Sfeerfoto van Joop
Joop
Joop

Johan Remkes presenteert stikstofconclusie

Uitstoot boeren-grootvervuilers 'beëindigen' en 'voorlopig' vasthouden aan 2030
Joop

De Incel-revolutie, vrouwenhaat en seksuele frustratie als terreurmotief

  •  
30-04-2018
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
77 keer bekeken
  •  
Mer2
De man die vorige week in Toronto inreed op voetgangers  zag de aanslag als het begin van de Incel-revolutie. Wie zijn die INvoluntary CELibatarians en wat zeggen hun woorden en daden over het veranderende beeld van de man? In De Nieuws BV legt columnist en feminist Meredith Greer hoe seksuele frustratie een politieke ideologie drijft.

Praat mee

Heb je een vraag, suggestie of wil je gewoon iets kwijt? Dat kan hier. Lees onze spelregels.

avatar

Reacties (78)

Juppé🎗
Juppé🎗2 mei 2018 - 11:50

Nou prachtig verhaal over deze gevaarlijke idioot, verwarde man......INvoluntary CELibatarians is de start van een hele rits van INvolutary....met daarachter een term, die een individuele onvolmaaktheid in een leven tot groepspobleem uitvergroot. Zelf vind ik dit gewoon triest. Voel me INvoluntary INclusive......

3 Reacties
DanielleDefoe
DanielleDefoe2 mei 2018 - 17:01

Met involuntary kun je nog flink wat andere samenstellingen bedenken

Juppé🎗
Juppé🎗2 mei 2018 - 20:43

Ja Danielle het begint met INBO...INvoluntary BOrn....Dat kan niemand ontkennen, zelfs selfmade Baudet niet. ( de echte Jezus als enige wel). Maar die groep is te groot voor de identety-marketing. Wat nu gaat gebeuren is marktsegmentering. Typisch overigen dat er wel versiercoaches zijn en geen aanpassingscoaches......

Sake Simons
Sake Simons3 mei 2018 - 10:44

De INPOOR beweging trekt al honderden jaren veel leden en gaat nog wel eens over tot geweld en aanslagen.

Tom3
Tom32 mei 2018 - 8:24

Ik roep al jaren dat vrouwen de grootste slachtoffers gaan worden van de de huidige tijdsgeest, het trieste is dat een feministische stroming binnen de emancipatie daar zelf actief aan meewerkt. Ze praten niet met mannen, maar over mannen, en tegen mannen, indelen van groepen (framen) etc, hoe onverantwoordelijk kan je zijn. What we got here, is a failure to comunicate. (Gun's and Roses - Civil War) https://www.trouw.nl/religie-en-filosofie/sociologe-christien-brinkgreve-als-je-het-contact-tussen-mensen-verbreekt-krijgt-het-kwaad-vrij-spel~afb0a67b/

Paul250371
Paul2503711 mei 2018 - 21:52

Ik lees trouwens graag de columns van Meredith Greer.

4 Reacties
Dampert
Dampert2 mei 2018 - 8:20

Vreemd dat je dan zo je best doet om met je trollerige reacties de boel naar beneden te halen.

Paul250371
Paul2503712 mei 2018 - 13:01

Dampert Het blijkt dat jij werkelijk niets van mijn reacties begrijpt.

doron
doron2 mei 2018 - 18:37

Dampert, Het heeft geen zin om te reageren. Joop.nl zal helaas nooit groot worden. Waarom niet? De mensen hier achter de knoppen vinden Paul/HM, en zo meer, hun reacties heel normaal. Ben je niet links genoeg, dan ben je extreem rechts!

Paul250371
Paul2503713 mei 2018 - 8:23

Ben je niet links genoeg, dan ben je extreem rechts! Daar hebben we Calimero weer.

EricDonkaew
EricDonkaew1 mei 2018 - 17:01

We kunnen er moeilijk over doen, maar alles heeft te maken met het enorme mannenoverschot in de westerse wereld. In Zweden zijn er in een bepaalde leeftijdscategorie al 120 mannen op 80 vrouwen. Dat vraagt om problemen, maar dat zien studeerkamerpolitici niet. Het klinkt wat cru, maar om zijn frustraties te botvieren had Minassian dus beter tien mannen kunnen doodrijden dan tien vrouwen. Ik ben bang dat deze ellende, die toch het gevolg is van ongeremde en ongecontroleerde globalisering, nog lang niet voorbij is.

8 Reacties
DanielleDefoe
DanielleDefoe1 mei 2018 - 20:53

In Toronto is de ratio nog steeds fifty-fifty

EricDonkaew
EricDonkaew2 mei 2018 - 5:01

DanielleDefoe --------------------------------------- Kennelijk is de gevoelsratio anders. Het gaat natuurlijk om beschikbare mannen en vrouwen.

hsozv
hsozv2 mei 2018 - 12:44

Daar maakt u een goed punt. Ik heb hetzelfde gehoord, al ligt het iets genuanceerder: onder tieners in Zweden zijn er nu 122 of 123 jongens per 100 meisjes, een sekseratio die nog schever ligt dan die in China.

DanielleDefoe
DanielleDefoe2 mei 2018 - 16:58

Klopt. Zweden heeft volgens de immigratiestatistieken een relatief groot aandeel alleenstaande minderjarige asielzoekers. Dat zijn praktisch uitsluitend jongens.

stokkickhuysen
stokkickhuysen2 mei 2018 - 17:14

Eric Goeds dat je de studeerkamerpolitici hebt aangesproken op hun oogkleppen. Wat nu volgens jou? Mogen we nog enige weerbaarheid van de gefrustreerden verwachten of is het prima als zij anderen de schuld geven voor hun onvrede? En kun je mij de link met ongeremde en ongecontroleerde globalisering uitleggen?

DanielleDefoe
DanielleDefoe2 mei 2018 - 18:05

stokkickhuysen 2 mei 2018 at 19:14 Anderen de schuld geven van de eigen tekortkomingen voelt natuurlijk wel zo prettig. Er zijn wel meer incels dan jonge mannen maar die klagen vast minder. Het woord is niet voor niets bedacht door een vrouw.

EricDonkaew
EricDonkaew2 mei 2018 - 19:06

@kickstokhuysen: En kun je mij de link met ongeremde en ongecontroleerde globalisering uitleggen? ------------------------------ Ik verzoek je daar zelf even over na te denken. Zo moeilijk is het niet.

stokkickhuysen
stokkickhuysen3 mei 2018 - 15:07

Dank je Eric, leg maar uit. mensen zouden zelf moeten onderbouwen wat ze zeggen in plaats van in de mist blijven hangen en boeroepen. En je 'gevoelsratio' : het is geen weerbericht, kom op. Die gevoelsratio is nu precies wat er mis gaat als je te lang per dag op schimmige sites zit te struinen; je waarneming wordt vertroebeld. als je aandacht geeft aan iets wordt het groter, dus mannen die samen hun frustratie gaan zitten voeden en de 'vrouw in het algemeen' daarvan de schuld geven hebben volgens mij altijd een gevoel dat niet overeenkomt met de algemene werkelijkheid, maar misschien wel met de hunne?

mjensen
mjensen1 mei 2018 - 15:35

Er is wel een belangrijk onderscheid tussen de incels en andere men's rights activists. Veel incels zijn niet van het "rode," maar van het "zwarte" pilletje, ze radicaliseren op een heel andere manier. Rode pilletjesslikkers radicaliseren omdat ze hun seksuele onzekerheden en angsten weten te combineren met hun raciale onzekerheden en angsten. Racisme kan losers op de markt van sex en liefde van een zogenaamd superieure raciale identiteit voorzien. Jij bent misschien wel een loser, maar je hoort wel tot een superieur ras en een superieure cultuur. Dat je desondanks niet succesvol bent bij de vrouwen, komt omdat je ontmand bent door de feministen en alle andere sjw's. Dit is de route van het rode pilletje. Het rode pilletje revitaliseert mensen. De rode pillenslikkers zijn geen nihilisten, maar gelovigen, en hun radicalisering komt voort uit dat geloof. Gelovigen weten hoe de wereld echt in elkaar zit, alle anderen leven in een vals bewustzijn. Daarom mag jij jouw wereldbeeld er door drukken, ook met geweld, want alleen op die manier kan je de samenleving redden. Zwarte pilletjesslikkers zijn geen gelovigen, maar nihilisten. De "zwarte pil" betekent voor incels dat zij geen enkele hoop hoeven te koesteren om hun positie te verbeteren. Je positie op de markt van liefde en sex staat bij voorbaat vast. Het helpt niet om naar de sportschool te gaan, of negers, joden of moslims te gaan haten. De samenleving is een illusie. Dit nihilisme kan ook tot radicalisering leiden, maar wel volgens een heel andere route. Radicalisering vindt plaats als de zelfhaat omkeert en zich op de buitenwereld gaat richten.

Karingin
Karingin1 mei 2018 - 14:51

En van masturberen wordt je doof! https://www.hoevrouwendenken.nl/2018/05/01/het-tijdperk-van-de-rare-rechtse-rakkers-of-rukkers/

4 Reacties
DanielleDefoe
DanielleDefoe2 mei 2018 - 10:01

Huh? Ruggemergstering toch? Overigens zitten de Amerikaanse hoeren niet te wachten op zg incels die alle kleuren van de regenboog kunnen hebben. Rodgers gaf de schuld van zijn vermeende onaantrekkelijkheid aan zijn (half)chinese afkomst.

Juppé🎗
Juppé🎗2 mei 2018 - 21:09

Dames toch....U gaat voorbij aan het grootste gevaar.....hij zit maar aan èèn kant vast...

DanielleDefoe
DanielleDefoe2 mei 2018 - 22:07

Juppé 2 mei 2018 at 23:09 Nog steeds in druk zag ik: Otto Fenichel's "The psychoanalytic Theory of Neurosis" Het is een kwetsbaar bezit ja, alle ellende komt van de angst 'm kwijt te raken.

Juppé🎗
Juppé🎗3 mei 2018 - 6:57

Het is wat je onder kwijt verstaat, maar ik zit er idd niet op te wachten om naast m’n bril, sleuels, papieren, portemonnee, ipone/pad (leeg) en petje ‘s ochtends daar ook nog naar te moeten zoeken. Een man kan hem overigens net zo goed thuislaten, zelfs tegen een boom moet je tegenwoordig zittend plassen....

noMan2
noMan21 mei 2018 - 11:28

PUA terroriseert o.a. op deze manier! Heel actief op Nederlandse universiteiten ook, is komen overwaaien uit Amerika. https://www.thedailybeast.com/pickup-artists-preyed-on-drunk-women-brought-them-home-and-raped-them

2 Reacties
DanielleDefoe
DanielleDefoe1 mei 2018 - 12:51

Op Nederlandse UNI's ? De RUG heeft de samenwerking met een gastdocent bij Farmacie verbroken, vanwege zijn activiteiten als online 'versiercoach'. Dat was in 2016. Uiteraard niet uitgesloten dat er nog meer van dat soort sneuneuzen rondlopen. http://www.dvhn.nl/groningen/RUG-ontslaat-versiercoach-Ali-Mohammed-21143398.html

ona2
ona21 mei 2018 - 13:51

Toch interessant dat veel jongens behoefte hebben aan coaches die ze uitleggen hoe je meisjes moet benaderen. Geeft toch aan dat er iets niet helemaal goed gaat in het socialiseringsproces. Sinds vrij recent zie je dat ook oudere vrouwen PUA's inhuren die ze leren hoe mannen te benaderen. Matthew Hussey een bekende PUA voor vrouwen heeft een programma dat heet 'get the guy'. https://youtu.be/7qlffWvgqfM?t=100 Je zou verwachten dat met emancipering en allerlei andere verlichtingsidealen het begrip tussen de sexen groter zou worden...het tegenovergestelde lijkt het geval: men is in verwarring, begrijpt elkaar niet en raakt gefrustreerd. M.a.w. de kloof tussen - met name - millennial jongens en meisjes (geboren vanaf ong. '84) lijkt steeds groter te worden - die leefwerelden komen steeds verder van elkaar af te staan.

David den U
David den U1 mei 2018 - 9:29

Wat heeft blank nu weer met gefrustreerd zijn en onvrijwillig geen seks hebben te maken?

10 Reacties
Mostafa
Mostafa1 mei 2018 - 10:24

Vrouwenhandelaars zijn niet groen !!

Meneer Demesmaeker
Meneer Demesmaeker1 mei 2018 - 12:16

"Vrouwenhandelaars zijn niet groen" Wat wil je daarmee suggereren. Dat vrouwenhandel alleen onder blanke mannen voorkomt?

Tineke de Goede
Tineke de Goede1 mei 2018 - 15:21

Niks. Maar blank is per definitie verdacht in bepaalde kringen. En het onterecht beschuldigen van blanken is per definitie geen discriminatie. Welkom in de politiek-correcte wereld !

mjensen
mjensen1 mei 2018 - 16:12

De connnectie tussen misogynie en blank racisme is er al een tijdje, het ligt aan de basis van de opkomst van alt-right. De connectie wordt, denk ik, wel meer gevoed door racisten dan door men's rights activists. Seksueel onzekere, blanke jongens zijn een belangrijke doelgroep voor blanke racisten, want het zijn potentiele volgelingen, ze kunnen gerecruteerd worden. Bij 4chan of 8chan kan je dat recruteringsproces in werking zien. Daar zie je continu posts voorbij komen met plaatjes van blanke vrouwen en viriele, gekleurde mannen. Die plaatjes worden begeleid door tekstjes die de gefemeniseerde, blanke 'cucks' belachelijk maken. Zogenaamd zijn die posts afkomstig van zwarte racisten, maar er is vrijwel niemand die dat gelooft. Iedereen weet dat het shitposts zijn van blanke racisten, maar toch slagen die beelden erin om de mensen te triggeren.

Meneer Demesmaeker
Meneer Demesmaeker1 mei 2018 - 18:41

@MJensen Minassian was een Armeniër (een half-Grieks, half-Aziatisch volk dat tussen Turkije en Iran woont), en Rodger was half-Aziatisch. Dus je relatie die je probeert teleggen tussen dit fenomeen in het blanken slaat nergens op. Het is zelfs een beetje racistisch.

Paul250371
Paul2503711 mei 2018 - 21:55

Wat heeft blank nu weer met gefrustreerd zijn en onvrijwillig geen seks hebben te maken? Snap ik ook niet waarom doen en hebben die blanken dat toch?

Davy ????
Davy ????3 mei 2018 - 6:13

@Paul250371 Mensen in hokjes stoppen vanwege hun huidskleur, je weet wat dat is?

Paul250371
Paul2503713 mei 2018 - 8:24

Davy Een cipier in Amerika.

stokkickhuysen
stokkickhuysen3 mei 2018 - 15:17

@Paul LOL

Davy ????
Davy ????4 mei 2018 - 5:19

@Paul250371 Creatief, maar helaas niet het goede antwoord. Je gaat helaas niet door naar de volgende ronde.

Mostafa
Mostafa1 mei 2018 - 5:21

Toen ik in begin jaren 90 in Nederland terecht kwam hoorde ik vaak: '' Verlichting...verlichting en nog eens verlichting'' inclusief het verlicht denken over vrouwenrechten. Nu snap ik dat Nederlanders over de veiligheidsverlichting van hun fietsen hadden en niets anders!

7 Reacties
noMan2
noMan21 mei 2018 - 7:15

Helaas heb je gelijk! Nederland kent voornamelijk schijnemancipatie, hopelijk komt hier snel verandering in. Zolang mannen als jij scherp blijven, lukt het vast ooit een keer een gelijkwaardige samenleving op te bouwen.

Robert Follon
Robert Follon1 mei 2018 - 8:27

Omdat hier in Nederland elke week een seksueel gefrustreerde malloot vrouwen probeert dood te rijden bedoel je?

Mostafa
Mostafa1 mei 2018 - 9:54

noMan, Zo is dat.

Mostafa
Mostafa1 mei 2018 - 10:19

Robert, Die is een terrorist, althans volgens het nieuwe begrip !

Brenda T. Van der Velden-G.
Brenda T. Van der Velden-G.1 mei 2018 - 11:02

Weet je zeker dat je het over Nederland hebt Mostafa. Nederlanders en fietsverlichting hebben (helaas) zelden een warme liefdevolle relatie.

Mostafa
Mostafa1 mei 2018 - 13:53

Brenda Nederlanders hebben liefde voor de oude omafiets !!

OlavM
OlavM1 mei 2018 - 14:41

@ Mostafa: [Nu snap ik dat Nederlanders over de veiligheidsverlichting van hun fietsen hadden en niets anders!] Alsof dat niets is! :)

Paul250371
Paul2503711 mei 2018 - 1:17

Ik vind dat elke blanke Nederlandse man die staat achter de Joods christelijke Verlichting en achter de Democratie der Nederlanden zich moet uitspreken tegen geweldsdaden van Incel en deze daden openlijk moet afwijzen. Het is niet meer te verkopen. Incel claimt een religie te zijn maar is een treurige ideologie. Maar moord en terrorisme omdat je te lelijk en te gefrustreerd bent kun je niet wegcijferen onder een geloof. Incel is geen religie. Het is een kwaadaardige ideologie. Iedere blanke man die onze rechtstaat en, onze vrouwen, hoog heeft zitten en ook nog eens tegen terrorisme is moet zich tegen Incel uitspreken. Moet een standpunt tegen Incel innemen. Het is een misigonysche club dat gevaar voor onze dochters kan opleveren en terroristische daden niet schuwt. Als je je als blanke niet uitspreekt tegen deze club van vrouwenhaat dan support je Incel. (Dit geldt uiteraard ook voor Nederlandse mannen van een andere huidskleur.) Ik vind dat de verschillende kerken zich tegen het terrorisme van Incel moeten uitspreken of verantwoorden.

11 Reacties
thomson
thomson1 mei 2018 - 6:52

Heb je nu een goed gevoel na het plaatsen van die kinderachtige (en veel te lange) reactie?

noMan2
noMan21 mei 2018 - 7:17

Hartelijk dank, je hebt helemaal gelijk!

Meneer Demesmaeker
Meneer Demesmaeker1 mei 2018 - 12:15

@Paul Ik kan iets gemist hebben maar wat heeft huidskleur met deze vorm van sexuele frustratie te maken?

hsozv
hsozv1 mei 2018 - 12:41

Waarom zouden blanke mannen zich hier zo specifiek voor moeten verontschuldigen? Minassian was een Armeniër (een half-Grieks, half-Aziatisch volk dat tussen Turkije en Iran woont), en Rodger was half-Aziatisch (wat een grote rol speelde in zijn frustratie).

DanielleDefoe
DanielleDefoe1 mei 2018 - 13:24

noMan 1 mei 2018 at 09:17 dit type tekst staat bekend als persiflage.

OlavM
OlavM1 mei 2018 - 14:39

@ Paul250371 Als toevallig witte man voel ik mij allerminst genoodzaakt mij uit te spreken tegen de zogenaamde incel-beweging. Net zo min als tegen welke idiote beweging dan ook. Zo vind ik ook niet dat elke moslim zich uit dient te spreken tegen extremistische jihadisten, waarmee ze niets te maken (willen) hebben. We kunnen wel aan de gang blijven op die manier.

Sake Simons
Sake Simons1 mei 2018 - 17:18

@Paul250371 1 mei 2018 at 03:17 Welnee, de InCel beweging is een vreedzame ideologie die juist veel respect heeft voor vrouwen. Gewelddadige InCellims hebben de historische InCel niet goed begrepen.

koffieleut2
koffieleut21 mei 2018 - 19:00

Paul, ik verzet mij tegen dit soort onzin. Idiote gedoe wat schijnbaar de hersenen en normaal denken kapot maakt. Het gaat ook in tegen het gebod gij zult niet doden/moorden. Ik zal het je nog stugger vertellen, ik ga het niet eens verdedigen zoals Sake doet. Het is een schande Sake. Iedereen die dit verdedigt of afzwakt zou geen podium moeten krijgen.

Sake Simons
Sake Simons1 mei 2018 - 19:48

@koffieleut 1 mei 2018 at 21:00 Eigenlijk wil ik niets verdedigen, ik kende de term InCel niet eens voor die ellendige moordaanslag in Toronto. Ik wilde alleen Paul's rare grap omdraaien, maar ik had aan moeten geven dat het ironie betrof, of een betere grap moeten maken.

Paul250371
Paul2503711 mei 2018 - 21:58

Stelletje geen verantwoording nemende wegkijkers. Jullie gedogen dat gefrustreerd terroristisch tuig.

koffieleut2
koffieleut22 mei 2018 - 14:50

Sake, ik snapte jou bijdrage, ik kon het alleen niet laten hem er in te koppen, Paul wil graag dat wij nu niet reageren zodat ook moslims geen verantwoording hoeven af te leggen over de ( alleen als de tientallen doden deze week) aanslagen die vanuit islamitisch oogpunt worden gemaakt..

Costman
Costman30 apr. 2018 - 20:18

Ik begrijp niet waarom Meredith Greer zegt dat incels deel uit maken van een bredere beweging waar dating-coaches ook toebehoren, ze beweren juist precies het tegenovergestelde: Incels beweren dat ze geen vrouw kunnen krijgen, dating coaches juist dat ze heel veel vrouwen kunnen krijgen en het anderen ook nog kunnen leren. (Of het waar is, is wat anders, maar i.i.g is de mindset anders). Wat opvalt bij incels als Alek Minassian en Elliot Rodger is dat ze met elkaar gemeen hebben dat ze 1. (vroeger) veel gepest zijn op school. 2. dat er een vaderfiguur in hun leven ontbrak/grotendeels alleen door hun moeder zijn opgevoed.

3 Reacties
DanielleDefoe
DanielleDefoe1 mei 2018 - 10:45

Incels en pickup communities hebben een vergelijkbare "mindset". Dating coaches parasiteren op hetzelfde soort gefrustreerde veelal jonge mannen als degenen die in de krochten van het internet elkaar zitten op te jutten over hun droevig lot. De achtergrond varieert van sociale onhandigheid tot de meest extreme vormen van vrouwenhaat. Een zeer kleine minderheid gaat tot geweldadige actie over. Rodger en Minassian zijn niet de enigen. www.nbcnews.com/news/us-news/after-toronto-attack-online-misogynists-praise-suspect-new-saint-n868821

Brenda T. Van der Velden-G.
Brenda T. Van der Velden-G.1 mei 2018 - 11:05

@Costman 'Ik begrijp niet waarom Meredith Greer zegt dat incels deel uit maken van een bredere beweging' Dat zegt ze dus ook niet, misschien nog een keer luisteren Costman en dan met je oren open.

Absentereo
Absentereo1 mei 2018 - 18:45

Incel en versier coaches lijken totaal niet op elkaar. De ene blijft passief agressief in een zelfverzonnen slachtofferrol hangen terwijl de ander actief zijn probleem aanpakt. Die incels heb je bij de vrouwen trouwens ook, zure vrouwen die alle mannen afgezworen hebben. Natuurlijk heb je in de PUA community ratten zitten maar een groot deel van de mannen zit daar oprecht om zijn situatie te verbeteren. Vrouwen zijn niet te hypnotiseren als ze dat niet willen, je kunt onwillende vrouwen ook niet uit hun kleren kletsen, en ze hebben echt wel door als je ze probeert te versieren, vrouwen snappen dat beter dan de meeste mannen. Versier coaches leggen je uit dat dat geen probleem is dat het juist een voordeel is, sta voor wie je bent en wat je wil en heel veel vrouwen vinden dat zo verfrissend dat ze je beter willen leren kennen. Daarbij krijg je lessen die je zelfvertrouwen en sociale vaardigheden verbeteren + wat praktische tips over hoe je je haar kamt en je kan onstpannen als je hartje eigenlijk je ribbenkast uit wil vluchten. Gooi er wat basale hoffelijkheid in en heb een mening en je bent een keeper. Dat is alles, er is geen magie of bedrog bij. In de viva en de cosmopolitan staat hoe je vreemd moet gaan, hoe je mannen moet verleiden. Hoe je de man van je vriendin wild kunt maken. Als een man tips krijgt van een andere man hoe hij een sucesvollere minnaar kan worden is daar niets verkeerds aan zeker niet vanuit het perspectief van de vrouwen die hij gaat ontmoeten die het anders met minder moeten doen.

B4
B430 apr. 2018 - 19:06

Moet ik nu als man, celibatair, deuren openhoudend in het algemeen, voor vrouwen in het bijzonder, maar voor vrouwelijke feministen 1.0 natuurlijk niet, nu mij distantiëren en verontschuldigen. Omdat een psychopaat, een zot, iets gevonden heeft om zich en zijn zielige bestaan te rechtvaardigen?

7 Reacties
B4
B430 apr. 2018 - 19:10

PS. Ik heb wel iets tegen vrouwenrechten. Ik vind dat mensenrechten volstaan.

Zomaareenmening
Zomaareenmening30 apr. 2018 - 20:09

U geeft ( bewust of onbewust ) in uw reactie aan dat u discrimineert. U zegt zelf dat u wel een deur openhoudt voor vrouwen in het bijzonder, behalve voor vrouwelijke feministen 1.0 ( ik vraag me overigens af wat u met 1.0 bedoelt ) Indien dit onbewust is probeer dan in de toekomst iets meer na te denken voordat u iets zegt of schrijft. Indien dit bewust is behoort u tot het kleine gedeelte van de Nederlanders die onze rechtstaat probeert te ondermijnen door het ontkennen van Artikel 1 van onze grondwet..

Paul250371
Paul2503711 mei 2018 - 1:40

Ja. Blanke mannen die zich niet voor Incel verontschuldigen hebben geen respect voor onze vrouwen. Het zou een gepaste suggeste zijn.

Davy ????
Davy ????1 mei 2018 - 9:01

@Paul250371 Waarom zou ik mij moeten verontschuldigen als blanke man voor Incel als ik hier niets mee te maken heb? En wat heeft dit met huidskleur te maken? Respect kan je geven en krijgen maar is niet vanzelfsprekend.

Brenda T. Van der Velden-G.
Brenda T. Van der Velden-G.1 mei 2018 - 11:07

@Paul250371 Wat bedoel je precies Paul als je het over 'onze vrouwen' hebt. Het klinkt namelijk nogal bezitterig en ongelijkwaardig.

Verwijdert
Verwijdert1 mei 2018 - 14:49

Paul250371 1 mei 2018 at 03:40 "Ja. Blanke mannen die zich niet voor Incel verontschuldigen hebben geen respect voor onze vrouwen. Het zou een gepaste suggeste zijn." Bij deze Paul. Ik verontschuldig me als blanke man in Nederland voor het leed dat een Armenier in Canada heeft aangericht. Omdat ik respect heb voor onze Nederlandse vrouwen. Snap jij het nog?

Paul250371
Paul2503711 mei 2018 - 22:05

Verontschuldigen gaat inderdaad te ver (klasse toch Ruud) maar van die haatgefrustreerde fanataci publiekelijk afstand van nemen is toch het minste wat je kunt doen als je het fijn vindt om in dit rijke landje te mogen wonen. Deze mensen zijn een gevaar voor onze vrouwen en staan niet achter onze Joods Christelijke eehh, sorry, daar staan ze misschien wel achter.) ik bedoel natuurlijk onze vrijheid.

Davy ????
Davy ????30 apr. 2018 - 17:50

Wat ik begreep is dit INCEL verhaal afkomstig van 1 enkele post op facebook en opgepikt is door de media.

2 Reacties
Redactie Joop
Redactie Joop30 apr. 2018 - 18:53

Klopt, momenten voordat hij het busje instapte en daarmee een aanslag met 10 dodelijke slachtoffers pleegde poste hij op Facebook: "Private (Recruit) Minassian Infantry 00010, wishing to speak to Sgt 4chan please. C23249161. The Incel Rebellion has already begun! We will overthrow all the Chads and Stacys. All hail the Supreme Gentleman Elliot Rodger!" Verwijzend naar Elliot Rodger, die zelf net voordat hij in 2014 een massamoord beging in een videomanifest op YouTube verklaarde dat te doen omdat hij vrouwen haatte en hen wilde straffen omdat ze geen seks/relatie met hem wilden.

Davy ????
Davy ????30 apr. 2018 - 19:32

@Redactie Joop Bedankt voor de toelichting. Denk dat we vooral moeten wachten op meer feiten voordat er conclusies worden getrokken. Er zijn nog veel onduidelijkheden.

hsozv
hsozv30 apr. 2018 - 17:49

Ze noemt dus eigenlijk drie verschillende bewegingen: "Alt Right", "Manosphere", en "Incels". Ik post op het internet vaak op "Alt Right"-sites, en daar worden de "Manosphere" en de "Incels" als andere, slechtere gemeenschappen gezien. De "Manosphere" zit vol Indiërs en Arabieren die graag blanke vrouwen willen hebben maar tips nodig hebben om die vrouwen te belazeren. De "Incels" zijn nog gekker. Alek Minassian was trouwens Armeens (een gemengd volk, zeker niet blank), en Elliot Rodger was half-Joods, half-Aziatisch. Die twee zouden er bij de "Alt Right", wat een blanke beweging is, niet in gekomen zijn. Dat zij die twee onder de "Alt Right" schaart, geeft vooral aan dat haar onderzoek niet zo grondig is geweest. Daar komt nog bij dat Elliot Rodger door de "Alt Right" als grap wordt gezien, niet als martelaar.

3 Reacties
Paul250371
Paul2503711 mei 2018 - 1:37

In elk geval moeten de pastoors die het celibaat propaganderen, eigenlijk de blanken in het algemeen,die onze democratische waarden en de waarde van de vrouw erkennen zich publiekelijk uitspreken tegen het terrorisme van deze niet neukende fanatici. Incel heeft door haar leden die te kampen hebben met minderwaardigheid en angst een kwaadaardige ideologie (zij claimen dat het een geloof is, geloof het niet) gecreëerd wat destructief en vernederend is voor onze vrouwen en met name onze dochters. Als je je als blanke man daar niet tegen uitspreekt heb je geen respect voor onze cultuur, onze gewoonten en onze vrouwen tevens wil je je niet aan onze democratische waarden aanpassen en dan ben je , ondanks dat je blank bent en een Nederlands paspoort hebt, Geen Nederlander in mijn ogen.

Verwijdert
Verwijdert1 mei 2018 - 14:31

Paul250371 1 mei 2018 at 03:37 "Als je je als blanke man daar niet tegen uitspreekt heb je geen respect voor onze cultuur, onze gewoonten en onze vrouwen tevens wil je je niet aan onze democratische waarden aanpassen en dan ben je , ondanks dat je blank bent en een Nederlands paspoort hebt, Geen Nederlander in mijn ogen." Bij deze, ik ga me als blanke man niet uitspreken over Incel. Wel als man in het algemeen, maar zonder mijn huidskleur heeft dat natuurlijk voor jou weinig waarde.

stokkickhuysen
stokkickhuysen1 mei 2018 - 17:02

Wel interessant hoe jij blank definieert. Caucasian is hoe ze het in de US noemen. Moet jij op de kaart eens Caucasus opzoeken. Ik weet niet wie er wel en niet in komen bij alt right, en het interesseert me ook niet heel veel. Wat ik wel weet is dat proberen te theoretiseren zoals jij doet bij alt right mis gaat omdat er over het algemeen niet geleerd is gestructureerd te denken. Een beweging op basis van (negatieve) emoties heeft over het algemeen wankele theoretische basis.