Sfeerfoto van Joop
Joop
Joop

Geweldsorgie van agrarische testosteronbommen bij huis minister

Politie staat machteloos tegenover overmacht fundamentalistische boeren
Joop

Viruswaanzinnigen paraderen zonder mondkapje door centrum Rotterdam

  •  
05-08-2020
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
Schermafbeelding 2020-08-05 om 13.34.56
De politie heeft ingegrepen bij een demonstratie van viruswaanzinnigen in het centrum van Rotterdam. Dat meldt RTV Rijnmond. De demonstranten die op weg waren vanaf het Schouwburgplein naar het Stadhuis weigerden een mondkapje te dragen ondanks dat het dragen ervan verplicht is in dat gebied. Onder de demonstranten bevinden zich zowel complotdenker Willem Engel als beruchte neonazi Ben van der Kooi.
Uit de verslaggeving van Rijnmond blijkt dat de viruswaanzinnigen van mening zijn dat de mondkapjesplicht, bedoeld om in drukke gebieden de verspreiding van het dodelijke coronavirus tegen te gaan, het einde van de democratie inluidt. Ook wordt het coronavirus geheel tegen de wetenschappelijke consensus in ‘een verkapte zware griep’ genoemd. Daarnaast delen de demonstranten recepten uit voor “geneesmiddelen” die werkzaam zouden zijn tegen het virus, hoewel ook dat geen enkele grondslag heeft in de realiteit.
Woensdag werd bekend dat het wereldwijde dodenaantal als gevolg van Covid-19 de grens van 700.000 heeft doorbroken. Het aantal besmettingen gaat richting de 20 miljoen. In Nederland stijgt het aantal besmettingen de afgelopen weken fors. Om die reden hebben zowel Amsterdam als Rotterdam een mondkapjesplicht ingesteld in drukke gebieden.

Praat mee

Heb je een vraag, suggestie of wil je gewoon iets kwijt? Dat kan hier. Lees onze spelregels.

avatar

Reacties (64)

Cissa
Cissa15 aug. 2020 - 20:55

Toch apart hé. Rotterdam heeft de hoogste besmettingsaantalle van NL. En toch blijven de ziekenhuize nog steeds leeg. Misschien is het toch niet zo dodelijk en kunnen we eindelijk weer terug naar het oude normaal.

NoahAmber
NoahAmber6 aug. 2020 - 15:42

Tja het blijven natuurlijk viruswaanzinnigen.

1 Reactie
adriek
adriek6 aug. 2020 - 20:49

Gevaarlijke gekken moet je opsluiten, dus oppakken en zorgvuldig onderzoeken dit soort lieden. Als ze gek (excuseer de niet professionele klassificatie) blijken te zijn: behandelen, als ze niet gek zijn: beboeten voor het niet opvolgen van de corona-noodmaatregelen - 390€

Minoes&tuin
Minoes&tuin6 aug. 2020 - 9:52

Het is verschrikkelijk, ze komen uit alle hoeken en gaten gekropen, wist niet dat er nog zoveel dom volk rondliep.

2 Reacties
NoahAmber
NoahAmber6 aug. 2020 - 15:43

Ze zeggen zelf dat ze waanzinnigen zijn

GHS
GHS6 aug. 2020 - 15:43

Minoes en die viruswaanzinnigen hebben het over "einde der democratie". Kennelijk denken zij, dat als ze hun zin niet krijgen dat dan de democratie niet meer bestaat. Aristoteles heeft eens gezegd dat er alleen democratie kan zijn bij een homogene samenstelling van de bevolking. Maar aangezien wij geen homogene samenstelling hebben, hoeft men dus niet te praten over het einde der democratie. Mijn mening: mondkapjes gewoon dragen, baat het niet het schaadt ook niet.

Rechtse Bal5
Rechtse Bal56 aug. 2020 - 9:51

nu begrijp ik plots die eigenaardige klederdracht van de Ku Klux Clan ! Zo gek waren ze dan ook weer niet ....

1 Reactie
NoahAmber
NoahAmber6 aug. 2020 - 15:44

Snap je de burkadraagsters nu ook

Break on through
Break on through6 aug. 2020 - 4:58

Lekkere combi, een complotdenkert en een neonazi. Maar goed, mocht je jezelf betrappen op enige twijfel over de dodelijkheid van het Coronavirus ga dan even een dagje CNN kijken. In Amerika gaan er ongeveer 1000 mensen per dag dood als gevolg van Corona. Al langer dan een week.

1 Reactie
Minoes&tuin
Minoes&tuin6 aug. 2020 - 9:57

Ik zou zeggen laat je dan maar vrijwillig blootstellen. Maar dan wel met een niet- behandelen-verklaring op zak.

Fransss en Vrij
Fransss en Vrij6 aug. 2020 - 0:03

[ de brandbrief die door veel mensen uit de medische wereld is ondertekend: ] Veel kwakzalvers er tussen als homeopaten en arts-homeopaten, antroposofen en acupuncturisten et cetera. Laat je niks wijsmaken.

stokkickhuysen
stokkickhuysen5 aug. 2020 - 18:12

Wat is precies het punt dat gemaakt wordt in de brief? Ik had een 'en van voor naar achter van links naar rechts'- gevoel. Ik denk dat het hierm gaat: Wij verbazen ons over de overweging om, op basis van de huidige wetenschappelijke onderbouwing, ertoe over te gaan om de maatregelen een wettelijk karakter te geven, met mogelijkheid tot verlenging voor onbepaalde tijd. Wat heeft de vorm van de maatregel (wet, APV, advies, tip) te maken met de wetenschappelijke onderbouwing van de maatregel? De laatste is vooral een politieke overweging: hoe krijgen we het voor elkaar om de bevolking een bepaalde kant op te bewegen. DE NL bevolking heeft in de recente publieke discussies zeer duidelijk laten zien dat eigen verantwoordleijheid vooral bij de buren gelegd wordt, en daarom lijkt mij het wettelijke karalter van de maatreglen terecht. Van mij kant een oproep aan de artsen om de feiten te gebruiken, niet de emotie.

2 Reacties
NoahAmber
NoahAmber6 aug. 2020 - 15:47

@stokkickhuysen 5 augustus 2020 at 20:12 Van mij kant een oproep aan de artsen om de feiten te gebruiken, niet de emotie. Mag toch hopen dat je wel door hebt dat die brief waar je op doelt niet van de artsen is?!

stokkickhuysen
stokkickhuysen7 aug. 2020 - 13:21

https://opendebat.info/ Sorry, de link zat in een bericht hieronder, Hoop doet leven.

Lucas1232
Lucas12325 aug. 2020 - 17:50

@EricDonkaew Dat maakt niet uit voor de anderhalve meter gelovigen. Ze blijven zich toch wel focussen op drukte buiten, net als de media overigens. Dat is eerder waanzin te noemen.

sylviadew
sylviadew5 aug. 2020 - 17:28

De vrije j(criminele) jongens van Nederland. Familie Engel. Fort Oranje. Cees, Jan en ook Willem. Van een prachtige 5 sterren camping hebben ze een krottencamping gemaakt. Ze zijn berucht als Krottenkoningen. Google maar. Het heeft de gemeente Rotterdam 31 miljoen gekost om hem uit te kopen om mensen weer in een leefbare woning te laten wonen.

1 Reactie
Minoes&tuin
Minoes&tuin6 aug. 2020 - 10:01

Willem Engel Het zal zijn naam wel zijn!

EricDonkaew
EricDonkaew5 aug. 2020 - 16:36

Nog een relevante link: https://www.volkskrant.nl/wetenschap/onderzoek-nauwelijks-kans-op-besmetting-in-buitenlucht~b28c006b/ ----------------------------------------------- Dus het staat 7323 tegen 1 als het gaat om besmettingen binnen versus besmettingen buiten. Volgens dit Chinese onderzoek althans. Maar er zijn meer onderzoeken met vergelijkbare uitkomsten. Ik kan me voorstellen dat mensen de noodzaak om buiten een mondkapje voor te doen in twijfel trekken. Ik zou ze niet direct viruswaanzinnigen willen noemen, maar misschien hebben ze deze term voor zichzelf al als geuzennaam geïntroduceerd. Net zoals de Dwaze Moeders destijds. Binnen is het overigens een heel ander verhaal.

RaymondenJoop
RaymondenJoop5 aug. 2020 - 15:40

Nou ja, tav het opzij zetten vd democratie hebben ze wel een punt. Mensen die niet gekozen zijn voeren vergaande noodverordeningen uit. Angst is altijd een slechte raadgever. Als H sympathiseert mag het wel, nu niet. Tsja...

2 Reacties
RaymondenJoop
RaymondenJoop5 aug. 2020 - 15:41

Overigens ben ik zelf wel blij met Aboutaleb

PVDB2
PVDB25 aug. 2020 - 16:29

Misschien de volgende keer zelf solliciteren naar de functie van burgemeester. De vraag is of je bestuurservaring hebt. Maar je mag gewoon Alleen de gemeenteraad en de cvdk dan nog overtuigen dat men je moet aanbevelen bij het departement BZK. Of je word eerst gemeenteraadslid... en wie weet wat er dan nog in het verschiet zit... Kan je alle problemen oplossen en laten zien hoe het moet...

Archie Bunker
Archie Bunker5 aug. 2020 - 15:36

...... Ziekenhuizen stroomden vol men met die anders nooit ziek waren en nu op de IC kwamen te liggen met kapotte longen...... Herinnert u zich deze griepgolf uit voorjaar 2016 nog? Niet dus. https://www.ad.nl/gezond/griepgolf-treft-veel-mensen-die-anders-nooit-ziek-zijn~aae8e106/?referrer=https://www.google.com/

2 Reacties
stokkickhuysen
stokkickhuysen6 aug. 2020 - 10:49

.............

NoahAmber
NoahAmber6 aug. 2020 - 15:49

????

I am Legion
I am Legion5 aug. 2020 - 12:59

“In Nederland stijgt het aantal besmettingen de afgelopen weken fors.” Dat is niet waar. Tussen de voorgaande twee weken (13-19 juli in vgl. met 20-26 juli) zijn er weliswaar meer besmettingen vastgesteld maar dat was louter te wijten aan een hoger aantal afgenomen tests. Het procentuele aantal besmettingen bleef tussen die twee weken gelijk met 1,0%. Dat is dus behalve een laag aantal positieve uitslagen omdat mensen zich in de meeste gevallen al vanwege vermoedens laten testen ook nog eens aantoonbaar geen relatieve groei geweest maar een absolute. Pas bij de afgelopen twee weken (20-26 juli in vgl. met 27 juli-2 augustus) is er wel een duidelijke zowel absolute toename (zelfs ondanks een lager aantal afgenomen tests) als een duidelijke relatieve toename tot 1,3% positieve uitkomsten bij de geteste personen. Toch is met dat percentage het aantal nog steeds laag en zeker in vergelijking met de periode dat er nog serieuze aantallen besmet waren. Het RO-cijfer waarvan eerder (een paar weken terug) zonder duidelijke gronden van beweerd werd dat het 1,40 bedroeg is met deze laatste cijfers en nu wel onderbouwd op 1,20 gekomen. Het is m.i. zeer kwalijk dat het RIVM eerder dit niet anders dan uit de lucht gegrepen hogere R0-cijfer verspreidde. “Het reproductiegetal R laat zien hoeveel andere mensen één persoon met het nieuwe coronavirus gemiddeld besmet. Het reproductiegetal is 1,20. Dit betekent dat 100 mensen die besmet zijn met het nieuwe coronavirus samen leiden tot 120 andere mensen die besmet worden. Hoewel het getal lager is dan de 1,40 dat vorige week is gerapporteerd is de bandbreedte nauwelijks veranderd. Het betrouwbaarheidsinterval ligt nog steeds in het geheel boven de 1.” Met het nu correcte cijfer betekent dat dus dat van het relatief nog zeer lage aantal besmette mensen er wel meer nieuwe besmettingen ontstaan. Alle reden dus mensen weer te wijzen op de eerder al zo succesvolle en goed nagekomen maatregelen van hygiëne, afstand houden, en drukte te vermijden maar nog lang geen reden om weer over te gaan naar het in vergelijking met de huidige situatie en ook op zichzelf desastreuze middel van een lockdown. En overigens: Mondkapjes helpen. Niet ter bescherming van nog niet besmetten zelf maar om te voorkomen dat mensen die nog onwetend besmet zijn meer dan anders het virus verspreiden. Wie daaraan twijfelt zal ook niet kunnen uitleggen waarom iemand dan niet openlijk, voluit, met alle kracht, en zonder arm voor mond en neus mag niezen. Tenslotte: Houd op met die bijna onbedwingbare behoefte bij de complotdenkende tegenstanders er een links rechts schema op na te houden. Dat is aantoonbaar onjuist. De wappies vindt je opvallen verenigd.

6 Reacties
stokkickhuysen
stokkickhuysen5 aug. 2020 - 13:58

Dus een stijging met 40% is geen forse stijging. OK.

Vrije Geluiden
Vrije Geluiden5 aug. 2020 - 14:38

Ach, alles is relatief moet je maar denken.

Sonic2
Sonic25 aug. 2020 - 15:20

De IC opnames zijn verdubbeld. Van 14 een paar dagen geleden naar 30 nu. Daarmee wil ik niet zeggen dat over 1 of 2 maanden de IC's weer overvol liggen, maar een beetje te makkelijk om het als fake af te doen. Zoals het er nu voorstaat hoeven we ook geen al te grote paniek te zaaien, maar om nu te zeggen dat er niets aan de hand is. Nou nee. En over dat links/ rechtse schisma. Ze zitten wat meer aan de uiterst rechtse kant. Veel meer. Enfin. De meeste hier weten mijn mening er wel over.

I am Legion
I am Legion5 aug. 2020 - 15:32

@Kick en Sonic Inderdaad moet je altijd de combinatie bezien van relatieve en absolute aantallen met dit soort zaken. Bij een in vergelijking met de eerste golf nog zeer laag aantal besmetten (helemaal in ziekenhuizen en op IC) is vanuit die lage aantallen er al zomaar een stijging van tientallen procenten of zelfs een verdubbeling. Als er de ene week nog 15 op de IC lagen en nu 30 is dat een toename van maar liefst 100% maar is het aantal nog steeds zeer klein in vergelijking met die tijdens de eerste golf. Misschien ook aardig te weten dat in de twee weken voor de afgelopen week er zelfs een minieme afname van het aantal IC-patiënten was. Maar ook dat is niet goed om als doorslaggevend in ogenschouw te nemen. Het is wél zo dat er nu een serieus te nemen snelle groei van het aantal besmetten lijkt te ontstaan al is dat nog maar op basis van een week t.a.v. de voorgaande zo. Als ik de indruk wekte dat ik het niet als serieus te nemen zie dan stel ik bij deze dat ik dat niet zo zie. Ik wil alleen niet meedoen aan die andere waanzinnigen die alweer een bestaande grote golf ontwaren waar er nog slechts sprake van een lichte vloed is is die maakt dat we onze strandstoelen wat moeten verplaatsen en weer wat verder uiteen moeten gaan zitten naast nof wat andere al succesvol bewezen zaken. Ik hoef hopelijk niet uit te leggen dat dat overdrachtelijk in meer algemene zaken geldt.

stokkickhuysen
stokkickhuysen5 aug. 2020 - 16:27

'Ik wil alleen niet meedoen' Dat weten we.

Sonic2
Sonic25 aug. 2020 - 19:59

@ I am Legion Bert Slagter heeft regelmatig het begrip exponentiële groei uitgelegd. Slagter is een wiskundige. Dus dat betekent dat 4 dus 8 kan worden. 8 kan 16 worden. 16 kan 32 worden. 32 kan 64 worden. De trend is wel duidelijk. Helemaal met u eens dat je niet paniek moet zaaien om het paniek moet zaaien. Corona is meer als een griepje. En aan een zorgstelsel in puin hebben we niets. Waakzaamheid is wel geboden.

TheBigLebowski
TheBigLebowski5 aug. 2020 - 12:38

1000 euro boete per overtreding graag.

1 Reactie
Mostafa
Mostafa5 aug. 2020 - 13:17

En drie billenkoek .

Mostafa
Mostafa5 aug. 2020 - 12:26

Een goede zaak om genoeg geld te verdienen: iemand moet een mondkapjes automaaten beginnen, zoals voor de Condooms en kroketten!....Je gooit bijvoorbeeld 1 euro in en komt een mondkapje eruit. Ik heb helaas geen geld voor om zoiets te beginnen!!

Vrije Geluiden
Vrije Geluiden5 aug. 2020 - 12:13

Een goed mondkapje voorkomt gezichtsherkenning en vermindert op die manier de kans dat je er later nadeel van zult ondervinden dat je je stem in het openbaar hebt laten horen. Dat komt democratie alleen maar ten goede.

2 Reacties
ton14024
ton140245 aug. 2020 - 13:10

Psychische hulp daarentegen is moeilijker.

NoahAmber
NoahAmber6 aug. 2020 - 15:51

@Ton14024 5 augustus 2020 at 15:10 Psychische hulp daarentegen is moeilijker. Nog los van de wachttijden

Snakepit
Snakepit5 aug. 2020 - 12:13

Onzalig clubje, die lieden van Viruswaanzin. Wat we wel serieus moeten nemen zijn de signalen van artsen en andere zorgverleners, zij hebben begin vorige maand een brandbrief opgesteld waarin zij hun bezorgdheid uiten over de nauwelijks wetenschappelijke onderbouwde maatregelen van de overheid.

5 Reacties
Martin007
Martin0075 aug. 2020 - 14:32

Inderdaad. Wat dacht je van deze? https://zelfzorgcovid19.nl/covid-19-besmettingen-en-doden-in-landen-met-malaria-extreem-laag/ Vraag jezelf eens af waarom wij dat medicijn niet krijgen.

stokkickhuysen
stokkickhuysen6 aug. 2020 - 10:48

@Martin Omdat er veel meer studies zijn die aantonen dat er veel problemen met die medicijnen zijn. Althans, dat is de uitleg hier in de US. De website roept meer vragen op dan dat hij beantwoordt eerlijk gezegd. Heb je echt het gevoel dat er goede medicijnen beschikbaar zijn, maar dat die niet verstrekt worden? Waarom denk je dat?

stokkickhuysen
stokkickhuysen6 aug. 2020 - 10:52

https://www.fda.gov/drugs/drug-safety-and-availability/fda-cautions-against-use-hydroxychloroquine-or-chloroquine-covid-19-outside-hospital-setting-or Martijn, Had je zelf al gegoogled? Er is best veel te vinden. Daarom zoek ik eerlijk gezegd niet al te vaak op dit soort onderwerpen. Dat heb ik uitgesteld tot ik mijn auto helemaal uitelkaar jkan halen en weer inelkaar kan zetten. En dat duurt nog wel even.

stokkickhuysen
stokkickhuysen6 aug. 2020 - 11:06

Uit de link Key Findings: The majority of the cases (69%) involved males with a median age in the early 60s. Of the 385 cases reporting use of hydroxychloroquine or chloroquine in the setting of COVID-19, 377 cases reported use for treatment and 8 cases reported use for prevention. 28% of the cases were from the U.S. Of the 97 U.S. cases for hydroxychloroquine, 5 reported use of hydroxychloroquine through the EUA. Eleven cases reported both a cardiac and non-cardiac AE. Of all serious adverse events (cardiac and non-cardiac), QT prolongation was the most commonly reported adverse event for both hydroxychloroquine and chloroquine. Of the 109 hydroxychloroquine and chloroquine cases with a serious cardiac adverse event: 80 (73%) reported QT prolongation. 4 (4%) reported Torsades de Pointes (TdP) 92 (84%) reported concomitant use of at least one other medication that prolongs the QT interval. 75 (69%) reported concomitant use of azithromycin. 14 (13%) reported ventricular arrhythmia, ventricular tachycardia or ventricular fibrillation. 25 (23%) had a fatal outcome. Fatal cardiac cases were considered those cases reporting death and a cardiac AE. 9/25 had a cardiac event that was assessed to have possibly or probably contributed to death. 22/25 reported use of a concomitant QT-prolonging medication. Zoals gezegd, ik ben geen dokter, dus heb weinig expertise. Maar op basis van bovenstaande kan ik me wel voorstellen dat een dokter niet meteen naar de HCQ kast rent. Jij?

DanielleDefoe
DanielleDefoe7 aug. 2020 - 17:55

"Vraag jezelf eens af waarom wij dat medicijn niet krijgen." Het "malaria paper" van Geoff Mitchell, een specilist op het gebied van asthma, is geplaatst op een platform voor "pre-publicaties" SSRN dat niet aan peer reviews doet.

Thuiszitter
Thuiszitter5 aug. 2020 - 12:05

Zijn ze bekeurd voor het niet dragen van mondkapje ? Dat had eigenlijk moeten gebeuren in ieder geval .

2 Reacties
Mostafa
Mostafa5 aug. 2020 - 12:27

Ik hoop het ook en vooral geen genade.

itsme3
itsme35 aug. 2020 - 13:23

Dat is te hopen, en was waarschijnlijk ook de bedoeling. Zonder een bekeuring kunnen ze anders geen proefprocess beginnen.

Jerry Bidet
Jerry Bidet5 aug. 2020 - 11:46

Ik ben het totaal niet eens met die mensen die protesteren, maar al de tegenstrijdigheid die in de afgelopen maanden over ons heen zijn gegooid, daarvan merken we de gevolgen. Geen mondkapjes, zouden niet helpen. Wel mondkapjes, maar alleen niet werkende in het OV. Anderhalve meter afstand is voldoende, in de buitenlucht is kans op besmetting klein, geen besmettingen tijdens BLM demonstraties enz. enz. Dan moet je er niet gek van opkijken dat hier weerstand tegen komt.

6 Reacties
ton14024
ton140245 aug. 2020 - 11:59

Ik behoud me het recht voor op te kijken zo ik zelf wil.

Sonic2
Sonic25 aug. 2020 - 12:12

Volgens mij is het RIVM altijd duidelijk geweest. Mondkapjes hebben niet tot nauwelijks effect. Het is de maatschappelijke druk die iets anders wilt. Die wilt nu mondkapjes. En voor de rest kan de gemiddelde Twitteraar van alles roepen. Dat geldt natuurlijk niet voor het RIVM. En de tegenstrijdigheid hoort nu eenmaal bij een onvoorspelbaar virus. Maar de meeste weten het allemaal beter met de wijsheid achteraf. De beste stuurlui staan altijd aan wal he. Met 0 verantwoordelijkheid. Ik zeg niet dat u dat doet, maar het zit vol met allerlei stuurlui aan de wal.

Jerry Bidet
Jerry Bidet5 aug. 2020 - 12:21

@Sonic Eens, niemand weet exact wat juist. Daar zit 'm de crux. Maar het argument 'het volk wil het, dus gaan we het doen' gaat bij mij niet op. Want volgens mij zou het volk ook wel belastingverlaging willen om maar een flauw voorbeeld te noemen. Als ik over het geheel kijk doet Nederland het volgens mij zo slecht nog niet: economie versus temperen virus. Het is alleen die tegenstrijdigheid in berichten die er voor zorgt, vaak bij mensen die er ook wat vatbaarder voor zijn, dat je dan situaties als hierboven krijgt.

TheBigLebowski
TheBigLebowski5 aug. 2020 - 12:41

@Sega, het klopt op zich wat je zegt, maar het RIVM bekijkt alles vanuit een medische bril. Van Dissel is geen socioloog, econoom of gedragswetenschapper. Natuurlijk helpen zelf gebreide mondkapjes niet, maar als je ziet hoe veel mensen het virus alweer vergeten zijn, heeft het (en dat is zeker al 1000 keer bewezen oa. door Cambridge University en gepubliceerd in The Lancet en door vele andere onderzoekers) een alarmerend effect. Mensen zien dat er iets aan de hand is door de zichtbare kapjes. Maar goed, het OMT heeft alleen medici in dienst en zijn erg kortzichtig wat dat betreft. Het buitenland doet dat beter (maar wij gaan die kant toch ook op, dat is al bezig, zie Rdam en Adam) maar de Nederlanders is koppig en vaak eenkennig.

Gerygrr
Gerygrr5 aug. 2020 - 14:30

Inderdaad, zwalkend beleid. Het RIVM plus Rutte hebben overlegd in het begin van de uitbraak. Rutte zal om een eenvoudige boodschap hebben gevraagd. Dus met de kennis van toen, de drie simpele criteria koorts, neus en hoesten. Ook is de liberaal van huis uit wantrouwend, men kan de onderdaan niet echt vertrouwen. We hebben zuinig geleefd, onze voorraden zijn beperkt. Jeetje, mensen gaan hamsteren! Stel je voor, dat ze die mondkapjes gaan kopen! Dat is er gebeurd! Hopelijk komt er een goed parlementair onderzoek! Er zijn namelijk wel meer fouten gemaakt. Met voorschrijven van virusremmers bijvoorbeeld, misschien met dezelfde reden.

Gerygrr
Gerygrr5 aug. 2020 - 14:49

https://nos.nl/artikel/2342959-ggd-onderzoek-onder-druk-we-kunnen-niet-elke-week-de-capaciteit-verdubbelen.html Ook dit nieuws valt op. Het gaat niet om feiten, maar om beheersbaarheid van alle problemen. Alles is wegbezuinigd.

GHS
GHS5 aug. 2020 - 11:45

Je zou haast wensen, dat die waanzinnige demonstranten zelf coronabesmet zouden raken. (n.l.om het mee te maken wat het betekent). Het is toch helemaal niet erg om (uit voorzorg) een mondkapje te dragen.

7 Reacties
itsme3
itsme35 aug. 2020 - 12:47

"Je zou haast wensen, dat die waanzinnige demonstranten zelf coronabesmet zouden raken. (n.l.om het mee te maken wat het betekent). " Die kans is extreem klein. Besmettingen vinden zelden tot nooit plaats in de buitenlucht. " Het is toch helemaal niet erg om (uit voorzorg) een mondkapje te dragen." Ik heb een extreme bloedhekel aan mondkapjes. Zeer oncomfortabel en zeker wanneer het wanneer het een beetje warm wordt buiten niet te doen. En nogmaals, in de buitenlucht heeft dat ding geen nut.

Vrije Geluiden
Vrije Geluiden5 aug. 2020 - 14:41

Alle beetjes helpen.

stokkickhuysen
stokkickhuysen5 aug. 2020 - 16:25

'extreme bloedhekel' Sommige radicaliseren linksaf, sommigen rechts, Itsme vooral weg van het mondkapje Taalgebruik bepaalt veel. Extreme bloedhekel aan iets dat je nog niet echt geprobeerd hebt, tja, probeer eens een ander kapje,

Lucas1232
Lucas12325 aug. 2020 - 16:59

@its me Helemaal mee eens, buiten is die kans extreem klein. Wil nog steeds niet tot de meesten doordringen. @vrije geluiden Alle beetjes helpen, maar een hoop mensen zijn er ook klaar mee. Met dit soort onzinnige regels als buiten een mondkapje op krijg je alleen maar meer weerstand. Mensen begrijpen het niet meer

GoudenBergen
GoudenBergen5 aug. 2020 - 18:39

Sinds de BLM-demo op de Dam is proefondervindelijk vastgesteld dat besmetting in de buitenlucht vrijwel uitgesloten is. Binnen is een heel ander verhaal, daarom vind ik mondkapjes in het OV wel zinvol. Dat geldt ook voor andere "binnenactiviteiten". Kroegen, schouwburchten, voetbalstadions, concertzalen, horecagelegenheden zonder terras etc. kunnen beter weer gesloten worden of voorlopig gesloten blijven.

itsme3
itsme36 aug. 2020 - 7:50

@stokkickhuysen "Extreme bloedhekel aan iets dat je nog niet echt geprobeerd hebt, tja, probeer eens een ander kapje," Oh, in het buitenland heb ik ze wel degelijk gedragen. En ik kan u vertellen, blij wordt je er niet van. Tegen het hyperventileren aan. Overigens, krijg je op plekken waar die dingen gedragen worden meteen 101 tips om de werking teniet te doen. 90% van de mensen draagt hem op een manier dat ie toch geen nut heeft.

stokkickhuysen
stokkickhuysen6 aug. 2020 - 16:04

itsme Tegen het hyperventileren aan. Heb je wel eens gehyperventileerd? Wat voor masker heb je? Tijdens mijn militaire dienstplicht heb ik nog NBC oefeningen moeten doen. Zelfs toen was dat niet tegen hyperventilatie aan. Goed dat jij je niet hoeft in te vechten, want dat zou een hopeloze zaak zijn.

Griezel in post-gezellig Nederland
Griezel in post-gezellig Nederland5 aug. 2020 - 11:39

iemand al op het idee gekomen mondkapjes in de vorm van een varkenssnuit te maken? ik begreep namelijk dat een aantal van dat soort types eerder demonstreerde verkleed als varken .

2 Reacties
ton14024
ton140245 aug. 2020 - 11:53

Misschien hebben ze die varkenssnuitjes nog. Het lijkt me logisch dat ze daar dan die recepten in doen. Zul je zien dat ze minder onzin uitkramen.

e men
e men5 aug. 2020 - 12:22

Mondkapjes in de vorm van een varkenssnuit zijn wel te koop bij AE, maar als je die hier in Nederland opzet wordt je vast gearresteerd. Das ist verboten!!