Video: Oma van Mauro geschokt door commercieel misbruik
Vorige week berichtte Joop over een onsmakelijke advertentie op de site van De Telegraaf. Bezoekers werden met de vraag of Mauro mag blijven gelokt om op een button te klikken. Onder de deelnemers zou een auto verloot worden. Het bleek om een campagne van een Brits marketingbedrijf te gaan dat met dergelijke klikfuiken persoonsgegevens verzamelt.
Bekijk de video in andere formaten. In Kassa kwam de oma van Mauro aan het woord die geschokt is over het commerciële misbruik van de schrijnende kwestie. De autofabrikant is evenmin gelukkig met de actie waar Mini part noch deel aan heeft. In een brief aan Kassa probeert het op een postadres in Engeland gevestigde marketingbedrijf Aldaniti nog de onschuld zelve te spelen. De Telegraaf heeft inmiddels naar aanleiding van de berichtgeving de banden verbroken met het omstreden bedrijf.
Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?
Meld je hieronder aan voor de nieuwsbrief van de Joop redactie die binnenkort van start gaat. Wekelijks ontvang je de beste artikelen, opinies en aanraders in je inbox.