn massa's artikels over, maar ik laat het bij een artikel van McKinsey: For all the hubbub about the US-China trade war, trade is a fraction of China's economy https://www.mckinsey.com/mgi/overview/in-the-news/for-all-the-hubbub-about-the-us-china-trade-war# De houding van BIG is in een paar zinnen weer te geven: After stumbling the week before the election, the S&P 500 (SPX) notched its best election week performance since 1932. The rally was driven by relief over the relative calm of the election itself, the emergence of a winner and hopes that Republicans' stronger-than-expected Senate performance will keep government divided in 2021. "Gridlock" in Washington means Biden likely won't be able to hike taxes or enact sweeping climate policies ....."The market likes a divided government," Fink said. "They want to make sure there's proper checks and balances." Wall Street's $8 trillion man: Markets are 'tired' of Trump chaos https://edition.cnn.com/2020/11/18/business/larry-fink-trump-biden-election/index.html Daar waar grote bedrijven ooit een zekere welvaart voor Amerikanen symboliseerde, ongeveer te beginnen bij Ford die er voor zorgde dat zijn eigen werknemers een auto aan konden schaffen, is de VS als natie vanaf de jaren '70 krom getrokken door ''shareholder value.'' Die woorden liggen ten grondslag aan "The markets want to make sure there's proper checks and balances," waarbij in de draaideur tussen Congress en Wall Street slechts gevraagd wordt om wetten te ondertekenen voor verdere binnenlandse en buitenlandse financiële extractie. De democratie verdampt erbij. Goed beschreven in ''Liquidated - An Ethnography of Wall Street'' van antropoloog Karen Ho. Uiteraard genereert dit uiteindelijk voor veel Amerikanen die hierbij buiten de boot vallen nog maar één ding: WOEDE. En dat is de surfplank van Trump. Of beter van het trumpisme. Thomas Frank: If Biden and the corporate Democrats continue to deny the real concerns of populist movements, they will ensure a new Trump will emerge. https://theanalysis.news/?s=Frank

Sailor2
Sailor222 nov. 2020 - 9:58

Ruim minder dan de helft van het electoraat stemt Trump. Van die groep gelooft de helft (de echte idioten) dat Trump de verkiezingen heeft gewonnen. Dat is minder dan een kwart van het electoraat. Dat is zo'n beetje vergelijkbaar met PVV en FvD bij elkaar. Kortom we hebben hier dezelfde probleemgoep als in de VS.

P Haan
P Haan22 nov. 2020 - 8:17

Het blijft me verbazen hoe hoog mensen Trump hebben zitten. En het blijft me verbazen dat er in de illusie gehandeld wordt dat dat per 20 januari over zou zijn. https://www.nytimes.com/interactive/2020/us/states-reopen-map-coronavirus.html Als de volgende er zit, gaan de gouverneurs nog steeds hun eigen gang. Die hebben een eigen regering, kunnen gewoon tegen de president in, en doen dat ook.

3 Reacties
Arjan Fernhout
Arjan Fernhout22 nov. 2020 - 14:56

Ja, dat heb ik nu ook met ''Brussel.'' Hele volksstammen ageren met wat er allemaal in Brussel besloten wordt terwijl landen gewoon hun eigen beleid kunnen voeren. /sarc off

P Haan
P Haan23 nov. 2020 - 6:27

@Arjan, /sarc was je vergeten aan te zetten. Ben je wakker geweest de afgelopen maanden? Heb je ook maar iets van samenwerking weten te ontdekken in het Europese 'verzet' tegen corona?

Arjan Fernhout
Arjan Fernhout23 nov. 2020 - 13:23

@P Haan Wat een zwak verweer. De tragiek: daar waar het in Europa aan samenwerking ontbrak - en o.l.v. een wetenschapper als Frau Merkel had veel leed in Europa wellicht voorkomen kunnen worden - was er in de VS juist veel tegenwerking van een waanzinnige president tegen gouverneurs, vooral die van 'Blue states.' Trump vond zelfs dat die staten 'bevrijd' moesten worden. Soms knijp ik mezelf inderdaad in de arm. Dat onderscheid in de media tussen Blue en Red states stelt weinig voor bij de berekening dat de economische activiteit in alle counties die voor Biden kozen 70% van het totaal bedraagt tegenover slechts 29% van de Trump counties. Verder vind ik dat de EU op de huidige manier vast loopt. Obviously, I am indeed that fool on a hill ...

Pater
Pater22 nov. 2020 - 7:15

Alle dictators in de wereld genieten volop. Dat is nou die democratie van die westerse landen! Trump moet onder curatele worden geplaatst. Misschien dat zijn vrouw en dochter daarbij kunnen helpen.

1 Reactie
Karingin
Karingin22 nov. 2020 - 13:23

Melania heeft de scheidingspapieren al klaar liggen hoor

OlavM
OlavM21 nov. 2020 - 22:42

Aan dit verhaal kan nog worden toegevoegd, dat Trump gisteren heeft geprobeerd via Republikeinse parlementariërs van Michigan de verkiezingsuitslag in die staat te doen veranderen in het voordeel van hem zelf. De "certificatie" is normaliter een formele procedure, die door het staatskiescollege moet worden bewandeld, maar middels vertraging of blokkade ervan probeerde Trump de uitslag te veranderen. Betrokken personen gaven binnen een minuut (!) na afloop van een meeting met Trump een verklaring uit waarin zij o.m. zeiden dat zij niet toegeven aan intimidatie en zich aan de waarheid willen houden. Reactie van Biden: ".....he will go down in history as being one of the most irresponsible presidents in America history." Reactie van Republikeins senator Mitt Romney: "It is difficult to imagine a worse, more undemocratic action by a sitting American President." Trump blijft hetzelfde proberen bij andere sleutelstaten. (Zie: https://edition.cnn.com/2020/11/19/politics/gop-michigan-results-trump/index.html, en https://edition.cnn.com/2020/11/20/politics/michigan-election-results-certification/index.html)

1 Reactie
Karingin
Karingin22 nov. 2020 - 13:22

Ja precies, dat miste ik ook in bovenstaand verhaal. Ik zei eerder al dat die slechte verliezer het niet op zou geven na het verliezen van al die rechtszaken, en ik verwacht dat ie nóg wilder om zich heen gaat slaan als dit ook niet lukt

OlavM
OlavM21 nov. 2020 - 21:56

De persoonlijke wraakzucht weegt voor Trump zwaarder dan het welzijn van de bevolking en een democratisch kiesproces. Het zal een opluchting zijn als het Witte Huis op 20 januari a.s. gereinigd zal zijn van al deze idiotie en sociopathie.

3 Reacties
Sam V
Sam V22 nov. 2020 - 7:22

De directe relatie tussen Trump en de COVID-19 pandemie in de staten is er wel, maar niet zoveel als dit artikel doet voorkomen. Dit gaat volledig voorbij aan de democratische structuur in de VS. Elke afzonderlijke staat neemt zijn eigen maatregelen. Zie hier bijvoorbeeld: https://www.nytimes.com/interactive/2020/us/states-reopen-map-coronavirus.html Er zijn dan ook staten geregeerd door de Democraten waar het slecht gaat.

Karingin
Karingin22 nov. 2020 - 13:17

Hiar Fuhrer heeft wel het pandemie-team dat Obama had opgericht naar huis gestuurd, terwijl je zoiets op zijn minst landelijk moet coördineren. Dat dat niet kan is direct op het conto van Agent Orange te schrijven

Nick the Stripper
Nick the Stripper22 nov. 2020 - 19:47

@Sam [ Dit gaat volledig voorbij aan de democratische structuur in de VS. Elke afzonderlijke staat neemt zijn eigen maatregelen. ] Tenzij het een taak is die op het bord van de federale overheid ligt. Of dacht je soms dat in WOII Missouri een heel ander beleid kon voeren dan Oregon, naar Mr. Hitler toe? Landelijk epidemieën zijn de zaak van de federale overheid. Daarom zijn instanties als NIH, CDC en de zogenaamde ' federal stockpile' ook op federaal niveau geregeld.

[verwijderd]
[verwijderd]21 nov. 2020 - 21:32

--- Dit bericht is verwijderd —

2 Reacties
Karingin
Karingin22 nov. 2020 - 13:15

Was je de ploert en de raap alweer zat? Je zou je naam moeten veranderen in Slechte verliezer

NoahAmber
NoahAmber22 nov. 2020 - 15:48

Kees, van jou had ik toch echt eerder een Weg Kijker verwacht.

Dave Velzen
Dave Velzen21 nov. 2020 - 21:08

Amerika is hard op weg naar 2500 a 3000 doden per dag en een economie die nog verder instort.

1 Reactie
NoahAmber
NoahAmber22 nov. 2020 - 15:48

Dat is peanuts op 350 miljoen inwoners

adriek
adriek21 nov. 2020 - 20:11

De Amerikanen hebben deze slechte verliezer zelf gekozen. Weliswaar met een minderheid van de stemmers, maar op geheel democratische wijze. Nu niet zeuren dat de man niet capabel is: dat was hij voor 2016 ook al niet. TV programma's presenteren ging hem redelijk af, dat gebeurt tenslotte allemaal in een schijnwereld. Met de echte wereld heeft hij nooit om kunnen gaan.

2 Reacties
Thuiszitter
Thuiszitter21 nov. 2020 - 21:03

Eirda- wie zeurt er dan ?

Pater
Pater22 nov. 2020 - 7:16

Nee, dat was hij voor 2016 ook al niet. Wie beweert anders?

Ecclesia
Ecclesia21 nov. 2020 - 16:26

Iowa schijnt inmiddels 50% positief te testen. Dat zegt lang niet alles (het betekent niet dat 50% met corona rondloopt in die staat), maar dat de mensen die zich laten testen, de helft daadwerkelijk COVID heeft. Daarnaast verhalen over El Paso, Texas, waar er soorgelijke taferelen afspelen als in Bergamo, Italië in begin van corona crisis: overvolle afdelingen, vrachtwagens die lijken af en aanvoeren. Dokters die weigeren 'the pit' in te gaan (de term voor corona-afdeling). Wat een geweldig land is het toch...

1 Reactie
henk-alexander
henk-alexander21 nov. 2020 - 21:34

Kijkend naar het aantal mensen met obesitas dan neemt dit 'geweldige land' een toppositie in. 1) 2) Mensen met obesitas zijn kwetsbaar voor covid-19. Zeker als ze nog meer onder de leden hebben, zijn ze helaas ten dode opgeschreven - vooral ook door de stand van de gezondheidszorg. Nu de VS ook met een tweede golf te maken krijgt en de decennia lange ontoegankelijkheid van een goede gezondheidszorg voor het arme deel van de bevolking zal het aantal slachtoffers nog verder toenemen. Onder Obama zijn pogingen voor een rechtvaardige nationale gezondheidszorg gesaboteerd door de republikeinen en door Trump helemaal afgeschoten. Hopelijk krijgt Biden (met hulp van integere republikeinen) de kans om de VS qua gezondheidssysteem op te stoten in de vaart der beschaafde volkeren. 1) https://worldpopulationreview.com/country-rankings/most-obese-countries 2) https://www.cdc.gov/obesity/data/prevalence-maps.html

PVDB2
PVDB221 nov. 2020 - 15:37

Wie weet word er ooit iemand uit de toekomst teruggestuurd om te onderzoeken wie nou precies de persoon was die pandemie uit de hand heeft laten lopen in zijn land. Een virus dat de bevolking bedreigde. En dan in een gekkenhuis terecht komt waar ene Donald Trump in isoleerkamertje achterstevoren "ik heb de verkiezingen gewonnen schrijft" op de bewerkte muren schrijft. Mooi dat Juliani de comedyshow voorzet. Of een iets betere haarverf gebruiken thuis of beter nog gewoon met zijn financiële vermogen gewoon een fatsoenlijke kapper opzoekt. En om toch in filmtermen te blijven: Cousin lijk me niet echt de beste keus, maar eerder Zohan of Barbershop. Comedy films net als de regering Trump. Alleen is laatstgenoemde real life en heeft de burgerbevolking er dagelijks mee te maken wat deze komedianten voor elkaar gebokst hebben.

1 Reactie
PVDB2
PVDB221 nov. 2020 - 16:00

Juliani was certainly (hair) dying on stage. Pun intended.

Uilenspiegel
Uilenspiegel21 nov. 2020 - 14:53

Kan die achtelijke vent ondertussen zelf niet voor de rechter worden gedaagd. Hij liegt, bedriegt en probeert rechtstreeks mensen te bewegen de uitslag te negeren. Wat een maffiabaas.

4 Reacties
Salama.
Salama.21 nov. 2020 - 15:20

Zolang hij nog president is, is hij onschendbaar. Maar zodra hij president-af is verwacht ik dat hij het nodige voor de kiezen zal krijgen.

Molly Veenstra
Molly Veenstra21 nov. 2020 - 17:21

Trump kan nog niet worden vervolgd. Voorlopig heeft hij nog presidentiële immuniteit. Één van de redenen dat hij zich vastklampt aan zijn macht. Overigens geloof ik dat hij zich ten onrechte zorgen maakt over een komende detentie. In theorie ligt zijn lot in de handen van de rechterlijke macht als hij niet langer onschendbaar is, maar Trump vervolgen, is hetzelfde als erkennen dat de VS de afgelopen vier jaar zijn geregeerd door een crimineel, zoals we dat kennen uit obscure derde wereld landen. De politieke schaamte hierover is zeer groot en wordt niet alleen gedeeld door Republikeinen.

Ecclesia
Ecclesia22 nov. 2020 - 9:04

@Molly, Ik snap de gedachtegang. Het is dus maar de vraag welke schaamte groter is. Schamen voor de (internationale) schade van de afgelopen vier jaar, of schamen voor het moeten toegeven dat er schade is geweest. Persoonlijk denk ik dat Trump niet ongestraft ermee weg komt.

Nick the Stripper
Nick the Stripper22 nov. 2020 - 19:43

@Molly [ In theorie ligt zijn lot in de handen van de rechterlijke macht als hij niet langer onschendbaar is, maar Trump vervolgen, is hetzelfde als erkennen dat de VS de afgelopen vier jaar zijn geregeerd door een crimineel ] Ik denk dat SDNY zich daar weinig van aantrekt. Dat is de meest eigengereide tak van het federale OM. En dan is er ook nog het OM van New York zelf, dat zich onder aanvoering van aanklager Cy Vance al warmloopt en Trump het vuur na aan de schenen te leggen.