Twitteraars nemen wraak op JPMorgan
• 14-11-2013
• leestijd 1 minuten
Q&A met JPMorgan Chase & Co afgelast nadat twitteraars met de hashtag #AskJPM aan de haal gingen
Het is zeker niet de eerste keer dat een Twitter Q&A uitliep op een PR-ramp, maar grote bedrijven met een slechte reputatie lijken hun lesje maar niet te willen leren. Slechts drie weken nadat Ryanair-topman Micheal O’Leary spectaculair op zijn bek ging op Twitter, lanceerde het getroebleerde financiële instituut JPMorgan Chase & Co de hashtag #AskJPM. Met voorspelbare gevolgen.
Binnen enkele minuten nadat de
hashtag bekend werd gemaakt, bombardeerden boze Twitteraars met vragen over de schimmige rol van JP Morgan in de globale crisis en hoe ze ’s nachts konden slapen:
Minder dan 24 uur voordat de Q&A met bankier Jimmy Lee daadwerkelijk van start zou gaan, besloot het bedrijf de sociale vraag- en antwoordsessie
af te zeggen :
cc-foto’s: screenshots Twitter