Sfeerfoto van Joop
Joop
Joop

Elke twee dagen wordt er een milieuactivist vermoord, al tien jaar lang

Meeste slachtoffers in armere landen en onder inheemse bevolking
Joop

Verhagen beloofde Bleker staatssecretariaat

  •  
24-12-2010
  •  
leestijd 2 minuten
  •  
BNNVARA fallback image
Volgens Ernst Hirsch Ballin wist Bleker op voorhand al dat hij staatssecretaris zou worden. Bleker was hierdoor niet onafhankelijk bij de coalitiegesprekken
… 'In dit kabinet is Wilders de spelbepaler'
Volgens Ernst Hirsch Ballin heeft Henk Bleker in augustus al met Maxime Verhagen afgesproken dat hij staatssecretaris zou worden. Bleker was destijds nog partijvoorzitter van het CDA.
In een interview met de Volkskrant zegt Hirsch Ballin:
Ik ben er niet bij geweest. Maar ik heb het in zo’n vroeg stadium uit zo’n goede bron gehoord, dat ik moet aannemen dat ik op 18 augustus, toen ik met de partijvoorzitter een uitgebreid gesprek voerde over de positie van onze partij, zonder dat ik het wist tegenover iemand zat die toen al kandidaat-staatssecretaris was […] Het is heel ingrijpend om te zien dat dit kan gebeuren in jouw partij. De voorzitter van een diep verdeelde partij moet onafhankelijk zijn in een gesprek over alternatieve coalities. Op het laatste CDA-congres hebben de leden in een resolutie vastgelegd dat een zittende partijvoorzitter niet meer mag overstappen naar het kabinet.
In het grote interview zegt Hirsch Ballin zich bij de persconferentie op 30 juli te realiseren dat Geert Wilders de spelbepaler is. Rutte en Verhagen weerspraken het ‘harde integratie- en immigratiebeleid en law&order’ dat de PVV-leider zou krijgen in ruil voor 18 miljard bezuinigingen niet. “Er was geen sprake van een minderheidskabinet met een open opstelling. De verdeeldheid zou worden verdiept in plaats van overbrugd”, aldus Hirsch Ballin.

Meer over:

politiek, nieuws,

Praat mee

Heb je een vraag, suggestie of wil je gewoon iets kwijt? Dat kan hier. Lees onze spelregels.

avatar

Reacties (77)

Pollux2
Pollux224 dec. 2010 - 9:41

CDA...de enigste echte regentenpartij van Nederland

chanelta
chanelta24 dec. 2010 - 9:41

ja zo werkt dat toch in het huidige systeem? Je bent actief betrokken bij de formatie en je krijgt een rol in het kabinet. Ik vind dit niet zo schokkend. Ik voel wat rancune bij Hirsch Ballin (die zelf ook kandidaat-minister was, toch?)

JoopSchouten
JoopSchouten24 dec. 2010 - 9:41

Mocht er zoiets bestaan als een 'gecorrumpeerde geest' dan lijkt mij dit een goed voorbeeld.

cmore
cmore24 dec. 2010 - 9:41

Mooi ! http://www.youtube.com/watch?v=rKcqcNGoM98

heinscatchup
heinscatchup24 dec. 2010 - 9:41

Als het inderdaad zo is gegaan, dan valt het vooral tegen dat Bleker dit zelf altijd glashard heeft ontkend. Want Bleker leek mij nu net zowat de enige vertrouwenwekkende politicus van de laatste tijd. En als je van CDA-huize bent, is dat extra knap. Hirsch Ballin en Lubbers hebben niet alleen kilo's boter op hun hoofd, maar zijn daarbij ook nog zielige zeurpieten geworden.

Yggdrasil
Yggdrasil24 dec. 2010 - 9:41

In andere landen wordt dat ook wel corruptie genoemd dus misschien is het wel handig om eerst een naar jezelf te kijken voor je weer wijst naar landen zoals Noord-Korea en aanverwanten. Want ik heb toch stellig de indruk dat dit soort handjeklap toch redelijk gewoon geworden is in de politiek.

pinkindian
pinkindian24 dec. 2010 - 9:41

is dit nou die regentenpolitiek van baantjesjagers waar de fascist wilders zich zo tegen verzet?

PietPaaltjes
PietPaaltjes24 dec. 2010 - 9:41

Er zijn ook mensen die goed voor zichzelf zorgen in plaats van anderen een baantje te bezorgen. - "De Raad van Toezicht van SNV heeft aangeboden de salarissen van haar bestuurders te bevriezen. Salarisverlaging vond de raad een brug te ver. Oud-vakbondsleider (FNV) en PvdA-prominent Lodewijk de Waal, nu voorzitter van de Raad, noemt een salaris van 160 duizend euro ‘schappelijk’.

karuna2
karuna224 dec. 2010 - 9:41

Leuk voorbeeld van: als ik voldoende doe wat jij wilt dan krijg ik daar iets voor terug. Zelf denken als VOLKSVERTEGENWOORDIGER, wikken en afwegen of jij het er wel mee eens bent wordt dus op het tweede plan geschoven. Het systeem is niet: ik denk wat goed is en handel daarnaar, maar ik bedenk wat te doen zodat ik er iets voor terug kan krijgen. Ik zie daar helemaal geen volksvertegenwoordiging in, sterker nog, ik zie 'het volk' helemaal niet in beeld. Maar goed, dat 'ikke, ikke' is de PVVD meute zo gewend dat het ze niks uitmaakt en volstrekt logisch voorkomt.

tonwp
tonwp24 dec. 2010 - 9:41

What's new? Schuiven binnen elke politieke partij de politici elkaar niet de baantjes toe dan? Verder kan ik mij niet aan de indruk onttrekken dat Hirsch Ballin vol kinnesinne en frustratie zit, gezien zijn reacties sinds hij ministerloos is.

Peter502
Peter50224 dec. 2010 - 9:41

Wie zoet is krijgt lekkers, wie stout is de roe. Dat is de manier waarop politieke partijen loyaliteit belonen, of dissident gedrag bestraffen. Gezond ? Nee. Verrassend ? Ook niet. Cynisch ? Ja. Vrij naar The Wire: The game is the game, always...:))).

edgarmat
edgarmat24 dec. 2010 - 9:41

Nee, dan die huichelarij van Bleker bij DWDD. Bleker heeft dat baantje gewoon voor bewezen diensten c.q. slijmerij.

Dinho
Dinho24 dec. 2010 - 9:41

Dieren liegen niet, Bleker wel. Spoel alle videobanden maar terug! Je zou er bijna een "Verhagen-traantje" om laten.

JanB2
JanB224 dec. 2010 - 9:41

Ach, vermoedens omtrent de ware intenties van Bleker waren er al gedurende de formatie. Niet echt groot nieuws dit. Om van de gelegenheid gebruik te maken: Ik wens alle Jopers hierbij Prettige Kerstdagen.

Charta46
Charta4624 dec. 2010 - 9:41

Bleker zat voor de verkiezingen verscheidene keren bij het tv programma DWDD. Mathijs van Nieuwkerk stelde hem een paar maal de vraag of hij staatssecretaris zou willen worden. Bleker ontkende in alle toonaarden, hij bleef liever bij zijn paarden!! En wat blijkt, er waren toen al afspraken gemaakt met Verhagen dat Bleker staatssecretaris zou worden in het nieuwe kabinet. Al is de CDA leugen nog zo snel de waarheid achterhaalt hem wel. Het CDA is en het blijft een achterbaks clubje.

cormol
cormol24 dec. 2010 - 9:41

Het CDA heeft er alle belang bij haar coalitie voorkeuren zo schimmig mogelijk te houden: http://www.trouw.nl/nieuws/politiek/article3352582.ece/Bijleveld__CDA_wilde_liever_met_PvdA_dan_PVV.html In het zelfde inconsistente artikel staat overigens dat Verhagen niet wilde met PvdA. ---> Verhagen heeft Bleker gepaaid en samen hebben ze Klink gepiepeld.

Milieunet
Milieunet24 dec. 2010 - 9:41

Niet echt groot nieuws, maar toch goed dat het nu "officieel is bevestigd" Bleker is een ware kontlikker en krijgt een mooie beloning. Helaas alweer een ramp voor Nederland.

Joeri2
Joeri224 dec. 2010 - 9:41

Verhagen beloofde Bleker staatssecretariaat ja en? Verhagen houdt woord zou ik zo zeggen, dat is wel verbazingwekkend, maar zo groot nieuws is dat toch niet? Seriuos request haalt meer dan vorig jaar op, het nieuws dat rechtse klootzakjes geen geld voor aids patienten over hebben maakt dat normaal nederland extra geeft. Eindhoven de gekste!

RealisticusDutch
RealisticusDutch24 dec. 2010 - 9:41

wat moet ik hier nu weer mee? In elke politieke partij staan poppetjes klaar die op de stoel mogen gaan zitten als de partij in de regering komt. Logisch, je gaat ruim van te voren al kijken wie er eventueel in beeld zijn voor een ministerschap of een staatssecretaris-functie. Wat is nu de nieuwswaarde van zo'n item? Ik weet wel betere discussie onderwerpen: de inbraak met dodelijke afloop in Moerkapelle? Een homo-stel in Amsterdam die tot de ellebogen in de pedofilie zit? De opwarming van onze aardbol die eerst even een ijstijdje moet overbruggen? Of nu eens een discussie hoe de politiek het vertrouwen van de burger kan terugwinnen? Toch maar eerst kerst vieren met de geboorte van het Kerstkind?

Magikeven!ikheetMostafa
Magikeven!ikheetMostafa24 dec. 2010 - 9:41

Weet u het nog? Tijdens dat CDA-congres? De heer Bleker opende het congres met bidden tot God en beeidigde het ook met bidden. Bad de heer Blrker tot God om Nederland, het algemeen belang en het CDA of om staatssecretaris te worden? Hier wordt wel mijn wantrouwen in religieuze politici alleen sterker.

ElChe
ElChe24 dec. 2010 - 9:41

Duidelijk dat bleker vanaf het begin 2 verschillende petten op had. Alleen: 1 Het publiek wist dit niet, dit gebeurde dus stiekem. 2 Als waarnemend voorzitter, die zogenaamd voor de tv suggereerde dat hij belangen van voor en tegenstanders behartigde in de partij, had hij deze tweede pet nooit mogen hebben. Dus duidelijk verstrengeling van belangen. Conclusie: hij loog en bedroog Nederland en alle cda leden ten bate van hemzelf. De man is totaal oneerlijk en onbetrouwbaar. En zo iets is dan staatssecretaris. Een farce, een smet voor Nederland. Er is toch geen land meer dat onze bestuurders nog serieus neemt.

hertog1
hertog124 dec. 2010 - 9:41

Dit is helemaal geen nieuws. Dat had ik al meteen door, die man was zo mediageil tijdens de formatie en ontkende elke keer maar weer, dat hij liever voor de pony's ging zorgen. Een echt voorbeeld van liegen alsof het gedrukt staat!

Jansen & Jansen
Jansen & Jansen24 dec. 2010 - 9:41

Dat vermoedde iedereen al, nauwelijks nieuwswaarde. De C van CDA staat onder Verhagen voor "Gij zult liegen".

opmerker
opmerker24 dec. 2010 - 9:41

Dit bericht is typisch de handelswijze van doordrammer manipulant Verhagen. Daar kunnen we dus niet van opkijken. Verhagen zal ook wel alle bezoldigden CDA bestuurders met staf opgeroepen hebben om het CDA congres te bezoeken, teneinde het feest van de democratie aldaar te vieren.

majella2
majella224 dec. 2010 - 9:41

Rutte kokhalsde van alles wat links is tijdens zijn verkiezings toespraak tijdens een ledenvergadering (of congres) van de vvd en in het bijzonder op de PVDA.op het cda congres haalde Verhagen ook op een onbeschaafde minne mannier uit naar de PVDA. maar het is duidelijk dat het nu uitkomt wat een leugenaars en vals spelers het zijn die rechtse en ultra rechtse partijen, In het bijzonder naar hun achterban alles beloven en wanneer ze een keer op het pluche zitten zijn ze al die mmoie beloftes vergeten. Balkenende beloofde jaren geleden aan de gewone hardwerkende mannen en vrouwen 'eerst het zuur en dan het zoet' maar de werkelijkheid is: altijd het zuur voor de gewone hardwerkende vrouwen en mannen en het zoet altijd voor de welgestelden. leugenaars zijn het, altijd geweest. Dat zie je nu ook weer met die Bleker.

Dehnus
Dehnus24 dec. 2010 - 9:41

Bleker.. je bent een schande voor je Provincie. Waar die vaak heel emotioneel zijn en zeggen wat het hart voelt. Word jij alleen maar boos als het je goed uitkomt en je selectief verontwaardigt kan doen. Voor mij heb je het afgedaan en ben je een irritant machtsgeil kereltje geworden.

sam tosha
sam tosha24 dec. 2010 - 9:41

En zo hebben we een staatssecretaris die over milieu gaat die Buis de grens oversteekt om met 170 kilometer per uur over Duitsland tot daar de rijden waar hij de grens naar Nederland weer oversteekt.

[verwijderd]
[verwijderd]24 dec. 2010 - 9:41

Ik heb laatst een interview gelezen met Hirsch Ballin in Trouw. Daarin pleitte hij voor een zakenkabinet met onafhankelijke sterke bestuurders. En hij gaf daarbij aan dat hij wel beschikbaar was! Als je zo over jezelf denkt, en het ook nog durft te zeggen, dan heb je voor mij wel een beetje afgedaan.

1 Reactie
Joeri2
Joeri224 dec. 2010 - 9:41

Ja het "ik was jouw rug als jij de mijne wast" lijkt mij ook een betere insteek. Ik lik de jouwe als.... is hier misschien beter op z'n plaats.

[verwijderd]
[verwijderd]24 dec. 2010 - 9:41

Goede timing trouwens van Lubbers en Hirsch Ballin. Precies voor de Kerst. Doet me een beetje denken aan de timing van de brieven die rond de formatie werden rondgestuurd.

1 Reactie
Joeri2
Joeri224 dec. 2010 - 9:41

? Het is de hele tijd hommelus met dit kabinet, en dan wordt het ook nog kerstmis. Dit houden we nog wel even zo, ga je bij elk feestje net doen alsof er alleen dan 'toevallig' troubles zijn? Doe je ogen open peet; dit kabinet deugt niet, het is tdchnisch gezien niet eens een meerderheid. De pvv heeft al twee leden op non aktief gezet.

[verwijderd]
[verwijderd]24 dec. 2010 - 9:41

Ach, de VVD heeft zijn informateur ook beloond met een ministersbaantje. What's new.

1 Reactie
Charta46
Charta4624 dec. 2010 - 9:41

[...Ach, de VVD heeft zijn informateur ook beloond met een ministersbaantje...] Ik vind dat dit verboden zou moeten worden!

[verwijderd]
[verwijderd]24 dec. 2010 - 9:41

Ik ben hier echt even kapot van. Dat goede bestuurders worden gevraagd om in het Kabinet te komen. Ongehoord.

4 Reacties
kevin2
kevin224 dec. 2010 - 9:41

Draai je hoofd maar weg voor wat er gebeurt. Kritisch zijn doen we wel op links, toch?

mees.
mees.24 dec. 2010 - 9:41

Ja....als jij mij belooft dat je me die post geeft dan zal ik alles voor je doen,zelfs alle leden om de tuin lijden. Of Verhagen tegen Bleker..."Jij krijgt 100% die post als je ons in alles steunt,zelfs de leden voor de gek houdt" Zoiets ziet u als een goed bestuurder?

Charta46
Charta4624 dec. 2010 - 9:41

[...Dat goede bestuurders worden gevraagd om in het Kabinet te komen...] Je bedoelt een goede bestuurder voor een karos met zes paarden!!!

Joeri2
Joeri224 dec. 2010 - 9:41

Goede bestuurders? Ik dacht toch dat er meer mensen dan paarden in nederland wonen.

[verwijderd]
[verwijderd]24 dec. 2010 - 9:41

Dit is toch gewoon achterkamertjes politiek? Gewone corruptie van het Rutte Regime We zijn er al jaren aan gewend in dit land, vandaar onze achterstand in de EU en 18.000 nederlandse doden door de luchtvervuiling door het verkeer

1 Reactie
Charta46
Charta4624 dec. 2010 - 9:41

[...We zijn er al jaren aan gewend in dit land, vandaar onze achterstand in de EU...] Welke achterstand bedoel je, graag even toelichten achterstand waarin??

[verwijderd]
[verwijderd]24 dec. 2010 - 9:41

Moeilijk? De PVV heeft gekozen voor invloed en niet voor macht, door te kiezen voor een VVD/CDA regeringscombinatie. Dat hiermee ook een groot stuk invloed werd verworven is een logische zaak. Deze invloed wordt door het linkse smaldeel uitlegd als macht, maar de uiteindelijke machthebbers zijn de regeringdeelnemers. Het was voor het CDA de ultime gelegenheid om zonder de Pvda weer regeringsdeelname te hebben op gelijkwaardigheid met de VVD. Niet gebonden door lastige linkse "ja maar" en onbetrouwbaarheid van de Pvda. Men heeft het uitstekend voor elkaar en voor de PVV blijft het een mooi leerproces , als jonge partij om ervaring op te doen en om de juiste mensen te verwerven, voor de toekomstige en aanstaande regeringsdeelname. Deelname in de macht die gaat komen, met een 100% zekerheid. Het geeft ook de kans op de Provinciale Staten verkiezingen goed op poten te zetten. Deze verkiezingen, in de polls geeft een de coalitie en de gedoogpartij in tweede kamer zetels een meerderheid van 83 zetels. Deze verhoudingen geven het kabinet en de gedoogpartij de PVV, een stevige steun in de rug om het geplande beleid uit te voeren. Dat Bleker al wist wat hij als beloning kreeg voor al zijn werk voor het gehavende CDA is een logisch gevolg op een gegeven situatie. Het CDA wiklde graag weer regeren met de VVD en had er alles voor over om de Pvda en andere onderdelen van het linkse smaldeel buiten de deur te houden. Hetzelfde gold voor de VVD, die dit ook al aangaf in een debat met Cohen. Waar Cohen na deze info, mompelde dat hij daar dan terdege rekening mee zou houden. De PVV had er alles voor over om links te weren en stak dat ook niet onder stoelen en banken. Vooral zijn speech met de uitspraak "Huilie, huilie doen" spreekt dat dan ook uit. Dat er iets nodig is om mensen over de streep te trekken is in meer partijen land logisch en uitvloeisel van onze democratie. Dat dan een soort van breekijzertje nodig is, prima zaak, er is nu een realitische boer op een goed departement gekomen. Die de linkse dromen van arm land met een gemaakte natuur dwarsboomt. De Heren van de PVV en VVD en CDA hebben hun werk goed gedaan, gefeliceerd . Wat overblijft, dat de Pvda zich mag aantrekken, "hoe komt het toch dat anderen partijen zo een bloed hekel hebben aan deze partij". Wordt het niet eens de tijd voor de Pvda ,om de bakens eens te verzetten en mee te doen op een betrouwbare politieke wijze, met de nieuwe poltiek. Het is noodzakelijk voor deze partij om te overleven.

3 Reacties
karuna2
karuna224 dec. 2010 - 9:41

[ Niet gebonden door lastige linkse "ja maar" ] Ja, zóóó lastig die mensen die dingen van twee of nog meer kanten willen bekijken. Pfff, je laat jezelf wel kennen hoor en geeft het huidige kabinet een stempel van rechtlijnigheid en kortzichtigheid. Tja, dan wordt de PvdA vanzelf onbetrouwbaar in jouw ogen en de ogen van PVC want die doen inderdaad aan 'ja maar'. Gelukkig wel!!!

Yggdrasil
Yggdrasil24 dec. 2010 - 9:41

De PVV heeft gekozen voor invloed en niet voor macht, ==================== Gaaaaaaaaaaaaaap

Klaas2
Klaas224 dec. 2010 - 9:41

---[De PVV heeft gekozen voor invloed en niet voor macht]--- Invloed zonder macht is als drinkwater zonder kraan, of benzine zonder tankstation, als het al bestaat is het mondjesmaat

RosaLange
RosaLange24 dec. 2010 - 9:41

"De PVV heeft gekozen voor invloed en niet voor macht, door te kiezen voor een VVD/CDA regeringscombinatie. Dat hiermee ook een groot stuk invloed werd verworven is een logische zaak." Kunt u mij vertellen waaruit enige invloed van PVV-zijde op het huidige regeringsbeleid blijkt? Ik hoor eigenlijk alleen maar over standpunten die Wilders inlevert zoals de AOW. En wat oorspronkelijk leek een plaatsje te hebben veroverd in het regeerakkoord, blijkt in de praktijk een wassen neus: meer politie, meer handen aan het bed, minder immigratie. Eigenlijk vind ik dat zelf een goede ontwikkeling omdat ik een tegenstander ben van kopvoddentax, knieschoten en deportaties. Maar als pvv-aanhanger zou ik me toch aardig bedrogen voelen.

1 Reactie
JoopSchouten
JoopSchouten24 dec. 2010 - 9:41

Volgens mij heb je macht nodig om invloed uit te kunnen oefenen Rosa.

Reinaert de Vos
Reinaert de Vos24 dec. 2010 - 9:41

Lekker stoken, die Hirsch Ballin, maakt hij geen vrienden mee binnen het CDA. Maar iedereen had toch al wel dit idee? Het is hem wel tien keer gevraagd bij DWDD. Bij het CDA moet je niet zijn voor een open en eerlijke transparante gang van zaken. Gelukkig kunnen ze telkens nog verwijzen naar dat CDA-congres, het ' feest van de democratie'. Deze politiek is eerder een feest van herkenning.

1 Reactie
Klaas2
Klaas224 dec. 2010 - 9:41

---[die Hirsch Ballin, maakt hij geen vrienden mee binnen het CDA]--- Het is de preciezen tegen de rekkelijken.

bobbono
bobbono24 dec. 2010 - 9:41

het cda kliekje laat zien hoe verrot de mentaliteit van het pluche is ....

1 Reactie
Klaas2
Klaas224 dec. 2010 - 9:41

---[het cda kliekje laat zien hoe verrot de mentaliteit van het pluche is .... ]--- het cda kliekje laat zien hoe verrot de mentaliteit van het CDA is ....

Klaas2
Klaas224 dec. 2010 - 9:41

Ik heb het altijd geweten, Bleker is een slechte leugenaar, hoe vaker dat hij zei dat hij niet gevraagd was, hoe zekerder ik was van mijn zaak. http://www.youtube.com/watch?v=r7frT6IUA84 Een smerige leugenaar is het, typisch CDA zoals we het al jaren kennen. Hier is er nog zo een, die kan op bevel ook janken http://www.youtube.com/watch?v=UrH8lY6BNsE Zelfs Wilders (en de rest van de Tweede Kamer) heeft het door: http://www.youtube.com/watch?v=CqawIBmjTd0 En dan nog eentje die het nog een beetje moet leren, maar hij komt er wel http://www.youtube.com/watch?v=cLc3-bhEs6o

1 Reactie
JoopSchouten
JoopSchouten24 dec. 2010 - 9:41

Tnx Rouane.

[verwijderd]
[verwijderd]24 dec. 2010 - 9:41

Natuurlijk worden er binnen iedere politieke partij mensen gepolst (van burgemeester tot staatssecretaris). Zou een beetje vreemd zijn als men dit niet zou doen. Dat weet de heer Hirsch Ballin ook wel.

1 Reactie
Klaas2
Klaas224 dec. 2010 - 9:41

---[Natuurlijk worden er binnen iedere politieke partij mensen gepolst]--- Interessant is natuurlijk wie er gepolst wordt en wanneer, want daarachter speelt zich een politieke strijd af die voor de meer ingewijde kiezer zeker interessant is. Als Bleker tientallen keren loopt te ontkennen dat hij in de race is, en hij ontleent in gesprekken met derden een zekere status aan, dan kun je gerust stellen dat dat een onwaarachtige houding is tegenover een mede partijlid, prominent partijlid. Hirsh Ballin voelt zich door deze onwaarachtige houding van dit prominent medepartijlid geschoffeerd, en terecht. Iedere CDA-er zou zich plaatsvervangend moeten schamen voor deze schande die Bleker middels zijn gedraai en gekonkel over de partij heeft gebracht. en hij was het wel

contra
contra24 dec. 2010 - 9:41

Tja, zo werken baantjesmachines nu eenmaal. Wat een openbaring. Alle partijen van links tot rechts bedienen zich van de wandelgangen, is van alle tijden. Next.

1 Reactie
Klaas2
Klaas224 dec. 2010 - 9:41

---[Next.]-- Het was toch even een reactie waard? Dit onbeduidende bericht? Kon niet zomaar gepasseerd worden. Kennelijk toch iets meer aan de hand dan. Ik ben het met je eens. Het CDA is al altijd zo geweest, en andere partijen zijn vaak ook zo, maar iets minder erg wellicht. Maar ik ben het niet met je eens, met je snelle "next". Ik vind dat dit keer op keer aan de kaak moeten worden gesteld.

[verwijderd]
[verwijderd]24 dec. 2010 - 9:41

Het is een gluiperig type die verhagen maar.... hij krijgt het wel voor elkaar...;-) Ik ben er nog niet uit wat ik erger vind: dit soort gekonkel of een sociaal democraat die na jarenlang fulmineren tegen hoge bonussen zelf als commissaris......

1 Reactie
trujac
trujac24 dec. 2010 - 9:41

Maak je maar geen illusies Hans, zo gaat het achter de schermen in elke partij. Dit gebeurd tot op het allerlaagste niveau in de partijen. Dacht je dat Jolande Sap spontaan naar voren is gekomen in Groenlinks?

grolschje2
grolschje224 dec. 2010 - 9:41

Dus eerst vinden jullie dat Wilders al z'n standpunten ingeleverd. En toch vinden jullie hem ook de grote baas ?

1 Reactie
Klaas2
Klaas224 dec. 2010 - 9:41

Ja, dat lijkt tegenstrijdig, maar is het niet. Het gaat Wilders niet om zijn standpunten, dan zijn goochelobjectjes om publiek te winnen. Het gaat Wilders om de macht, de absolute macht, die hij met zo weinig mogelijk mensen wil delen, en op die ladder wil hij verder omhoog, en zijn standpunten zijn traptreden. Uiteindelijk heeft hij wel eigen standpunten, en een agenda, maar die wordt pas zichtbaar nadat hij zijn doel heeft bereikt. We kunnen er gerust al van uitgaan dat die niet fris zijn, anders zou hij ze nu al vertellen.

Irmaatje
Irmaatje24 dec. 2010 - 9:41

Echt een verrassing, het CDA bekonkelde van alles met leugens, partijbedrog, ledenbedrog en in achterkamertjes....... Zeker komkommertijd dat we hier nieuws van maken?

1 Reactie
Klaas2
Klaas224 dec. 2010 - 9:41

---[Echt een verrassing, het CDA bekonkelde van alles met leugens, partijbedrog, ledenbedrog en in achterkamertjes.......]--- Als Bleker liegt tegen Hirsh Ballin, dan is dat zeker nieuws met gevolgen. Beiden horen tot de partijtop. Als Rutte en Opstelten tegen elkaar lopen te liegen is dat ook nieuws.

[verwijderd]
[verwijderd]24 dec. 2010 - 9:41

Wat me opvalt bij de reacties is dat een groot deel blindelings Hirsch Balin gelooft terwijl hij letterlijk zegt : "ik ben er niet bij geweest maar heb uit goede bron" een derdehands bericht dus..." Daar komt nog bij dat de teneur is dat het cda sowieso uit een stelletje machtswellustige leugenaars bestaat m.u.v. degenen die tegen de pvv samenwerking zijn..? dus de conclusie is gerechtvaardigd dat een groot deel van de Joop lezers de waarheid en betrouwbaarheid van een bericht afmeten aan de overeestemming met hun eigen meningen en overtuigingen...Dit lijkt me tunnelvisie en totalitair denken in de hand werken ,.. een principe dat we zo goed kennen van de pravda..

4 Reacties
pinkindian
pinkindian24 dec. 2010 - 9:41

pot verwijt ketel.....

JustMatthias
JustMatthias24 dec. 2010 - 9:41

Het was al langer bekend binnen het CDA. Het verbaasd mij eigenlijk dat dit Hirsch Ballin nu pas naar buiten komt. Ik heb er zelfs op Joop eind juli ergens een opmerking overgemaakt. De media heeft gewoon zitten pitten. Het zijn gewoon een stel bedriegers binnen het CDA. Met recht een kabinet waar je je vingers bij kunt aflikken.

Klaas2
Klaas224 dec. 2010 - 9:41

Er zit wel iets in wat je zegt, maar dat Bleker en Verhagen al maanden lopen te konkelen is wel bekend. Zie de ingelinkte filmpjes beneden. Overigens doet het niet ter zake. De top van het CDA ligt rollebollend op straat, dat is het grote nieuws in deze. Je kan ook zeggen dat in je eeuwige poging politiek neutraal te blijven in een bepaalde waarneming je een ander soort tunnelvisie ontwikkelt die ik dan vooral bij jou waarneem.

Reinaert de Vos
Reinaert de Vos24 dec. 2010 - 9:41

[Dit lijkt me tunnelvisie en totalitair denken in de hand werken]. Wow. Totalitair denken. Voor minder doen we het niet.

cuypsong
cuypsong24 dec. 2010 - 9:41

Het is erg de moeite waard om de "Joop.nl - column van Frans Verhagen "Onze paardenfluisteraar had Verhagen in zijn eigen oor" te lezen. Zelfde onderwerp maar een volkomen andere insteek ! PS. Prettige kerstdagen iedereen !!

1 Reactie
Klaas2
Klaas224 dec. 2010 - 9:41

---[een andere insteek]--- Je hebt gelijk, een hele andere insteek. Zeer de moeite waard om te lezen. Veel positiever dan de insteek van dit artikel. http://www.joop.nl/opinies/detail/artikel/onze_paardenfluisteraar_had_verhagen_in_zijn_eigen_oor/ (ps, zou Bleker dan toch nog katholiek worden, zouden de preciezen ten gunste van de rekkelijken toch nog het onderspit delven? Frans Verhagen heeft er een opinie over. (familie?)) --------------------- Ik wens eveneens iedereen een prettige kerst en gelukkig nieuwjaar. Ik ga een weekje naar het enige plekje in Europa waar geen Internet is, maar wel een goede poelier en wijnhandel, en waar de kinderen kunnen skiën terwijl ik ze met de verrekijker kan bewonderen, terwijl ik tevens het Lièvre à la Royale in de oven bewaak. http://www.aftouch-cuisine.com/recette/lievre-a-la-royale-127.htm Ik zie jullie, insha'Allah/Deo Volente in het nieuwe jaar weer terug, voorzichtig zijn met vuurwerk.

meijerlahn
meijerlahn24 dec. 2010 - 9:41

Met een paar extra weesgegroetjes en een keer extra bidden om vergeving en alles is weer geregeld.

1 Reactie
ElChe
ElChe24 dec. 2010 - 9:41

En anders een keer gaan biechten. Daarna is je zieltje weer rein en blank.

Ewout2
Ewout224 dec. 2010 - 9:41

Mijn complimenten voor de redactie van Joop.nl, die voor dit nieuwsbericht een prachtige veelzeggende foto heeft gevonden.

1 Reactie
Tom Meijer
Tom Meijer24 dec. 2010 - 9:41

Viel mij ook op. Illustreert prachtig de machtsverhoudingen, de dociliteit van de een en de arrogantie van de ander.

Yggdrasil
Yggdrasil24 dec. 2010 - 9:41

Als ik naar die foto kijk dan kan ik maar één voorspelbare actie bemerken. Zoenen!! Zoenen!! Zoenen!!.

1 Reactie
Sonia2
Sonia224 dec. 2010 - 9:41

Ik dacht meer iets van: huilen! huilen! huilen!

Ruud12
Ruud1224 dec. 2010 - 9:41

Wat een gluiperds zijn die Verhagen en Bleker. En trouwens, Rutte deed ook veel lelijke dingen tegen links. Om over de racistische PVV maar te zwijgen. Ik lees niet anders op JOOP. Wat ik nu maar niet begrijp, is dat links niet hiervan profiteert in de peilingen. Volgens veel JOOP-reageerders is de oorzaak vooral de dommigheid van de PVV-kiezers. Dat deze kiezers vooral veel oud-PvdA-stemmers zijn , doet even niet terzake (want die zijn per definitie nooit dom). Of zou er meer aan de hand zijn en vertrouwen een heleboel kiezers de PvdA niet meer.( Baantjesjagers, links l..... , rechts vullen)

1 Reactie
Grenada
Grenada24 dec. 2010 - 9:41

Dat is eigen aan het machtsspeelteje wat politiek heet. Het geldt helaas voor de meeste politici; rechts, links, midden onder en boven, hoe je ze ook wilt noemen. Rechts noemt het "draaien" en "achterkamer politiek", links noemt ze gewoon gluiperds.