Logo Joop
De opiniesite van BNNVARA met actueel nieuws en uitgesproken meningen.

'Telecombedrijven mogen belminuten niet afronden'

06-11-2010
leestijd 1 minuten
65 keer bekeken
Neelie_300.jpg
Nederlandse mobiele bellers zijn 60 procent duurder uit door afronden van belminuten
De Europese Commissie heeft onlangs bepaald dat belminuten niet op de minuut afgerond mogen worden. Volgens consumentenprogramma Kassa! gebeurt dit in Nederland nog wel. Eurocommissaris Neelie Kroes (VVD) zegt dat dit niet kan zonder gevolgen en dat de Nederlandse telecomaabieders zich aan de Europese wetgeving moeten houden.
Volgens Kroes wordt de situaties voor Europese mobiele bellers al wel beter. De kosten zijn inmiddels met 75 procent gedaald.

Meer over:

economie, nieuws
Delen:

Reacties (0)

Joop

Meld je hieronder gratis aan voor Joop NL. Iedere donderdag een selectie opvallende nieuwsverhalen, opinies en cartoons in je mailbox.

BNNVARA wij zijn voor