Sfeerfoto van Joop
Joop
Joop

PvdA-Kamerlid Arib stapt op

Voelt zich niet meer veilig na 'dolkstoot' Vera Bergkamp
Joop

Varkenskoppen door ruit gegooid bij islamitische slager

  •  
18-05-2016
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
Schermafbeelding 2016-05-18 om 14.27.36
Bij een islamitische slagerij in Rotterdam-Kralingen zijn in de nacht van dinsdag op woensdag twee varkenskoppen door een ruit gegooid. Dat meldt RTV Rijnmond. De politie bevestigt dat de ruit inderdaad ingegooid zijn en dat er varkenskoppen in de winkel lagen.
De dader heeft het niet alleen bij varkenskoppen gehouden, ook lagen er in de winkel meerdere varkenspoten. De eigenaar laat weten geen idee te hebben wie er achter de vernielingen zit en zegt erg bang te zijn. De politie heeft de zaak in onderzoek.
Omdat het eten van varkens binnen de islam niet is toegestaan, wordt in anti-islamkringen vaak gedacht dat varkens een soort moslimkryptoniet is. Zo zijn de varkensmutsjes inmiddels het uniform van de extreemrechtse pegidabeweging in Nederland geworden en hebben meerdere moskeeën in Nederland varkenskoppen voor de deur aangetroffen, zoals bijvoorbeeld in Berkel en Rodenrijs  of Mijdrecht. Hetzelfde gebeurt bij azc’s, zoals bijvoorbeeld in Enschede gebeurde.

Praat mee

Heb je een vraag, suggestie of wil je gewoon iets kwijt? Dat kan hier. Lees onze spelregels.

avatar

Reacties (38)

omaoeverloos
omaoeverloos19 mei 2016 - 8:30

Tjonge, die groothandel heeft wel een hele aparte manier van afleveren.

20202
2020218 mei 2016 - 22:16

Though our world is changing I will be the same

adriek
adriek18 mei 2016 - 18:39

Het wordt tijd dat Wilders publiek stelling neemt tegen dit soort vandalisme.

3 Reacties
trotsopnederland
trotsopnederland19 mei 2016 - 6:06

Dat heeft hij al 3 miljoen keer gedaan, dat is u allemaal ontgaan?

mulligan
mulligan19 mei 2016 - 9:11

Nou nee, trotsopnederland. Wilders heeft opgeroepen tot verzet, naderhand verzacht tot "democratisch, geweldloos verzet", maar hij heeft nog nooit desgevraagd afstand genomen van een incident waarbij het verzet waartoe hij blijft oproepen gewelddadige vormen aannam. Of, om in uw woorden te spreken: als hij al drie miljoen keer afstand heeft genomen, dan moet het een koud kunstje zijn om eens een paar voorbeelden te laten zien. Daarentegen kan ik me dit pareltje van eloquentie nog herinneren: "Politiek en pers kunnen de rambam krijgen. Neem zelf lekker afstand van jullie lafheid en verraad van Nederland aan de islam. Sukkels."

DaanOuwens
DaanOuwens19 mei 2016 - 9:33

@ trotsopnederland Het ontgaat zijn aanhang.

Patricia5
Patricia518 mei 2016 - 15:09

Onzinnige aktie, iemand die werkt en een bijdrage levert aan een samenleving( ookal is het parallel) die moet nooit de dupe worden van vandalisme. Ookal is het straatbeeld door deze religieuze ondernemers veranderen, waardoor steeds meer traditionele ondernemers van autochtone afkomst zullen verdwijnen, is het nog geen vrijbrief om vandalisme uit te voeren. Ik kan uit eigen ervaring zeggen dat mijn allochtone kennissen ( en dat zijn er veel) bijna allemaal varkensvlees eten, werken en belasting betalen, zij zeggen dat niet varkensvlees eten alleen te maken heeft dat ze geen varkens kunnen houden in de woestijn. Zij hebben onze taal en cultuur omarmd, dat kun je van die strikte religieuzen niet zeggen. En die groep wordt alleen maar groter! Met het groter worden van dir groep religieuzen gaan we allochtonen die onze cultuur hebben omarmd verliezen, omdat die groep door linkse wereldverbeteraars de hand boven het hoofd worden gehouden.

3 Reacties
theo joubert
theo joubert18 mei 2016 - 17:13

Ik ben tegen vandalisme. Maar ook tegen een parallelle samenleving. Wat moet ik nou?

Frank Lenssen2
Frank Lenssen218 mei 2016 - 18:19

@ theo joubert (19:13u) - ik ben tegen vandalisme, en ik hou niet van parallelle samenlevingen. Maar ik vind dat moslims in ons land helemaal geen parallelle samenleving vormen. Integendeel: ik ken ze als bescheiden, hulpvaardige, en leergierige mensen. Ik beweeg me namelijk graag in de reëel bestaande wereld, buiten. Praat met mensen, als ik even ergens moet wachten. Ik ontleen mijn basismeningen nooit alleen aan wat er in alle media rondgeschreeuwd wordt. Ik vind dat wij wél tekeer moeten gaan tegen de échte parallelle samenlevingen, die onze existentie bedreigen. Dat zijn de in het verborgen opererende rijken en superrijken, en al die grote firma's, die geen cent belasting wensen te betalen in de landen die ze gemaakt hebben tot wat ze zijn, en waar ze hun formaat bereikt hebben en hun arbeid goedkoop inkopen, en hun winsten kunnen maximaliseren. Díe bedreigen ons. Die onthouden de staatsfinanciën zoveel geld, dat onze overheden allerlei voorzieningen moeten afbreken. Zorg, huisvesting, onderwijs, noem maar op. Dát zijn parallelle, heel criminogene samenlevingen. Ze opereren in het verborgene, zwetsen ons de oren van de kop over transparentie, maar ze hollen onze naties uit. Tot wij leeg zijn. En dan gaan ze ergens anders stelen. Aan het hoofd staan veelal witte, goed in het pak zittende mannen, zonder ethiek of moraal of geloof. Als we dié ratten nu eens zouden kunnen vastzetten, ergens, zodat ze over hun zonden kunnen nadenken?

hugo bergveen
hugo bergveen18 mei 2016 - 18:37

@Theo Je mening kenbaar maken als een volwassen en beschaafd mens en t.z.t. een doordachte stem uitbrengen. Dat is toch niet zo moeilijk?

Frank Lenssen2
Frank Lenssen218 mei 2016 - 14:31

Wat je beschrijft is heel erg. Maar je had het hele beeld mogen geven. Werden die mensen mishandeld omdat ze Joods waren? Ik las dat het om een ordinaire roofoverval ging, en dat er € 15.000, sieraden en kleding gestolen is. Zulke dingen gebeuren ook bij mensen met een andere achtergrond, en ook bij moslims. Het is niet passend om dan hier te suggereren dat Joop.nl een etalageruit belangrijker vindt dan Joodse levens. En je weet ook goed dat het om méér ging dan een vervangbare etalageruit, trouwens. Met andere woorden: je instrumentaliseert de overval op dat echtpaar om hier een heel ander punt te maken, eentje dat je goed uitkomt. Dat is niet netjes.

Buzzer
Buzzer18 mei 2016 - 13:47

Op de foto zie ik fruit liggen en geen vlees of ben ik nu gek?

1 Reactie
theo joubert
theo joubert18 mei 2016 - 17:12

Nee hoor; bij islamieten is de scheiding tussen groente/fruit en vleeshandel niet zo scherp als wij gewend zijn. Door onze gedoogcultuur hebben we daar nooit tegen opgetreden.

Poezenmens
Poezenmens18 mei 2016 - 13:35

Domheid is besmettelijk, vooral onder dwazen.

trotsopnederland
trotsopnederland18 mei 2016 - 13:23

Domme actie, slaat nergens op. Snel oppakken die gast en vermanend toespreken.

Sardar2
Sardar218 mei 2016 - 13:11

Ik wacht nerveus af wanneer het geen varkenskop maar een granaat is! Dan wil ik het kop van politieke voormannen zien!

1 Reactie
il viaggiatore
il viaggiatore18 mei 2016 - 14:44

Welke politieke voormannen verdenkt U? Dit is te zoeken in de hoek van de NVU welke niet aanwezig is in de 2de kamer. Zolang er geen direct bewijs is tussen die politieke voormannen die u verdenkt en de NVU is er geen enkele reden om te roepen om de koppen van politieke voormannen. Dat de NVU wellicht geïnspireerd is geraakt door bepaalde politieke partijen zal ik niet ontkennen. Maar zolang er nog geen communicatie naar buiten komt waarin een politiek voorman opdracht geeft tot deze walgelijke daad moeten we gewoon naar de feiten blijven kijken.

Pindaklaas
Pindaklaas18 mei 2016 - 13:01

Zulke fratsen gebeurde voor, tijdens, en na de oorlog ook met Joodse middenstanders. Het is nu wel duidelijk dat er zultkoppen rondlopen die echt niets van de geschiedenis geleerd hebben. Erg triest, en mochten de dader(s) gevat worden mogen ze wat mij betreft een lange straf uitzitten

Mary Jane
Mary Jane18 mei 2016 - 12:59

Maar elke vergelijking met de discriminatie van de joden in Duitsland in de jaren '30 is natuurlijke uit den boze.

1 Reactie
Zandb
Zandb18 mei 2016 - 14:04

Natuurlijk, Mary Jane, natuurlijk.... Geen zinnig mens denkt, dat een partij met meer dan 30 (virtuele) zetels, die te kennen geeft dat de "Islam een totalitaire ideologie" is, aanleiding geeft te veronderstellen dat wat moslims nu kan overkomen wat de Joden is in de jaren 30 van de vorige eeuw overkwam.

msj_meijerink
msj_meijerink18 mei 2016 - 12:59

Zielige, kansloze actie. Hopelijk zijn camerabeelden, met erop daders, voorhanden.

Ben Joop
Ben Joop18 mei 2016 - 12:53

Het toppunt van lafheid: `s nachts met varkenskoppen lopen slepen. Zal wel identair verzet of pegida leden zijn.

3 Reacties
Bartje822
Bartje82218 mei 2016 - 14:04

Niet te snel oordelen, De AFA heeft hier ook een handje aan...

trotsopnederland
trotsopnederland18 mei 2016 - 15:00

Lijkt me zeer onwaarschijnlijk, de door u genoemde partijen kenmerken zich door geweldloos protest.

mulligan
mulligan18 mei 2016 - 15:04

Straks gelooft u het zelf nog, trotsopnederland.

voxpopuli2
voxpopuli218 mei 2016 - 12:51

Kinderachtig.. en zielig tegelijk. Wat heeft dat nu voor zin om een ondernemer te sarren op deze manier?

1 Reactie
insignia
insignia18 mei 2016 - 16:02

Kinderachtig? Beangstigend!

Jansen & Jansen
Jansen & Jansen18 mei 2016 - 12:50

Ik hoop dat ze de varkenskopgooiers snel vinden, en het land uitkegelen. Ik ben bezorgd door de aanwezigheid van dit type mens in het land, daar moet een eind aan gemaakt worden.

il viaggiatore
il viaggiatore18 mei 2016 - 12:42

Ik ben van mening dat het woordje Islamofobie gewoon veranderd mag worden in Moslimhaat. Het is niet dat men een fobie heeft, maar dat men gewoon haat. We benoemen het graag, laten we dit dus ook gewoon benoemen.

2 Reacties
AkshayGambier
AkshayGambier18 mei 2016 - 13:47

Daar ben ik het helemaal mee eens. "Moslimhaat" slaat de spijker op de kop. En daarbij is islamofobie een politieke term die bedacht is in de wandelgangen van de overheidsgebouwen in Saoedi-Arabië.

Robe Spierre
Robe Spierre19 mei 2016 - 19:39

Nee, geen moslimhaat, Islamhaat. De Islam is verwerpelijk, niet de moslims. Die zijn alleen 'verdwaald'.

Acid Prune
Acid Prune18 mei 2016 - 12:40

En nog steeds is dat iets heel anders dan wat er met de winkels van de joden gebeurde . Wanneer worden mensen een wakker dat we te maken hebben met gevaarlijk agressief racisme ?

3 Reacties
Zandb
Zandb18 mei 2016 - 14:06

Hoezo; hadden die winkels van die Joden dan geen ramen die ingegooid konden worden?

Jansen & Jansen
Jansen & Jansen18 mei 2016 - 17:35

[En nog steeds is dat iets heel anders dan wat er met de winkels van de joden gebeurde] Ik kan me toch niet aan de indruk onttrekken dat dit met duizenden joodse winkels exact zo is gebeurd, en dan heb ik het nog niet eens over de kristalnacht, maar aan wat daaraan vooraf ging. We weten dat de overweging om dit te doen in beide gevallen hetzelfde is, en zien aankomen dat het escalatiepad ook dezelfde richting krijgt.

Acid Prune
Acid Prune19 mei 2016 - 9:00

en dat is dus wat ik bedoelde maar de 'slechtmenschen' alhier zeggen dat dat iets geheel anders betreft

Daniel Blank
Daniel Blank18 mei 2016 - 12:40

Beneden alle pijl! O o o, wat zijn we tolerant. Namens alle 'Nederlanders' wil ik mij excuseren voor dit wangedrag. Nu keihard aanpakken die lui dit doen en een kleine ondernemer (oei verboden woord hier) op kosten te jagen!

2 Reacties
trotsopnederland
trotsopnederland18 mei 2016 - 13:25

Wat een lafheid, hoezo moet jij je verontschuldigen voor het gedrag van een ander? Je hoeft alleen maar te zeggen dat je het er niet mee eens bent, das heel wat anders.

Acid Prune
Acid Prune18 mei 2016 - 17:35

Namens mij hoef je dat niet te doen hoor . Ik ben niet schuldig aan wat Wilders aanhangers doen