Joop

Trump dreigt Noord-Korea met 'totale vernietiging'

  •    •  
19-09-2017
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
5440384453_4669d0096b_b
Donald Trump heeft gedreigd Noord-Korea ‘compleet te vernietigen’ als het land geen eind maakt aan zijn nucleaire programma. De Amerikaanse president uitte zijn dreigement tijdens zijn allereerste toespraak tot de Algemene Vergadering van de Verenigde Naties in New York. ‘De raketman is bezig met een zelfmoordmissie,’ aldus Trump.
Trump begon zijn toespraak met de bewering dat het ‘erg goed’ gaat met de VS sinds de verkiezingen afgelopen november. Trump roemde onder andere de successen op de aandelenmarkt en de Amerikaanse economie. Tussen de zinnen door pauzeerde Trump voor applaus dat niet kwam.
Niet alleen Noord-Korea moest het ontgelden in de toespraak van Trump. Ook Iran kreeg de volle laag. Volgens Trump is de deal die onder president Obama tussen de twee landen werd gesloten ‘een schande’ en is Iran een ‘schurkenstaat’ met een ‘corrupt regime’.
US President Donald Trump says "rogue nations" pose a threat to the world, in his maiden address to the UN General Assembly pic.twitter.com/CNpJojcNaq
— AFP news agency (@AFP) 19 september 2017
Delen:

Praat mee

Heb je een vraag, suggestie of wil je gewoon iets kwijt? Dat kan hier. Lees onze spelregels.

avatar

Reacties (107)

L.Brusselman
L.Brusselman21 sep. 2017 - 9:12

Ik hoop dat die verhalen over UFO's die kernraketten kunnen uitschakelen waar zijn.

Django3
Django320 sep. 2017 - 18:46

Het problematische met dit soort grove dreigementen is dat je vroeger of later voor de keuze komt te staan: hou ik me aan mijn woord of trek ik 'm in. Beide mogelijkheden betekenen eigenlijk het einde voor een leider. Bij dreigementen moet je jezelf altijd afvragen of je wel de ballen hebt om ze ook uit te voeren. Anders moet je gewoon je mond houden.

1 Reactie
Zandb
Zandb21 sep. 2017 - 6:19

Dat klopt. Daarmee weten we echter nòg niets. Want heeft Trump heeft zijn mond niet gehouden.

Poezenmens
Poezenmens20 sep. 2017 - 14:20

We're on the Eve of destrumption.

1 Reactie
Poezenmens
Poezenmens20 sep. 2017 - 14:28

https://youtu.be/6XH8y3rTiiE

GabrielMokummer*...And Justice for All!*
GabrielMokummer*...And Justice for All!*20 sep. 2017 - 14:11

Niet alleen de VS en alle Amerikanen maar ook de rest van wereld moet deze horror show van Donald Trump dag in dag uit nog meemaken, de komende 3 1/2 jaar zelfs, brrrr. Op die verkiezingsavond in de VS vorig jaar, wist ik toen al, *dit gaat niet goed* en groot gelijk heb ik. Acheraf is Hillary Clinton natuurlijk niet de beste kandidaat namens de Democratische Partij geweest maar bij haar zou alles sowieso op een heel andere manier uitkomt, neem ik aan. Dit is geen leiderschap maar juist waanzin, met name wat hij riep gisteren bij de VN in New York, notabene. Waarom bestaat de VN in eerste instantie, met o.a. over deze soort internationale kwesties te bemiddelen, op een vreedzame manier, nietwaar. Een fijne avond.

frankie48
frankie4820 sep. 2017 - 13:44

Ik had bij deze toespraak van Donald Trump het gevoel dat Jeff Dunham op elk moment te voorschijn zou kunnen gaan komen, en het "I kill you" van Achmed de dode terrorist voor deze zaal en met deze pop ingeruild had voor het "I totally destroy you"!

johannn2
johannn220 sep. 2017 - 13:21

Als er nog respect was voor president Trump, dan is daar nu niets meer van over. Hij heeft zijn totale gebrek aan inschattingsvermogen van een situatie, het vermogen zijn werkelijke plaats te bepalen en zijn functie daarin weer, eens en vooral, breed geëtaleerd. Hij misbruikt letterlijk elk podium dat hem geboden wordt om alleen zijn kleinzielige ego te spuien en zijn onderbuik te legen. Hij weet gewoon niet waar hij mee bezig is. Amerika, het land van de ongekende mogelijkheden. .

OlavM
OlavM20 sep. 2017 - 10:34

Van meet af aan heb ik gezegd: Donald Trump is een ongeleid projectiel. Hij heeft geen sjoege van (internationale) politiek en diplomatie. Hij is een gevaar voor de hele wereld. Want met dit soort wilde uitspraken vraag je telkens om een tandje meer, en om het serieus nemen van je dreigementen. Dat kan wel degelijk geheel uit de hand lopen.

Raymond Bhagwandin
Raymond Bhagwandin20 sep. 2017 - 10:14

Dit is totaal ongehoord, ik denk niet dat Noord-Korea zal stoppen met raketproeven, en dan?

2 Reacties
johannn2
johannn220 sep. 2017 - 13:32

Raymond, Dan drukt Trump op de Rode Knop, en dan blijkt die niet te werken. .

Raymond Bhagwandin
Raymond Bhagwandin21 sep. 2017 - 1:53

Een fopspeen voor het kind, goed idee.

Ver Bazing
Ver Bazing20 sep. 2017 - 9:38

Het wereldtoneel wordt momenteel gedomineerd door een aantal prototype leiders. Moeder Angela, doordacht en ethisch, 'Markies De Canteclae'" Macron, de Driftige Vernieuwer, Margareth II May, een kloon van de Dominante Margareth I Thatcher, Tsaar Poetin I, een sluwe, berekenende vos en Keizer Xi, de communistische globalist, ook wel genoemd de Evenwichtskunstenaar van China en tot slot Dolende Donald, alias Bokito II, de Onberekenbare 'Borstroffelaar' Wie van hen zal het het langste volhouden? De wereldvrede wordt in belangrijke mate door hun doen en denken bepaald. Hoop dat het bij Bokitoi II echt tot borstroffelen beperkt blijft en hij niet echt tot een aanval op de 'Verleidelijke Vrouw' Kim zal overgaan.

2 Reacties
Ver Bazing
Ver Bazing20 sep. 2017 - 9:41

Er had moeten staan [....een kloon van de Dominante DAME Margareth I Thatcher... ]

Lodewijk2
Lodewijk220 sep. 2017 - 13:44

Leuke typering, Ver. Complimenten.

Minoes&tuin
Minoes&tuin20 sep. 2017 - 9:34

Een ongeleid projectiel is zeer gevaarlijk.

2 Reacties
Minoes&tuin
Minoes&tuin20 sep. 2017 - 10:45

Maar een geleid projectiel ook!

Ver Bazing
Ver Bazing20 sep. 2017 - 15:14

Prachtig en kernachtig verwoord.

n/a
n/a20 sep. 2017 - 8:00

De gezichten van Tillerson en Haley zeggen voldoende. Hoe moeten die daar diplomatiek mee aan het werk. Ik zie schaamte. Ik vermoed zo maar dat de VS zichzelf met die Osama Bin Laden dreigementen meer in een isolement werkt dan Noord-Korea.

Grietje Vleeshart
Grietje Vleeshart20 sep. 2017 - 7:14

You know someone said that the world's a stage And each must play a part. Now the stage is bare and I'm standing there With emptiness all around E. Presley

JStokx
JStokx20 sep. 2017 - 7:07

Prima speech. Niet met je laten sollen door een idioot met illegale wapens. De eerste raket in de richting van de VS is een legitieme reden tot oorlog en je hoeft niet met gelijke munt terug te slaan.

3 Reacties
Martin108
Martin10820 sep. 2017 - 13:04

Sta je er wel eens bij stil dat de afstand van Noord Korea naar Amsterdam korter is dan van N.K. naar Los Angeles? Sta je ook nog te juichen als hier n bom valt?

JStokx
JStokx20 sep. 2017 - 15:13

Wie juicht er dan?

Jan_boel
Jan_boel20 sep. 2017 - 16:31

@martin. Als hij zijn raketje naar amsterdam wil schieten zal hij deze wel over Rusland en China moeten laten vliegen. Ik geloof niet dat Putin en Xi daar heel erg blij van worden

omaoeverloos
omaoeverloos20 sep. 2017 - 6:59

‘totale vernietiging’ Tja, zoals Islamitische Staat dus.

n/a
n/a20 sep. 2017 - 6:54

Er komt een moment dat Trump wel doet wat hij belooft. Het congres zal hem hierin niet tegenwerken.

3 Reacties
Zandb
Zandb20 sep. 2017 - 8:39

Jonas Geen idee waar u dat op baseert. Als u wel een idee heeft, houd ik me aanbevolen.

n/a
n/a20 sep. 2017 - 14:07

@Zandb Het congres heeft alle oorlogen door de VS gevoerd gesteund.

Zandb
Zandb21 sep. 2017 - 6:23

En besluiten uit het verleden geven zekerheid over de besluiten van de toekomst?

frankie48
frankie4820 sep. 2017 - 6:47

Ik begrijp wel waarom de delegatie van Noord-Korea in de VN de zaal had verlaten, ze hadden deze testraket met kleine handjes en rokende oren van de Amerikanen al op hun radar waargenomen!

Ivo Niehelist
Ivo Niehelist20 sep. 2017 - 6:38

Van begin tot eind de spijker op zijn kop. Hier werd geschiedenis én toekomst geschreven. Legendarisch.

6 Reacties
Zandb
Zandb20 sep. 2017 - 8:40

Zeker legendarisch. Maar toch niet iets om blij van te worden of om trots op te zijn, mag ik hopen?

Ivo Niehelist
Ivo Niehelist20 sep. 2017 - 12:59

Je hebt de toespraak in zijn geheel gezien? Ik werd er heel blij van, een groot deel van de zaken die benoemd moesten worden werden benoemd. Belangrijke waarden, soevereiniteit, cultuur, vreedzaam patriottisme en zelfvoorzienigheid liepen als een rode draad door de toespraak. China en Rusland werden bedankt voor hun steun inzake Noord-Korea, de landen die een groot deel van de Syrische vluchtelingen opvangen werd bedankt. Tijdens de aanval op het theocratische regime van Iran liet Trump het niet na om de rijke geschiedenis van Perzië als bakermat van de menselijke beschaving te benoemen. De gevaren van het immer falende socialisme kwamen uitgebreid aan bod in zijn aanval op het Venezuelaanse regime. Dat de VN haar eigen doelen in bureaucratische vriendjespolitiek verzuipt op het moment dat notoire mensenrechtenschenders voorzitters van mensenrechtencomissies worden werd benoemd. Het internationale terrorisme en het islamitische fundamentalisme dat daaraan ten grondslag ligt werd benoemd. Ik vond het episch. Geen gedraai. Geen politiek correct mijdgedrag. Zoals de zaken ervoor staan en wat er gedaan moet worden. En er klonk wel degelijk meermaals een luid applaus. Ik kan iedereen aanraden om de volle drie kwartier eens aandachtig te beluisteren.

Joe Speedboot
Joe Speedboot20 sep. 2017 - 13:02

'Legendarisch.' Klopt, Met stip de grootste idioot als President van de VS ooit.

Dusk2
Dusk220 sep. 2017 - 14:55

@ Ivo Gewoon om maar even een van je meest ongeinformeerde uitspraken uit te lichten: [Dat de VN haar eigen doelen in bureaucratische vriendjespolitiek verzuipt op het moment dat notoire mensenrechtenschenders voorzitters van mensenrechtencomissies worden werd benoemd. ] Trump heeft met die notoire mensenrechtenschenders de grootste wapendeal ooit gesloten. Die wapens worden volop ingezet in bijvoorbeeld Jemen om (surprise!) mensenrechten te schenden. Hij is dus extreem hypocriet als hij zoiets zegt en jij evengoed. Iedereen die de gevaarlijke gek Trump prijst, heeft zijn ethische huishouding niet op orde.

Ivo Niehelist
Ivo Niehelist21 sep. 2017 - 8:23

Daarom zei ik ook dat een groot deel van de zaken werden benoemd, Wout, ik vind het ook bijzonder jammer dat Trump niet heeft gebroken met de Amerikaanse politiek wat betreft de Saoedi's. En mensen die impliciet de kant kiezen van een kernwapengevaarlijke sociopaat die zijn eigen familieleden laat executeren en dissidenten met hun hele familie in concentratiekampen laat wegrotten moeten hun mond houden over ethiek. Waar was jouw ethiek toen Obama de omstandigheden schiep voor de strontstorm die ons te wachten staat?

Dusk2
Dusk221 sep. 2017 - 12:35

[En mensen die impliciet de kant kiezen van een kernwapengevaarlijke sociopaat die zijn eigen familieleden laat executeren en dissidenten met hun hele familie in concentratiekampen laat wegrotten moeten hun mond houden over ethiek.] Lekker goedkoop stropopje van je Ivo. Jij laat je wel flink kennen zo.

L.Brusselman
L.Brusselman20 sep. 2017 - 2:01

Twee gekken met kernwapens en ik zit er tussen.

Robles
Robles19 sep. 2017 - 23:42

Trump laat spierballen zien ten aanzien van een stelletje meedogenloze dictators. Ik ben geen fan van hem maar ik denk dat dit misschien toch even de beste manier is om idioten als Putin, Kim en anderen koest te houden.

4 Reacties
Zandb
Zandb20 sep. 2017 - 8:42

Sjoerd Dat zou kunnen. Maar denkt/verwacht u serieus dat "meedogenloze dictators" zich door alleen "spierballentaal" koest laten houden?

Klaas Punt
Klaas Punt20 sep. 2017 - 10:40

Het trieste is dat Kim z'n wapens aan het testen is juist om te voorkomen waar Trump nu mee dreigt. In Noord Korea wonen pakweg 25 miljoens mensen en ik kan met geen mogelijkheid bevatten dat iemand achter de plannen van de VS kan staan in deze. Vwb Rusland, ik denk dat zelfs Trump daar heel voorzichtig in zal zijn om dat land aan te vallen. En inderdaad, wij zitten daar tussenin (maar we hebben atoombommen op Volkel?).

Robles
Robles20 sep. 2017 - 17:25

@Zandb Laten we het hopen. Diplomatie lijkt ook niet echt te werken helaas.

Zandb
Zandb21 sep. 2017 - 6:30

Sjoerd Als je hoofdpijn hebt en je neemt een aspirientje en de hoofdpijn verdwijnt, heb je geen enkele zekerheid of dat ook gebeurd was, als je wat anders had gedaan. In feite verwacht u dus dat "meedogenloze dictators" zich dus niet door diplomatie maar wel door "spierballentaal" tegen laten houden? Dan rest de vraag: "Waarom denkt u dat?"

Martin108
Martin10819 sep. 2017 - 22:52

"Wollt Ihr den totalen Vernichtung?!" Gelukkig bleef deze keer het applaus uit.

2 Reacties
MarjoleinS2
MarjoleinS220 sep. 2017 - 9:13

Tja, voor de meeste mensen helpt spierballentaal wel. Even je tanden laten zien als iemand je grenzen overgaat. Alleen hebben we hier te maken met een narcist pur sang, en iemand die zich god waant. Noord Korea is 'van' Kim Jung Un.De mensen behoren hem niet alleen toe, ze moeten in alles gehoorzamen anders komen ze niet alleen zelf in een gevangenkamp terecht, maar ook het hele gezin. En die kampen zijn afschuwelijk! Kim Jung Un heeft geen congres dat hem tegenhoudt. Hij is almachtig, wie waagt het hem tegen te spreken? Hij weet ook niet anders, zo is hij opgevoed. Al zou hij anders moeten weten, hij heeft zijn opleiding in het Westen genoten. De narcist Trump zal een persoonlijk nederlaag lijden als hij blijft dreigen, en niet de daad bij het woord voegt. En mocht hij besluiten tot de daad over te gaan, zoals een narcist betaamd is het nooooooooit zijn schuld. Hij is het slachtoffer. Ik denk ook wel dat hij het slachtoffer wordt, maar niet van Kim Jung Un. Ik sluit geenszins de FBI, de CIA of buitenlandse geheime diensten uit.

Martin108
Martin10820 sep. 2017 - 12:58

"Noord Korea is ‘van’ Kim Jung Un.De mensen behoren hem niet alleen toe, ze moeten in alles gehoorzamen anders komen ze niet alleen zelf in een gevangenkamp terecht, maar ook het hele gezin. En die kampen zijn afschuwelijk!" Tsja, die mensen zullen t n stuk beter krijgen als je er n H-bom op gooit.

Verwijdert
Verwijdert19 sep. 2017 - 20:08

Dit is nou een goed voorbeeld van wat fascisme is. Ik denk dat Kim Jong-un zich rot is geschokken met Trump als president. Ik denk oprecht dat Noord Korea alleen maar kernraketten heeft om Amerika af te schrikken en onder druk te kunnen zetten. Pure intimidatie (vergelijkbaar met de koude oorlog). Dat lijkt mij het uiteindelijke doel van het regime in Noord Korea en de Juch ideologie die erachter zit. Een machtsevenwicht creeren met de "imperialistische honden uit Amerika". Echter nu is er een president die gek genoeg is om die rode knop in te rammen en die nog wat extra olie op het vuur gooit. Iemand nog een bunker te koop?

6 Reacties
Haastig
Haastig19 sep. 2017 - 21:40

Pissing contest van 2 slechte leiders. We hebben nog wel een rechter in de aanbieding die ze kan doorverwijzen naar een krul. Laat ze het daar uitzoeken ipv de rest van de wereld op te schepen met een potentiële kernoorlog.

Klaas Vaak2
Klaas Vaak219 sep. 2017 - 22:02

Als Kim Jong-un een Amerikaan was, dan had hij nu zijn Colin Powell laten opdraven en was vervolgens een preventieve oorlog begonnen.

Factum
Factum19 sep. 2017 - 22:06

" Ik denk dat Kim Jong-un zich rot is geschokken met Trump als president. Ik denk oprecht dat Noord Korea alleen maar kernraketten heeft om Amerika af te schrikken en onder druk te kunnen zetten. " Ja. Toen Trump won heeft Kim Jong-Un snel een raketprogramma en atoombomprogramma opgestart en presto. Actie is reactie. Toch?

Verwijdert
Verwijdert20 sep. 2017 - 7:51

” Ik denk dat Kim Jong-un zich rot is geschokken met Trump als president. Ik denk oprecht dat Noord Korea alleen maar kernraketten heeft om Amerika af te schrikken en onder druk te kunnen zetten. ” Ja. Toen Trump won heeft Kim Jong-Un snel een raketprogramma en atoombomprogramma opgestart en presto. Actie is reactie. Toch?" Nee programma is al gestart sinds het ontstaan van de Juche ideologie en Noord Korea. Verschil is dat onder Obama er alleen dreigingen vanuit Noord Korea kwamen. Nu wordt de dreiging van Amerika, waar het hele systeem en regime van Noord Korea op afstemt is, alleen maar realistischer door de uitspraken van Tump. Trump geeft nu eigenlijk meer munitie aan Noord Korea om juist door te gaan met hun programma. Oftewel, zoals Haastig mooie aangaf, het is nu een pissing contest van 2 slechte leiders.

Factum
Factum20 sep. 2017 - 18:46

Sarcasme waarnemen is niet uw sterkste punt zie ik.

Verwijdert
Verwijdert21 sep. 2017 - 6:47

Nee klopt, blijft moeilijk op het internet om sarcasme te herkennen!

Grootbekje
Grootbekje19 sep. 2017 - 19:17

God Less America!

Phimosis Cerebri
Phimosis Cerebri19 sep. 2017 - 18:12

"Ik vraag me af hoe lang mensen nog zullen durven volhouden dat we hier niet te maken hebben met fascisme'' Het lijkt mij volstrekt duidelijk dat er in Noor-Korea sprake is van fascisme dat men daar communisme pleegt te noemen. Spierballentaal is helaas de enige taal die dictators als Kim begrijpen.

6 Reacties
Phimosis Cerebri
Phimosis Cerebri19 sep. 2017 - 18:13

Sorry, deze is @Klaas Vaak 19 september 2017 at 18:50

Lodewijk2
Lodewijk219 sep. 2017 - 19:39

"Spierballentaal is helaas de enige taal die dictators als Kim begrijpen." Een raketschild kan 99% van de raketten uit de lucht plukken, het is voor Noord Korea belangrijk om ervoor te zorgen dat die 1% die wel door komt absoluut dodelijk is. Op het moment dat de USA een raket richting Noord Korea lanceert sterven in Seoul enige minuten later 10 miljoen mensen. Er is niets dat de USA kan doen om dat te voorkomen. Ook Japan kan bereikt worden door Noord Koreaanse raketten. Is dat de spierballentaal die Trump of Kim moet begrijpen? Begrijp jij het wel?

Klaas Vaak2
Klaas Vaak219 sep. 2017 - 22:00

Phimosis Cerebri kijkt niet op een paar miljoen doden om te bewijzen dat hij aan de goede kant staat. Je noemt fascisme gewoon "spierballentaal" en communisme stel je gelijk met fascisme en zo heb de morele legitimatie om te doen waar je zin in hebt.

Inspector Gadget
Inspector Gadget20 sep. 2017 - 5:37

"Is dat de spierballentaal die Trump of Kim moet begrijpen? Begrijp jij het wel?" Sommige mensen kan het niet schelen hoeveel slachtoffers er gaan vallen, zolang ze het zelf maar niet zijn. Als Kim, Putin, Trump en Erdo met 1 bom dood te maken waren, maar dat ze alleen hun eigen leven ervoor moesten opofferen, dan hadden ze het niet gedaan, maar miljoenen mensen opofferen vinden ze geen probleem. Juist daar zit het probleem. Prima als je iemand wilt uitschakelen, maar een echte mens zal zichzelf opofferen i.p.v. de soldaten of mensen die hij hoort te beschermen.

Inspector Gadget
Inspector Gadget20 sep. 2017 - 5:39

Ik ben van mening dat de leiders van een land 1 op 1 tegen elkaar moeten vechten als ze het oneens zijn. Dat is vele malen beter dan duizenden jonge militairen hun leven laten opofferen. Die hebben zulke beslissingen niet gemaakt, dus zouden ze er ook niet onder moeten lijden.

Phimosis Cerebri
Phimosis Cerebri20 sep. 2017 - 14:50

@ Klaas Vaak''Je noemt fascisme gewoon “spierballentaal” en communisme stel je gelijk met fascisme en zo heb de morele legitimatie om te doen waar je zin in hebt.'' Het communisme is inderdaad geen haar beter als het fascisme is mijn stellige overtuiging. O.a. maar niet alleen Noord Korea levert dagelijks het bewijs hiervoor. Ik maak bezwaar tegen de stelling dat ik niet kijk op een paar miljoen doden. Dat heb ik nergens gezegd. Als iemand dat niet doet dan is het wel Kim en alle geestverwanten die geloven dat de nieuwe socialistische heilstaat wordt gebouwd op de rokende puinhopen van het vernietigde kapitalisme. Ik ga er vooralsnog vanuit dat het bij spierballentaal zal blijven. @Lodewijk ''Op het moment dat de USA een raket richting Noord Korea lanceert sterven in Seoul enige minuten later 10 miljoen mensen. Er is niets dat de USA kan doen om dat te voorkomen.'' Want totale vernietiging is per definitie een nucleaire aanval op Noord-Korea? @Inspector: ''Als Kim, Putin, Trump en Erdo met 1 bom dood te maken waren, maar dat ze alleen hun eigen leven ervoor moesten opofferen, dan hadden ze het niet gedaan, maar miljoenen mensen opofferen vinden ze geen probleem. Juist daar zit het probleem.'' Is dat niet de tragiek van het menselijke bestaan? Ik denk dat als u en ik aan de borreltafel een biertje drinken dat we het eens zouden zijn voordat het glas leeg is dat we dat graag anders zouden zien. Helaas gaan wij dat niet meemaken. En onze kinderen ook niet.

henk-alexander
henk-alexander19 sep. 2017 - 18:08

Vernietiging van Noord Korea betekent ook de dood van miljoenen bewoners van dat land, dat zal overgaan tot represailles met ook nog eens miljoenen slachtoffers tot gevolg. De neocons onder zowel de Republikeinen als de Democraten hebben Trump in hun macht. Onlangs heeft het Congres bijna unaniem een sanctiepakket aangenomen dat NK, Iran en Rusland moet raken. Een preemptive strike zal dus niet alleen beperkt blijven tot NK (ook Iran en Rusland staan op de lijst van de neocons). Bij een aanval van de VS op NK zullen China en Rusland hun maatregelen nemen, want die krijgen te maken met de nucleaire fall out en vluchtelingenstromen. Destabilisatie van een regio is al decennia het doel, althans het gevolg van de militaire interventies van de VS die de westerse bondgenoten gedwee volgen. Een massale vredesbeweging hoeven we in het Westen niet te verwachten.

1 Reactie
Lodewijk2
Lodewijk219 sep. 2017 - 19:41

"Een massale vredesbeweging hoeven we in het Westen niet te verwachten." Dat is ook niet nuttig. Nagenoeg alle regeringen ter wereld vinden het belachelijk wat Trump van plan is, en Trump laat zich niet leiden door vredesbewegingen.

Wittemuis
Wittemuis19 sep. 2017 - 17:37

Dat kan helemaal niet mits hij de 10 miljoen doden in Saoel op zich neemt , of gaat hij ervan uit dat de tegenstander bij de eerste klap niks meer kan uithalen vanuit hun kernbomvrije kelders ?

Bart N.
Bart N.19 sep. 2017 - 17:27

Twee gedragsgestoorde kleuters met toegang tot massavernietigingswapens. What could possibly go wrong?

1 Reactie
Haastig
Haastig19 sep. 2017 - 21:42

LOL helaas wel serieus..

Frasier Crane
Frasier Crane19 sep. 2017 - 17:20

Geen zorgen, mensen - achter de schermen wordt keihard gewerkt om Donald Trump spoedig een medisch geleide te kunnen geven naar een geestelijk wellness-centrum, waar hij enkele jaren de tijd krijgt om helemaal tot zichzelf te komen: https://www.newyorker.com/humor/borowitz-report/mueller-rents-giant-warehouse-to-store-evidence-against-trump

rbakels
rbakels19 sep. 2017 - 17:14

Dan zal er van Zuid-Korea ook wel niet veel overblijven. Amerika's oogappel Apple profiteert dan van de uitschakeling van Samsung. Maar on ernst: de theorie van de "mutually assured destruction" beschreef tot dusverre de realiteit dat kernmogendheden elkaar niet durfden aanvallen uit vrees dat het aangevsllen land meteen even vernietigend terug zou slaan. Maar van het kleine Noord-Korea is een kernoorlog te winnen. Dan zal half China en Japan ook voor eeuwen radio-actief zijn. Een waarborg tegen "gele" concurrentie? Nee de Chinezen zullen zich ook on de strijd mengen, en daar zou Trump wel bang voor moeten zijn. Misschien moeten we de NAVO maar op staande voet opheffen, en als Europa bezien hoe we Trump preventief kunnen uitschakelen. Een monsterverbond tussen Merkel en Poetin?

4 Reacties
Lodewijk2
Lodewijk219 sep. 2017 - 19:44

De NAVO hoeft de USA niet te steunen als het zelf een aanval begint. Daarbij is de activiteits-zone van de NAVO noord atlantisch.

Inspector Gadget
Inspector Gadget20 sep. 2017 - 5:56

Apple zal misschien wel in wapens hebben geïnvesteerd na dit bericht.

Django3
Django320 sep. 2017 - 6:09

"Daarbij is de activiteits-zone van de NAVO noord atlantisch." Hahaha ja hoor 'de activiteitszone'.

Lodewijk2
Lodewijk220 sep. 2017 - 13:50

"Hahaha ja hoor ‘de activiteitszone’." Het bewaken van de zeeen, het onderscheppen van vliegtuigen die zonder toestemming hier vliegen, het instandhouden van een afschrikkingsmacht en vele andere NATO deeltaken.

Klaas Vaak2
Klaas Vaak219 sep. 2017 - 16:50

Ik vraag me af hoe lang mensen nog zullen durven volhouden dat we hier niet te maken hebben met fascisme. Niet het onbeholpen Nederlandse Mussert-fascisme van Wilders of Baudet, maar onvervalst Hitler-fascisme

9 Reacties
rbakels
rbakels19 sep. 2017 - 17:17

Spreken over fascisme roept altijd de vraag op wat je daarmee bedoelt. Het is beter het probleem zonder omhaal aan de orde te stellen, dan te gaan filosoferen over wat fascisme ook weer was.

Jan_boel
Jan_boel19 sep. 2017 - 17:20

Helemaal waar, het fascisme is in 1945 verslagen en het moet nu helaas weer gebeuren. Weg met de concentratiekampen en oorlogspropaganda in Noord Korea.

Tante Nel
Tante Nel19 sep. 2017 - 17:55

lnderdaad in Noord Korea heerst een fascistisch regime en daar moeten we via de VN iets tegen doen. Een totale isolatie zou het beste zijn maar helaas zitten er te veel fascisten in de VN die die gekke dictator van NK steunen. Trump heeft geweldige speech gegeven en de boel even door elkaar geschud wat echt nodig is. Als de "shit hit the fence" ben je blij dat er Amerikanen zijn die ons komen helpen maar jij waarschijnlijk niet. Dan niet zeuren hè......

Klaas Vaak2
Klaas Vaak219 sep. 2017 - 21:53

Het is: If the shit hits the fan", lieve Nel.

Factum
Factum19 sep. 2017 - 22:09

Ach heeft Klaas zijn plicht ook weer gedaan, name dropping. Goed zo Klaas, ouwe marionet die je der bent.

Zandb
Zandb20 sep. 2017 - 5:54

Klaas Wat dacht u in dit verband van "when the shit hit the fans"?

Inspector Gadget
Inspector Gadget20 sep. 2017 - 5:54

Je hebt helemaal gelijk Klaas. Het engste is dat er te veel mensen zijn die dat niet beseffen. The shit will hit the fan als er niets gaat veranderen, want die groep die niet wilt beseffen dat we een 3e wereldoorlog gaan uitvechten in ons eigen land word steeds groter. Nu is er nog iets aan te doen, maar die kleine opening die we nog hebben wordt steeds kleiner.

arjenZH
arjenZH20 sep. 2017 - 17:37

Het is geen fascisme, hij is gewoon gek.

Klaas Vaak2
Klaas Vaak221 sep. 2017 - 16:55

Zandb - Treffend !

Jan Vries2
Jan Vries219 sep. 2017 - 16:46

Trump is helemaal totaal ingepalmd door de oorlogszuchtige neoconservatieven. Alles wat hij beloofde aan te pakken daar is hij zelf fanatiek onderdeel van geworden. Ondertussen heeft de VS een staatsschuld die de 20 triljoen overschrijdt en wordt de kloof tussen arm en rijk alsmaar groter zo ook hier in Europa. Maar de uitgaven voor oorlogstuig wordt gewoon groter: 700 miljard extra naar het departement voor Oorlog. https://www.cnbc.com/2017/09/18/senate-passes-700-billion-defense-policy-bill-backing-trump-call-for-steep-increase-in-military-spending.html De Amerikanen die voor hem hebben gekozen komen bedrogen uit.

1 Reactie
henk-alexander
henk-alexander19 sep. 2017 - 18:18

Goede reactie. Zoals Hitler steun kreeg van grootindustriëlen (o.a. Krupp) zo kan Trump rekenen op het Amerikaanse militairindustrieel complex - goed voor een jaaromzet van honderden miljarden (vgl. SIPRI).

Robbels
Robbels19 sep. 2017 - 16:20

Een preventieve vernietiging is in mijn optiek nimmer te rechtvaardigen. Het maakt je net zo erg (zo niet erger) dan degene waar je bang voor bent.

4 Reacties
Tante Nel
Tante Nel19 sep. 2017 - 17:59

Is vaak een goede optie die we helaas niet durven toepassen. Een IS terrorist preventief uitschakelen is beter dan wachten tot ze een aanslag hebben gepleegd en dan melden dat het een bekende van de veiligheidsdiensten is.

adriek
adriek19 sep. 2017 - 21:24

Preventieve vernietiging is soms te rechtvaardigen, en wordt ook met regelmaat op kleine schaal toepassen. Het preventief vernietigen van een land met zo'n 25 miljoen inwoners lijkt me dat niet. Donald wil heel graag de geschiedenisboekjes in, heeft weinig gevoel voor proportie, dus het is niet uitgesloten dat hij de opdracht echt gaat geven. De vraag is hoever het congres er in mee gaat.

Robles
Robles19 sep. 2017 - 23:46

Hoe vaak mag Kim nog raketten over Japan heen schieten?

Robbels
Robbels20 sep. 2017 - 7:39

@ Tante Nel Bij voldoende bewijs kan men inderdaad tot actie overgaan. Dat is echter nooit een oog om oog, tand om tand actie. Blijkbaar is er onvoldoende hard bewijs dat stand houdt om een actie te rechtvaardigen @ AdrieK Het issue hier is inderdaad de schaal. Totale destructie is een vrij radicaal middel en zal gerechtvaardigd moeten worden. De enige rechtvaardiging is inderdaad het omgekeerde, de tegenpartij wil een totale destructie van ons. Dat valt niet te bewijzen tot het daadwerkelijk gebeurt. @ SjoerdV Voordat 'wij' Noord-Korea totaal platnuken? Oneindig vaak! Men zal 100% zeker moeten weten dat het onvermijdelijk is dat Noord-Korea zelf kernwapens zal inzetten. Anders heeft men gewoon bloed aan zijn handen.

Doofenschmirtz
Doofenschmirtz19 sep. 2017 - 16:20

En toch heb ik het idee dat dat niet gaat gebeuren. Het blijft verbaal ver plassen.

1 Reactie
Frie Hendriksen
Frie Hendriksen19 sep. 2017 - 21:16

En dat zonder openbaar toilet. ????

Nick the Stripper
Nick the Stripper19 sep. 2017 - 16:18

Volidioot.

Mostafa
Mostafa19 sep. 2017 - 16:15

''Praatjes vullen geen gaatjes''.

Bickle
Bickle19 sep. 2017 - 16:04

Ik vind op dit moment Donald Trump een groter gevaar voor de wereldvrede dan heel Noord-Korea bij elkaar.

5 Reacties
wick de sof
wick de sof19 sep. 2017 - 18:03

Denk dat de mensen in Zuid Korea en Japan anders over denken.

Loebkesman
Loebkesman19 sep. 2017 - 19:45

@Bickle. Wereldvrede? Dat woord bestaat niet.

Jansen & Jansen
Jansen & Jansen19 sep. 2017 - 22:21

[Denk dat de mensen in Zuid Korea en Japan anders over denken.] Denken over zaken waarover je niet geïnformeert bent leidt tot waanbeelden. Zuid Korea: Moon Chung-in, a special adviser to South Korean President Moon Jae-in, told ABC News that Trump’s vow to unleash “fire and fury” if the isolated nation continued its provocations was “very worrisome.” https://www.bloomberg.com/news/articles/2017-08-14/south-korean-presidential-adviser-calls-trump-threat-worrisome

OlavM
OlavM20 sep. 2017 - 10:21

@ Loebkesman: Dat woord bestaat kennelijk wil. Welke inhoud het heeft, is een andere kwestie.

Loebkesman
Loebkesman21 sep. 2017 - 20:46

@OlavM Wereldvrede is een doel wat ver weg staat.

weggepest-op-joop.nl
weggepest-op-joop.nl19 sep. 2017 - 16:01

Ik ben een beetje Trump-moe geworden. Hoewel het ‘never een dull moment’ met de man is, schiet het verder niet erg op. Trump, zijn regering, zijn eigen partij, het congres en de senaat lijken continue met elkaar in de clinch te liggen zonder dat er iets bereikt wordt. Gelukkig is de enige oorlog waarvoor Trump echt verantwoordelijk is, die op Twitter. Noord Korea aanvallen heeft verder niet zo’n zin, geloof ik. Alles van enige betekenis schijnt er diep onder de grond verstopt te zitten. De gevolgen voor Zuid Korea zijn verschrikkelijk en daardoor ook voor de wereld economie. En dat laatste zou Trump letterlijk in de eigen portemonnee treffen. Kortom, dat gaat nooit gebeuren.

Jan de Kort
Jan de Kort19 sep. 2017 - 15:26

Vervang “terrorists and extremists” en “rogue regimes” in het fragment vn Trump's speech door “the United States” en sapperdeflap, het verhaal klopt ineens helemaal... “The United States have gathered strength and spread to every region of the planet. The Unitied States represented in this body, not only support terrorists, but threaten other nations and their own people with the most destructive weapons know to humanity.”

2 Reacties
Klaas Vaak2
Klaas Vaak219 sep. 2017 - 17:32

Yep, het is een perfecte "war-is-peace-speech".

Friedrich Feuerbach
Friedrich Feuerbach20 sep. 2017 - 9:00

Ojee. Laat Django het maar niet horen. Orwell toepassen op Trump. :-)

Kees Halt3
Kees Halt319 sep. 2017 - 15:09

Of Trump in staat is Noord Korea ''totaal te vernietigen'' is maar de vraag. Trump weet ook wel dat een economische boycot mislukt als de rest van de wereld, en vooral de types die vooraan staan met een boycot tegen de Russen, niet mee doen. Dat Trump geen applaus krijgt is dan ook niet meer dan logisch. Stel je voor dat landen met hun achterblijvende economie bijvoorbeeld China moeten gaan boycotten als die volharden in hun steun aan Noord Korea.

3 Reacties
Doofenschmirtz
Doofenschmirtz19 sep. 2017 - 18:00

Met dat totaal vernietigen zit het heus wel goed. Dat is in een half uur gebeurd, God willing. Maar het grotere probleem is dat daarna iedereen over de VS heen zal vallen. China zal terug slaan of in elk geval not amused zijn, de VN zal het unaniem veroordelen en afgezien van dat, zal de economie in een angststuip schieten waar de crisis van 2008 bij verbleekt. Verder is het feit dat de meeste Noord-Koreanen hun leven ermee verliezen en de langdurige radioactieve besmetting van hun land niet iets om over op te scheppen..

Kees Halt3
Kees Halt319 sep. 2017 - 20:50

Het ontgaat mij volledig waarom iedereen over de VS heen zal vallen met een economische boycot Doofen om Noord Korea ''totaal te vernietigen''. Laat staan dat de meeste Noord Koreanen hun leven verliezen met een economische boycot. Laat staan dat een economische boycot van Noord Korea zou leiden tot een radioactieve besmetting. Behoort u soms tot de fake news club die probeert te insinueren dat de VS een atoombom op Noord Korea zou gooien?

Doofenschmirtz
Doofenschmirtz19 sep. 2017 - 22:40

Kees, nee. Maar oorlog tegen Noord Korea kan maar op één manier gevoerd worden als Amerika geen risico wil lopen op een kernbom of risico op vernietiging van zuid Korea. Dat is één grote aanval met atoomwapens. Trump weet dat, mag ik hopen, dus zal hij uiteindelijk zo verstandig zijn het niet te doen. De gevolgen ervan zijn ondenkbaar. Alleen als Amerika zelf wordt aangevallen zal het zo terug slaan, maar dan zal de wereld het wel begrijpen. Als preventieve aanval uiteraard niet.